TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
SJ410
Příspěvky: 637
Registrován: 12 lis 2010 07:13
tel.: 602130723
Bydliště: Plzeň-sever

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#101 Příspěvek od SJ410 » 27 dub 2014 22:15

Z audi dávaj kluci do hlídek, akorát se tam musí předělat ovládání z podtlaku na přetkal,
což by tady taky platilo, ale ta alfa už to má rovnou na přetlak.
Už radši na nic...

Uživatelský avatar
emo
Příspěvky: 262
Registrován: 15 pro 2009 22:31
tel.: 00421907292772
auto: Discovery II
Bydliště: Bratislava

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#102 Příspěvek od emo » 10 led 2015 17:52

SJ410 píše:Z audi dávaj kluci do hlídek, akorát se tam musí předělat ovládání z podtlaku na přetkal,
což by tady taky platilo, ale ta alfa už to má rovnou na přetlak.
Nazdar ja som teraz nahodil variabilne turbo s audi 2.5tdi ja som to tak spravil a nelubi sa mi to je pravda ze musim ist este do profitunningu zatial to ide len hore dole je to slabe a este strasne sa to hreje hned mam zvody 500stupnov inokedy som maval pri tej trase tak 250 vie mi tu niekto poradit dik

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#103 Příspěvek od teslo » 12 led 2015 12:17

emo píše: Nazdar ja som teraz nahodil variabilne turbo s audi 2.5tdi ja som to tak spravil a nelubi sa mi to je pravda ze musim ist este do profitunningu zatial to ide len hore dole je to slabe a este strasne sa to hreje hned mam zvody 500stupnov inokedy som maval pri tej trase tak 250 vie mi tu niekto poradit dik
Hm...prekalibruj si stupnicu...napr. vydel dvomi a mas hned spravne hodnoty :lol:
Asi by Ta mal zaujimat aj tlak v sacom a doladit riadiacu jednotku, ci? :wink: Predpokladam, ze riadiaca jednotka sa prisposobuje hodnotam, ktore dostava z cidiel a snazi sa to cele "riadit". A cim viac to "riadi", tym viac je to v... :?
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#104 Příspěvek od MadTom » 12 led 2015 12:55

A na základě čeho máš tu variabilitu u turba řízenou? Ono je třeba v řídící jednote docela dost upravit mapy, aby se variabilní turbo využilo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#105 Příspěvek od teslo » 12 led 2015 13:59

MadTom píše:A na základě čeho máš tu variabilitu u turba řízenou? Ono je třeba v řídící jednote docela dost upravit mapy, aby se variabilní turbo využilo.
tak, tak
ja teda v sacom nemam pretlak, ale podtlak...A podla toho aky je v sacom podtlak je vo vyfukovom pretlak :wink:
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
emo
Příspěvky: 262
Registrován: 15 pro 2009 22:31
tel.: 00421907292772
auto: Discovery II
Bydliště: Bratislava

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#106 Příspěvek od emo » 12 led 2015 19:08

MadTom píše:A na základě čeho máš tu variabilitu u turba řízenou? Ono je třeba v řídící jednote docela dost upravit mapy, aby se variabilní turbo využilo.
Zatial este nemam len som chcel vediet ako to treba nadstavit mechanicky tak nasledovne som to spravil tak 1100-1200otacok tlak turba 0.2-3baru 2000-100 otacok 1.9bar ostatne nech uz spravia v profituningu :Pohoda:

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#107 Příspěvek od MadTom » 12 led 2015 19:16

Bez řízení se nediv. U VNT je to nejdůležitější věc, aby vůbec mohlo fungovat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#108 Příspěvek od Kokesek » 14 led 2015 20:47

MadTom píše:Když dáš pouze větší turbo, tak se roztočí ještě později, protože bude mít ještě méně výfukových plynů na roztočení. Na druhou stranu menší turbo se roztočí dřív, ale při vysokých otáčkách nebude stíhat a buďto motor nepojede, nebo při špatné regulaci se turbo přetíží a jednoduše přetočí.
Proto se dává VNT - má nastavitelné statorové lopatky ve studené části a tím se dá kompenzovat funkce při různých otáčkách. Nebo tuším Opel zkoušel dvě turba - malé na nízké otáčky a velké na vysoké a ty se přepínaly. Nebo VW má kombinaci kompresoru hnaného od kliky a turba a opět elektronika řídí, kdy které funguje.
A u doopravdy velkých motorů typu kamion V8 16l nebo něco podobného tuším Scania zkoušela použít ještě druhů turbo, které ovšem nefoukalo vzduch do motoru, ale přes převody pomáhalo točit klikou, takže se využíval i zbytek energie v ještě teplých výfukových plynech za standardním turbem.
dnesni motory se ubiraji smerem twinturbovym. tzn male turbo s vnt regulaci jako prvni. pres bypass pripojene druhe velke pouze se ztratovou klapkou. je to nejefektivnejsi v celem rozsahu otacek. a jednoduche na V motory. kazda strana jedno turbo. System co pouziva mercedes i BMW dve turba za sebou nejsou uplne stastne reseni.

https://www.youtube.com/watch?v=bnx5sBYWMmk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
emo
Příspěvky: 262
Registrován: 15 pro 2009 22:31
tel.: 00421907292772
auto: Discovery II
Bydliště: Bratislava

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#109 Příspěvek od emo » 14 úno 2015 08:55

Nazdar nevie niekto poradit ako spravne nadstavit turbo VNT 20 je to z audi 2.5 dik

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#110 Příspěvek od DanoDEF » 07 dub 2015 18:51

... a spokojny ?
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
emo
Příspěvky: 262
Registrován: 15 pro 2009 22:31
tel.: 00421907292772
auto: Discovery II
Bydliště: Bratislava

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#111 Příspěvek od emo » 07 dub 2015 18:54

DanoDEF píše:... a spokojny ?
Teraz ano

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#112 Příspěvek od MadTom » 07 dub 2015 20:03

A nějaké hodnoty v závislosti na otáčkách by nebyly?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
emo
Příspěvky: 262
Registrován: 15 pro 2009 22:31
tel.: 00421907292772
auto: Discovery II
Bydliště: Bratislava

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#113 Příspěvek od emo » 07 dub 2015 20:17

MadTom píše:A nějaké hodnoty v závislosti na otáčkách by nebyly?
Přílohy
20150407_151349-1.jpg

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#114 Příspěvek od MadTom » 07 dub 2015 20:38

Pěkné, nemáte změřeno, kolik to turbo při jakých otáčkách fouká? Docela bych totiž očekával, že to bude "táhnout" víc už při nižších otáčkách.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
emo
Příspěvky: 262
Registrován: 15 pro 2009 22:31
tel.: 00421907292772
auto: Discovery II
Bydliště: Bratislava

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#115 Příspěvek od emo » 07 dub 2015 21:13

MadTom píše:Pěkné, nemáte změřeno, kolik to turbo při jakých otáčkách fouká? Docela bych totiž očekával, že to bude "táhnout" víc už při nižších otáčkách.


Turbo tlaci 1.4bar mali sme tam aj tieto hodnoty aj palivo len on mi to dal prec nech je to citatelnejsie s tymto turbom uz sa neda spravit lepsi spodok dalo by sa ale turbo by muselo byt mensie ale zase u vrchu by bol mensi vykon ale tak 300Nm pri cca 1750 otackach nieje malo si myslim :Pohoda:

Uživatelský avatar
22lukas277
Příspěvky: 715
Registrován: 01 kvě 2016 15:47
tel.: 0915354378
auto: RRC OM606 SuperTurbo
Bydliště: Horovce Pri Púchove

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#116 Příspěvek od 22lukas277 » 18 říj 2017 17:54

Je tu niekto kto má v 300vke turbo z tej alfy 2,4 JTD ? uvažujem že by som to tam šupol ... keby mal stým niekto skúsenosť ozvite sa mi. Díky :)

Odpovědět