Voda v sání a napáchané škody.

D, TD, TDI, TD5
Zpráva
Autor
Hroch
Příspěvky: 89
Registrován: 02 kvě 2014 17:00
tel.: 604512740
auto: Defender 110SW
Bydliště: Hodkovice nad Mohelkou

Re: Voda v sání a napáchané škody.

#21 Příspěvek od Hroch » 14 zář 2017 23:30

Venco,to,na co se ptáš,já nedokážu zodpovědět.Já jsem dal auto do LR servisu,protože já si sice dokážu na autě udělat běžnou údržbu,výměnu olejů,filtrů,ale to,co už je mimo můj level(a tohle bohužel je),tak to musím svěřit odborníkům.

Hroch
Příspěvky: 89
Registrován: 02 kvě 2014 17:00
tel.: 604512740
auto: Defender 110SW
Bydliště: Hodkovice nad Mohelkou

Re: Voda v sání a napáchané škody.

#22 Příspěvek od Hroch » 15 zář 2017 15:36

Tak jsem byl nucen,zejména po zamyšlení se nad posledním Vencovým komentářem tzv."změnit zadání" a přiznat si,že s tímhle já nic udělat nedokážu.Tzn.,že místo otázky "co s tím mám dělat?" se musím zeptat:"Je někdo v dosahu Liberecka,kdo by dokázal(a byl ochotný se toho ujmout) rozklíčovat můj průšvih?Normálně bych neměl problém dojet i dál(Praha apod.),ale za daných okolností si nejsem jistý,zda by tam Defík dojel.Díky Petr.

Wiki
Příspěvky: 512
Registrován: 18 čer 2016 07:34

Re: Voda v sání a napáchané škody.

#23 Příspěvek od Wiki » 15 zář 2017 16:00

to zapeklitá situace, tak jedině projít ty hadičky s pod tlakem co vedou k turbu -/regulace/ a k vstř. čerpadlu , ale to v servisu už určitě prověřovali

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Voda v sání a napáchané škody.

#24 Příspěvek od VencaZE » 15 zář 2017 23:08

Jak řečeno, zkontroluj si všechny hadičky a konektory.
Pak už bude muset nastoupit nějaký diagnostik a zkontrolovat i tlak nafty a všechny další parametry. Ono se to takhle na fóru těžko radí když nevíme jaké jsou tvé vlastní možnosti.
Hodně otázek zůstává často i nezodpovězeno protože mechanici tak nějak tuší že majitel stejně nebude moci ty informace smysluplně použít.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Hroch
Příspěvky: 89
Registrován: 02 kvě 2014 17:00
tel.: 604512740
auto: Defender 110SW
Bydliště: Hodkovice nad Mohelkou

Re: Voda v sání a napáchané škody.

#25 Příspěvek od Hroch » 16 zář 2017 21:06

Díky chlapi za všechny rady a postřehy.Dokonce jsem i vytáhl ze skříně Carsoft i930,kterou jsem si před rokem koupil a do teď nevyndal z krabice,ale po tom,co jsem se tady o ní v souvislosti s Td5 dočetl,tak ji zase asi dám zpět a vykašlu se na to,protože by to byla jen ztráta času a zřejmě i možnost pokazit ještě něco dalšího. Našel jsem tady na fóru,že asi nejblíž,krom Českého Dubu,mám Merry LR servis v Mělníce.Zkusím tam v pondělí zavolat a když tak bych risknul cestu a zkusil tam dojet.

Wiki
Příspěvky: 512
Registrován: 18 čer 2016 07:34

Re: Voda v sání a napáchané škody.

#26 Příspěvek od Wiki » 17 zář 2017 09:04

když to nejednou jelo ,jak si psal a bylo to nějakou dobu Ok a pak zase nic, tak skoro na 100% máš někde naprasklou hadičku od podtlaku -turbo / vstřik. čerpadlo,

Wiki
Příspěvky: 512
Registrován: 18 čer 2016 07:34

Re: Voda v sání a napáchané škody.

#27 Příspěvek od Wiki » 24 zář 2017 18:04

ale noták :!: , tam není přece podtlak :grin: ale přetlak

Hroch
Příspěvky: 89
Registrován: 02 kvě 2014 17:00
tel.: 604512740
auto: Defender 110SW
Bydliště: Hodkovice nad Mohelkou

Re: Voda v sání a napáchané škody.

#28 Příspěvek od Hroch » 25 zář 2017 19:32

Ve středu jedu do Mělníka do Merry LR abychom to nějak rozklíčovali.Tak dám vědět,jestli se to podařilo.Pokud mě tam ten můj rošťák vůbec doveze.... :ty jeden...:

Hroch
Příspěvky: 89
Registrován: 02 kvě 2014 17:00
tel.: 604512740
auto: Defender 110SW
Bydliště: Hodkovice nad Mohelkou

Re: Voda v sání a napáchané škody.

#29 Příspěvek od Hroch » 21 říj 2017 19:44

Ač nerad,musím se znovu "někomu vyzpovídat a ulevit svým nervům" a zároveň volat o pomoc!!!Celý měsíc se trápíme s autem,které stále stávkuje.Diagnostika v Mělníce neodhalila žádnou chybu ani v chybových hláškách ani v live datech(tímto chci ještě jednou poděkovat Merry LR za ochotu a vstřícnost).Uzavřeli jsme to s tím,že by to mohla být zadrhávající klapka na turbu nebo EGR.Tak jsem chvíli prostříkával vždy na studeném motoru osičku na klapce Konkorem,ale bez efektu.Tak jsem kontaktoval Turbosport v Jablonci n.N.,turbo šlo v servisu v Českém Dubu ven a na kontrolu do Jablonce - je úplně v pořádku včetně regulace.Turbo zpět do auta - bez efektu,tak znovu ven a na zkoušku nové turbo - opět bez efektu.Tak rozebrat a vyčistit EGR - je úplně ok a funguje.Znovu komplet kontrola celého sání a nic.Znovu kontrola chyb a nic.Na zkoušku nový plynový pedál a nic.Včera se mi vrátilo auto po 3 dnech ze servisu z Českého Dubu s tím,že už je nenapadá nic,co by mohli ještě udělat,ale auto stávkuje stále.

Popis chování:nastartuje na drcnutí,chod pravidelný,nekouří,po rozjetí necuká,ale na plyn reaguje mdle,nesbírá se jako dřív,prostě lemra líná.Po ujetí většinou několika km se najednou "chytne" a od té doby se chová normálně a jede jako dřív klidně několik desítek km do doby,než chcípnu motor(stál jsem i 15 min na semaforech s nastartovaným motorem a po znovurozjetí jel úplně normálně).Po opětovném nastartování opět lemra líná nějakou dobu až se znovu "chytne" a jede normálně.Pokud jede normálně a nechcípnu motor,tak se mi zatím nestalo,že by "zlemrovatěl za jízdy".

Co s tím mezkem paličatým mám dělat?Co se sakra může změnit když chcípnu a znovu nastartuji motor?Napadlo mě pouze to,že se zastaví a opět musí rozběhnout palivové čerpadlo,ale to po otočením klíčku normálně vrčí,je schopné udělat odvzdušňovací cyklus a podle servisu i tlak má normální.Co dál s takovouhle patálií,která mi už notně pocuchala nervy,zvlášť když bych teď ještě navíc potřeboval na přestavbovou technickou,bohužel včetně emisí?

Uživatelský avatar
hok300
Příspěvky: 1101
Registrován: 21 zář 2015 11:10
auto: Def 300TDi

Re: Voda v sání a napáchané škody.

#30 Příspěvek od hok300 » 21 říj 2017 19:58

takže vpodstatě co se týče vzduchu tak to je ok?? hadice jsou ok? co zkusit nejít po vzduchu ale naftě? samozřejmě to nekoresponduje stou vodou v sání. Co ho proměřit?
vstřiky, hele mě měřili čerpadlo na mini coopru a mělo asi 3bary což prej je uplně ok. no tak jsem pořád řešil (podobný problém ale benzín) co to může být dál, řídící jednotka vyměněná, lambdy vyměnené no a potom to fakt bylo to čerpadlo. já měl tedy blbé starty, ale byl tam takový šlem který vždy to čerpadlo ucpal a auto vůbec nejelo! ale diagnostika vše ok.... takže bych zkusil sehnat nějaké jiné a prohodit to.
300TDI---The Legend begins

Hroch
Příspěvky: 89
Registrován: 02 kvě 2014 17:00
tel.: 604512740
auto: Defender 110SW
Bydliště: Hodkovice nad Mohelkou

Re: Voda v sání a napáchané škody.

#31 Příspěvek od Hroch » 21 říj 2017 20:12

No,upřímně řečeno se čímdálvíc přikláním k tomu,že jde o souhru událostí a náhod a že to s tou vodou nebude asi souviset.Už snad není ani jak,při všem,co je zkontrolované.Pročetl jsem celé vlákno o čerpadle paliva u Td5,ale není mi jasné,jestli by zrovna tohle mohlo mít na svědomí?

Uživatelský avatar
hok300
Příspěvky: 1101
Registrován: 21 zář 2015 11:10
auto: Def 300TDi

Re: Voda v sání a napáchané škody.

#32 Příspěvek od hok300 » 21 říj 2017 20:35

a dělá to jenom studené? nebo i když je to zahřáté?
já bych to řešil asi takhle: zkusil bych sehnat z vrakáče nějaké funkční čerpadlo (pokud bude změna máš vyhráno pokud ne, nebudeš naštvaný že si vyhodil moc peněz) po turbu bych já asi nešel pokud to je líné od spoda tak s tím turbo nesouvisí ten náběh turba je ve vyšších otáčkách. já bych šel po čerpadlu. už jen že to nekouří je divné :-D každej LR a každej diesel musí kouřit :-D
300TDI---The Legend begins

Hroch
Příspěvky: 89
Registrován: 02 kvě 2014 17:00
tel.: 604512740
auto: Defender 110SW
Bydliště: Hodkovice nad Mohelkou

Re: Voda v sání a napáchané škody.

#33 Příspěvek od Hroch » 21 říj 2017 20:55

Copak o to,čerpadlo tam raději dám i nový,pokud to opravdu bude ono,ale problém je,že nemůžu využít "okénko"v podlaze,protože mám celý interiér vyložený plastem kvůli sněhu a vodě(auto od horský služby) a navíc ještě mezi plastem a podlahou je ještě překližková deska,přes kterou by se taky muselo jít a narušit tuhle "vanu" nechci - je to docela praktické.Tzn. bude muset nádrž ven.V servisu v Českým Dubu na mě teď min.2 týdny nebudou mít čas.A doma bez zvedáku to dělat nechci,to by byl masakr.Ohledně kouření - nikdy jsem si za ty 3 roky nevšiml,že by mi Defík kouřil(motor 15P),proto jsem psal,že se ani v tomhle ohledu nic nezměnilo.K tomu lemrovatění a turbu mě to směrovalo právě kvůli tomu,že se vždycky chová jako auto bez turba.Chybí tam ten "kopanec do zad",který tam je,když jede normálně a roztočí a nafouká se turbo.Teplota na to vliv nemá,protože když přijedu s "normálním" autem a chcípnu ho,tak po nastartování klidně po pár minutách je zase "lemra líná"

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Voda v sání a napáchané škody.

#34 Příspěvek od MadTom » 21 říj 2017 21:16

Pokud se ti to takto pravidelně projevuje, tak z jiného auta zkusit váhu vzduchu a čidlo tlaku v sání. Pokud je něco z nich nakopnuté, tak motoru může dost dlouho trvat, než se dostane z nějakého divného režimu, a nemusí vychodit chybu do diagnostiky. Výměna je na 5 minut práce.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Hroch
Příspěvky: 89
Registrován: 02 kvě 2014 17:00
tel.: 604512740
auto: Defender 110SW
Bydliště: Hodkovice nad Mohelkou

Re: Voda v sání a napáchané škody.

#35 Příspěvek od Hroch » 21 říj 2017 21:26

Váha vzduchu se zkoušela nová i z jiného normálního auta a bez efektu,zkusili jsme i celé víko filtrboxu s čidlem tlaku z jiného auta a taky bez efektu.Všechny čidla se kontrolovaly přímo za jízdy na live datech a všechno dává,to co má a co řídící jednotka očekává a přesto mi to takhle blbne!?

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Voda v sání a napáchané škody.

#36 Příspěvek od MadTom » 22 říj 2017 07:12

A zkusili jste čidlo tlaku a teploty v sání? To je docela zásadní pro řízení motoru. A tady to vypadá, že je tam něco jenom nakopnutého, takže live data mohou vypadat stále rozumně.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Hroch
Příspěvky: 89
Registrován: 02 kvě 2014 17:00
tel.: 604512740
auto: Defender 110SW
Bydliště: Hodkovice nad Mohelkou

Re: Voda v sání a napáchané škody.

#37 Příspěvek od Hroch » 22 říj 2017 11:29

To je to čidlo na víku filtrboxu?To bylo totiž to jediné,které dávalo nepatrnou odchylku v live datech za jízdy.Tak jsme si mysleli,že jsme našli viníka a vzali víko s čidlem z jiného auta(normálně jezdícího) a bohužel to nemělo žádný efekt.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Voda v sání a napáchané škody.

#38 Příspěvek od MadTom » 22 říj 2017 12:21

Ne ne, čidlo ve víky filtrboxu je čidlo tlaku a teploty nasávaného vzduchu - tedy pro korekci na teplotu venkovního vzduchu a korekci na nadmořskou výšku. Zrovna u něj se funce testuje jednoduše - teplota musí odpovídat teplotě okolí, tlak musí odpovídat venkovnímu tlaku - tecy cca 100kPa a při vytočení motoru u stojícího auta musí trošku poklesnout, tak se ve filtrboxu udělá podtlak od sání do turba a následně do motoru.
To co jsem navrhoval zkontrolovat/vyčistit/zkušebně vyměnit je v sacím potrubí na motoru (taková tak hliníková věc, na které je z jedné strany EGR ventil nebo jenom hadice od intercooleru a do boku jde 5 vývodů do sání motoru. Je to zhruba uprostřed, mezi tímto potrubím a hlavou motoru.
Měří to plnící tlak a teplotu vzduchu co jde finálně do motoru a je to zásadní čidlo pro to, aby motor správně chodil. Když je nabourané nebo jenom zalepené, tak se to celé může chovat divně, ale ještě to nemusí být poznat na live datech ani to nemusí vychodit chybu.
Otestovat se to dá - nasimulovat tam plnící tlak vzduchu a koukat na diagnostiku, jestli to sedí v celém průběhu od atmosférického tlaku do cca 1,5 Barů, to samé se dá udělat s čidlem teploty - pomalu ohřívat a porovnávat s nějakým teploměrem. Ale to už je hraní.
TD5ka když se přefoukne, tak "spadne" do "nouzového" režimu, kdy sice jede, ale má omezený výkon a hlavně se jí nechce přes 3000 otáček. Při běžné klidné jízdě na silnici to člověk ani nemusí zpozorovat, že se něco děje. A pozná to až když na to bude chtít šlápnout a ono nic, nebo to začne cukat, nebo auto naloží a bude to chtít víc výkonu a ono nic. Teoreticky by se v takovém případě měla objevit chybová hláška v řídící jednotce, ale 100% se na to spolehnout nedá, už se mi stalo, že jsme takto honili auto ve dvou asi půl hodiny po cestách okolo Brna, než se to projevilo a podařilo se nám to odchytnout s připojenou diagnostikou. Po vypnutí zapalování se hláška sama smazala.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Hroch
Příspěvky: 89
Registrován: 02 kvě 2014 17:00
tel.: 604512740
auto: Defender 110SW
Bydliště: Hodkovice nad Mohelkou

Re: Voda v sání a napáchané škody.

#39 Příspěvek od Hroch » 22 říj 2017 13:29

Když ho vyndám,dá se nějak vyčistit a čím?Nebo musím zkusit jiné?

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Voda v sání a napáchané škody.

#40 Příspěvek od MadTom » 22 říj 2017 13:59

Vyčistit to čističem na brzdy ve spreji.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět