Další pokus o totální renovaci Defíka

D, TD, TDI, TD5
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
JakubDolezal
Příspěvky: 398
Registrován: 23 říj 2010 19:27
tel.: 702091816
auto: Discovery 2
Bydliště: Kostelec nad Orlicí

Re: Další pokus o totální renovaci Defíka

#21 Příspěvek od JakubDolezal » 25 bře 2013 17:25

Moc velké díky matoo za zavolání, za dobrý pokec a hodně cenných rad. Slibuju, že jakmile budu mít zázemí a prostředky, Defíka udělám pořádně se vším všudy :wink:
LR Discovery 2 TD5
ex Defender 110HT 300TDi
ex Defender 110SW TD5
ex Defender 110HT 200TDi
ex Freelander I 1.8i

"... bez legií by nebylo Československa!"
TGM

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Další pokus o totální renovaci Defíka

#22 Příspěvek od VencaZE » 25 bře 2013 18:29

Ano, můžu potvrdit, že do dvou let přes barvu opravdu začne prolézat rez. A to jsem prosím ještě ani nevyjel z dílny na silnici :hmm: . Nastříkal jsem tedy ten rám uvnitř i zvenčí ještě pořádnou vrstvou vosku a snad to dá pár let pokoj. Zinkování u mě nemělo smysl, rám jsem vyvařil a třeba ho někdy vyměním.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
JakubDolezal
Příspěvky: 398
Registrován: 23 říj 2010 19:27
tel.: 702091816
auto: Discovery 2
Bydliště: Kostelec nad Orlicí

Re: Další pokus o totální renovaci Defíka

#23 Příspěvek od JakubDolezal » 25 bře 2013 20:47

Asi také záleží na tom, jak moc se koroze pustí do struktury železa, což? U mě jde opravdu jen o povrchovou záležitost, která se zatím nevytváří takový ty "nádory" a skvrny v kovu.Tento způsob jsem použil poprvé na Uazu, rám byl na tom trochu hůře, než mám teď na LR. Použila se obyč červená antikorozní základovka a BODYčko (bohužel chyba, ještě jsem neznal Würth:( ). Nicméně, už je to 4,5 roku a zatím v pohodě, vyhrál jsem si s tím, jak to jen šlo.
Viděl jsem, jak servisy opravují podvozky - ostříkat wapkou a přestříkat würthem, žádný stres.
LR Discovery 2 TD5
ex Defender 110HT 300TDi
ex Defender 110SW TD5
ex Defender 110HT 200TDi
ex Freelander I 1.8i

"... bez legií by nebylo Československa!"
TGM

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Další pokus o totální renovaci Defíka

#24 Příspěvek od VencaZE » 26 bře 2013 09:08

Jj, já to měl samej "nádor". Navíc jsem to ještě zkombinoval s otryskáním malými kuličkami místo pískem (nemohl jsem si vybírat) a tím pádem ta hloubková rez nebyla dokonale odstraněná.
Ale jsem se poučil a na příštím autě (bude li jaké) budu postupovat zase jinak.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
Forsttimber
Příspěvky: 1126
Registrován: 16 pro 2008 12:47
tel.: 0903147342
auto: Def 90 a ex D1 ,110
Bydliště: Mošovce okr. TR

Re: Další pokus o totální renovaci Defíka

#25 Příspěvek od Forsttimber » 22 dub 2017 14:39

Chalani ako dosiahnem dokonalu konzervaciu vnutri ramu lebo mi pride uplne zbytocne dokladne opucovat vonkajsok ramu ak sa vnutro neda obrusit to by potom stacilo vonku urobit to co aj vnutky, vyplachnut a strieknut voskom :?
Real Land Rover is built, not bought

Uživatelský avatar
skipper_pa
Příspěvky: 117
Registrován: 05 kvě 2016 12:13
tel.: 605208456
auto: Defender 90 300Tdi
Bydliště: Praha

Re: Další pokus o totální renovaci Defíka

#26 Příspěvek od skipper_pa » 19 črc 2017 21:25

IMG_20170717_184033.jpg
IMG_20170717_184033.jpg (422.63 KiB) Zobrazeno 6914 x
IMG_20170717_160046.jpg
IMG_20170717_160046.jpg (319.01 KiB) Zobrazeno 6914 x
S rámem je to těžký, opískovat, by v asi a nejlépe zinkovat v roztaveném zinku. Šopování neodstraní rez zevnitř. Pokud to máš na pískování daleko tak menší věci očistit nabíječkou v kýbli s trochou prací sody - odstraní i hloubkovou rez, pak třeba fosfátovat a natřít - jednoduché a uděláš to i v paneláku na balkoně. Přikládám pro ilustraci fotku držáku výfuku před a po. (Držáky jsem dělal z nerezi nové) Fotky jenom ukazují účinost elektrolýzy...
Kdyby jsi měl na zahradě bazének tak odrezíš i rám :D

Wiki
Příspěvky: 512
Registrován: 18 čer 2016 07:34

Re: Další pokus o totální renovaci Defíka

#27 Příspěvek od Wiki » 20 črc 2017 15:42

jenomže ten rám v tom bazénu bys odrezil jen z venčí , ale vnitřek by se neodrezil. Nabíječka by asi na tu plochu nestačila , ale použít svářečku.

Uživatelský avatar
KENY
Příspěvky: 750
Registrován: 20 říj 2011 19:21
tel.: +420725929400
auto: Nějaký ten LR
Bydliště: u nás na západě!!!

Re: Další pokus o totální renovaci Defíka

#28 Příspěvek od KENY » 20 črc 2017 18:44

Tak to nevím proč ne zevnitř. Já mám zkušenosti jiné. Celý rám jsem nezkoušel ale celkem velké kusy ano. A všude kam může voda tam můžou i proudy a je úplně jedno jestli zvenčí nebo zevnitř. A o vodotěsném rámu u LR jsem neslyšel. Jiná je jak dostat ten bordel ven a jak to zevnitř docistil a nakonzervovat .

Wiki
Příspěvky: 512
Registrován: 18 čer 2016 07:34

Re: Další pokus o totální renovaci Defíka

#29 Příspěvek od Wiki » 20 črc 2017 19:53

mylná úvaha , zeptej se v galvanizovně jak se věci mají ,/ velký kus něčeho a dutiny je diametr. rozdíl/

Uživatelský avatar
KENY
Příspěvky: 750
Registrován: 20 říj 2011 19:21
tel.: +420725929400
auto: Nějaký ten LR
Bydliště: u nás na západě!!!

Re: Další pokus o totální renovaci Defíka

#30 Příspěvek od KENY » 20 črc 2017 21:05

Mylná úvaha možná. Ale Tvoje. Já neuvažuji a nepohybuji se v teoretické rovně. Mluvím o praxi a zkušenostech. Ono pokovení a odrezovaní funguje trochu jinak.

Uživatelský avatar
KENY
Příspěvky: 750
Registrován: 20 říj 2011 19:21
tel.: +420725929400
auto: Nějaký ten LR
Bydliště: u nás na západě!!!

Re: Další pokus o totální renovaci Defíka

#31 Příspěvek od KENY » 20 črc 2017 21:45

A ta svářečka to už je úplně mimo. Ale jako vtip dobry :yes

Wiki
Příspěvky: 512
Registrován: 18 čer 2016 07:34

Re: Další pokus o totální renovaci Defíka

#32 Příspěvek od Wiki » 21 črc 2017 15:32

a proč by svářečka jako výkonný zdroj ss proudu byla mimo :?: ale raději to nezkoušej ,nerad bych tu četl parte :idea:

Uživatelský avatar
KENY
Příspěvky: 750
Registrován: 20 říj 2011 19:21
tel.: +420725929400
auto: Nějaký ten LR
Bydliště: u nás na západě!!!

Re: Další pokus o totální renovaci Defíka

#33 Příspěvek od KENY » 21 črc 2017 16:12

No právě proto, ze je výkonný. A to při odrezeni nepotřebuješ. Jak vidno mel bys do nějaké té galvanovny zajít a doplnit si znalosti. Nic ve zlém ale od roku 1995 je odrezovani pomocí proudu už celkem slušně popsané a prozkoumane tak věřím ze i teoretická data se dají sehnat a pročíst.
Já jsem jen člověk kterého to baví, ne živí. A baví mne hledat k čemu všemu to použít při renovaci starých LR. Takže učené řeči a odkazy na literaturu přiložit nemůžu. Ale z.praxe mohu poradit ze se tím výborně sundava stará barva nebo třeba lepidla na koberce a tapecirunk které ničím jiným nejdou. A když trváš na té svářečce je to tvoje volba. Ale přátelská rada na závěr této plodné diskuse. To parte si radši nech natisknout předem. Pro jistotu a klid pozůstalých. Fajn den a veselou mysl :yes

Uživatelský avatar
skipper_pa
Příspěvky: 117
Registrován: 05 kvě 2016 12:13
tel.: 605208456
auto: Defender 90 300Tdi
Bydliště: Praha

Re: Další pokus o totální renovaci Defíka

#34 Příspěvek od skipper_pa » 21 črc 2017 20:03

Pokud to chceš především odrezit zevnitř (trubku, jackel, rám a pod.) doporučuji ti jako kladnou elektrodu použít takový ten zelený izolovaný železný drát který se používá na ploty. Protáhneš ho vnitřkem. Před tím u něj po 10 cm porušíš izolaci škrábanci - né že ho oholíš nožem, aby ti při doteku uvnitř s rámem neudělal zkrat. Co se týká té nabíječky tak žádný automat ale klasická stará regulovatelná. Jak je vysoký proud je skoro jedno akorát se tím prodlouží doba. U malých věcí v kýblu nebo v neckách dávám tak do dvou ampér a pokud máš na nabíječce 6V tím líp. Prý to má pak menší sklon k pitingu - není to z mé hlavy ale od člověka který se živí ošetřováním vykopávek. To aby ti nabíječka neodešla uděláš u velkých věcí množstvím prací sody v lázni dle poučky žádná soda žádný proud - více sody vyšší proud..... U mého rámu to však bylo houby platné kde chybí železo a rez není co odrezovat. :cry Ta poslední varianta je asi nejlepší :grin:
Přílohy
1500660548711-731505527.jpg
1500660548711-731505527.jpg (202.68 KiB) Zobrazeno 6688 x
1500660665707831630851.jpg
1500660665707831630851.jpg (186.37 KiB) Zobrazeno 6688 x
15006609196491307557116.jpg
15006609196491307557116.jpg (257.74 KiB) Zobrazeno 6687 x

Uživatelský avatar
skipper_pa
Příspěvky: 117
Registrován: 05 kvě 2016 12:13
tel.: 605208456
auto: Defender 90 300Tdi
Bydliště: Praha

Re: Další pokus o totální renovaci Defíka

#35 Příspěvek od skipper_pa » 21 črc 2017 20:34

Jo s Keenym naprosto souhlasím, ty svářečky mají napětí naprázdno až do 68V. Takže až použiješ svářečku bude to pěknej tanec. Je vidět že jsi nikdy nesvářel uvnitř mokré ocelové nádrže :lol:

Uživatelský avatar
KENY
Příspěvky: 750
Registrován: 20 říj 2011 19:21
tel.: +420725929400
auto: Nějaký ten LR
Bydliště: u nás na západě!!!

Re: Další pokus o totální renovaci Defíka

#36 Příspěvek od KENY » 21 črc 2017 20:58

No potěš ten je tedy pěkně odvětrávaný :O
Jo někdy už ta záchrana fakt nejde.

Wiki
Příspěvky: 512
Registrován: 18 čer 2016 07:34

Re: Další pokus o totální renovaci Defíka

#37 Příspěvek od Wiki » 21 črc 2017 23:52

KENY píše: 21 črc 2017 16:12 No právě proto, ze je výkonný. A to při odrezeni nepotřebuješ. Jak vidno mel bys do nějaké té galvanovny zajít a doplnit si znalosti. Nic ve zlém ale od roku 1995 je odrezovani pomocí proudu už celkem slušně popsané a prozkoumane tak věřím ze i teoretická data se dají sehnat a pročíst.
Já jsem jen člověk kterého to baví, ne živí. A baví mne hledat k čemu všemu to použít při renovaci starých LR. Takže učené řeči a odkazy na literaturu přiložit nemůžu. Ale z.praxe mohu poradit ze se tím výborně sundava stará barva nebo třeba lepidla na koberce a tapecirunk které ničím jiným nejdou. A když trváš na té svářečce je to tvoje volba. Ale přátelská rada na závěr této plodné diskuse. To parte si radši nech natisknout předem. Pro jistotu a klid pozůstalých. Fajn den a veselou mysl :yes
já a domácí domácí kutil? - to nikoliv :grin: ani netrvám na ty svářečce -mě je to totiž u prdele .. No, ale něco o elektrice vím , páč jsem původně elektrotechnik- "ing na baterky" jak se říká :grin: Jinak se živím objasnováním věci mezi "nebem a zemí ", tudíž svoje předtištěné parte mám, krom ostře nabité bouchačky, stále při sobě :idea: :mrgreen: :beer

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Další pokus o totální renovaci Defíka

#38 Příspěvek od VencaZE » 22 črc 2017 08:14

No tak s tou černou magií běž někam a k technickým tématům se radši nevyjadřuj.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Wiki
Příspěvky: 512
Registrován: 18 čer 2016 07:34

Re: Další pokus o totální renovaci Defíka

#39 Příspěvek od Wiki » 22 črc 2017 08:29

nojo :grin: ale co se týká zejm. Def a Serie, tak v mnoha techn. věcech se vyznám daleko víc jak leckterej šofér ...:mrgreen:

Uživatelský avatar
Truck Rover
Příspěvky: 321
Registrován: 23 pro 2007 15:30
tel.: +421940860490
auto: LR 90
Bydliště: Hôrka nad Váhom
Kontaktovat uživatele:

Re: Další pokus o totální renovaci Defíka

#40 Příspěvek od Truck Rover » 23 črc 2017 11:50

Ti moje šasi su tež na hovno hlavne zadny crossmember cosik jak nafotke, Asi jebnem nove šasi a hotovo už mam toho plne zuby :mrgreen:
LR 90

Odpovědět