Některé názory mně (mechanikovi), který už pár aut do terénu, na expedice a závody postavil, přijdou úsměvné ...
Je rozdíl mít auto, které jezdí pomalu náročným terénem jako pracovní a často zdolává "trialové" úseky. Zde je daleko výhodnější i odolnější tuhá náprava.
Nebo postavit auto, které jezdí rychle a terénní nerovnosti zdolává rychlostí. Tady je lepší nezávislé zavěšení
Pravověrné teréňáky i na listí kříží docela dobře...
Skoro všechny jsem měl a nebo s nima jezdil.
Určítě kříží minimálně o 100% víc než běžné nezávislé zavěšení.
Tuhá náprava u defa (D1, RRC) kříží velmi dobře a proto taky projede v terénu i bez špéry hodně.
OC píše: ↑27 zář 2019 14:32
„kdo umí udělat pořádně křížení, nepotřebuje špéry“, nebo ne?
To je pravda. někdy stačí i malý přítlak vykříženého kola a auto jede dál.
Kontroly trakce, uzávěrky a podobné vychytávky na SUV (offroudech) s nezávislým zavěšením jsou na těchto autech nutnost, protože bez nich by v málé rychlosti nepřejely větší obrubník u supermarketu.
low píše: ↑27 zář 2019 09:49
No a starej defik nikdy nemel v serii zadni speru a novej ji mit muze...
Na starým defíku nebyl nikdy problém si nové auto koupit i s uzávěrkou (ARB)
Dodnes servisuju pár defíku, které se nové prodávali s uzávěrkou. (namontoval ji prodejce)
Rennie píše: ↑27 zář 2019 10:27
A u tuhé bez špery bude odlehčený kolo hrabat a druhý stát takže to je jedno zda tuhá nebo nezávislá
Jenže většinou nezávislá bude odlehčená a bude hrabat tam, kde běžná tuhá náprava vykříží a projede stejný úsek s prstem v nose.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431