Vařím,vaříš,vaříme.
Vařím,vaříš,vaříme.
Přátele, tak se mě podařilo vyvarit obsah nádobky na vodu. Vetrak jede, ale teplota naleze až do červeného.
Motor 300TDI.
Nějaké nápady co zkontrolovat? Nemůže bejt zarostlej chladič? Nebo hlava foukla? Případně ze by vetrak sepl pozdě a už to nestačil uchladit? Nějaké zkušenosti? Je to už dědek, tak mu musím vychytat mouchy no
Motor 300TDI.
Nějaké nápady co zkontrolovat? Nemůže bejt zarostlej chladič? Nebo hlava foukla? Případně ze by vetrak sepl pozdě a už to nestačil uchladit? Nějaké zkušenosti? Je to už dědek, tak mu musím vychytat mouchy no
Re: Vařím,vaříš,vaříme.
Hadice ale nafouklé nejsou. Doskakal jsem s přestávkami cca po 5km domu. Uvařilo se to do kopce predtim. Uvnitř nadobky nějaký šlem. Tedka jsem na hranici vaření dojel, a hadice v pohodě a nadobka šla po odfouknuti v pohodě otevřít. Snad to není hlava.
Re: Vařím,vaříš,vaříme.
No pravděpodobně Ti odešla viskospojka vrtule. Když je auto dostatečně teplé zkus zablokovat vrtuli nějakým kartonem, když se vrtule zastaví tak je visko v háji .
Re: Vařím,vaříš,vaříme.
Jako ze jede ale nejede? Pri zastaveni bezela naplno/hucela a foukala. Mam ji dat na baterku umele a zkusit dat karton? Vymontoval jsem jeste termostat, ve vode teda otvira. Ale ta guma uz se uvnitr uplne rozpada. Tak dam novej, ale obavam se ze timhle to presne nebylo
Re: Vařím,vaříš,vaříme.
Promiň, ale myslel jsem že máš klasickou 300. Z motoru poháněná vrtule jde přes viskospojku. Tady samozřejmě spojka není .
Zkus to bez termostatu a uvidíš.
Zkus to bez termostatu a uvidíš.
Re: Vařím,vaříš,vaříme.
Jsem si rikal ze to tam je nejak jinak Tohle je konverzni vrtule nejaka z trakturku na 300Tdi Zapojene to je dobre,ac teda vice peclivosti by tem dementum z UK neuskodilo. Budu to muset cele pretahat na styl bileho Evropana. No ale kazdopadne vse fouka a ukazuje.
Jde to tedy zkusit i bez termostatu jo? Ja nejsem mechanik,tak se blbe ptam. Jaky to bude mit prubeh bez termostatu? Nez se to ohreje, tak jakou funkci nez oterve to tam plni? Nez prijde novej, tak aby se dalo s autem treba popojet atd.
Jde to tedy zkusit i bez termostatu jo? Ja nejsem mechanik,tak se blbe ptam. Jaky to bude mit prubeh bez termostatu? Nez se to ohreje, tak jakou funkci nez oterve to tam plni? Nez prijde novej, tak aby se dalo s autem treba popojet atd.
Re: Vařím,vaříš,vaříme.
Bez termostatu trvá delší dobu než se motor ohřeje, ale v těchto teplotách je to pohodě. Při zavřeném termostatu je funkční jen malý okruh kolem motoru.
Re: Vařím,vaříš,vaříme.
Zkus bez termostatu. Tim nic nezkazis. No podle me by to mohl delat klidne i ten chladic. Tedka zalezi jestli si to tesneni uz neupekl ty. Kouri to nejak? Voda se straci?
Aha uz to vidim, a urcite si ji vyvaril? Jestli jo. Tesneni mas tak ci tak na 99 procent v haji. Spis pocitej stou hlavou. Ale nastesti u 300 to je tak nejak bezne a ta oprava neni zas tak hrozna. Urcite dej plechove tesneni! Plus sbruste blok bude propadlej.
Aha uz to vidim, a urcite si ji vyvaril? Jestli jo. Tesneni mas tak ci tak na 99 procent v haji. Spis pocitej stou hlavou. Ale nastesti u 300 to je tak nejak bezne a ta oprava neni zas tak hrozna. Urcite dej plechove tesneni! Plus sbruste blok bude propadlej.
300TDI---The Legend begins
Re: Vařím,vaříš,vaříme.
Voda držela v pohodě, uvidíme co tedka. Zítra to naleju, a uvidíme co to bude dělat. Auto kouři normálně jak traktor naftak. Ale bilej dým to není.
Re: Vařím,vaříš,vaříme.
Tak jízda bez termostatu nepomáhá. Rucicka stále leze nahoru a vetrak děla co muže. Ale zahřívá se to zcela normálně, žádné tlaky atd. Proste se ta svine jen nezastaví a jde dal.
Re: Vařím,vaříš,vaříme.
Vetrak i sám vypne při středové části na budiku. Tak myslím ze to značí ze spína kdy má. Tak buď je slabej, což ale fouká jako fakt dobre a nebo teda hlava a nebo chladič.
Povolil jsem zatku nahore, a pumpa tlaci pekne jak pri volnobehu tak pri plynu. Emulze na rysce ani pod vickem neni. Porad si rikam, ze to ta hlava nebude.
Muzu ji nechat udelat casem, to neni problem. Ale nekde tam je zakopany nejaky pes. Motor se ma chladit hlavne skrze chladic ze? Pak neco mozna naporem atd.
Cestou domu, uz to slo jen lehce za normal. Ale zase to bylo spise z kopce. Doma jsem to nechal klapat, a vetrak uz to udrzel v normalu. Ani pridavani plynu uz to nepustilo do cerveneho. Pokud by to byla hlava, jaky by to melo prubeh?
Cekam stale nejakeho motorare, ze me spasi a zachrani v plastence a oblekcku. Ale von kazdej leje u navstev na velikonoce
Povolil jsem zatku nahore, a pumpa tlaci pekne jak pri volnobehu tak pri plynu. Emulze na rysce ani pod vickem neni. Porad si rikam, ze to ta hlava nebude.
Muzu ji nechat udelat casem, to neni problem. Ale nekde tam je zakopany nejaky pes. Motor se ma chladit hlavne skrze chladic ze? Pak neco mozna naporem atd.
Cestou domu, uz to slo jen lehce za normal. Ale zase to bylo spise z kopce. Doma jsem to nechal klapat, a vetrak uz to udrzel v normalu. Ani pridavani plynu uz to nepustilo do cerveneho. Pokud by to byla hlava, jaky by to melo prubeh?
Cekam stale nejakeho motorare, ze me spasi a zachrani v plastence a oblekcku. Ale von kazdej leje u navstev na velikonoce
Re: Vařím,vaříš,vaříme.
Kam az ti to ted doleze? Ten budik ukazuje podle nalady. Muj neustale trochu vic nad polovinu.
Nevim proc plasite s hlavou. Spis mas zarostly chladic.
Nevim proc plasite s hlavou. Spis mas zarostly chladic.
Re: Vařím,vaříš,vaříme.
No leze to stále nahoru, ale už ne tak razantně. V chladiči je normálně písek. Muže mě někdo říct,jak se tam doprdele dostal písek? Pak kousek nějaké gumy, atd. Projel jsem to s tabletama do myčky, vypustil 4x modrocernou vodu s pískem. Chladič je uvnitř co se dá podívat potazenej oranz srajdou. Prosím pusudte jestli má cenu ho zachraňovat. Koupil bych pak i profi srajdu na procisteni.
Naposledy upravil(a) MFENCE dne 21 dub 2019 19:06, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Vařím,vaříš,vaříme.
To nemusí být písek, ale uloupané kousky vodního kamene z chladícího okruhu, To že se usadí v chladiči je docela dobře možné - jsou tam nejslabší trubičky. Kromě vyčištění chladiče bych řešil i vyčištění zbytku chladícího systému, aby ti to nezaneslo nový chladič. A stejně tak, různé druhy "fridexu" se nesnáší.
Pro začátek bych to pořádně propláchnul vodou - vhodně rozpojit hadice, připojit na vodovod a nechat protéct. Uvidíš, co vyteče, nejenom z chladiče, ale hlavně z motoru.
Pro začátek bych to pořádně propláchnul vodou - vhodně rozpojit hadice, připojit na vodovod a nechat protéct. Uvidíš, co vyteče, nejenom z chladiče, ale hlavně z motoru.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Land Jirka
- Příspěvky: 3470
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vařím,vaříš,vaříme.
Je to s velkou pravděpodobností zabetonovaným chladičem od vodního kamene.
Udělej to jak píše Tom.
Chladič bych koupil nový a značkový.
Nejlepší je celokovový ty byly na novém autě. Repliky s bokama z plastu nestojí za moc....
Třístovka s dobrým chladičem a vodní pumpou dokáže jezdit bez vrtule a uchladí se v pohodě.
Já jsem na svém autě (disco 300tdi) kdysi několik měsíců vrtuli neměl a jezdil jsem s ručičkou v polovině a nasazoval jsem ji až na dovolenou do Alp.
Na zákaznických autech předělaných na elektrovrtule se tyto vrtule zapínaly jen v třicetistupňových vedrech při tažení vozíku.
Ještě by mohla být špatná vodní pumpa (protáčet se vrtulka vodní pumpy na hřídeli), ale to je málo pravděpodobné.
Udělej to jak píše Tom.
Chladič bych koupil nový a značkový.
Nejlepší je celokovový ty byly na novém autě. Repliky s bokama z plastu nestojí za moc....
Třístovka s dobrým chladičem a vodní pumpou dokáže jezdit bez vrtule a uchladí se v pohodě.
Já jsem na svém autě (disco 300tdi) kdysi několik měsíců vrtuli neměl a jezdil jsem s ručičkou v polovině a nasazoval jsem ji až na dovolenou do Alp.
Na zákaznických autech předělaných na elektrovrtule se tyto vrtule zapínaly jen v třicetistupňových vedrech při tažení vozíku.
Ještě by mohla být špatná vodní pumpa (protáčet se vrtulka vodní pumpy na hřídeli), ale to je málo pravděpodobné.
Naposledy upravil(a) Land Jirka dne 21 dub 2019 20:49, celkem upraveno 1 x.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
Re: Vařím,vaříš,vaříme.
Díky moc za info. Už toho moc neteče, voda solidně už čistá. Občas ještě nějaký pisecek proplachl jsem to a vodní pumpa to prohnala kde se dalo. Asi už bude zbytek cistej? Koupim ještě kyselinu citronovou na ten kamen. Pak hodně proplachovat. Nemám papírky na určení kyselosti. Ale tak 6x proplach by měl bejt ok.
- Land Jirka
- Příspěvky: 3470
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vařím,vaříš,vaříme.
Proplachováním různou chemií bez rozebrání motoru si koleduješ o to, že se ti to někde nakonec ucpe odlouplým kusem vodního šutru, nebo jinýho bordelu a nebo ti to začne téct přes nějaké těsnení.
Chladič bych koupil novej určitě....
Až bude léto 35°C a zapřáhneš vozejk, tak to stejně s tím propláchlým neuchladíš, když se to hřeje už při jarních teplotách.
Chladič bych koupil novej určitě....
Až bude léto 35°C a zapřáhneš vozejk, tak to stejně s tím propláchlým neuchladíš, když se to hřeje už při jarních teplotách.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
Re: Vařím,vaříš,vaříme.
Tak tohle bylo na špínu a bordel. Kyselinu bych dal na vyndane chladič raději. Přesně jak píšeš, už se mě to rozlezelo.
Potrebuju to tedka na zkusit zprovoznit, chladič koupim novej tak jako tak. Jen za tejden bych potřeboval s autem jet. Jaký by jsi doporučil chladič? Nasel jsem převážně ten co maj na Paddocku. A pak tady na našem CZ krámu nějaký ještě jiný za 4900kc.
Potrebuju to tedka na zkusit zprovoznit, chladič koupim novej tak jako tak. Jen za tejden bych potřeboval s autem jet. Jaký by jsi doporučil chladič? Nasel jsem převážně ten co maj na Paddocku. A pak tady na našem CZ krámu nějaký ještě jiný za 4900kc.