jak používat přídavnou převodovku?

D, TD, TDI, TD5
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pajam
Příspěvky: 785
Registrován: 14 čer 2006 07:10
auto: nějaké LR
Bydliště: Bělá pod Bezdězem

Re: jak používat přídavnou převodovku?

#21 Příspěvek od pajam » 27 led 2010 22:26

karelsvetlik píše:Já tam mám napsané,když dám řadící páku doleva a dopředu DIFF a doleva a dolu Lock.Tak nevím co je na co? :Ja blb:
To je dohromady diff lock - zámek diferenciálu, platí prostě pro obě polohy redukce - Hi i Lo, je jedno při které poloze špéru uzamkneš. Prostě doleva je vždy uzávěrka a rozsvítí se ti na palubce kontrolka

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: jak používat přídavnou převodovku?

#22 Příspěvek od PavelU » 27 led 2010 22:35

Tak něco podobného... :?: To je jenom graficky rozdělené Diff Lock, fakticky když máš tu páku vlevo a v jakékoliv poloze, vepředu nebo vzadu, vždycky máš uzavřený mezinápravový diferenciál... :idea: :wink:
Přílohy
bn.jpg
bn.jpg (78.35 KiB) Zobrazeno 23408 x
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

karelsvetlik
Příspěvky: 7
Registrován: 16 pro 2009 19:17
tel.: 603148660
auto: defender 90
Bydliště: Vlkov u Letovic
Kontaktovat uživatele:

Re: jak používat přídavnou převodovku?

#23 Příspěvek od karelsvetlik » 27 led 2010 22:40

Tak už vím na čem jsem.Dík.Mam ještě samuraje a tam je to jiné.Má význam dodělávat nápravovou uzávěrku pokud člověk jezdí tak 50 na 50 terén a silnice?Nebo spíše investovat do navijáku?

Uživatelský avatar
deff90
Příspěvky: 100
Registrován: 18 led 2010 21:25
tel.: 0915 888 686
auto: deffender 90 td5
Bydliště: Ružomberok
Kontaktovat uživatele:

Re: jak používat přídavnou převodovku?

#24 Příspěvek od deff90 » 27 led 2010 23:04

a kedy mam vlasne pouzit uzavierku medzidif. ?
LR defender Td5 90 150k,2*SUPERWINCH Ep9,Hi-Lift EXTREME,HELLA,SAFARI,QT,OME-teraz IRONMAN,GARMIN,KAM

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: jak používat přídavnou převodovku?

#25 Příspěvek od PavelU » 27 led 2010 23:15

Třeba když máš jedno kolo ve vzduchu... :wink:
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

Uživatelský avatar
Kangaroo
Příspěvky: 703
Registrován: 18 led 2007 18:18

Re: jak používat přídavnou převodovku?

#26 Příspěvek od Kangaroo » 28 led 2010 08:25

deff90 píše:a kedy mam vlasne pouzit uzavierku medzidif. ?
Když jezdíš v těžkým terénu. Třeba ve výjezdu velkého zvláště kamenitého kopce kde to odskakuje ti moc pomůže. Naopak při sjezdu zvláště prutkých uklouzaných kopců je lepší mít mezinápravu vypnutou. A jak psal kolega hlavně když ti nestačí křížení. Můžeš ji tam dát na šotolině, na trávě, samozřejmě v bagně...... hlavně ne na asfaltu (leda, že bys nezatáčel :D )

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2869
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

Re: jak používat přídavnou převodovku?

#27 Příspěvek od erik » 28 led 2010 09:38

Kangaroo píše:
deff90 píše:a kedy mam vlasne pouzit uzavierku medzidif. ?
Když jezdíš v těžkým terénu. Třeba ve výjezdu velkého zvláště kamenitého kopce kde to odskakuje ti moc pomůže. Naopak při sjezdu zvláště prutkých uklouzaných kopců je lepší mít mezinápravu vypnutou. A jak psal kolega hlavně když ti nestačí křížení. Můžeš ji tam dát na šotolině, na trávě, samozřejmě v bagně...... hlavně ne na asfaltu (leda, že bys nezatáčel :D )
bingo
uz jsem si pri teto diskusi pripadal jak na jinych,snad meziplanetarnich offroadforech.. :D
Tu na foru je toho mnoho popsano o stylu jizdy se zarazenim mezinapravy a s problemy, ktere vzniknou, kdyz tyto zasady nedodrzis...

No, nejlepe pozna vyhodu mezinapravove uzaverky opravdu kazdy, kdyz zkusi prudky vyjezd bez ....a s....
Ten sjezd z kopce neni az tak jednoznacny, ale ja ho vyrazuju a hlavne pri sjezdu po uzke, kluzke kamenite ceste s pricnym sklonem... nekteri silenci maji zaplou i zadni speru :Sorry:

Je tez pravda, ze kazda mistni situace si vyzaduje i originalni pristup... treba DanoDef ma moznost zapojeni predni spery bez zadni....a to v situaci prudkeho kratkeho vyjezdu s velkym pricnym sklonem funguje super..../standartni reseni je, ze predek funguje jen, kdyz funguje zadek a tato kombinace vyhazovala zadek z cesty.../
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
mikulec
Příspěvky: 479
Registrován: 21 led 2010 12:13
tel.: +421903796413
auto: Defender 110 SW
Bydliště: Senica

Re: jak používat přídavnou převodovku?

#28 Příspěvek od mikulec » 28 led 2010 09:50

určite si teraz poviete, že som blb, ale nedá mi neopýtať sa. :?
Všade počujem, že Defka je 4x4 non stop. Potom sa dozviem, že nemá uzávierky na nápravách. (iba ak si ich dáš domontovať) Nakoniec sa dozviem, že keď dám Difflock, tak nepoznám rozdiel. (ako niektorí povedali)

Tak teda čo ma zaujíma je:
1)Keď pôjdem bez zapínania Diffloku, ktoré kolesá sú poháňané?
2)Keď zapnem Difflock, aký je tam rozdiel
http://motoride.sk/?S=autor%3Amikulec" onclick="window.open(this.href);return false; - môj koníček
http://doreal.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
pajam
Příspěvky: 785
Registrován: 14 čer 2006 07:10
auto: nějaké LR
Bydliště: Bělá pod Bezdězem

Re: jak používat přídavnou převodovku?

#29 Příspěvek od pajam » 28 led 2010 10:05

Mikulec:
1) všechny čtyři
2) všechny čtyři, akorát je pevně rozdělený poměr mezi zadek a předek (jako když máš poháněnou nápravu každou zvlášť). Proklouzne-li Ti jedno kolo druhá náprava auto posune dál.

Uživatelský avatar
mikulec
Příspěvky: 479
Registrován: 21 led 2010 12:13
tel.: +421903796413
auto: Defender 110 SW
Bydliště: Senica

Re: jak používat přídavnou převodovku?

#30 Příspěvek od mikulec » 28 led 2010 10:10

pajam píše:Mikulec:
1) všechny čtyři
2) všechny čtyři, akorát je pevně rozdělený poměr mezi zadek a předek (jako když máš poháněnou nápravu každou zvlášť). Proklouzne-li Ti jedno kolo druhá náprava auto posune dál.

1)všetky 4, ale ak príde na klzký povrch niektoré koleso, tak sa začne pretáčať. A druhé tede prestane zaberať. A ak sa to stane tak, že zrovna sú povedzme prave kolesá na klzkom povrchu, tak sa točia, ale lavé nie. Teda zostaneš vysať...
2)no a keď nezapneš Difflock a prekĺzne Ti jedno kolo, tak druhá náprava to nepotlačí, keď všetky 4 zaberajú... :?:
http://motoride.sk/?S=autor%3Amikulec" onclick="window.open(this.href);return false; - môj koníček
http://doreal.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2869
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

Re: jak používat přídavnou převodovku?

#31 Příspěvek od erik » 28 led 2010 10:17

mikulec píše:určite si teraz poviete, že som blb, ale nedá mi neopýtať sa. :?
Všade počujem, že Defka je 4x4 non stop. Potom sa dozviem, že nemá uzávierky na nápravách. (iba ak si ich dáš domontovať) Nakoniec sa dozviem, že keď dám Difflock, tak nepoznám rozdiel. (ako niektorí povedali)

Tak teda čo ma zaujíma je:
1)Keď pôjdem bez zapínania Diffloku, ktoré kolesá sú poháňané?
2)Keď zapnem Difflock, aký je tam rozdiel

Všade počujem, že Defka je 4x4 non stop. Potom sa dozviem, že nemá uzávierky na nápravách. (iba ak si ich dáš domontovať)[/i]
....snad pochopis priklad... Mas osobak, pohanena predni naprava- predni 2 kola. Kdyz nazvednes jedno kolo, pak pres diferak se ti toci jen to nazvedle-volne a auto stoji... kdyby si mel na difu speru-uzaverku, tak ta ti dif uzavre a otaci se ti kola stejne...

Priklad mezinapravy na Defu je podobny,,, nadskakuji ti predni kola a cely presun sily jde na volny predek- ten treba prokluzuje a na zadku ztracis silu- uzavres mezinapravu a predek a zadek se toci stejne.... jeste lepsi vysvetleni je pri poruse- prdne ti poloosa ci unasec a auto ti zastavi, bo vsechna energie zmizi v nefunkcnim kole... Pak zaradis mezinapravu a ejhle..auto se rozjede/ podle tohotu prikladu analyzujes tuto poruchu...
Pokud mas predni a zadni speru a nechce se ti z auta, tak zaradis zadek bez mezinapravy a pokud auto pojede, mas prdlou zadni poloos,ci unasec.
Pokud auto stoji, je to na predku...
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
mikulec
Příspěvky: 479
Registrován: 21 led 2010 12:13
tel.: +421903796413
auto: Defender 110 SW
Bydliště: Senica

Re: jak používat přídavnou převodovku?

#32 Příspěvek od mikulec » 28 led 2010 10:38

erik:
to s tím diferenciálom chápem. ket je poháňaná iba jedna náprava. Tu je aj pekné vysvetlenie: http://www.youtube.com/watch?v=K4JhruinbWc

Ale nechápem to, že keď má stály pohon 4 kolies, potrebuje ešte medzinápravami uzávierku. Nápravy nemajú nezávysle od seba pohon? To by znamenalo, že keď sa síce predné preklzuje, zadná by zaberala.
Ale takto stačí aby preklzovalo jedno koleso, a ostatné tri sa flákajú? Až keď zapneš Difflock, tak začne zaberať koleso na náprave, ktorá je obi dvomi kolesami na pevnom podklade. To si asi napísau aj tu (Priklad mezinapravy na Defu je podobny,,, nadskakuji ti predni kola a cely presun sily jde na volny predek- ten treba prokluzuje a na zadku ztracis silu- uzavres mezinapravu a predek a zadek se toci stejne.)
Chápem to správne zatiaľ?
http://motoride.sk/?S=autor%3Amikulec" onclick="window.open(this.href);return false; - môj koníček
http://doreal.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: jak používat přídavnou převodovku?

#33 Příspěvek od PavelU » 28 led 2010 10:44

Ano chápeš to dobře, když nemáš zařazenou mezinápravu, stačí aby jedno kolo prokluzovalo, nebo bylo ve vzduchu a stojíš. :wink:
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

Uživatelský avatar
mikulec
Příspěvky: 479
Registrován: 21 led 2010 12:13
tel.: +421903796413
auto: Defender 110 SW
Bydliště: Senica

Re: jak používat přídavnou převodovku?

#34 Příspěvek od mikulec » 28 led 2010 10:52

PavelU: no a to som práve nechcel počuť :cry:
Takže riešenie je nahodiť ešte aj uzávierky na nápravy.
http://motoride.sk/?S=autor%3Amikulec" onclick="window.open(this.href);return false; - môj koníček
http://doreal.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2869
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

Re: jak používat přídavnou převodovku?

#35 Příspěvek od erik » 28 led 2010 10:53

Zatáď to chápeš snáď dobre.Uzáverky sú na to, aby sa uzatvárali, keď je to treba... :Pohoda:
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
mikulec
Příspěvky: 479
Registrován: 21 led 2010 12:13
tel.: +421903796413
auto: Defender 110 SW
Bydliště: Senica

Re: jak používat přídavnou převodovku?

#36 Příspěvek od mikulec » 28 led 2010 10:56

erik píše:Zatáď to chápeš snáď dobre.Uzáverky sú na to, aby sa uzatvárali, keď je to treba... :Pohoda:

jasné :lol: ale teda mohli to aj lepšie vymyslieť. Keby to robili v Ducati, tak to vyriešie lepšie :roll:
http://motoride.sk/?S=autor%3Amikulec" onclick="window.open(this.href);return false; - môj koníček
http://doreal.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2869
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

Re: jak používat přídavnou převodovku?

#37 Příspěvek od erik » 28 led 2010 10:58

mikulec píše:
erik píše:Zatáď to chápeš snáď dobre.Uzáverky sú na to, aby sa uzatvárali, keď je to treba... :Pohoda:

jasné :lol: ale teda mohli to aj lepšie vymyslieť. Keby to robili v Ducati, tak to vyriešie lepšie :roll:
Tusim, ze existuje pre motorky pohon-predek aj zadek... a keby si na takej motorke jazdil len na zadnom, tak by si potreboval medzinapravu.. vsak?
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: jak používat přídavnou převodovku?

#38 Příspěvek od PavelU » 28 led 2010 11:03

Není co vymýšlet, funguje to super... :wink: Stejně 95% vyjedeš s použitím mezinápravy a zbylých 5% buď objedeš, nebo pojedeš více hlavou... :wink:
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

Uživatelský avatar
mikulec
Příspěvky: 479
Registrován: 21 led 2010 12:13
tel.: +421903796413
auto: Defender 110 SW
Bydliště: Senica

Re: jak používat přídavnou převodovku?

#39 Příspěvek od mikulec » 28 led 2010 11:23

erik: jo jo
takých je ak by Ťa to zaujímalo, môžem Ti o tom popísať :lol:
Alebo aj pán Ohlins Ti o tom môže povedať veľa :D
http://motoride.sk/?S=autor%3Amikulec" onclick="window.open(this.href);return false; - môj koníček
http://doreal.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Colonel
Příspěvky: 429
Registrován: 04 čer 2008 15:03

Re: jak používat přídavnou převodovku?

#40 Příspěvek od Colonel » 28 led 2010 11:26

Takhle je to hlucny auto venku i vevnitr, jeste aby tomu rachtala spojka :D
mikulec píše: jasné :lol: ale teda mohli to aj lepšie vymyslieť. Keby to robili v Ducati, tak to vyriešie lepšie :roll:
Disco I Modroush - holátko

Odpovědět