ochanari, vecne spory - riesenie

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Adam P.
Příspěvky: 954
Registrován: 20 čer 2014 13:33
tel.: 777241654
auto: defík 130 TD5 2001
Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!

Re: ochanari, vecne spory - riesenie

#41 Příspěvek od Adam P. » 08 pro 2016 09:31

Když ono je to těžký...
Každý si stojí za tím, co je jemu přínosné a co se zrovna jemu líbí.
Nadává se tady na "českou mentalitu", že vždy se najde někdo komu druhý vadí. Pisatel takové věty by si měl uvědomit že je to samé v bleděmodrém. Jsem lesník a myslivec, takže v lese trávím opravdu hodně času. Offroaďáci jsou často prasata a namachrovaní pitomci pletoucí si demokracii s anarchií, bohužel. Nejde jen o ježdění po cestách, už vůbec ne o ničení cest, ale spíš o to, že jich fůra jezdí mimo cesty, po zasázených pasekách, brodí potokem přestože jejich auto spíše připomíná olejničku atd. Ale nejsou to jen Offroaďáci, co se neumí chovat a na slušné upozornění reagují podrážděně nebo rovnou výhrůžně. Pejskaři, houbaři... Ono totiž platí jako všude, že to není o skupině ale o jednotlivci...


time, co říkáš je samozřejmě pravda, je to hodně o jednotlivcích, ale nesouhlasím s tebou v jedné jediné věci – když jsem napsal něco o české mentalitě, tak to myslím tak, že jsou prostě lidi (a je jich sakra hodně, řekl bych skoro většina), kteří jsou schopní tě v lese prudit kvůli úplně čemukoliv, aniž by jim ten les patřil nebo s ním měli cokoliv společného. hele, já osobně se vždycky všude snažím chovat slušně a s určitou pokorou. ať už jsem ve škole, v práci, na úřadě, v hospodě, v cizině, v lese nebo u někoho na návštěvě. a je jedno, jestli tam jsem pěšky, na kole, autem nebo se psem. ale co fakt nepochopím je, když nějaký pěší turista je schopný nadávat na cyklistu, který jede slušně, naprosto v pohodě po stejné lesní cestě kde on sám jde :( jako proč? kde je problém? co mu vadí? nebo když mě někdo prudí, že su tam se psama. a nejlepší jsou takoví, kteří ti to ani neřeknou do očí, že jim "něco" vadí, ale počkají až je máš za zády a pak hodně nahlas, ale jakoby pro sebe, začnou žvatlat nějaké nesmysly na tvoji adresu. takže Time, o takové mentalitě já se tady bavím. a že těchto a dalších zkušeností mám stovky :( mně vadí na ostatních taky spousta věcí, ale než začnu s "nějakou reakcí", tak si vždycky nejdřív promyslím a zvážím oč tu jde, jestli to není jen nějaká moje "schíza" a teprve pak reaguju. a když už musím, tak se snažím být slušný a jasně tomu dotyčnému formulovat kde vidím problém a jak ho třeba navrhuju řešit a bavím se s ním z očí do očí a ne na něho řvat za jeho zády nebo ho rovnou posílat do ... a sprostě mu nadávat. takže nejsu moc rád, když mě tady hážeš do jednoho pytle s takovými :)
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)

Uživatelský avatar
Tim
Příspěvky: 1793
Registrován: 16 kvě 2010 14:01
tel.: 736287666
auto: Free, Civic, Outback
Bydliště: Marjánky

Re: ochanari, vecne spory - riesenie

#42 Příspěvek od Tim » 08 pro 2016 17:24

Kdepak Adame, já vůbec neházím lidi do jednoho pytle podle toho, jestli je zrovna včelař, pejskař, houbař nebo cokoliv jiného. Jestli to tak vyznělo tak se omlouvám, nemám už od přírody "dar řeči".
Spíš je u nás velký problém neinformovanost lidí. To že si někdo myslí že opravdu to co dělá ničemu nevadí nebo neublížuje, neznamená nutně že je to pravda.
To co píšeš, že někdo na někoho nadává bezdůvodně a jen tak aby si zmenšil mindrák sám ze sebe (cyklista vs. chodec, pejskaři vs. nepejskaři, jezdci na koni vs. třeba koloběžkaři atd.), to je samozřejmě špatně.
Také jsem zastánce slušného chování, domluvy... Bohužel né s každým to jde. Ale to není zdaleka jen u nás, to je jen u nás móda říkat že takoví jsme...
Každopádně nechtěl jsem nikoho urazit :wink:
No, i'm not on fucking FACEBOOK!!!

Motivační motto pro dnešní den: Vykašli se na motivační motta. Nalej si dobrou whiskey a pust si pořádnej metal!!!

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: ochanari, vecne spory - riesenie

#43 Příspěvek od MadTom » 08 pro 2016 19:34

Ono je to o tom slušném chování - dost často se na lidi stačí usmát a z toho auta zamávat. Oni se potom sami diví, že se také usmívaní a mávají. Ale tohle holt není všem dáno.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Wiki
Příspěvky: 512
Registrován: 18 čer 2016 07:34

Re: ochanari, vecne spory - riesenie

#44 Příspěvek od Wiki » 08 pro 2016 19:56

no na tom něco je , jednou jsem jel na ČZ do lesa samo sebou značka zákaz ign. :mrgreen: . vystartoval lesník a pomocník VB s plácačkou, tak jsem zastavil a zakuklenej a se smíchem říkám "čau bejci spěchám na pivo at to de čau" , oba čuměli jako vrány a jediný na co se zmohli -"jojo jed " a asi do dneška neví kdo tenkrát byl. :grin: :mrgreen:

Uživatelský avatar
Adam P.
Příspěvky: 954
Registrován: 20 čer 2014 13:33
tel.: 777241654
auto: defík 130 TD5 2001
Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!

Re: ochanari, vecne spory - riesenie

#45 Příspěvek od Adam P. » 08 pro 2016 20:30

Tim píše:Kdepak Adame, já vůbec neházím lidi do jednoho pytle podle toho, jestli je zrovna včelař, pejskař, houbař nebo cokoliv jiného. Jestli to tak vyznělo tak se omlouvám, nemám už od přírody "dar řeči".
Spíš je u nás velký problém neinformovanost lidí. To že si někdo myslí že opravdu to co dělá ničemu nevadí nebo neublížuje, neznamená nutně že je to pravda.
To co píšeš, že někdo na někoho nadává bezdůvodně a jen tak aby si zmenšil mindrák sám ze sebe (cyklista vs. chodec, pejskaři vs. nepejskaři, jezdci na koni vs. třeba koloběžkaři atd.), to je samozřejmě špatně.
Také jsem zastánce slušného chování, domluvy... Bohužel né s každým to jde. Ale to není zdaleka jen u nás, to je jen u nás móda říkat že takoví jsme...
Každopádně nechtěl jsem nikoho urazit :wink:
úplně v klidu, šak jak jsem psal, sůhlasím s tebů ve všem, jen v té drobnosti jsme se trocha nepotkali, ale teď si myslím, že už sme sa oba pochopili a vlastně mluvíme o tom stejném :) :hand
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)

Krasty
Příspěvky: 511
Registrován: 17 úno 2012 08:33
Bydliště: Vitorazsko

Re: ochanari, vecne spory - riesenie

#46 Příspěvek od Krasty » 09 pro 2016 07:33

No taky si myslim, ze je to o tom, ze i kdyz se muze clovek chovat slusne, pokorne a kdo vi jak uslechtile, tak proste nemuze delat vse.
Ja vim, ze je to nadhera, vyrazit na projizdku autem do lesa, ale predstavte si, ze by se reklo, ze se to smi....v tu ranu uz nebude les lesem. Zacnou se tam delat asfaltove parkoviste, protoze prece ty navstevnici by jinak najizdeli parkovat do lesa, kdyz by chteli zastavit, karavany se zradlem atdatdat. A i kdyz by vsichni byli slusni, les by prisel o kouzlo lesa. A to plati asi o vsech oblastech. Kouknete treba na Vltavu a jeji sjizdeni. Je to proste hnus a hlavne buzines (schvalne takhle napsane).


Pri prumeru, ze jeden z deseti je debil a neumi se chovat, tak u sta lidi je to jiz deset debilu....
Vim, o cem pisu, pac jsem z oblasti, kde se za poslednich ca 5 let rozmohla cyklo a pesi turistika a jak pisu...drive si potkal deset lidi z toho jednoho debila, co delal bordel, dnes jich potkas stovky a tim padem desitky debilu. Ona ta umera je jeste horsi, protoze je jeste jedna cast lidi, ktera se lehce necha debilama strhnout a stanou se z nich take debilove...
Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993

Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)

Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: ochanari, vecne spory - riesenie

#47 Příspěvek od MadTom » 09 pro 2016 08:17

Ten princip, že kdyby se to nezakázalo, nebo povolilo, tak by to dělal každej je zrůdnost. To to nevidíte? Tímhle zdůvodněním se odůvodňuje úplně všechno, i když to nemá žádný reálný základ. Je to jenom postup "elit", kteří mohou, proti všem ostatním.
A k tomu opět matlání jízdy po lesní cestě a jízdy v lese. Ono vzato do detailu, i taková D1 vede v některých úsecích lesem. A argumentace, že to je přece uvedeno v katastru je další prasárna. Už vidím, jak si tisknu katastrální mapu, než budu chtít jít pěšky do lesa. To pak můžeme zrušit veškeré dopravní značky a podobné věci, protože vše je přece v katastru, nebo jiné evidenci.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
petmic
Příspěvky: 551
Registrován: 08 říj 2012 10:49
auto: D2
Bydliště: SK

Re: ochanari, vecne spory - riesenie

#48 Příspěvek od petmic » 09 pro 2016 09:42

MadTom píše:Ten princip, že kdyby se to nezakázalo, nebo povolilo, tak by to dělal každej je zrůdnost. To to nevidíte?
:yes presne tak!! myslim, ze tento princip je v narode hlboko zakoreneny pozostatok komunizmu!
if it ain't broke, don't fix it

Krasty
Příspěvky: 511
Registrován: 17 úno 2012 08:33
Bydliště: Vitorazsko

Re: ochanari, vecne spory - riesenie

#49 Příspěvek od Krasty » 09 pro 2016 12:10

Tak nevim, jestli jste me spatne nepochopili a nebo jestli jsme opravdu nazorove od sebe...

Kdyz nekdo nekde postavi dalnici na byvalym lesnim pozemku, tak predpokladam, ze to nekdo kompetentni schvalil. To, ze si nase slechta "muze" postavit svoje sidla na mistech, kde se clovek pred tim nesmel ani uprdnout mluvi samozrejme samo za sebe. Ale to neznamena, ze ta spravna cesta je, ze kdyz teda oni muzou, tak my ostatni taky. Spravna cesta je ta, ze pokud je nejake misto ODBORNE posouzene tak, ze neni vhodne tam chodit, jezdit, litat, curat, sexovat a kdo vi co, tak se musi ostatni snazit o to, aby to nejakej sulin nekde nedovolil. Umyslne pisu to ODBORNE.

A s tim mym prikladem...tak ten byl ze zivota a holt to odnesli hlavne ti normalni lidi. Bydlim v jiznich Cechach a rad rybarim. Nebyl problem si tu k povolence (na soukr.revir STankovsky rybnik) koupit povoleni na vjezd do lesa. Prave z onech lidskych a rozumnych duvodu, to CHKO a sprava lesa dovolovali. Ten rybnik je vlastne z vetsiny uprostred lesa.
Nebudu tu ani popisovat jaka to byla nadhera tam byt treba na vikend...spat v aute, chytat ryby, koupat se nebo tam proste jen tak vyrazit.... proste fakt super. Clovek teda mel dodrzovat nejaky pravidla typu...ne stany, ne ohne atd. Tehdy se to vlastne ani moc nehlidalo a spolehalo se na nejenom rybarskou etiku, ale i na tu lidskou.
No a co je tam ted? Zavory, cedule, zadne povoleni se nevydava, uz padaly pokuty a proc tomu tak je? To se tam stacilo loni zajet podivat. Tohle se jeste ale srovna (odpadky se posbiraji, stromy dorostou, voda se vycisti, ...) Ale to tam byly i male technoparty a kdo vi co jeste.

Proto jsem napsal to, co jsem napsal a bohuzel nektere zakazy jsou asi opatrenim kvuli pitomcum a odnaseji to ti normalni.

Nez nekde nechat sprasit nenavratne kus prirody, tak radeji zakaz pro vsechny.


Komunismus si ja tedy mimo jine pamatuju tak, ze vsechno je vsech.....ale to neplatilo pro vsechny
Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993

Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)

Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)

Uživatelský avatar
Tim
Příspěvky: 1793
Registrován: 16 kvě 2010 14:01
tel.: 736287666
auto: Free, Civic, Outback
Bydliště: Marjánky

Re: ochanari, vecne spory - riesenie

#50 Příspěvek od Tim » 09 pro 2016 21:16

MadTom píše:Ten princip, že kdyby se to nezakázalo, nebo povolilo, tak by to dělal každej je zrůdnost. To to nevidíte? Tímhle zdůvodněním se odůvodňuje úplně všechno, i když to nemá žádný reálný základ. Je to jenom postup "elit", kteří mohou, proti všem ostatním.
A k tomu opět matlání jízdy po lesní cestě a jízdy v lese. Ono vzato do detailu, i taková D1 vede v některých úsecích lesem. A argumentace, že to je přece uvedeno v katastru je další prasárna. Už vidím, jak si tisknu katastrální mapu, než budu chtít jít pěšky do lesa. To pak můžeme zrušit veškeré dopravní značky a podobné věci, protože vše je přece v katastru, nebo jiné evidenci.
Dopravní značky ale fungují, netřeba cokoli hledat ani tisknout. Pokud křižovatka není označena, jedná se o silnici s vyústěním účelové komunikace. V tom není potřeba hledat nic složitého.
Reálný základ v tom je, o tom bychom si mohli u kávy povídat týden. Přijeď za mnou příští rok při houbařské sezoně a jezdi se mnou čtrnáct dní do práce.... Pochopíš o čem mluvím...
No, i'm not on fucking FACEBOOK!!!

Motivační motto pro dnešní den: Vykašli se na motivační motta. Nalej si dobrou whiskey a pust si pořádnej metal!!!

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: ochanari, vecne spory - riesenie

#51 Příspěvek od MadTom » 10 pro 2016 08:43

Hm, tak to slyším jednak poprvé, že by všechny křižovatky byly označené. Asi nějaká novinka. A druhá věc je tak účelová komunikace - to je jako něco magického? Pokud to není pěšinka a není tam zákazová značka, jako na každé jiné cestě, tak se tam prostě autem může. Problém je, že v katastru je to často vedeno pouze jako pozemek určený k plnění funkcí lesa, a tam se podle jiné části našich úžasných předpisů nesmí. Takže bez pohledu do katastru nemá člověk jak zjistit, kam vlastně může a kam ne.
Prostě je tady opět paskvil, kdy jsou zákony navzájem v rozporu.
Občas řeším připomínky k návrhům nových vyhlášek nebo zákonů, když najdeme nějaký takový hrubý nesoulad, tak z ministerstev je často odpověď, že o tom ví, že tam v zákoně/vyhlášce je nejasnost/rozpor a že oni k tomu později udělají výklad. To je ještě větší prasárna.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Tim
Příspěvky: 1793
Registrován: 16 kvě 2010 14:01
tel.: 736287666
auto: Free, Civic, Outback
Bydliště: Marjánky

Re: ochanari, vecne spory - riesenie

#52 Příspěvek od Tim » 10 pro 2016 14:53

Nevím, jestli jsem se někdy setkal s křižovatkou silnic která nebyla značená. Uvnitř města/obce možná (klasická křižovatka kde ani jedna ze silnic není hlavní a platí pravidlo přednosti zprava) ale mimo asi ne...
Cesta sloužící k plnění fce. lesa... To snad zní jasně. To že si někdo chce zajezdit po lese přece není v souladu s její funkcí, ne? Ano, jedna z funkcí lesa je i rekreace, ale to prostě musí mít svá pravidla. Lesní cesty nejsou uzpúsobené k běžnému provozu, ať se to již týče jejich šířky nebo kvality.
Další věcí je bezpečnost. Když auto nakládá dřevo a pod rukou by mu měla projíždět auta, nevím kdo z nás by si takové riziko vzal na triko. A nadávat na to, že se do lesa nesmí autem může vážně jen ten, kdo se v něm moc nepohybuje....
No, i'm not on fucking FACEBOOK!!!

Motivační motto pro dnešní den: Vykašli se na motivační motta. Nalej si dobrou whiskey a pust si pořádnej metal!!!

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: ochanari, vecne spory - riesenie

#53 Příspěvek od MadTom » 10 pro 2016 15:21

Cesta určená k plnění funkcí lesa - co tohle je zase s prominutím za výtvor? To doopravdy neexistuje. Existuje maximálně pozemek určený k plnění funkcí lesa - tak je to vedeno v katastru, a ten už často nerozlišuje, jestli je na něm les - tady takové to, kde rostou stromy, nebo je tam lesní cesta - tedy cesta sloužící pro průjezd vozidel - na té stromy nerostou, proto to není les, často nezpevněná (tohle patří do kategorie účelová komunikace - viz. zákon o provozu na pozemních komunikacích), nebo je to pěšinka, která se hodí maximálně pro pěší nebo cyklisty, nebo to klidně může být i asfaltka nebo alespoň cesta vysypaná silnou vrstvou štěrku. Tohle je problém, protože ti se co "bojí o les", tak ti to všechno hází do jednoho pytle.
A argumentace nakládáním dřeva v lese během průjezdu aut je hodně špatná. Jaký je rozdíl v tom, jestli dřevo nakládám v lese, nebo někde na poli, nebo na hromadě složené někde u nádraží nebo u fabriky? Nebo jestli nakládám třeba kamení nebo balíky slámy z pole? Žádnej, vždy si musím zajistit tohle místo tak, abych nikoho neohrožoval, říká se tomu bezpečnost práce. A ta se uplatňuje na všechny. A je jedno, jestli mi tam pojede někdo autem, na kole nebo třeba maminka s kočárkem. A pokud to neumím řádně zajistit, tak si na jedné straně zadělávám na průser a na druhé straně na veliké neštěstí.
Z vlastní zkušenosti - potřeboval jsem autem po asfaltové cestě vyjet na kopec, kde je vysílač a tam provést opravy. Cestu využívají i lesáci, zrovna těžili. Za jednou zatáčkou stál chlapík a mával na mě, ať zastavím, že kácí stromy. Na dotaz, jak dlouho to bude trvat, že tak 15 minut. Tak jsme počkali. Objížďka byla zhruba na 2 hodiny a po velmi špatných cestách. O 5km dále už měli pokáceno a kusy kmenů leželi tak různě na cestě a všude okolo. Však oni jsou tam sami, nikdo jinej tam nemá přece co dělat, tak proč nezablokovat cestu. Na dotaz, jestli by ty kmeny nemohli odsunout, jsem byl slušně řečeno odbyt. Tak jsem je prostě přejel, naštěstí to šlo. A zkušenost z Rumunska - káceli, strom měli ho přes cestu uvázanej na dvou navijácích za dva lakatoše a hned, že to odvážou, ať můžeme projet. Vysvětlili jsme ji, ať si to v klidu pokácí, že počkáme, že my jsme na výletě a oni v práci. Poděkovali a ještě ochotně poradili, kudy máme jet dál, že tam staví nějakou vodní elektrárnu a je to potřeba objet, ať se nemusíme vracet.
Proč to někdy jde, normálně se domluvit, a jindy si ti co se "starají o les" hrají na pány něčeho, co navíc není jejich, a tváří se, jako že nikdo jinej tam nemá co dělat? A je jedno, jestli jsou to těžaři, hajní, myslivci, lovci nebo zelení mužíci = ochranáři. Mám totiž dojem, že u těchto "pánů lesa" je procento blbců o dost větší, než u ostatní populace. Přikládám to buďto přemíře zelené barvy, nebo pádu kusu dřeva na hlavu. Jinak si to prostě neumím vysvětlit. Pokud je totiž takové chování baví, tak jsou prostě zvrácení.
To paušální zakazování něčeho, se slovy, jinak by to dělal každej, je šílené. Chápu, když na Vltavě řeknou, že když je vody málo, tak prostě vodáci nejezdí, a že řeknou, že denně maximálně 50 lodí (nebo kolik to je), protože jinak si lidi budou šlapat po hlavách a nevyhnutelně poškozovat okolí. Chápu, že ze Sněžky se dolů směrem k bývalé Obří boudě chodí po široké polské cestě a po řetězech se chodí nahoru - takové pěší jednosměrky, protože je tam turistů moc. Chápu, že jsou tu lokality, kam maximálně opatrně pěšky. Ale nechápu, proč nesmím autem projet po cestě, která je určená pro jízdu motorových vozidel od někud někam, v případě, že svým průjezdem tuto cestu nijak nepoškodím? Nejlépe když je ta cesta asfaltová. Vždyť proto ty cesty tady máme.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Tim
Příspěvky: 1793
Registrován: 16 kvě 2010 14:01
tel.: 736287666
auto: Free, Civic, Outback
Bydliště: Marjánky

Re: ochanari, vecne spory - riesenie

#54 Příspěvek od Tim » 10 pro 2016 16:31

Pardon, napsal jsem to špatně, nebaví mně dlouhé slohy. Samozřejmě lesní cesta je pozemní účelová komunikace sloužící k plnění fce lesa, to už je lepší?
Argumentace to není úplně špatná, neboť pokud všichni dodržují to co mají, je BOZP zajištěno již zákonem, protože kde probíhá těžba a odvoz dřeva, tam nesmí ani auto ani maminka s kočárkem. Jistě si dohledáš. Pokud Ti zablokovali cestu dřevem, neuděláš nic. Nemáš na ní v tu chvíli v podstatě co dělat (leda pracovně k tomu vysílači, s povolením k vjezdu)
A proč si občas hraju na pána lesa? Jestli jsem blbec nevím, možná jo, ale hlavně mám zodpovědnost za kus světa (včetně těch cest) v řádu mnoha miliard. Třeba loni nějaký inteligentní houbař zahodil do suché trávy vajgl a ten les chytnul, byl jsem to já kdo musel s hasiči v sobotu od oběda dovést je na místo a po cestě řešit spousta dalších inteligentních houbařů co buď jedou naproti a nevyhnou se, nebo parkují tak že se nevyhnou hasiči.O následném papírování nemluvě.
To já zajišťuji odvoz odpadků, které do lesa lidé navozí na vleku.To já musím při své práci nachodit o X kilometrů víc, protože debil zastaví na lince a nenapadlo ho, že ta tam vážně není pro něj a že se po ní jezdí.
Další věc - ano od toho ty cesty jsou. Veřejné pozemní komunikace jsou více či méně budovány za naše peníze, tak po nich jezdíme. Lesní cesty nejsou budovány a udržovány z peněz daňových poplatníků, ale dělá je obec nebo stát, případně soukromý majitel, záleží kdo je vlastník. Proč by tedy měly být přístupné všem? Nevidím důvod...
A v neposlední řadě, pokud jedeš po lese opravit vysílač, tak proč si stěžuješ? Za tímto účelem povolení k vjezdu do lesa dostaneš a máš klid.
No, i'm not on fucking FACEBOOK!!!

Motivační motto pro dnešní den: Vykašli se na motivační motta. Nalej si dobrou whiskey a pust si pořádnej metal!!!

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: ochanari, vecne spory - riesenie

#55 Příspěvek od MadTom » 10 pro 2016 19:19

Tak nevím, ale asi jsi nečetl, co jsem napsal. To že jsem jel na vysílač samozřejmě znamenalo, že jsem povolení měl. V tom problém nebyl, problém byl v blbovi, kterej si složil dřevo na cestě a tvářil se, že cesta je jeho a nikdo jinej tam nemá co dělat. Les to byl soukromej, cesta v něm volně průjezdná a opravená na náklady majitele. Povolení jsem měl kvůli dobrým vztahům s majitelem lesa (bylo to zvykem se ohlásit), a navíc jsem si klíče od vysílače vyzvedával u něj v kanceláři, takže jsem to měl při cestě. A dřevák byl prostě blb. A to povolení bylo pro jízdu po lesní cestě, nikoliv pro vjezd do lesa. Vjezd do lesa má smysl pro těžaře případně pro kempaře, jinak mě doopravdy nenapadá důvod, proč by měl někdo jezdit v lese - tedy mezi stromy mimo cestu. Jak už jsem psal dřív, podle mě se tady úmyslně směšuje les a lesní cesta.
Nějak nechápu, pokud cestu v lese postaví/opraví obec nebo stát, z jakých to je jiných peněz než z daní, respektive z výnosů toho lesa, která je ovšem obecní nebo státní tedy v majetku občanů, tedy kdyby se z toho neopravila ta cesta, tak to jde do rozpočtu, tedy občanům.
A BOZP - no nevím, že by nějakej zákon někdy něco zajistil - vždy se musí udělat příslušná opatření, a to v jakékoliv práci. A když dojde k průseru, tak se zkoumá, jestli ta opatření byla v souladu se zákonem a dále, jestli byla dostatečná, protože těžař je branej jako profesionál, tak měl prostě předvídat a zachovat se podle toho. Vím že to fůře z nich neleze pod nos, ale je to tak.
A k uklízení bordelu z lesa, blbcům co les podpálí, debilům co neuhnou autem ani o kousek, aby se dalo vyhnout, a hovadům, co prostě nechají auto tam, kde jim zrovna odpadne od rukou, a vůbec je nenapadne, že by tam chtěl jet ještě někdo jinej - to nemá smysl komentovat. Slušnému člověku to stačí vysvětlit a on se ještě omluví, blbci je to potřeba vysvětlit jednoduchými slovy, a s hovadem je to zbytečné vůbec řešit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Tim
Příspěvky: 1793
Registrován: 16 kvě 2010 14:01
tel.: 736287666
auto: Free, Civic, Outback
Bydliště: Marjánky

Re: ochanari, vecne spory - riesenie

#56 Příspěvek od Tim » 10 pro 2016 19:33

Aha, to jsem Tě špatně pochopil. Teď už Tvé rozhořčení chápu...
No to je problém těch písmenek, u kávy bychom asi pokecali jinak...
Jinak mé pozvání na houbařskou sezónu platí, abys to viděl z té druhé strany :wink:
No, i'm not on fucking FACEBOOK!!!

Motivační motto pro dnešní den: Vykašli se na motivační motta. Nalej si dobrou whiskey a pust si pořádnej metal!!!

marianh
Příspěvky: 401
Registrován: 06 zář 2016 07:34
tel.: +4369912287067
auto: Discovery 3 2.7 SE

Re: ochanari, vecne spory - riesenie

#57 Příspěvek od marianh » 11 pro 2016 08:48

Ludia su radi velmi doleziti. Napr. pri mojej volnocasovej aktivite chodenia so psami.
Mame take sutaze, kde ideme so psami na ca. 100km trasu. A dostat na takuto trasu povolenia nie je vobec sranda.
Polovnikom psi (povinne na voditkach) zozeru vsetku zver, lesakom packami udupu dialnicu, ..., ...
Napr taky KRNAP nas jeden rok nechal vyslapat ca 1km pod Snezku ale ten posledny km nedovolil. Tak sme museli z pod Snezky do doliny a za Snezkou naspat na hreben. Zopar hodin.

No a s polovnikmi je to vseobecne na...
Pes na 2m snure a polovnik sa bude vyhrazat ze ho zastreli, ze nemame v lese co robit.
Pre porovnanie v Rakusku kde chodim von najviac som s polovnikom nemal ani jeden problem.
Je to o ludoch.

Uživatelský avatar
paramount2
Příspěvky: 756
Registrován: 24 dub 2010 16:19
tel.: 775958013
auto: LR DI 300, 200
Bydliště: Jihlava

Re: ochanari, vecne spory - riesenie

#58 Příspěvek od paramount2 » 11 pro 2016 09:05

nezbývá, než s MadTomem bezvýhradně souhlasit... :wink:

viktorcech
Příspěvky: 13
Registrován: 01 pro 2016 14:15
tel.: 0949000000
auto: ziadne

Re: ochanari, vecne spory - riesenie

#59 Příspěvek od viktorcech » 11 pro 2016 10:11

na projekte stale trvam.. casom sa to spusti..

Uživatelský avatar
petmic
Příspěvky: 551
Registrován: 08 říj 2012 10:49
auto: D2
Bydliště: SK

Re: ochanari, vecne spory - riesenie

#60 Příspěvek od petmic » 11 pro 2016 10:23

viktorcech píše:na projekte stale trvam.. casom sa to spusti..
si nenapisal ako si konkretne predstavujes taku legalnu trat :?
if it ain't broke, don't fix it

Odpovědět