Nástupce Defendera- Defender 2015 .
Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .
Dneska jsem ho vracel, půjčili mi ho na celou noc od 18-ti h včera až do dnešního rána, najel jsem s ním 270km. Byla to 110 s motorem D240, výbava S, ale dost příplatků k tomu. Pokud pominu tu rezervu na dveřích, tak Def je o něco kratší než moje Disco 4 (s rezervou zase o cca 15 cm delší), markantní je ale ten dlouhý rozvor. Ten má Def 110 lehce přes 3 metry, což souvisí s tím, že 130 bude mít stejný rozvor a s tím se pojí první negativum. Na zadních sedadlech je mraky místa, ale kufr je dost malý, výrazně menší než u Disco 4. Kdyby se dala sedadla ve druhé řadě posunout dopředu, pořád by bylo dost místa na nohy a kufr by byl větší. Při parkování ve stísněných prostorách dělá problém, že auto je hodně široké (širší než D4) díky vystouplým lemům podběhů. V garáži, kde bez problémů parkuji D4, jsem měl co dělat, abych tam Defa dostal.
A teď mé subjektivní hodnocení. Miluji LR klasiku - mám kromě D4 také dvoudveřového RRC a Serii 3, ale k Defu přistupuji bez předsudků a beru ho jako logickou další volbu po D4, kterou ještě víc jak rok nejspíš budu mít. Vzhledem k tomu, že Discovery 5 se mi nelíbí ani jak vypadá, ani jak jezdí, tak pokud bych si ještě někdy měl koupit zánovní auto se zeleným oválem ve znaku, měl by to být nový Def. Ten se mi sice zvenku kdovíjak nelíbí, ale musím říct, že opravdu je moderní reinterpretací designu původního Defa (kulatá světla v hranatém rámečku, barrel side body, alpine lights atd.), kdo to tam nevidí, buď to vidět zkrátka nechce nebo je slepý. Interiér se mi ale moc líbí. Když se díváte pozorně, vidíte, že se věnovala velká péče detailům, že materiály jsou kvalitní, ale na druhou stranu chce působit užitkovým dojmem (záměrně viditelné šrouby v obložení dveří, viditelné hliníkové konstrukční prvky přístrojovky,všude samé madlo atd.), palubka před spolujezdcem je zase reminiscencí na tu v Serii 3 a raných 90 a 110. Sedadla mi přišla pohodlná, dobrá pozice za volantem snadno k nalezení a po třech hodinách jízdy jsem vylezl odpočatý. Co mi chybí, je to, co na D4 miluji - při jízdě si levý loket odkládám na čalouněnou vrchní plochu obložení dveří pod bočním oknem. Současná auta mají vysoký ponton a nízké zasklení, takže ten loket bych v Defu měl nepřirozeně vysoko. Moc se mi líbí podvozek. Je tužší než u D4, což mi u D5 vadí, ale tady ne. Je cítit, že karoserie je daleko tužší, při přejezdu nerovností působí solidním dojmem. Sedí lépe v zatáčkách, ale přitom odpružení je poddajné a pohodlné. Hodně pomáhá, že ačkoli bylo auto na 19" discích, stejně jako D4, Def má vyšší profil pneumatik 255/65R19 oproti 255/55R19 a je to znát nejen od pohledu, ale především při jízdě po rozbité silnici. V terénu jsem nejezdil, jenom po polní cestě, ale nemám důvod nevěřit, že auto bude jezdit v terénu velmi dobře. Na té polňačce jsem mazal až 80 a auto bylo poddajné a stabilní. Převodovka je stejná jako u D4 - automat osmikvalt a k té nemám co dodat, je skvělá. Jakkoli mám rád manuál, u SUV je automat jednoznačně lepší volbou. Nejen pro sjíždění prudkých svahů v terénu si samozřejmě lze řadit jednotlivé stupně manuálně. Motor - dieselový 4-válec Ingenium z vlastní motorárny JLR ve Wolverhamptonu je pěkně pružný a kupodivu jde odspoda (na rozdíl od mnohých jiných motorů uškrcených současnou emisní normou). Na pohodové cestování bohatě stačí, za D4 a jejím mnohde proklínaným motorem TDV6/SDV6 výrazně zaostává při zrychlování třeba ze 120-ti na 140. Tam je hold znát rozdíl v krouťáku 600Nm u Disca a 430Nm u Defa. A pak samozřejmě ve zvuku. Motor je dobře odhlučněný, ale při prudší akceleraci vydává typicky 4-válcový a ne moc hezký zvuk, ale díky odhlučnění to není nijak otravné. Při ustálené rychlosti do, řekněme 120-ti km/h motor vůbec neslyšíte. Auto dobře maskuje rychlost, při stovce na rovnější okresce si připadáte jako byste jeli 60. Takže nakonec všechno super, dokud nezjistíte, že žere úplně stejně jako ten 3-litrový 6-ti válec v Discu... Na tom je vidět demagogie současné emisní politiky. Tam, kde se šestiválec jen líně převaluje, tam musí o třetinu menší čtyřválec tvrdě pracovat. Na nové dieselové šestce se prý pracuje - Ingenium motory jsou modulární konstrukce s půllitrovými válci, takže je 1,5 l tříválec, 2,0 l čtyřválec a 3,0 l šestiválec, zatím tedy jen benzinový. Šestka tím pádem nebude do V, jako v případě současné TDV6, kterou pro JLR vyrábí motorárna Fordu, ale řadová. I tak ten test beru pozitivně a je to jediné auto ze současné nabídky LR, které bych si byl ochoten koupit, kdyby jen ty ceny nebyly tak strašně mimo mísu. Předpokládám ale, že současná krize přinese zase smlouvání tak jako před deseti lety a vždy bude možné si vyhádat aspoň o trochu příznivější cifru.
A teď mé subjektivní hodnocení. Miluji LR klasiku - mám kromě D4 také dvoudveřového RRC a Serii 3, ale k Defu přistupuji bez předsudků a beru ho jako logickou další volbu po D4, kterou ještě víc jak rok nejspíš budu mít. Vzhledem k tomu, že Discovery 5 se mi nelíbí ani jak vypadá, ani jak jezdí, tak pokud bych si ještě někdy měl koupit zánovní auto se zeleným oválem ve znaku, měl by to být nový Def. Ten se mi sice zvenku kdovíjak nelíbí, ale musím říct, že opravdu je moderní reinterpretací designu původního Defa (kulatá světla v hranatém rámečku, barrel side body, alpine lights atd.), kdo to tam nevidí, buď to vidět zkrátka nechce nebo je slepý. Interiér se mi ale moc líbí. Když se díváte pozorně, vidíte, že se věnovala velká péče detailům, že materiály jsou kvalitní, ale na druhou stranu chce působit užitkovým dojmem (záměrně viditelné šrouby v obložení dveří, viditelné hliníkové konstrukční prvky přístrojovky,všude samé madlo atd.), palubka před spolujezdcem je zase reminiscencí na tu v Serii 3 a raných 90 a 110. Sedadla mi přišla pohodlná, dobrá pozice za volantem snadno k nalezení a po třech hodinách jízdy jsem vylezl odpočatý. Co mi chybí, je to, co na D4 miluji - při jízdě si levý loket odkládám na čalouněnou vrchní plochu obložení dveří pod bočním oknem. Současná auta mají vysoký ponton a nízké zasklení, takže ten loket bych v Defu měl nepřirozeně vysoko. Moc se mi líbí podvozek. Je tužší než u D4, což mi u D5 vadí, ale tady ne. Je cítit, že karoserie je daleko tužší, při přejezdu nerovností působí solidním dojmem. Sedí lépe v zatáčkách, ale přitom odpružení je poddajné a pohodlné. Hodně pomáhá, že ačkoli bylo auto na 19" discích, stejně jako D4, Def má vyšší profil pneumatik 255/65R19 oproti 255/55R19 a je to znát nejen od pohledu, ale především při jízdě po rozbité silnici. V terénu jsem nejezdil, jenom po polní cestě, ale nemám důvod nevěřit, že auto bude jezdit v terénu velmi dobře. Na té polňačce jsem mazal až 80 a auto bylo poddajné a stabilní. Převodovka je stejná jako u D4 - automat osmikvalt a k té nemám co dodat, je skvělá. Jakkoli mám rád manuál, u SUV je automat jednoznačně lepší volbou. Nejen pro sjíždění prudkých svahů v terénu si samozřejmě lze řadit jednotlivé stupně manuálně. Motor - dieselový 4-válec Ingenium z vlastní motorárny JLR ve Wolverhamptonu je pěkně pružný a kupodivu jde odspoda (na rozdíl od mnohých jiných motorů uškrcených současnou emisní normou). Na pohodové cestování bohatě stačí, za D4 a jejím mnohde proklínaným motorem TDV6/SDV6 výrazně zaostává při zrychlování třeba ze 120-ti na 140. Tam je hold znát rozdíl v krouťáku 600Nm u Disca a 430Nm u Defa. A pak samozřejmě ve zvuku. Motor je dobře odhlučněný, ale při prudší akceleraci vydává typicky 4-válcový a ne moc hezký zvuk, ale díky odhlučnění to není nijak otravné. Při ustálené rychlosti do, řekněme 120-ti km/h motor vůbec neslyšíte. Auto dobře maskuje rychlost, při stovce na rovnější okresce si připadáte jako byste jeli 60. Takže nakonec všechno super, dokud nezjistíte, že žere úplně stejně jako ten 3-litrový 6-ti válec v Discu... Na tom je vidět demagogie současné emisní politiky. Tam, kde se šestiválec jen líně převaluje, tam musí o třetinu menší čtyřválec tvrdě pracovat. Na nové dieselové šestce se prý pracuje - Ingenium motory jsou modulární konstrukce s půllitrovými válci, takže je 1,5 l tříválec, 2,0 l čtyřválec a 3,0 l šestiválec, zatím tedy jen benzinový. Šestka tím pádem nebude do V, jako v případě současné TDV6, kterou pro JLR vyrábí motorárna Fordu, ale řadová. I tak ten test beru pozitivně a je to jediné auto ze současné nabídky LR, které bych si byl ochoten koupit, kdyby jen ty ceny nebyly tak strašně mimo mísu. Předpokládám ale, že současná krize přinese zase smlouvání tak jako před deseti lety a vždy bude možné si vyhádat aspoň o trochu příznivější cifru.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE
Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .
Vypadá to pěkně určitě to i pěkně jezdí, ale není to offroad ,je to jasný SUV , šířka-rozvor-elektronika-podvozek . Taky hodně záleží jak je stavěný SW - neboli po kolika letech provozu začne generovat náhodilé závady,
- ondrush
- Příspěvky: 271
- Registrován: 15 lis 2012 20:56
- tel.: 776026642
- auto: DiscoII TD5 2003
- Bydliště: ~Velka Bites
Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .
70 LC a wrangler/gladiator, ked sa takto pytas.
ale jo, pokial sa na noveho defa vezme flexa, aby sa tam mestili min. 35" MTcka, tak bude mat na 100 % lepsiu prejazdnost terenom nez "skutocne" offroady
edit: a zabudol som na jimnyho
ale jo, pokial sa na noveho defa vezme flexa, aby sa tam mestili min. 35" MTcka, tak bude mat na 100 % lepsiu prejazdnost terenom nez "skutocne" offroady
edit: a zabudol som na jimnyho
Martin Ondrušek, flákání všeho druhu
profesionální flákač a prokrastinátor
profesionální flákač a prokrastinátor
Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .
- xxx
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 25 bře 2013 09:51
- tel.: 777 945 9jedna4
- auto: byla D3, teď D4
- Bydliště: Severní Morava
Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .
jimmy je pro děcka, tam se ti 4 dospělí nevejdou a pochybuji, že ten zbytek, co jsi psal je bez elektroniky, takové auto dnes nenajdeš.
Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .
no a ještě Jeep Wrangler a možná taky Mercedes G
Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .
Taknejmíň elektroniky bude mít asi Wrana a Jimny. Géčko je napěchované elektronikou stejně jako nový Def.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .
nejméně elektroniky má Toyota HZJ
Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .
No já si myslím že dneska ty elektrárny jsou víc offroad než ty naše staré verky určitě toho vyjedou víc! Spíš bych se ptal na Expedični auto. Tam je elektrárna na škodu
300TDI---The Legend begins
Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .
Tak to bych okamžitě šel pro Toyota Land Cruiser GRJ 76 4,0 VVT-i
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .
na expedici se dá uspěšně použít nakonec i Trabant,
- Adam P.
- Příspěvky: 955
- Registrován: 20 čer 2014 13:33
- tel.: 777241654
- auto: defík 130 TD5 2001
- Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!
Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .
nový DEF vypadá hezky a asi bude i dobře jezdit (na silnici i v terénu). a jako pokračování D3 a D4 je to super. nicméně z té videorecence mně teda dost zklamal zavazadlový prostor a neklan to pak ještě potvrdil osobní zkušeností :/ i když pominu to, že je to hotová elektrárna a past vedle pasti... tak pro mě osobně, kdybych kupoval nové auto, tak bych bohužel musel asi volit taky tu tojku 70. tady ta "recenze" https://www.auto.cz/toyota-land-cruiser ... obu-134540 je teda dost srandovní, ale i přesto to z ní na mě působí, že jde ještě pořád o klasické auto, které by splňovalo většinu mých požadavků...
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)
- Mirko
- Příspěvky: 2815
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .
vyrábí se na Slovensku, to je pak jasný, že to bude past vedle pasti, stejně jako Lakatoš
Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .
Moje obecná zkušenost s "elektrárnami" od LR je asi trochu omezená, protože se řídím pravidlem, že současná auta nehledě na značku je potřeba po 200 tisících km prodat. Druhým pravidlem je nekupovat auto v prvním roce výroby - i das auto má plné skladové kapacity nejen elektromobilů ID.3, ale také Golfů 8. generace a naše Škodovka Octavií poslední generace. Důvodem není zdaleka jen koronakrize, ale především nedotažený software. To druhé pravidlo se dodržuje snadno - poslední úplně nové auto jsem si koupil na jaře 2005. Byla to D3 a bylo to dost zoufalé. Tehdy revolučně nová konstrukce Disca byla i revolucí mezi auty schopnými jezdit v terénu všeobecně. Dva roky jsem se protrápil, ale poslední rok a půl už bylo vše v pohodě. To auto mě dost štvalo, ale zároveň jsem ho miloval. Pak jsem měl D2, pořád podle mě nejhezčí Discovery, tam to bylo vcelku bez problémů, měnil jsem spojku, výfuk, zadní měchy, sem tam něco přetěsnil, zkrátka normální údržba skoro 10-ti letého auta. A pak nejdřív červená D4 a teď černá. Červená D4 šla do světa přesně ve 200 tisících a necelých šesti letech věku - prokazatelně bez jediné závady za celou dobu. Černá má najeto 146 tisíc a je 4 roky stará a hádejte, zatím nic. Veškerá složitá elektronika naprosto spolehlivá, naproti tomu moje veterány nemají žádnou elektroniku, ale pořád řešíte nějaké mechanické závady a nedokonalosti. Na druhou stranu, byla by to nuda, kdyby vše bylo dokonalé a čtyřicetiletému autu přece nějakou tu míru nespolehlivosti odpustíme.
Na Slovensku byla zatím největším problémem neschopnost britského managementu, takže nevidím důvod, proč by se vše časem nemělo vychytat a fungovat. Jestli je to offroad nebo SUV a co si kdo pod tím nebo oním názvem představuje, je mi úplně jedno. V dnešním světě, kde marketing je důležitější než vlastní produkt, tuplem. Rangie Classic je ikona - je to skvělý offroad, konec konců Defender vznikl tak, že na podvozek z RRC posadili kastli ze Serie (zjednodušeně řečeno) a přesto s hrdostí můžeme prohlásit, že je praotcem všech SUV, protože to byl první teréňák, do kterého se nemuselo lézt v holínkách.
Na Slovensku byla zatím největším problémem neschopnost britského managementu, takže nevidím důvod, proč by se vše časem nemělo vychytat a fungovat. Jestli je to offroad nebo SUV a co si kdo pod tím nebo oním názvem představuje, je mi úplně jedno. V dnešním světě, kde marketing je důležitější než vlastní produkt, tuplem. Rangie Classic je ikona - je to skvělý offroad, konec konců Defender vznikl tak, že na podvozek z RRC posadili kastli ze Serie (zjednodušeně řečeno) a přesto s hrdostí můžeme prohlásit, že je praotcem všech SUV, protože to byl první teréňák, do kterého se nemuselo lézt v holínkách.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .
Tak nevím, proč se všichni tak bojíte elektroniky v autě? To jako, když se vám pokazí mechanické vstřikovací čerpadlo, tak s tím venku něco uděláte? Naproti tomu, drát se dá spájet a přetáhnout smršťovkou, nebo na hulváta smotat a omotat izolačkou, jako provizorní oprava.
Jediné co mě napadá je, že co v autě není, to se nemůže pokazit, ale pak není problém elektronika, ale obecně složitost auta. Jako extrém bych vzal klasický dřevěný žebřiňák. Tam je největší problém kůň nebo vůl, co ho táhne. Akorát já bych tím někam dál jet nechtěl.
Jediné co mě napadá je, že co v autě není, to se nemůže pokazit, ale pak není problém elektronika, ale obecně složitost auta. Jako extrém bych vzal klasický dřevěný žebřiňák. Tam je největší problém kůň nebo vůl, co ho táhne. Akorát já bych tím někam dál jet nechtěl.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .
Tak pod tohle bych se podepsalMadTom píše: ↑06 čer 2020 20:34 Tak nevím, proč se všichni tak bojíte elektroniky v autě? To jako, když se vám pokazí mechanické vstřikovací čerpadlo, tak s tím venku něco uděláte? Naproti tomu, drát se dá spájet a přetáhnout smršťovkou, nebo na hulváta smotat a omotat izolačkou, jako provizorní oprava.
Jediné co mě napadá je, že co v autě není, to se nemůže pokazit, ale pak není problém elektronika, ale obecně složitost auta. Jako extrém bych vzal klasický dřevěný žebřiňák. Tam je největší problém kůň nebo vůl, co ho táhne. Akorát já bych tím někam dál jet nechtěl.
300TDI---The Legend begins
Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .
začínám mít docela obavy aby novej Defender nebyl nakonec propadák, protože trend v offroad designu jde už trochu jiným směrem .
např. novej Suzuki Jimny ,rok 2020, je toho dukazem - hranatý design
např. novej Suzuki Jimny ,rok 2020, je toho dukazem - hranatý design
- Přílohy
-
- images.jpg (17 KiB) Zobrazeno 5062 x
- jareku
- Příspěvky: 1733
- Registrován: 09 zář 2012 23:25
- tel.: 737 347 753
- auto: RR L322+DEF+SIII
- Bydliště: Blansko
Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .
No designově je Defender 2020 docela dost povedený a tvůj subjektivní názor na to, kam se ubírá design offroadů nesdílím a tvrdit to jen podle Jimnyho je trochu zvláštní... Ok, je tady Gčko a Wrangler to jsou kategorie samy pro sebe a už jen Toyota HZJ a ta se v Evropě oficiálně neprodává. Další offroad auta a I klasické " pickupy" dostávají moderní design. Co může Defovi "srazit vaz" je špatná reputace spolehlivosti LR vozů všeobecně, ambiciózní cena a bohužel současná krize.... Už jsem to tady psal: ať se nový Def prodává co nejvíce a pomůže zachránit LR jako automobilku, která stále ctí a podporuje klasiku její jednou divizí ... Doufám, že za pár let bude na trhu dost ojetin po " pozérech" a já si ho rád pořídím.
Jo a srovnávat "krabičku" od sardinek s autem pro min. 4 lidí je taky trochu zvláštní i když se mně Jimny zatraceně moc líbí a zvláště v té žlutozelené barvě....
Live long and prosper.