Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6477
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
A co potenciometr na plynovym pedale? Má se dobře?
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Samotny olej mi nevadi (nech je v RJ, na kabloch, konektoroch a pod), len nech to ide ako sametHanys_a_Kaca píše:Kucii, kašlete na olej, ja ho tam mám tolik, že bych pomalu mohl dělat vratku do motoru, na oleji mam najeto asi 20tkm - kupovanej v aziji, vypadá jak černej krém na boty, takže nepředpokládám, že ho mám čistší než vy. Motor mi jede jako samet, má skoro 300tkm a diagnostika udává korekce vstřiků do plusminus 2 - tedy vše ok.
Původní nápad LR nacpat vstřiky pod víko ventilů vyšel z představy, že elektrika radši poleze po kovu, než aby se plácala někudy olejem a navíc v oleji nebude nic jiskřit - a kupodivu je to pravda. Základem je zajistit dobré kontakty v konektorech na vstrikach. Někdy je potřeba citlivě, ale důrazně v těch konektorech přihnout ty plíšky.
A k teorii o tom, že signál z čidel je ovlivněný tím, že je v podstatě zkratovanej tim olejem ten konektor jednotky? Myslíte, že na základě zkresleného signálu jednotka usoudí, že nechá jet motor na tři válce?
Panku zdar
Skusim sa teda este pohrat s tymi kenktormi vstrekov - napruzit tie pliesky...
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6477
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Myslim, že v rámci testování ho můžeš odpojit... Ten pocemtivolemetr na tom plynovym pedale.
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Ten som neskusal, pozriem hoHanys_a_Kaca píše:A co potenciometr na plynovym pedale? Má se dobře?
Nepredpokladam vsak, ze by ten bol zdrojom choroby, kedze po vymene kablov auto slapalo jak hodinky (ca 10mesiacov)
Cukatura sa objavila nedavno - teda ked sa hodne oteplilo - co moze suvisiet so zmenou viskozity oleja, vzlinanie, atd... len tak dedukujem
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6477
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
... já se chytil té poznámky o tempomatu.
Jinak právě to, že po výměně kablovýho svazku se to často zlepší, může být mylně pokládáno za odstranění příčiny v souvislosti s olejem, kdyby šlo o kontakty, jak předpokládám, pomoci to může také, ale souvislost s olejem žádná není.
Dokonce má teorie vysvětluje to, že tam někdo vrátil svazek, který předpokládal, že je vadný, ale nechal si ho z minulé výměny, a ono mu to také pomohlo - tím by se nabízelo, že vlastně stačí svazek vyndat a vrátit, a to už jsme zase u těch mejch kontaktů...
Jinak právě to, že po výměně kablovýho svazku se to často zlepší, může být mylně pokládáno za odstranění příčiny v souvislosti s olejem, kdyby šlo o kontakty, jak předpokládám, pomoci to může také, ale souvislost s olejem žádná není.
Dokonce má teorie vysvětluje to, že tam někdo vrátil svazek, který předpokládal, že je vadný, ale nechal si ho z minulé výměny, a ono mu to také pomohlo - tím by se nabízelo, že vlastně stačí svazek vyndat a vrátit, a to už jsme zase u těch mejch kontaktů...
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Moje zkušenost je, že jsou to kontakty - auto po ohřátí běželo na 4 válce, za studena klid, a diagnostika psala že u vstřikovače open circuit. Vyndal jsem svazek, zmáčknul konektory a od té boty to několik let funguje. Prostě jsou v těch konektorech ty nejmenší fastony co se dělají a do každého vstřikovače jdou pulzy o napětí cca 90V a proudu cca 20A. Tím že jsou to pulzy, tak to sice nehřeje, ale protéct tam stejně musí. A řekněte si sami, jakej kabel a hlavně konektory by jste daly na připojení 4 halogenových autožárovek - to by totiž tomu proudu zhruba odpovídalo.
Dál jsem vyměnil Okroužky na konektoru co je z hlavy ven - ty originál byly pěkně zplacatělé.
Olej jsem v konektoru řídící jednotky měl furt a na nic to nemělo vliv. Dnes ho tam nemám - zatím, protože už jednotku nemám u motoru, ale nad nohama spolujezdce.
Další co je potřeb zkontrolovat jsou kontakty v konektoru od řídící jednotky - může tam být stejnej problém, jako na vstřikovačích.
Dál jsem vyměnil Okroužky na konektoru co je z hlavy ven - ty originál byly pěkně zplacatělé.
Olej jsem v konektoru řídící jednotky měl furt a na nic to nemělo vliv. Dnes ho tam nemám - zatím, protože už jednotku nemám u motoru, ale nad nohama spolujezdce.
Další co je potřeb zkontrolovat jsou kontakty v konektoru od řídící jednotky - může tam být stejnej problém, jako na vstřikovačích.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Nepsal jsem žádnou teorii o tom jak se to stalo nebo co bylo příčinou, ale pokud koupím kabel dražší než originál, tak neočekávám, že se jednomu problému vyhnu, ale jiný mi to způsobí a navíc, že ten vyndaný svazek po 3 letech provozu je v horším stavu než ten po 10 letech.Hanys_a_Kaca píše:Kucii, kašlete na olej, ja ho tam mám tolik, že bych pomalu mohl dělat vratku do motoru, na oleji mam najeto asi 20tkm - kupovanej v aziji, vypadá jak černej krém na boty, takže nepředpokládám, že ho mám čistší než vy. Motor mi jede jako samet, má skoro 300tkm a diagnostika udává korekce vstřiků do plusminus 2 - tedy vše ok.
Původní nápad LR nacpat vstřiky pod víko ventilů vyšel z představy, že elektrika radši poleze po kovu, než aby se plácala někudy olejem a navíc v oleji nebude nic jiskřit - a kupodivu je to pravda. Základem je zajistit dobré kontakty v konektorech na vstrikach. Někdy je potřeba citlivě, ale důrazně v těch konektorech přihnout ty plíšky.
A k teorii o tom, že signál z čidel je ovlivněný tím, že je v podstatě zkratovanej tim olejem ten konektor jednotky? Myslíte, že na základě zkresleného signálu jednotka usoudí, že nechá jet motor na tři válce?
Panku zdar
Land Rover Discovery 2 Td5
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6477
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
masare ja v tom prispevku nemyslel tebe ani nikoho konkretniho, bylo to spise takove obecne zavzpominani na tech poslednich par let, kdy jsem si na toto tema utvarel nazor. Ja kupoval svazek ke vstrikum jako prvni nahradni dil na defa. Vubec jsem si tehdy nepomohl, problem byl tehda v reglu tlaku paliva, ale to uz odbocuju hodne...
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
aky je rozmer o kruzku co je na konektore od vstrekov?? tecie mi to tam, ked odpojim ten konektor co je na zvazku k RJ tak kontakty su suche, musi to tiect len cez ten o kruzok.
if it ain't broke, don't fix it
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
To. že niekomu olej v konektore nerobí problém je skôr náhoda. Mne to problém robilo a opakovane som ten konektor čistil. Po vyčistení to bolo nejaký čas vždy OK. Trvale sa to zlepšilo až po výmene zväzku a ešte asi 3-4x som musel konektor vyčistiť, kým to prestalo vzlínať v tom zbytku káblov, čo som nemenil. Ale olej v konektote skrátka problémy robí.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Rozměr Okroužku nevím, ale tady si ho přímo můžeš koupit:
http://www.litep4x4.cz/detail/discovery ... strikovacu
A co se týče oleje v řídící jednotce - ano, může ovlivňovat signály od čidel, ale podle mých zkušeností by ho jednotka musel být plná. Ona je originál doopravdy dobře vodotěsná, stejně tak ty konektory. Většina problémů není vyvolaná olejem, ale problémy s konektory jako takovými.
http://www.litep4x4.cz/detail/discovery ... strikovacu
A co se týče oleje v řídící jednotce - ano, může ovlivňovat signály od čidel, ale podle mých zkušeností by ho jednotka musel být plná. Ona je originál doopravdy dobře vodotěsná, stejně tak ty konektory. Většina problémů není vyvolaná olejem, ale problémy s konektory jako takovými.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- faisceau
- Příspěvky: 212
- Registrován: 27 bře 2012 22:21
- tel.: +421918707701
- auto: LR Discovery Td5
- Bydliště: Stredné Slovensko
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
MadTom píše:Moje zkušenost je, že jsou to kontakty - auto po ohřátí běželo na 4 válce, za studena klid, a diagnostika psala že u vstřikovače open circuit. Vyndal jsem svazek, zmáčknul konektory a od té boty to několik let funguje. Prostě jsou v těch konektorech ty nejmenší fastony co se dělají a do každého vstřikovače jdou pulzy o napětí cca 90V a proudu cca 20A. Tím že jsou to pulzy, tak to sice nehřeje, ale protéct tam stejně musí. A řekněte si sami, jakej kabel a hlavně konektory by jste daly na připojení 4 halogenových autožárovek - to by totiž tomu proudu zhruba odpovídalo.
Dál jsem vyměnil Okroužky na konektoru co je z hlavy ven - ty originál byly pěkně zplacatělé.
Olej jsem v konektoru řídící jednotky měl furt a na nic to nemělo vliv. Dnes ho tam nemám - zatím, protože už jednotku nemám u motoru, ale nad nohama spolujezdce.
Další co je potřeb zkontrolovat jsou kontakty v konektoru od řídící jednotky - může tam být stejnej problém, jako na vstřikovačích.
Dnes to postretlo mňa, akoby vynechával jeden valec, bez kolísania otáčok, na voľnobehu to citeľne trasie: Olej v konektore mám, ale doteraz to nič nerobilo.
Díky MadTome, snáď sa vidíme v Doľanoch.
DanoB
LR Discovery II Td5
- Kokesek
- Příspěvky: 4442
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
MadTom píše:Rozměr Okroužku nevím, ale tady si ho přímo můžeš koupit:
http://www.litep4x4.cz/detail/discovery ... strikovacu
A co se týče oleje v řídící jednotce - ano, může ovlivňovat signály od čidel, ale podle mých zkušeností by ho jednotka musel být plná. Ona je originál doopravdy dobře vodotěsná, stejně tak ty konektory. Většina problémů není vyvolaná olejem, ale problémy s konektory jako takovými.
jak pise Tom olej v konektorech neni ten problem. Ja doplnim ze i kdyz bude jednotka plna oleje, stejne to pojede. Olejem to neni. Konektory jako takove a kable. Tedka sem delal na jedne TD5 novy kabelovy svazek a je klid.
- faisceau
- Příspěvky: 212
- Registrován: 27 bře 2012 22:21
- tel.: +421918707701
- auto: LR Discovery Td5
- Bydliště: Stredné Slovensko
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Súhlas, pohral som sa s konektormi kábla k vstrekovačom a zase idem na všetkých 5 valcov. HURAAAA
DanoB
DanoB
LR Discovery II Td5
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Tu je mala finta : http://youtu.be/UZULKjoVxsI
chlapík tam troška mrmle popod nos ale ak ho dobre rozumiem odporuca zasilikovnovať (samozrejme po dokladnom odamstení) vrchnu časť pinov a skontrolovať tesniace o krúžky
chlapík tam troška mrmle popod nos ale ak ho dobre rozumiem odporuca zasilikovnovať (samozrejme po dokladnom odamstení) vrchnu časť pinov a skontrolovať tesniace o krúžky
Naposledy upravil(a) matus368 dne 29 říj 2014 21:40, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
No nevím, ale já s tím videem úplně nesouhlasím.
Ty piny jsou z plného materiálu, takže stačí aby těsnili obalem. Problém je podle mě na dvou místech:
1. 2 modré těsnící Okroužky, které těsní celý konektor v hlavě motoru - vyměnil jsem je, a je klid. Staré, i když jsou asi silikovové byly na průřezu placaté a ne kulaté, takže netěsnili. A olej v pohodě obtekl konektor v hlavě a natekl do jeho protikusu, kde už piny těsněné nejsou a následně do celého svazku.
2. ty malé konektory na vstřikovačích - piny povolí a má to špatnej kontakt - teče tam při cca 90V 50A proudu, což je na takto malej konektor docela dost. I když to tam teče jenom chvilku, tak jakýkovil nedokonalý kontakt je problém. Mě stačilo ty piny napružit a je to OK.
Nicméně nevylyčuju, že to kolem pinů v konekotoru, co je v hlavě motoru nemůže protékat, ale rozhodně ne jejich středem. Na D2 mám sucho už několik let. Ještě to budu muset dořešit na Defovi.
Ty piny jsou z plného materiálu, takže stačí aby těsnili obalem. Problém je podle mě na dvou místech:
1. 2 modré těsnící Okroužky, které těsní celý konektor v hlavě motoru - vyměnil jsem je, a je klid. Staré, i když jsou asi silikovové byly na průřezu placaté a ne kulaté, takže netěsnili. A olej v pohodě obtekl konektor v hlavě a natekl do jeho protikusu, kde už piny těsněné nejsou a následně do celého svazku.
2. ty malé konektory na vstřikovačích - piny povolí a má to špatnej kontakt - teče tam při cca 90V 50A proudu, což je na takto malej konektor docela dost. I když to tam teče jenom chvilku, tak jakýkovil nedokonalý kontakt je problém. Mě stačilo ty piny napružit a je to OK.
Nicméně nevylyčuju, že to kolem pinů v konekotoru, co je v hlavě motoru nemůže protékat, ale rozhodně ne jejich středem. Na D2 mám sucho už několik let. Ještě to budu muset dořešit na Defovi.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Je tu rec o napruzeni konektorov, olej kada-tade - mna by zaujimalo ci je mozne aby auto dosledkom tychto fenomenov padalo do nudzoveho rezimu, respektive cukalo (a poriadne!) a aj to len pri istych otackach ( u mna je to ca 1700-1800)
to cukanie je fakt silne, po dialnici pri ca 120km/h je to supa jak svina (aj kardan sa ozve)
to cukanie je fakt silne, po dialnici pri ca 120km/h je to supa jak svina (aj kardan sa ozve)
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Olej jako takovej nevadí, vadí průvodní jev - vyměknuté kontakty v konektorech přímo na vstřikovačích, nebo ohnilé konektory někde po cestě. Měl jsem v rukou řídící jednotky, kde bylo 0,1l oleje a vesele auto jezdilo. On ten olej je docela odbrý izolátor pro malá napětí (do 90V) co tam běhají.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
čistý olej je izol. -dává se i do TR, ale motorový je už poněkud kontaminovaný vším možným, otěr kovu a různé přísady , takže jeho izolační odpor může být úplně jinde
Defender ? For heaven´s sake, not on your life!
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Prosím srovnávejme srovnatelné (s trafooleji jsem si hrál naposledy na VŠ) - TD5 řídící jednotka motoru - maximální napětí 90V - ovládací napětí pro vstřikovače. Transformátor kde je trafoolej - 22kV efektivní napětí, špičkové napětí tedy necelích 31 000V. Co se týče otěru a podobně - olej se kapilárně cpe skrz vodiče v kabelech mezi hlavou motoru a řídící jednotkou, a tohle funguje jako filtr pro nečistoty.
Z mojí zkušenosti je, že ohnilé (zkorodované) konektory po cestě, nebo vyměklé kontakty v konektorech na vstřikovačích (jsou malé, absolvují hodně cyklů teplo-zima) jsou bohužel běžné a problémy způsobují. Na druhou stranu, viděl jsem a rukama mi prošlo několik řídící jednotek, ze kterých olej doslova tekl a auto nemělo žádné problémy. Vždy jsem je vyčistil, ale hlavně proto, abych neměl od černého oleje špinavý stůl a všechno okolo. Takže bych to nepřeceňoval.
Že to LR píše jako důvod k výměně je z jedné strany neznalost servisáků, pro které je to určeno. Nechci se přeceňovat, ale o elektrice dost často ví že kope. Na druhé straně kalkul - když už se to musí stejně rozebrat, tak tu lištu vyměníme, protože moc nestojí, a práce je podstatně dražší. Navíc je to rychlejší, a je menší riziko, že se konektory poškodí. A jako poslední - na nové liště jsou rovnou nové Okroužky, takže se nezapomene je tam dát. Prostě trošku jiné ekonomické hodnocení celé věci platí pro záruční opravu a pro opravu doma "na svém".
Z mojí zkušenosti je, že ohnilé (zkorodované) konektory po cestě, nebo vyměklé kontakty v konektorech na vstřikovačích (jsou malé, absolvují hodně cyklů teplo-zima) jsou bohužel běžné a problémy způsobují. Na druhou stranu, viděl jsem a rukama mi prošlo několik řídící jednotek, ze kterých olej doslova tekl a auto nemělo žádné problémy. Vždy jsem je vyčistil, ale hlavně proto, abych neměl od černého oleje špinavý stůl a všechno okolo. Takže bych to nepřeceňoval.
Že to LR píše jako důvod k výměně je z jedné strany neznalost servisáků, pro které je to určeno. Nechci se přeceňovat, ale o elektrice dost často ví že kope. Na druhé straně kalkul - když už se to musí stejně rozebrat, tak tu lištu vyměníme, protože moc nestojí, a práce je podstatně dražší. Navíc je to rychlejší, a je menší riziko, že se konektory poškodí. A jako poslední - na nové liště jsou rovnou nové Okroužky, takže se nezapomene je tam dát. Prostě trošku jiné ekonomické hodnocení celé věci platí pro záruční opravu a pro opravu doma "na svém".
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo