Voda v sání a napáchané škody.

D, TD, TDI, TD5
Zpráva
Autor
Hroch
Příspěvky: 87
Registrován: pát kvě 02, 2014 16:00
tel.: 604512740
auto: Defender 110SW
Bydliště: Hodkovice nad Mohelkou

Voda v sání a napáchané škody.

#1 Příspěvek od Hroch » ned zář 10, 2017 13:00

Prosím o radu jak postupovat dál.
Minulý pátek při cestě po dálnici do Prahy ve velmi silném dešti,téměř neustále ve vodní tříšti mezi kamiony v rychlosti kolem 90-100km/hod,po cca 70ti km jízdy najednou Defík 3x "kucknul",jako by výpadek v tahu motoru.Tak jsem se řádně vyděsil,zvolnil a čekal,co bude dál.Dále nebylo nic,jen mi přišlo,že auto už nejede,resp.se nesbírá tak jak dřív.Promotal jsem se Prahou až do Def-Tecu,kde jsem měl původně domluvené k řešení jiné věci.V servisu jsem řekl,co se mi cestou stalo,tak mi auto chlapi připojili na diagnostiku:chyby žádné,činnost vstřiků ok,chod motoru pravidelný,odvzdušňovací cyklus bez problémů,hadice sání ok.Tak jsem frčel domu,opět v silném dešti,ale podstatně volnějším tempem.Doma mi to nedalo,tak jsem kouknul na vzduchový filtr a ejhle:nacucaný vodou jako houba,deformovaný,pod ním na dně loužičky vody a co hůř,drobná vlhkost i v rouře z filtru směrem k turbu.Vše jsem vyčistil,vysušil,filtr dal nový a myslel,že je vyřešeno.Bohužel není :Ja blb: Auto startuje jako dřív,zvuk motoru jako dřív,pravidelný chod,nekouří,ale nemá zdaleka takovou chuť jít za plynem,chybí takový ten šťouchanem do zad po přišlápnutí plynu jako dřív.Spíš mi připadá,že když plyn trochu přišlápnu,tak se auto spíš jakoby na okamžik přidusí a pak teprve se začne rozjíždět,ale podstatně vlažněji,než dřív.Nikdy před tím pátečním průšvihem jsem s motorem neměl sebemenší potíže,najeto mám cca 108000.
Včera jsem ještě dotankoval naftu s VIFem,byl to projet,ale ten projev je mdlý,zjména po přišlápnutí plynu.Připadá mi,že když ho přišlapuju málo a pomalu,tak je to lepší.Jak ho přišlápnu rychleji a víc,tak se auto opravdu trochu"přidusí" a teprve za chvíli se začne vcelku neochotně rozhýbávat.Potom,když už se rozjede,tak už jakž takž,ale není to ono.
Co teď dál?Jako automechanik amatér mám strach o turbo,ale předpokládal bych,že kdyby dávalo nějaké špatné tlaky,že by se to na diagnostice projevilo.Mám i strach s tím teď jezdit a to jsem chtěl jet na víkend do Jihlavy na Pístovský mokřady a užít si poslední letošní akci :envy
Co ještě zkontrolovat,nebo jak postupovat?Díky za názory a postřehy a omlouvám se za tak obsáhlé slohové cvičení.
Díky Petr.

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 2318
Registrován: sob kvě 17, 2008 13:51
tel.: 602 550 993
auto: D110, D1,P38,R45
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Voda v sání a napáchané škody.

#2 Příspěvek od VencaZE » ned zář 10, 2017 13:20

Koukni jestli nemáš kousky filtru třeba na váze vzduchu a zkontroluj čistotu čidla tlaku vzduchu na hliníkovém sacím potrubí. A jestli máš ještě egr ventil tak taky jeho čistotu, nebo ho zruš.
Když nic nenajdeš tak budeš muset znovu na diagnostiku aby ti koukli na live data za jízdy a tlak nafty. Třeba to byla náhoda, něco se pokazilo a s deštěm to nijak nesouvisí.
Urbanovi Pneu&Cars, údržba a opravy LR, diagnostika LYNX, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

MadTom
Příspěvky: 8825
Registrován: čtv lis 06, 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Voda v sání a napáchané škody.

#3 Příspěvek od MadTom » ned zář 10, 2017 13:27

Novej filtr, vyčistit váhu vzduchu. Ono tam té vody prošlo nejspíš jenom trošku a ještě to navíc nejdřív muselo projít váhou vzduchu, turbem a intercoolerem.
Takže kromě vyčištění váhy vzduchu (vystříkat čističem na brzdy), bych ještě kouknul na turbo jako takové.
Voda v motoru doopravdy vadí, až když si lokne. Při jízdě v mlze to taky nasává docela dost vody.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 1347
Registrován: ned čer 10, 2012 22:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Voda v sání a napáchané škody.

#4 Příspěvek od mr-tomas » ned zář 10, 2017 13:36

Když mi moje zdechlina nejede a potřebuju předjíždět, tak pouštím vstřik water/methanol do sání a jde tam přes 0,5l/min. ve formě mlhoviny. Je to jenom krátkodobě než naberu rychlost 15-30 sec. Takže nějaká vlhkost z deště nemůže motoru fakt nic udělat. Teda pokud se tam nenakumuluje a nešplouchne tam najednou.
Nikdy není tak blbě, aby nemohlo bejt hůř.

Hroch
Příspěvky: 87
Registrován: pát kvě 02, 2014 16:00
tel.: 604512740
auto: Defender 110SW
Bydliště: Hodkovice nad Mohelkou

Re: Voda v sání a napáchané škody.

#5 Příspěvek od Hroch » ned zář 10, 2017 14:17

Venco díky za reakci.Zkusím to všechno ještě prohlídnout.Je možný,že by třeba ta voda,pokud se opravdu dostávala při té cestě až do turba,ho ějak poškodila,způsobila např. "nareznutí lopatek" a jejich zadrhávání při roztáčení?Protože mi to tak při tom chování tak připadá.Jako by se nemohl najednou motor pořádně nadechnout.Moje fantazie automechanika amatéra jede naplno a představuju si jednu hrůzostrašnější blbost než druhou a už vidím na konci rozlítlý turbo a zadřený motor :cry

Hroch
Příspěvky: 87
Registrován: pát kvě 02, 2014 16:00
tel.: 604512740
auto: Defender 110SW
Bydliště: Hodkovice nad Mohelkou

Re: Voda v sání a napáchané škody.

#6 Příspěvek od Hroch » ned zář 10, 2017 14:21

Díky chlapi i za ostatní komentáře.Nějak se mi tu zobrazily až nyní.Mám prostě strach o motor.Defík je moje láska :heart

Hroch
Příspěvky: 87
Registrován: pát kvě 02, 2014 16:00
tel.: 604512740
auto: Defender 110SW
Bydliště: Hodkovice nad Mohelkou

Re: Voda v sání a napáchané škody.

#7 Příspěvek od Hroch » ned zář 10, 2017 15:04

Tak jsem ještě kouknul na váhu vzduchu a je úplně čistá i trubka za ní.

Uživatelský avatar
DjALF
Příspěvky: 1584
Registrován: čtv dub 26, 2007 01:34
auto: Toyota LC 100
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Voda v sání a napáchané škody.

#8 Příspěvek od DjALF » ned zář 10, 2017 16:05

možná blbost, ale zkusil bych ještě mrknout na hadice sání - jestli není odlepená vnitřní vrstva
Discovery I 300TDI "Užovka" - lehka OFF kosmetika "už EX"
Toyota Land Cruiser 100
http://www.djalf.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; http://sportrescue.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hroch
Příspěvky: 87
Registrován: pát kvě 02, 2014 16:00
tel.: 604512740
auto: Defender 110SW
Bydliště: Hodkovice nad Mohelkou

Re: Voda v sání a napáchané škody.

#9 Příspěvek od Hroch » ned zář 10, 2017 17:26

Hadice kontrolovali ještě v Praze a jsou ok.

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1519
Registrován: čtv dub 18, 2013 20:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Voda v sání a napáchané škody.

#10 Příspěvek od kupec18 » ned zář 10, 2017 19:22

Tak ehm to že je nenapadlo, se podívat do filtru je čisty amaterismus. Osobně bych vše až do motoru rozebral a vyčistil, voda motoru nevadí, turbu je to taky šumák, spíš jde o to jestli kousky toho filtru někam nedoputovaly.

Mě to dokonce ten rozmočený filtr celý vytrhlo a vcuclo do sání.

Hroch
Příspěvky: 87
Registrován: pát kvě 02, 2014 16:00
tel.: 604512740
auto: Defender 110SW
Bydliště: Hodkovice nad Mohelkou

Re: Voda v sání a napáchané škody.

#11 Příspěvek od Hroch » ned zář 10, 2017 21:52

A to se ti to připláclo na tu mřížku,co má před sebou čidlo váhy vzduchu?Dál se to přeci dostat nemůže.Nebo jo?Já jsem filtr při výměně a čištění boxu prohlížel a krom zdeformování vlhkostí byl jinak celý.

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 4446
Registrován: ned říj 15, 2006 20:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Voda v sání a napáchané škody.

#12 Příspěvek od DanoDEF » pon zář 11, 2017 08:13

...prebehni auto bez vika filteroxu teda bez filtra.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 3988
Registrován: úte kvě 18, 2010 08:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF-98+D2-00=2xTD5
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Voda v sání a napáchané škody.

#13 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » pon zář 11, 2017 08:47

Nechci na dálku kritizovat něčí práci, ale jestli ti tam nechali mokrou houbu misto filtru, pokud se teda filtr nenamočil až potom, tak bych teda hlavně zkontroloval váhu vzduchu, jestli funguje, že jim diagnotika nehlasila žádnou chybu je otázka, co diagnostikovali a jak. Váha vzduchu, když je mrtvá, tak hlásí třeba jen 0, nebo "no flow" ale motor jede spokojeně dál, vstriky vstrikuji, nic někube netluče, ale na plyn to reaguje velmi vlažně - co já viděl aut s mrtvou váhou vzduchu, zvláště po bazarech se jich povaluje dost a nikdo to ani neví. Váhy vzduchu kdyžtak nějaký mám starší, sbírám je :chuckle .
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
Trewor - ségra
Příspěvky: 248
Registrován: ned úno 10, 2013 11:45
auto: bez landroveru
Bydliště: Praha

Re: Voda v sání a napáchané škody.

#14 Příspěvek od Trewor - ségra » úte zář 12, 2017 08:19

O chování turbodehtů vim kulový ale nemůže to být přisáváním falešnýho vzduchu?
Při jízdě bez filtru jak radí Dano by se to mělo zlepšit. Váha vzduchu je hned za filtrem pokud se nepletu, tak bych ideálně startovacím sprejem nebo čističem na brzdy postříkal všechny spoje až k turbu. Měly by se zvednout otáčky.

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 3988
Registrován: úte kvě 18, 2010 08:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF-98+D2-00=2xTD5
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Voda v sání a napáchané škody.

#15 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » úte zář 12, 2017 11:41

Pokud turbo tlačí, tak by v sání za turbem mel být spíš přetlak, takže to asi přisávat nebude, ale jestli je to někde přiškrcený, tak je možné, že by tam byl i podtlak, ale to taky ukáže diagnostika, bohužel závěr z diagnostiky, že tam nejsou závady, je takový nijaký, chce to pokoukat tlak za turbem a to jak za stání na neutrál tak za jízdy...
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Wiki
Příspěvky: 353
Registrován: sob čer 18, 2016 06:34

Re: Voda v sání a napáchané škody.

#16 Příspěvek od Wiki » úte zář 12, 2017 12:42

no jasně že je to lajdácká práce servisu,
ještě co se dá jednoduše zkusit, je odpojit hadici od sání turba a prstem zkusit jak se vrtulka v turbu točí -měla by jít zlehka :!:

Hroch
Příspěvky: 87
Registrován: pát kvě 02, 2014 16:00
tel.: 604512740
auto: Defender 110SW
Bydliště: Hodkovice nad Mohelkou

Re: Voda v sání a napáchané škody.

#17 Příspěvek od Hroch » čtv zář 14, 2017 21:09

Opět prosím o radu,protože nevím co dál.Defík mi řádně zamotává hlavu. :devil
Od včera byl v servisu LR v Českém Dubu.Znovu na diagnostice,kde jediná hláška prý byla o odpojované váze vzduchu,jinak nic.Prošli tam celé sání,vč.podtlaku až k turbu,které se prstem volně točí.Zkusili novou váhu vzduchu a pro sichr i váhu vzduchu z jiného ok auta a změna k lepšímu žádná.Dnes mi auto přivezli domů s odpojenou váhou vzduchu s tím,že to bez ní jede mnohem lépe,ale že to stále není ono,což jsem si hned potvrdil,když jsem vezl technika zpět do servisu.Víníkem že bude zřejmě turbo.Na cestu ze servisu domů jsem opět váhu vzduchu zapojil a projev opravdu mnohem horší,než s odpojenou.V půli cesty po "vyploužení" se na 3 s pedálem na podlaze na kopec,který jsem předtím dával za 4-5 s lehkou nohou se za vrcholem po rovince najednou začalo auto rozbíhat jako by ožilo a najednou se chovalo celý zbytek cesty úplně normálně jako dřív.Pro ověření jsem ho vzal ještě i na dálnici,kde máme "testovací kopec" a i tam táhnul motor úplně bez sebemenších problémů úplně jako dřív.Tak jsem s nadšením,že se to zřejmě nějak "profouklo",dorazil domů,na dvoře nechal chvíli doběhnout motor a potom jsem ho vypnul.Po cca 15ti min mě napadlo,že si ještě zajedu pro pytle s maltou,když už je auto venku a je ok,ale po nastartování a rozjetí přišlo trpké zklamání. :cry Opět úplně bez chuti se sbírat z nízkých otáček a téměř bez reakce na sešlápnutí plynu.Dává to někomu smysl?Mě žádný a hlavně nevím,co dál?Dávat repasovat turbo,pokud opravdu nevíme,zda je viníkem,se mi moc nechce.Navíc když podle chování auta mě to na něj amatérským rozumem moc nesedí.Přeci kdyby nedávalo tlaky,který má,tak by se to na diagnostice někde projevilo,ne?Navíc že by najednou obživlo a zničehonic fungovalo úplně super?Poradíte někdo,co dál?Znovu se omlouvám za to slohový cvičení,ale tohle krátce popsat nedokážu.Dík Petr

Uživatelský avatar
zidon
Příspěvky: 486
Registrován: ned dub 17, 2016 12:32
auto: Disco I. 200tdi
Bydliště: Pelhrimov (obcas Hlinsko v C. ) ;-) POVOLANI: Zachranar ( aneb poslani k posrani :D )

Re: Voda v sání a napáchané škody.

#18 Příspěvek od zidon » čtv zář 14, 2017 21:29

Nechci kecat,ale nemuze bejt na vinne treba nejaka hadice? Bud blbe drzici nebo napraskla?
Cim lepsi gumy tim dal se jde pro traktor :D
FOTO: http://zidon155.rajce.idnes.cz/
VIDEO: https://www.youtube.com/user/zidon155

RišoKE
Příspěvky: 254
Registrován: úte dub 22, 2014 08:24
auto: D1300tdi taká lenivá

Re: Voda v sání a napáchané škody.

#19 Příspěvek od RišoKE » čtv zář 14, 2017 21:53

Kábel váhy vzduchu je o.k.?

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 2318
Registrován: sob kvě 17, 2008 13:51
tel.: 602 550 993
auto: D110, D1,P38,R45
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Voda v sání a napáchané škody.

#20 Příspěvek od VencaZE » čtv zář 14, 2017 22:10

No a jezdili jste s autem s připojenou diagnostikou a při zatížení? Jaké byly hodnoty průtoku vzduchu, tlaku v sání, korekcí, napětí čidel a tak podobně..? A regulace na turbu je v pořádku? lze s ní hýbat rukou?
Urbanovi Pneu&Cars, údržba a opravy LR, diagnostika LYNX, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Odpovědět