tak ked to vyberem s disca komplet aj s elek. tak to bude sediet?Sláma Karel píše:Pasoval, ale u Td5 je to složitější.
Potřebuješ všechno příslušenství k tomu automatu. Jenže automat jako takový je lepší tam dát z 300tdi. Ten není elektricky ovládaný. Ale veškeré příslušenství a měnič by musel být z Td5. Pak by jsi nemusel nic upravovat a jenom by jsi to prostě vyměnil.
K
Manual prerobit na automat (Def TD5)
- deff90
- Příspěvky: 100
- Registrován: 18 led 2010 21:25
- tel.: 0915 888 686
- auto: deffender 90 td5
- Bydliště: Ružomberok
- Kontaktovat uživatele:
Re: Manual prerobit na automat (Def TD5)
LR defender Td5 90 150k,2*SUPERWINCH Ep9,Hi-Lift EXTREME,HELLA,SAFARI,QT,OME-teraz IRONMAN,GARMIN,KAM
- Sláma Karel
- Příspěvky: 7824
- Registrován: 21 črc 2007 00:04
- tel.: +420608333403
- auto: to se mi sem nevejde
- Bydliště: Mníšek Pod Brdy
Re: Manual prerobit na automat (Def TD5)
Jo, ale nevím kdo ti to rozchodí. To bude hrozný opruz. A pak to bude zbytečně složité do terénu. K
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe
28 let praxe
- deff90
- Příspěvky: 100
- Registrován: 18 led 2010 21:25
- tel.: 0915 888 686
- auto: deffender 90 td5
- Bydliště: Ružomberok
- Kontaktovat uživatele:
Re: Manual prerobit na automat (Def TD5)
ako to myslis v terene ze to bude zloziteSláma Karel píše:Jo, ale nevím kdo ti to rozchodí. To bude hrozný opruz. A pak to bude zbytečně složité do terénu. K
LR defender Td5 90 150k,2*SUPERWINCH Ep9,Hi-Lift EXTREME,HELLA,SAFARI,QT,OME-teraz IRONMAN,GARMIN,KAM
-
- Příspěvky: 14948
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Manual prerobit na automat (Def TD5)
Jenom doplním Karla - automat v TD5 je elektronicky řízenej (má vlastní řídící jednotku) a ta si povídá s řídící jednotkou motoru.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- deff90
- Příspěvky: 100
- Registrován: 18 led 2010 21:25
- tel.: 0915 888 686
- auto: deffender 90 td5
- Bydliště: Ružomberok
- Kontaktovat uživatele:
Re: Manual prerobit na automat (Def TD5)
ved to ano ale motor je rovnaky aj riadiaca jednotka motora tak potom uz len komunikacia medzi motorom a prevodovkou?MadTom píše:Jenom doplním Karla - automat v TD5 je elektronicky řízenej (má vlastní řídící jednotku) a ta si povídá s řídící jednotkou motoru.
LR defender Td5 90 150k,2*SUPERWINCH Ep9,Hi-Lift EXTREME,HELLA,SAFARI,QT,OME-teraz IRONMAN,GARMIN,KAM
-
- Příspěvky: 14948
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Manual prerobit na automat (Def TD5)
Řídící jednotka v Defu a v D2 s manuálem může být stejná - s jiným softwarem, protože D2 má navíc regulátor wastegate. D2 v automatu má jinou řídící jednotku - je tam navíc CAN rozhraní pro komunikaci právě s řídící jednotkou automatické převodovky.
Můj odhad je, že by se musel motor v Defu doplnit na verzi stejnou jako je v D2 s automatem (jiná řídící jednotka, wastegate modulátor, kabeláže) a následně tam dát i tu automatickou převodovku. A následně tam dát software z Disco. A to ještě nevím, jak by se to chovalo s věcma jako je měření rychlosti - D2 to má bráno ze všech čidel ABS (prostřednistvím SLABS jednotky), Def pokud vím z čidla na převodovce. A řízení převodovky to bude určitě potřebovat.
Můj odhad je, že by se musel motor v Defu doplnit na verzi stejnou jako je v D2 s automatem (jiná řídící jednotka, wastegate modulátor, kabeláže) a následně tam dát i tu automatickou převodovku. A následně tam dát software z Disco. A to ještě nevím, jak by se to chovalo s věcma jako je měření rychlosti - D2 to má bráno ze všech čidel ABS (prostřednistvím SLABS jednotky), Def pokud vím z čidla na převodovce. A řízení převodovky to bude určitě potřebovat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Manual prerobit na automat (Def TD5)
...ja sa priklanam k tomu nazoru. Karlova varianta teda automat z 300tdi je jednoduchsia.MadTom píše:Můj odhad je, že by se musel motor v Defu doplnit na verzi stejnou jako je v D2 s automatem
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 1054
- Registrován: 16 led 2007 20:10
- tel.: +421 917 189 010
- auto: D3 2007 + D4 2012
- Bydliště: SK - Zálesie
Re: Manual prerobit na automat (Def TD5)
Su dve moznosti. Prva, ze nahodis prevodovku z 300ky, bez moznosti ovplyvnit radenie, cize bez elektroniky. Druha, ze pouzijes prevodovku z D2, tam ale je potrebne kupit k tomu masinku CompuShift, ktora zabezpeci komunikaciu medzi ecu prevodovky a ecu motora. Vyhoda je, ze sa v tej masinke da uzivatelsky nastavit kedy a ako ma radit, co pri vacsich pneu a offroad jazdeni ma celkom zmysel. Myslim, ze sa daju az dve taketo nastavenie ulozit a prepinat medzi nimi. Ked som o tom uvazoval, toto bola moja volba.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2
Blue Evoque 2014 2.2
-
- Příspěvky: 14948
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Manual prerobit na automat (Def TD5)
Ivanova verze je ještě o kousek dál, než kam jsem uvažoval já. Nejenom že by fungovala, ale fungovala by výborně a dalo se v ní furť šťourat a nastavovat a ladit. Jde o to, na co to auto má být, na blbnutí kolem lesa to asi nebude potřeba.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Manual prerobit na automat (Def TD5)
... ide aj o to kolko do toho chces investovat. Ivanova verzia je taky TOP level a tiež nie je vhodna pre kazdeho.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- deff90
- Příspěvky: 100
- Registrován: 18 led 2010 21:25
- tel.: 0915 888 686
- auto: deffender 90 td5
- Bydliště: Ružomberok
- Kontaktovat uživatele:
Re: Manual prerobit na automat (Def TD5)
a ked tam dam z 300 co tam treba prerobit ja to mam len do terenu nie na cestu.jezbera ivan píše:Su dve moznosti. Prva, ze nahodis prevodovku z 300ky, bez moznosti ovplyvnit radenie, cize bez elektroniky. Druha, ze pouzijes prevodovku z D2, tam ale je potrebne kupit k tomu masinku CompuShift, ktora zabezpeci komunikaciu medzi ecu prevodovky a ecu motora. Vyhoda je, ze sa v tej masinke da uzivatelsky nastavit kedy a ako ma radit, co pri vacsich pneu a offroad jazdeni ma celkom zmysel. Myslim, ze sa daju az dve taketo nastavenie ulozit a prepinat medzi nimi. Ked som o tom uvazoval, toto bola moja volba.
LR defender Td5 90 150k,2*SUPERWINCH Ep9,Hi-Lift EXTREME,HELLA,SAFARI,QT,OME-teraz IRONMAN,GARMIN,KAM
- Sláma Karel
- Příspěvky: 7824
- Registrován: 21 črc 2007 00:04
- tel.: +420608333403
- auto: to se mi sem nevejde
- Bydliště: Mníšek Pod Brdy
Re: Manual prerobit na automat (Def TD5)
Čti to pořádně. Nemusíš předělávat nic. Potřebuješ jenom příslušenství od automatu z Td5ky a převodovku použiješ z 300tdi. Prostě to zkombinuješ a sešroubuješ dohromady.
Nejlépe pro tebe to dát někomu udělat. Třeba Pešlovi do Valašského Meziříčí. Ten už to dělal třeba Fraňovi i nějakému Brňákovi.
Tady máš na něj odkaz. Ale musíš mu zavolat, protože sem nechodí. http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =12&t=8965" onclick="window.open(this.href);return false;
K
Nejlépe pro tebe to dát někomu udělat. Třeba Pešlovi do Valašského Meziříčí. Ten už to dělal třeba Fraňovi i nějakému Brňákovi.
Tady máš na něj odkaz. Ale musíš mu zavolat, protože sem nechodí. http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =12&t=8965" onclick="window.open(this.href);return false;
K
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe
28 let praxe
- Frana
- Příspěvky: 882
- Registrován: 16 lis 2008 13:54
- tel.: 608885886, OK3FJ
- auto: Defender 130 HCPU
- Bydliště: Podkrkonosi
- Kontaktovat uživatele:
Re: Manual prerobit na automat (Def TD5)
Co mi Peslik rikal, tak ten Brnak s tim moc spokojenej neni a chce to zpatky na manual. A co se tyce mne, tak po tom, co to u Eliotta dodelali, tak jsem spokojenej, ale ja tam mam automat bez elektroniky ZF4HP22 z Discovery 1 300TDi a Defa mam taky 300TDi. V kazdem pripade je potreba dat vetsi chladic oleje, i v Discovere je totiz evidentne dost poddimenzovanej. Ted tam mam chladic oleje prevodovky z RR (cca 4x vetsi) a uz se na nem da i udrzet ruka i po jizde na dalnici.
Defender 130 HCPU 300Tdi AT, OME +2", BFG MT KM2 285/75 R16, navijak 6t, Hannibal, Maggiolina, Engel
- deff90
- Příspěvky: 100
- Registrován: 18 led 2010 21:25
- tel.: 0915 888 686
- auto: deffender 90 td5
- Bydliště: Ružomberok
- Kontaktovat uživatele:
Re: Manual prerobit na automat (Def TD5)
ja citam ale co sa rozumie pod "prislusenstvom" myslis chladic? a redukovana prevodovka z td5 tam bude sediet na 300.Sláma Karel píše:Čti to pořádně. Nemusíš předělávat nic. Potřebuješ jenom příslušenství od automatu z Td5ky a převodovku použiješ z 300tdi. Prostě to zkombinuješ a sešroubuješ dohromady.
Nejlépe pro tebe to dát někomu udělat. Třeba Pešlovi do Valašského Meziříčí. Ten už to dělal třeba Fraňovi i nějakému Brňákovi.
Tady máš na něj odkaz. Ale musíš mu zavolat, protože sem nechodí. http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =12&t=8965" onclick="window.open(this.href);return false;
K
dik moc
LR defender Td5 90 150k,2*SUPERWINCH Ep9,Hi-Lift EXTREME,HELLA,SAFARI,QT,OME-teraz IRONMAN,GARMIN,KAM
- Forsttimber
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 16 pro 2008 12:47
- tel.: 0903147342
- auto: Def 90 a ex D1 ,110
- Bydliště: Mošovce okr. TR
Re: Manual prerobit na automat (Def TD5)
cauko trochu ozivim.
mam 300tdi def a tak nejak mi pride lepsie ho mat v automate a to kvoli miestu na lavu nohu a hlavne po roku co som na nom najzdil 34000 ma zacalo dost boliet lave koleno.
co vsetko to odnasa. je mi jasne ze vymenit:
1. prevodovka z D1 300tdi
2. volic asi je elektronicky
3. zachytil som nejaky chladic
3. asi prerobit cely stred medzi sedadlami alebo kulisu od ascrofta
prosim doplnte na co som zabudol:
otazky:1 ako je to s kardanmi predny a zadny? vzadu mam salisbury
2. nieje treba vymenit naftove cerpadlo za elektricke?
3. ako stupne spotreba ?
mam 300tdi def a tak nejak mi pride lepsie ho mat v automate a to kvoli miestu na lavu nohu a hlavne po roku co som na nom najzdil 34000 ma zacalo dost boliet lave koleno.
co vsetko to odnasa. je mi jasne ze vymenit:
1. prevodovka z D1 300tdi
2. volic asi je elektronicky
3. zachytil som nejaky chladic
3. asi prerobit cely stred medzi sedadlami alebo kulisu od ascrofta
prosim doplnte na co som zabudol:
otazky:1 ako je to s kardanmi predny a zadny? vzadu mam salisbury
2. nieje treba vymenit naftove cerpadlo za elektricke?
3. ako stupne spotreba ?
Real Land Rover is built, not bought
Re: Manual prerobit na automat (Def TD5)
Na 300tdi žádný elektronický volič není, je to na bovden. Potřebuješ převodovku s měničem a deskou s ozubením na starter, držáky převodovky, mezikus převodovka-motor, držák uzávěry dif. co se přidělává na převodovku, chladič oleje s upravenejma hadicema, origo na to asi nic není, napojení kickdownu na čerpadlo. Musíš vyřešit jak a kam přidělat volič rychlostí.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: Manual prerobit na automat (Def TD5)
A pak zjistíš, že naloženej defík do kopce vyjma uzamčené 4 moc nejede a budeš řešit větší měnič, kterej se tam žádnej bez úprav nevejde.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Forsttimber
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 16 pro 2008 12:47
- tel.: 0903147342
- auto: Def 90 a ex D1 ,110
- Bydliště: Mošovce okr. TR
Re: Manual prerobit na automat (Def TD5)
To si ma nepotesil vsetko co si opysal najdem v d1 s automatom alebo este nieco musim dorobit. A co kardany ostavaju?
Real Land Rover is built, not bought
- Forsttimber
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 16 pro 2008 12:47
- tel.: 0903147342
- auto: Def 90 a ex D1 ,110
- Bydliště: Mošovce okr. TR
Re: Manual prerobit na automat (Def TD5)
Ved ked to netaha na 4ke mozem si maualne hodit trojku ci da mylim?
Real Land Rover is built, not bought
Re: Manual prerobit na automat (Def TD5)
Kardany jdou z přídavky, takže nemají s automatem nic společného.
Pokud to vyndaváš z dárcovského auta, tak tam bude asi všechno. Nevim jestli i napojení kickdownu na čerpadlo. Ale umístění voliče musíš vyrobit, nebo za draho od Ashcroftu koupit.
Jestli to dobře chápu, tak trojka std. nezamyká. Prostě těžký naložený auto do kopce řve a nejede. Všechen výkon mizí v měniči.
Pokud to vyndaváš z dárcovského auta, tak tam bude asi všechno. Nevim jestli i napojení kickdownu na čerpadlo. Ale umístění voliče musíš vyrobit, nebo za draho od Ashcroftu koupit.
Jestli to dobře chápu, tak trojka std. nezamyká. Prostě těžký naložený auto do kopce řve a nejede. Všechen výkon mizí v měniči.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.