ochanari, vecne spory - riesenie

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
viktorcech
Příspěvky: 13
Registrován: 01 pro 2016 14:15
tel.: 0949000000
auto: ziadne

Re: ochanari, vecne spory - riesenie

#61 Příspěvek od viktorcech » 11 pro 2016 11:53

petmic píše:
viktorcech píše:na projekte stale trvam.. casom sa to spusti..
si nenapisal ako si konkretne predstavujes taku legalnu trat :?
od toho je komunita.. troll

Uživatelský avatar
petmic
Příspěvky: 551
Registrován: 08 říj 2012 10:49
auto: D2
Bydliště: SK

Re: ochanari, vecne spory - riesenie

#62 Příspěvek od petmic » 11 pro 2016 12:47

viktorcech píše:
petmic píše: si nenapisal ako si konkretne predstavujes taku legalnu trat :?
od toho je komunita.. troll
?? troll :tmi
pytam sa preto lebo ma skutocne zaujima ako si ochranari predstavuju legalnu trat. nie je mi zrejme ci rozpravame o uzatvorenych arealoch alebo o niecom co by sa podobalo na greeenlaning.
if it ain't broke, don't fix it

Uživatelský avatar
Tim
Příspěvky: 1793
Registrován: 16 kvě 2010 14:01
tel.: 736287666
auto: Free, Civic, Outback
Bydliště: Marjánky

Re: ochanari, vecne spory - riesenie

#63 Příspěvek od Tim » 11 pro 2016 13:24

paramount2 píše:nezbývá, než s MadTomem bezvýhradně souhlasit... :wink:
Bez výhrad rozhodně ne, protože jeho pohled je sice možná na první zdání logický, nicméně jednostranný.
On je prostě naštvaný, že chce jet do lesa a někdo mu to zakazuje nebo mu tam překáží. No a na druhé straně těm lidem, kteří v lese dělají překáží on.
A teď jak rozhodnout kdo je víc?
Pokud mají dělníci na cestě rozmanipulované dřevo, třeba vytřízené podle sortimentů, ani se nedivím že ho nechtěli dát na stranu... Je to jejich čas a peníze.

Ostatně bych se prve pídil po tom, zda se k ním vůbec dostalo že tam někdo pojede něco opravovat. Když u mně ČEZ nahlásí revizi, tak ten den se v okolí el. vedení prostě nedělá. Ale musí to někdo zařídit.
Dále nesouhlasím s tím, že pokud by se neopravilicesty lesní cesty, jde to do rozpočtu. To ani omylem, aspoň ne u státního podniku LČR - tam totiž většinu zpevněných cest opravuje smluvní partner, který provádí těžební a pěstební práce, tyto cesty užívá a tím pádem ničí. A to že je to státní les neznamená nutně, že je bezvýhradně vše v něm nás všech.
Prostě a jednoduše, všichni zastánci ježdění po lesních cestách neví pořádně co to obnáší pro nás, kterých se to bezprostředně dotýká. Kdyby to věděli, mlčí...
No, i'm not on fucking FACEBOOK!!!

Motivační motto pro dnešní den: Vykašli se na motivační motta. Nalej si dobrou whiskey a pust si pořádnej metal!!!

viktorcech
Příspěvky: 13
Registrován: 01 pro 2016 14:15
tel.: 0949000000
auto: ziadne

Re: ochanari, vecne spory - riesenie

#64 Příspěvek od viktorcech » 11 pro 2016 13:44

petmic píše:
viktorcech píše:
od toho je komunita.. troll
?? troll :tmi
pytam sa preto lebo ma skutocne zaujima ako si ochranari predstavuju legalnu trat. nie je mi zrejme ci rozpravame o uzatvorenych arealoch alebo o niecom co by sa podobalo na greeenlaning.
je to vec komunity..

Uživatelský avatar
petmic
Příspěvky: 551
Registrován: 08 říj 2012 10:49
auto: D2
Bydliště: SK

Re: ochanari, vecne spory - riesenie

#65 Příspěvek od petmic » 11 pro 2016 13:58

viktorcech píše:
petmic píše: ?? troll :tmi
pytam sa preto lebo ma skutocne zaujima ako si ochranari predstavuju legalnu trat. nie je mi zrejme ci rozpravame o uzatvorenych arealoch alebo o niecom co by sa podobalo na greeenlaning.
je to vec komunity..
vzhladom na charakter SR by si greenlaing vyzadoval aj povolenie jazdy na lesnych pozmkoch. su ochranari ochotni podporit zmenu legislativy?
if it ain't broke, don't fix it

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: ochanari, vecne spory - riesenie

#66 Příspěvek od MadTom » 11 pro 2016 14:36

Tim píše:
paramount2 píše:nezbývá, než s MadTomem bezvýhradně souhlasit... :wink:
Bez výhrad rozhodně ne, protože jeho pohled je sice možná na první zdání logický, nicméně jednostranný.
On je prostě naštvaný, že chce jet do lesa a někdo mu to zakazuje nebo mu tam překáží. No a na druhé straně těm lidem, kteří v lese dělají překáží on.
A teď jak rozhodnout kdo je víc?
Pokud mají dělníci na cestě rozmanipulované dřevo, třeba vytřízené podle sortimentů, ani se nedivím že ho nechtěli dát na stranu... Je to jejich čas a peníze.

Ostatně bych se prve pídil po tom, zda se k ním vůbec dostalo že tam někdo pojede něco opravovat. Když u mně ČEZ nahlásí revizi, tak ten den se v okolí el. vedení prostě nedělá. Ale musí to někdo zařídit.
Dále nesouhlasím s tím, že pokud by se neopravilicesty lesní cesty, jde to do rozpočtu. To ani omylem, aspoň ne u státního podniku LČR - tam totiž většinu zpevněných cest opravuje smluvní partner, který provádí těžební a pěstební práce, tyto cesty užívá a tím pádem ničí. A to že je to státní les neznamená nutně, že je bezvýhradně vše v něm nás všech.
Prostě a jednoduše, všichni zastánci ježdění po lesních cestách neví pořádně co to obnáší pro nás, kterých se to bezprostředně dotýká. Kdyby to věděli, mlčí...
Hm, a když je les státní, tak koho by měl být, než nás všech? To jako jenom někoho? To mi připadá jako tvorba elit. Doufám, že takto to myšleno nebylo. Něco jiného je, kdo je správce, protože majitel je jasný.
A ten blb co jsem ho popisoval tam to dřevo měl prostě naházené, protože to pro něj bylo pohodlnější, než ho posunout o 2 metry ke kraji, místa ta měl dost. A že jsem si s tím blbem nedomlouval, že tam pojedu? Proč bych to dělal, on také neměl domluvenou uzavírku cesty, takže na ní neoprávněně udělal překážku.
A co se týče toho smluvního partnera - tedy dřevaře, který tam jde vytěžit dřevo - dělá to pro svůj zisk, část z něj si nechá, za část opraví cestu a část zaplatí majiteli lesa. On tu opravu rozhodně nedělá jako charitu pro majitele. Kdyby se to rozdělilo, že jedna firma opraví cestu a druhá vytěží dřevo, tak ta co bude těžit dřevo majiteli lesa zaplatí víc, zhruba o tu cenu za opravy cesty. Že se to tak nedělá je kvůli tomu, že by ten dřevař potom nebyl nijak motivovanej to cestu využívat rozumně a případně opravovat problémy hned, a ne až je to nesjízdné a totálně zničené. A oprava potom stojí podstatně více. To je zase kvůli slušnému chování dřevařů.
A znovu upozorním na jednu věc - rozdíl mezi lesní cestou a lesem. Prosím o důsledné rozlišování těchto dvou věcí.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

viktorcech
Příspěvky: 13
Registrován: 01 pro 2016 14:15
tel.: 0949000000
auto: ziadne

Re: ochanari, vecne spory - riesenie

#67 Příspěvek od viktorcech » 11 pro 2016 15:08

petmic píše:
viktorcech píše:
je to vec komunity..
vzhladom na charakter SR by si greenlaing vyzadoval aj povolenie jazdy na lesnych pozmkoch. su ochranari ochotni podporit zmenu legislativy?
preco sa to pytas mna? ja nie som ziadny ochranar..
o zmene legislativy som tu uz pisal, ja som za...

ale samozrejme nieco za nieco - preukazes, ze nejazdis legalne a BUDES to chciet preukazovat, mozes chodit na akcie.. porusis zakon - nebudes chodit na akcie.

Uživatelský avatar
Tim
Příspěvky: 1793
Registrován: 16 kvě 2010 14:01
tel.: 736287666
auto: Free, Civic, Outback
Bydliště: Marjánky

Re: ochanari, vecne spory - riesenie

#68 Příspěvek od Tim » 11 pro 2016 16:20

MadTom - no, když se v lese těží, tak se občas holt cesta zablokuje, s tím se nedá nic dělat.
Spíš jsem myslel domluvu mezi Tebou a nadřízeným toho težaře, poněvadž on dělá tam kde mu to hajný ukáže. O neoprávněném zablokování cesty nemůže být řeč, pokud to není veřejná komunikace. A je to jen o domluvě, jak říkám, já osobně nemám problém když někdo zavolá a řekne že by z důvodu toho a toho potřeboval tudy a tam. Vždy se to dá vyřešit ke spokojenosti obou, jen je důležité s tím počítat. Každopádně nemohu příliš soudit když jsem u Toho nebyl.
Smluvní partner není težař ale celá firma, akciová společnost. A funguje to tak, že já jim zadám práci, tu zkontroluji a pokud při ní poškodili cestu, mají dle smlouvy měsíc na uvedení do původního stavu. Jinak jim práci nepřeberu a naopak pokutuji tu či onu firmu.
Já asi vím jak to celé myslíš, ale stejně jsem toho názoru že vjezd na lesní cesty pouze s výjimkou ze zákona je rozumná věc. Ano určitě by se našly lesní cesty které by mohly být zprůjezdněny pro veřejnost, protože jsou dostatečně kvalitní, dost široké aby se tam vyhnula dvě auta atp. Ale těch je podle mně tak 10%. Zbytek cest je prostě pro plánovanou jednosměrnou dopravu.
No, i'm not on fucking FACEBOOK!!!

Motivační motto pro dnešní den: Vykašli se na motivační motta. Nalej si dobrou whiskey a pust si pořádnej metal!!!

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: ochanari, vecne spory - riesenie

#69 Příspěvek od MadTom » 11 pro 2016 19:26

No tak s tím důvodem typu jednosměrka jsi mě lehce dorazil - bydlím v centru Olomouce a tady je fůra jednosměrek, protože se sem 2 auta vedle sebe prostě nevlezou a udělat vyhýbací zálivy by znamenalo bourat. A couvat se v pěší zóně zrovna moc nedá, těch lidí tady chodí docela dost. A jsou dost často tak blbí, že člověka ani nenechají otevřít dveře. V lese, tedy přesněji na lesní cestě, jsem míst kde se nedá vyhnout a někdo musí couvat a zároveň se tam pohybují procesí moc neviděl. Takže když dojde na vyhýbání, tak se prostě bude couvat. Opět jsme u toho slušného chování na všech stranách.
A jestli smluvní partner je nějaká firma a ne přímo její zaměstnanec, tak je zodpovědnost furt stejná, akorát je v cestě více stupňů. Ono pokud chceme řešit větší zakázky/projekty/stavby tak to prostě jeden človíček nemá šanci řešit. Od toho ty firmy tady jsou. Chápu že odspodu se na to kouká špatně, ale stačí si to zkusit z druhé strany - zaměstnávat bandu lidí, které je nutné do práce na jedná straně honit a na druhé straně jim tu práci pravidelně a dlouhodobě shánět.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: ochanari, vecne spory - riesenie

#70 Příspěvek od Steve » 11 pro 2016 19:27

MadTom - no, když se v lese těží, tak se občas holt cesta zablokuje, s tím se nedá nic dělat.
Spíš jsem myslel domluvu mezi Tebou a nadřízeným toho težaře, poněvadž on dělá tam kde mu to hajný ukáže. O neoprávněném zablokování cesty nemůže být řeč, pokud to není veřejná komunikace. A je to jen o domluvě, jak říkám, já osobně nemám problém když někdo zavolá a řekne že by z důvodu toho a toho potřeboval tudy a tam. Vždy se to dá vyřešit ke spokojenosti obou, jen je důležité s tím počítat. Každopádně nemohu příliš soudit když jsem u Toho nebyl.
Smluvní partner není težař ale celá firma, akciová společnost. A funguje to tak, že já jim zadám práci, tu zkontroluji a pokud při ní poškodili cestu, mají dle smlouvy měsíc na uvedení do původního stavu. Jinak jim práci nepřeberu a naopak pokutuji tu či onu firmu.


No Time, možná si ani neuvědomuješ, co všechno jsi na sebe prásknul :mrk
Není to ve zlém, ale....
To, že se zablokuje cesta a že se s tím nedá nic dělat.... Ta cesta má svůj účel a určitě ne jen pro občasné těžení dřeva. Může ji potřebovat někdo další, záchranné složky například. Může chytit les (a i když je "tvůj", nemusíš to vědět), může tudy spěchat sanitka - má to někam blíž nebo se něco stalo turistovi ve "tvém" lese - a není vůbec podstatné, jestli tam měl či neměl být...
Že by ti to někdo měl předem oznámit... ano jsi správce a měl by jsi to vědět, ale když ti to neřeknou, neuděláš nic - ale neopravňuje tě vyhnat někoho z lesa.
A pokud hajný nebo ty určíš, kde mají a mohou těžit, neznamená to, že cesta je jen těžařů a mohou si na ní dělat co chtějí.
Chápu, že jsi správce, les je "tvůj" a zodpovídáš za něj. Ale přesto si ani tak nemůžeš dělat, co chceš a nemohl by jsi ani kdyby jsi byl majitel (a pokud jsou to LČR, tak tedy nejsi :mrk ).
Psal jsi o BOZP - asi víš, co to znamená. Především je to soubor pravidel a povinností, samotné "BOZP" (to není organizace) za tebe nic nezařídí, jen ti nařídí.
Pokud by se někomu cokoliv stalo, bude se řešit, jestli znal rizika, byl poučen a to prokazatelně (podepsaný dokument). V případě pracovníků ano, v případě turistů je to nereálné. A žádný zákaz, tabule, páska či že "měl vědět" není dostatečný důvod a omluva pro zdůvodnění zranění. Dle pravidel BOZP bys měl ohradit pracoviště tak, aby se tam nepovolená osoba nedostala (zábrany), musí být označení prováděcí firmy, kontaktní osobou, cedulemi se zákazem vstupu definovaných parametrů a pod.
Ve chvíli, kdy píšeš, že o té těžbě víš a je to "u tebe", je to ještě horší - můžeš být osoba zodpovědná za cokoliv, co se tam stane.

Chápu jak to myslíš, i to o slušné dohodě - vše jde lidsky domluvit, s úsměvem. Do prvního maléru - pak jde vše stranou.
A jestli tam někdo měl či neměl být se řeší na jiné úrovni.
Vím, o čem mluvíš - máme také na starosti majetek, jsme správci, hodnota taky bude v podobné výši jako píšeš ty.
Zodpovídáme za něj, staráme se a podobně jako ty nelibě neseme, když nám do toho někdo jakkoliv zasahuje.
Ale jsou vyšší zájmy, důvody, které nemůžeme znát (a ty taky ne) a občas holt musíme skousnout i to, co se nám nelíbí.
A že nám také mají dát na vědomí, pokud "u nás" něco dělají? Co můžeš dělat, když se to nedozvíš? Třeba proto, že to ví nadřízený a nepovažuje za nezbytné ti to říct?
Třeba proto, že třeba MadTom má povolení, tedy není důvod, aby neměl přístup do lesa - proč tě obtěžovat s hypotetickou potíží s průjezdem. Šéf třeba zase neví, že se těží právě na té cestě. Nemusí vědět - od toho si tam ty.
A jak fungují externí firmy, starající se o údržbu vím své a rozhodně je to neopravňuje jakkoliv porušovat předpisy.
A ve chvíli, kdy je tam pustíš ty a zodpovídáš za ně, pak jdou všechny případné maléry (i jejich zanedbání, porušení) na tebe či na LČR - bohužel. Vím, o čem píšu.
Mám neblahé tušení, že jsi spíš praktik do lesa a ekonomické vazby, vztahy a jednání firem a pod. spíš tušíš.
Tím nemyslím nic nepřátelského, prostě každý dělá jinou práci a nikdo nezná vše. Třeba ten ekonom, co to řeší a umí, zase neví, jak vypadá sosna...
A že les není z daní a platí ho obce a pod. - no, to je právě jeden z důvodů, proč jsem uvedl předcházející věty.
Les a lesní cesta - jak píše MadTom.
Dle stejného klíče by jsi nemohl ani projít (nedejbože projet) po polní cestě - je mezi poli a ty nejsou "všech" - ať už jsou pozemky státu či soukromé.
Bráno do důsledku - nesměl by jsi na žádnou komunikaci, spadající do kolonky veřejná komunikace - ani pěšky.

Ale je mi jasné, že to myslíš v dobrém, spousta lidí nerespektuje nejen zákazy, ale nemají ani náznak slušného chování, zato ranec arogance a používají větu, která mě dost vytáčí - tedy Můžu vše (kamkoliv, cokoliv...), máme demokracii.
Takoví nadělají hodně zlé krve.
Zkus takovému človíčkovi šlápnout na předzahrádku u domku (která je obvykle obce)....pošle na tebe psa nebo vzteklou manželku :D
Takže snad nehodíš všechny do jednoho pytle - ti zlí jsou vidět a serou tě (mě by taky srali), o těch slušných nevíš a tak to slušné jednání bereš jako samozřejmé a ti lidi snad taky (což je fajn).
Takže nic ve zlém, neber to osobně, chápu tvůj postoj, pocity i přístup k tobě svěřenému lesu a návštěvníkům lesa.
Discovery je životní styl.

Uživatelský avatar
paramount2
Příspěvky: 756
Registrován: 24 dub 2010 16:19
tel.: 775958013
auto: LR DI 300, 200
Bydliště: Jihlava

Re: ochanari, vecne spory - riesenie

#71 Příspěvek od paramount2 » 11 pro 2016 19:56

Tim píše: Prostě a jednoduše, všichni zastánci ježdění po lesních cestách neví pořádně co to obnáší pro nás, kterých se to bezprostředně dotýká. Kdyby to věděli, mlčí...
věř tomu, že moc dobře vím, co to obnáší...a přesto s MadTomem BEZVÝHRADNĚ souhlasím... :nod

Uživatelský avatar
Tim
Příspěvky: 1793
Registrován: 16 kvě 2010 14:01
tel.: 736287666
auto: Free, Civic, Outback
Bydliště: Marjánky

Re: ochanari, vecne spory - riesenie

#72 Příspěvek od Tim » 11 pro 2016 21:23

MadTom - ano, holt se musí couvat. A zažil jsi někdy tu srandu, když někteří lidé mají třeba kilometr po úzké cestě couvat? Já vím, to už není o zákazech ale o tom, komu všemu dají řidičský průkaz. Bohužel...
Steve - Tvůj příspěvek mně nadchnul. Moc se mi líbí jak to bereš a jak se vyjadřuješ i k věcem, se kterými nesouhlasíš. Klobouk dolů. Já bohužel neumím moc psát ani povídat, neumím podat svůj názor aby vyzněl tak jak to myslím. Každopádně, ano praktik jsem. A vztahy okolo taky chápu moc dobře, je to má práce. Jenže tu hypotetickou stránku věci musím dát stranou. Jinak by se v tom lese neudělalo nic. ..
Paramount - promiň ale ne, nevíš..
No, i'm not on fucking FACEBOOK!!!

Motivační motto pro dnešní den: Vykašli se na motivační motta. Nalej si dobrou whiskey a pust si pořádnej metal!!!

Uživatelský avatar
Tim
Příspěvky: 1793
Registrován: 16 kvě 2010 14:01
tel.: 736287666
auto: Free, Civic, Outback
Bydliště: Marjánky

Re: ochanari, vecne spory - riesenie

#73 Příspěvek od Tim » 11 pro 2016 21:42

MadTom ještě jedna věc k Tvé poslední větě. Já zaměstnanávám celou firmu a tu práci jí celý rok sháním. A nejsem nějaký přiblblý protekční synek co se přes tatínka dostal ke korytu. Já začínal pracovat rukama jako Ti co pro mně dělají. Takže to chápu odspodu až nahoru :wink:
No, i'm not on fucking FACEBOOK!!!

Motivační motto pro dnešní den: Vykašli se na motivační motta. Nalej si dobrou whiskey a pust si pořádnej metal!!!

sudajs
Příspěvky: 377
Registrován: 15 lis 2010 11:05
auto: D1
Bydliště: Zdice

Re: ochanari, vecne spory - riesenie

#74 Příspěvek od sudajs » 11 pro 2016 23:10

Time, proč jde tedy legálně jezdit v anglii?
discovery 1

Krasty
Příspěvky: 511
Registrován: 17 úno 2012 08:33
Bydliště: Vitorazsko

Re: ochanari, vecne spory - riesenie

#75 Příspěvek od Krasty » 12 pro 2016 09:44

Trochu se to tu rozjelo do detailnich koleji a je to celkem asi zbytecny, pac tu resit nejake jednosmerky atd, to uz jsme opravdu nekde jinde nez v te zakladni otazce, proc se nesmi ze zakona svevolne jezdit v lese (sorry...po cestach v lese).

Mozna, ze by se melo smet jezdit po lesnich cestach, ale vlastne proc? Protoze je to cesta? Ta je tam ale za ucelem spravovani toho lesa a ne za ucelem nejake "moto-turistiky".
Existuji lesni cesty, ktere plni funkci treba rekreacni stezky a ta uz je budto urcena pro pesi, cyklisty, ridice, .... nebo pak i tankodromy, letiste, okruhy a ruzny jiny plochy urceny k ruznym aktivitam.
Nechapu, proc by melo byt samozrejmosti jezdit v lese jen proto, ze tam je nejaka zpevnena komunikace.
Proc se nesmi na dalnici na kole, vzdyt je to stejnej asfalt jako jinde? Protoze by za prve ten cyklista zrejme daleko nedojel a za druhe, protoze by to asi celkem komplikovalo provoz.
Les neni urceny k tomu, aby se v nem (na lesnich cestach) normalne jezdilo. Je to les!

Tohle se nevztahuje na nejaky konkretni lesni cesty (dalnice vedene na mistech, kde byl drive les apod), ale je to proste muj celkovej nazor na jezdeni na lesnich cestach.
KDyz chci do lesa, tak si bafnu kolo nebo vemu psa a jdu pesky. Proc tam mermomoci musim jet autem?
Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993

Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)

Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: ochanari, vecne spory - riesenie

#76 Příspěvek od MadTom » 12 pro 2016 10:37

Už jsem myslel, že nebudu nic psát, ale nedá mi to.
A proč by se jako po lesní cestě nemělo jezdit, od toho je to cesta, a tak to řeší i zákon o provozu na pozemních komunikacích. Já jsem takhle třeba po lesní cestě jezdil v Hluboček kde jsem bydlel na Pohořany, kde máme takovou malou chaloupku v radioklubu. Lesem to bylo cca 5km, dokola po silnici zhruba 30km, takže za mě to bylo jednoznačně o čase. A samozřejmě že jsem lesem jel tak, aby to po mě pokud možno nebylo vidět, kromě slušnosti i proto, abych nemusel auto pokaždé umývat od bláta - ono tam vždy bylo pár louží.
Tady se silně směšuje les a lesní cesta, podle mě to nejsou dvě stejné věci. A právo jízdy bylo už za středověku docela důležitá věc.
A proč se nesmí na dálnici na kole - protože se tam jezdí rychle a pro obě strany by to bylo nebezpečné. Pro toho cyklistu asi víc. Stejně tak se nesmí lézt na koleje, protože je to prostě nebezpečné. U slušné jízdy po lesní cestě takového nebezpečí nějak nevidím a tedy ani důvod, proč to paušálně zakazovat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Adam P.
Příspěvky: 954
Registrován: 20 čer 2014 13:33
tel.: 777241654
auto: defík 130 TD5 2001
Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!

Re: ochanari, vecne spory - riesenie

#77 Příspěvek od Adam P. » 12 pro 2016 11:05

taky mně přijde, že to už zašlo trochu jinam a rozebírá se tady něco jiného, než na začátku. za mě osobně to vidím podobně jako madtom – proč bych tam nemohl? argument o dálnici a cyklistovi je úplně mimo mísu a otázkou proč bych měl do lesa jezdit autem sis, krasty, jenom naběhl :) proč? třeba pro zábavu? proč ty tam jedeš na kole, jdeš pěšky, jedeš na lyžích? víš, to je pak přesně to, o čem jsem psal na začátku – každý má pocit, že ten či onen dopravní prostředek do lesa nepatří. a je to jen názor, nikdo nemá konkrétní argument proč. já si třeba můžu myslet, že auto do lesa patří a kolo ne. a pak bych teda měl prosazovat, že cyklista tam nemá co dělat a tak je to furt dokola. a skončíme u toho, že ani pěší tam vlastně nesmí, protože a protože. ale ve skutečnosti je to jeden velký nesmysl.

správná otázka tady už několikrát zazněla – proč se v anglii může a u nás ne. mně jde o to, proč bych tam nemohl autem jezdit slušně po vyjetých cestách. mě to třeba baví. nejezdím po loukách, neprasím mezi stromama, nejezdím ve školkách s malými stromky, nejezdím v CHKO, nejezdím po zasetém poli. pokud mně z auta nic neteče, nevidím důvod, proč bych nemohl jezdit po lesních a polních cestách. a stejně tak nevidím důvod, proč bych měl pykat za někoho, kdo toto není schopen dodržet a prasí tam a ničí to tam. OK, ať si chytnou jeho a potrestají jeho. proč mám být automaticky potrestaný i já (tím, že je tady paušální zákaz a nesmí teda nikdo)? když se tady o ten les všichni tak starají, jak to tady popisuje třeba Tim, tak určitě nebude problém lehce vyfiltrovat ty, kteří tam jezdí v klidu a ty, kteří ničí. a takové potrestat. tak to asi možná totiž funguje v té anglii – presumpce neviny, jestli to tady někomu ještě něco vůbec říká. a dále – za argument nepovažuju, že auto do lesa nepatří. jako silniční cyklista něco podobného slýchávám často od řidičů – kolo na silnic nepatří, jezdi si po cyklostezkách a tady nám nezavazej. to je hodně podobné, chápeme se, že?
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)

Uživatelský avatar
Tim
Příspěvky: 1793
Registrován: 16 kvě 2010 14:01
tel.: 736287666
auto: Free, Civic, Outback
Bydliště: Marjánky

Re: ochanari, vecne spory - riesenie

#78 Příspěvek od Tim » 12 pro 2016 11:15

sudajs píše:Time, proč jde tedy legálně jezdit v anglii?
A jak mám tohle vědět? Já v Anglii nežiji, zaplať pánbůh...

MadTom - Ale z takového důvodu co píšeš bys to povolení, pokud správce v místě není úplný idiot, dostal určitě. U mně mají také veškeří chataři a chalupáři povolení průjezdu lesem. Má ho každý, kdo k tomu má logický důvod. Píšeš o právu jízdy za středověku. První věc je ta, že za středověku bylo spousta dalších práv, které bychom tu dnes nechtěl asi nikdo, holt lidstvo se vyvíjí a někam posouvá. Druhá věc je ta, že provoz za středověku a dnes absolutně nemůžeš srovnávat. A pořád si stojím za tím, že většina lesních cest se k provozu nehodí... Jistě by tam ten provoz nebyl nijak velký, ale stejně...
Teď si vezmi, že já třeba někam musím a autem tam prostě nedojedu. A ani není místo kde bych mohl uhnout aby šlo projet okolo. No tak prostě musím nechat auto na cestě a běžet kamsi do stráně, kde strávím třeba tři - čtyři hodiny. Jak bych to měl udělat, aby Ti co chtějí projet projet mohli a já udělal co potřebuji? O takových případech mluvím a není to ojedinělé...
Já fakt chápu že Tě to štve a taky je mi jasné že jsi inteligentní člověk se kterým by nebyl žádný problém, ale bohužel takoví nejsou zdaleka všichni....
No, i'm not on fucking FACEBOOK!!!

Motivační motto pro dnešní den: Vykašli se na motivační motta. Nalej si dobrou whiskey a pust si pořádnej metal!!!

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: ochanari, vecne spory - riesenie

#79 Příspěvek od VencaZE » 12 pro 2016 12:28

Nevzpomínám si že by se mi stalo aby auto na lesní cestě nešlo postavit tak aby nepřekáželo.
Když to tady tak čtu, pokládám si otázku, k čemu je ten státní les vlastně dobrý? Zatím to na mě působí tak že les je k tomu aby si firmy navazané na stát zajistily práci a prodaly dřevo. Potom taky k tomu aby lidi které to baví mohli nerušeně provozovat myslivost. Plus pěší a cyklo turistika. Ale není to nějak málo, Antone Pavloviči? Je tu totiž docela početná skupina lidí kteří nemají čas někde výletit na kole nebo pěšky, ale přesto by se do lesa rádi podívali, zdůrazňuju že po lesní cestě, když už to musejí coby daňový poplatníci spolufinancovat. Zatím to působí, jak už tady zaznělo, jako čím dál větší etatismus a elitářství.
Naposledy upravil(a) VencaZE dne 12 pro 2016 13:24, celkem upraveno 1 x.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: ochanari, vecne spory - riesenie

#80 Příspěvek od MadTom » 12 pro 2016 12:44

Ještě to doplním o jednu svoji úvahu - proč chci mít možnost projet skrz kus lesa po lesní cestě - s relativně malýma dětma, pokud se nechci pohybovat po lese jenom v těsné blízkosti vhodné cesty, tak prostě sednu do auta, kusem lesa projedu a na vhodném místě, kde auto nezavazí, ho nechám a jsme v lese. A v lese tam, kde jiných lidí moc není, takže je to les a není to park, jako je to jinak v okolí města všude. A jednoznačně říkám, že 5-10km ty malé holky prostě tam a zpět jednoduše neujdou, nebo když ano, tak je to bude všechno jiné než bavit. A to je důvod, proč do toho lesa chci jít. Protože to má být pro zábavu. Jestli u toho sbírají houby, maliny nebo šišky je ve výsledku jedno. Mám tady v okolí několik míst, kam jsme zajeli opakovaně - byl tam plácek vydlážděnej panely, kde občas stál zaparkovanej nějakej harvestor nebo jiné obluda.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět