Predehrev motoru 230 V?Smazat
Re: Predehrev motoru 230 V?
Díky , mám TD5 , pokud to chápu správně dám před topení na přívodní hadici výměník tepla( do série- v podstatě další radiator) a za topení na výstupní hadici předehřev motoru( tuším, že i v návodu na alíku je to umístěno za topením) , prosím o potvrzení, zda je má úvaha správná, děkuji moc
- pojir
- Příspěvky: 2550
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: Predehrev motoru 230 V?
Ja bych rekl, ze to tak dava nejvetsi smysl. Pro sprchu je zdrojem tepla horky motor, takze je dobry napad dat to hned za motor (a tedy pred topeni). A naopak elektricky prihrev je zdrojem tepla pro studeny motor, takze je dobry napad dat ho pred motor a tedy za topeni.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
Re: Predehrev motoru 230 V?
Tak jsem zkušebně objednal ten čínský předehřev, poslali akorát nějaký větší než je na fotce co dával kubasaki, tak uvdiíme.
Kubasaki prosím - když to máš takhle zapojené přes výměník topení - dostane se teplá voda i do samotného motoru? Zahřát topení pro mně nic neřeší, potřebuju mít teplý motor. Pokud je to ale hnané vrtulkou v předehřevu tak by se tam asi měla dostat. Když jsem dával na Defendera předehřev značky Defa, tak musel být dole mezi chladičem a motorem, ale tam nebylo čerpadýlko, tak jen ta horká voda stoupala nahoru sama od sebe.
Jinak teda číňani fungovali perfektně, přišlo to DHL.
Country boy...
- kubasaki
- Příspěvky: 360
- Registrován: 23 dub 2008 12:29
- tel.: 737154605
- auto: Defender 110 300Tdi
- Bydliště: Hrádek nad Nisou
Re: Predehrev motoru 230 V?
Prohřeje se krásně celý motor, zkoušeno na omak, v těch mrazech co teď byly po zhruba hodině ohřevu, byla ručička teploměru lehce zvednutá, po nastartování spadla skoro na nulu a po ujetí asi 200 metrů se zase zvadla asi na polovinu běžné provozní teploty. To spadnutí teploty po nastartování připisuju promíchání s kapalinou z chladiče po roztočení vodní pumpy.
Kupoval jsem to proto že vozím paní denně na nádraží tam a zpět asi 3 km a vracel jsem se v zimě v podstatě se studeným motorem.
Kupoval jsem to proto že vozím paní denně na nádraží tam a zpět asi 3 km a vracel jsem se v zimě v podstatě se studeným motorem.
Defender 110 300Tdi automat.
Re: Predehrev motoru 230 V?
Koukám na ty tvoje obrázky Kubo.Jak jsi vyřešil průměr trubky ohřívače 16mm a hadice průměr 20mm"myslím".Jenom jsi to natvrdo stáhl,nebo jsi něčím omotával trubky.Je to celkem na volno,neteče to"teda pokud jsi to jen stáhl.Jo a potom mně napadá ještě jedna otázka.Někde píšeš,že by ohřívač neměl být nad urovní expanzky.Proč? vstup do radiátoru pro kabinu je taky nad úrovní ,a když je klasický bufík,tak ty hadice vstupu do bufíka jsou taky výše jak axpanzka.
- kubasaki
- Příspěvky: 360
- Registrován: 23 dub 2008 12:29
- tel.: 737154605
- auto: Defender 110 300Tdi
- Bydliště: Hrádek nad Nisou
Re: Predehrev motoru 230 V?
Já jsem nepoužil originální hadici protože se mi jí nechtělo řezat kdyby ten ohřívač nefungoval podle mých představ, dal jsem tam nějaké zbytky hadic co jsem měl na dílně a nějak to napasoval.
Myslím si že ohřívač by měl být pod hladinou kapaliny proto že kdyby byl prázdný tak ta vrtulka asi není schopná kapalinu nasát a shořela by ta topná spirála.
Myslím si že ohřívač by měl být pod hladinou kapaliny proto že kdyby byl prázdný tak ta vrtulka asi není schopná kapalinu nasát a shořela by ta topná spirála.
Defender 110 300Tdi automat.
Re: Predehrev motoru 230 V?Smazat
Borci davam foto motoru TD5 vystup z topeni.Na kterou hadici radite instalovat predehrev s cerpadlem a jakym smerem? Diky
Re: Predehrev motoru 230 V?Smazat
Prave, ze to z debaty neni jasne.Takze porad nevim.