TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#81 Příspěvek od visby » 09 lis 2013 18:13

len mala poznamka, pri td5ke v disco2 turbo dieru velmi citelne potlaci funkcny solenoid na wastegate...

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#82 Příspěvek od MadTom » 09 lis 2013 19:47

Jo, a proto mám nachystanej příslušnej wastegate modulátor i do Defa. On sice výkonu nepřidá, ale umožní ho přesněji regulovat a tím pádem vytáhnout z turba víc už v nižších otáčkách. VNT je na to ještě lépe.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
injaaa
Příspěvky: 972
Registrován: 29 čer 2011 10:06
tel.: 724334303
auto: Def 90, D3
Bydliště: Beroun

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#83 Příspěvek od injaaa » 09 lis 2013 20:34

MadTom píše:Tak úplně stejnej efekt mi to udělalo, když jsem auto načipoval. Předtím to prostě při podtočení začalo cukat a poskakovat, teď to buďto jede, nebo pod cca 1700otáček, když nemám možnost podřadit (prudké stoupání, zapomenutá redukovaná 3), tak prošlápnu plynovej pedál, a ono to vyjede. Sice to položí kouřovou clonu, ale když jsem to zkusil uškrtit na kouřivosti, tak to prostě nechtělo jet. Docela si dovedu představit, co tomu udělá variabilní turbo, nejlépe v kombinaci se správným čipem.
Druhá možnost - ještě dražší, je 3,2TDCi - do Defa se to vleze a je to "stejnej" motor jako 2,4TDCi, akorát má o válec navíc. Přestavby už existují.
Čip takovej efekt nemá (nebo je spíš nesrovnatelnej), měl jsem to načipovaný už před tím VNT a oproti standardu čipování pomohlo ale ne až tak zásadně, ta turbo díra byla podle mě ještě víc znát. Doplnění VNT turba to posunulo pocitově úplně jinam. Teď k tomu budu ještě ladit znovu čip..

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#84 Příspěvek od visby » 10 lis 2013 11:52

MadTom píše:Jo, a proto mám nachystanej příslušnej wastegate modulátor i do Defa. On sice výkonu nepřidá, ale umožní ho přesněji regulovat a tím pádem vytáhnout z turba víc už v nižších otáčkách. VNT je na to ještě lépe.
mne teraz prestal fungovat a rozdiel to je obrovsky!

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#85 Příspěvek od MadTom » 10 lis 2013 14:09

Pozor, pokud přestane fungovat, tak to je jinej režim, než v Defu. On ten modulátor v principu umožňuje to, že turbo se rychleji dostane na maximální tlak - tj. dřív, a ten potom přesněji drží - prostě otevření obtokového ventilu = wastegate, nastane později, ale více skokově. U Defa se ventil začne otevírat dříve a otevírá se postupně. A to je celej princip přesnější regulace.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#86 Příspěvek od visby » 10 lis 2013 14:34

zalezi od toho v ktorej pozicii sa zasekne, ak zostane zavrety a nepusta vzduch na ventil wastegatu, tak ti motor pada do nudzaku. ak zostane otvoreny, tak je to citit ako turbo dieru. ak su original kolesa, tak je to vcelku malo citit. ak su kolesa vacsie/tazsie tak je to silno citit a clovek ma pocit, ze si moze dat cigaretu kym sa turbo "nabije";-)

Uživatelský avatar
petr pp
Příspěvky: 1328
Registrován: 19 zář 2013 16:06
tel.: 0903790668
auto: def 90
Bydliště: Moravske Lieskove

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#87 Příspěvek od petr pp » 26 dub 2014 16:30

Neskusal nahodou niekto napasovat turbo z avie do td5? Avia ma obsah 3.5l a neni ani moc velke. Mohlo by to fungovat?

Uživatelský avatar
petr pp
Příspěvky: 1328
Registrován: 19 zář 2013 16:06
tel.: 0903790668
auto: def 90
Bydliště: Moravske Lieskove

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#88 Příspěvek od petr pp » 26 dub 2014 16:30

Neskusal nahodou niekto napasovat turbo z avie do td5? Avia ma obsah 3.5l a neni ani moc velke. Mohlo by to fungovat?

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#89 Příspěvek od dava » 26 dub 2014 21:04

No, až mi turbo odejde, napasuju tam z Alfy 156 2,4 JTD. Podle mě je to přesně . Avia je 4 válec s obsahem o víc než 30% , to bych řekl že je už dost mimo, asi by v nízkých netlačilo a ve vysokých přefukovalo
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#90 Příspěvek od MadTom » 26 dub 2014 21:43

VNT pro TD5 skládají jako hybridní - tedy není to standardní z řady, ale je to složenina ze dvou - z jednoho se vezme turbína a z druhého kompresor. Co mi úplně nesedí je ovládání pouze přetlakem, bez nějaké chytrosti k tomu. Ale asi to jde. Ono pokud to má fungovat od nižších otáček a udržet výkon ve vysokých, tak to chce turbo s proměnnou geometrií - VNT, místo stávajícího s wastegate - tedy vlastně ztrátovou regulací.
Chvilku jsem o tom uvažoval, ale z finančních důvodů pouze v případě, že by stávající turbo dosloužilo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#91 Příspěvek od DanoDEF » 26 dub 2014 21:47

MadTom píše:Chvilku jsem o tom uvažoval, ale z finančních důvodů pouze v případě, že by stávající turbo dosloužilo.
... no ak je tvoje v takom stave ako moje tak to skoro nebude. :mrgreen: (417tkm)
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#92 Příspěvek od MadTom » 26 dub 2014 22:34

Jo, tak v tom taky doufám. Na D2 když jsem dělal štefty u svodů tak jsem prstem šťoural do rotoru a něco jako vůli jsem nenašel. Přece jenom ty peníze co by to stálo umím využít jinak.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
petr pp
Příspěvky: 1328
Registrován: 19 zář 2013 16:06
tel.: 0903790668
auto: def 90
Bydliště: Moravske Lieskove

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#93 Příspěvek od petr pp » 26 dub 2014 22:42

No ja sa preto oto zaujimam lebo mam cip a pri akceleracii to zaholi a stoho usudzujem ze ma malo vzduchu a vela paliva a chcem podporit pritok vzduchu .

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#94 Příspěvek od MadTom » 27 dub 2014 00:17

Ono je to trošku složitější - pokud to zakouří někde nad cca 2200 otáček, tak je tam prostě málo vzduchu.
Pokud kolem 1700 tak se to turbo ještě prostě nestačilo roztočit.
Je to ale dost o tom čipu - pro standardní wastegate turbo je potřeb úplně jinej než pro VNT turbo.
Mě se to chová podobně a asi s tím něco udělám - trošku tomu uberu. Ale to až ve chvíli, kdy se dokopu k tomu, dá tam dvě mapy a přepínat je. Protože v terénu je to jinak velice dobré. Chce to jenom čas. Momentálně řeším resty, na co jsem doteď čas neměl a usazuju se v nové práci.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
petr pp
Příspěvky: 1328
Registrován: 19 zář 2013 16:06
tel.: 0903790668
auto: def 90
Bydliště: Moravske Lieskove

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#95 Příspěvek od petr pp » 27 dub 2014 10:13

Ja mam standartne turbo a prave to ze sa este neroztoci chcem zmenit ale nemam paru ako mu pomoct preto som uvazoval nad turbom z vedsieho motora ale to co pise dava v prispevku ma logiku.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#96 Příspěvek od MadTom » 27 dub 2014 15:39

Když dáš pouze větší turbo, tak se roztočí ještě později, protože bude mít ještě méně výfukových plynů na roztočení. Na druhou stranu menší turbo se roztočí dřív, ale při vysokých otáčkách nebude stíhat a buďto motor nepojede, nebo při špatné regulaci se turbo přetíží a jednoduše přetočí.
Proto se dává VNT - má nastavitelné statorové lopatky ve studené části a tím se dá kompenzovat funkce při různých otáčkách. Nebo tuším Opel zkoušel dvě turba - malé na nízké otáčky a velké na vysoké a ty se přepínaly. Nebo VW má kombinaci kompresoru hnaného od kliky a turba a opět elektronika řídí, kdy které funguje.
A u doopravdy velkých motorů typu kamion V8 16l nebo něco podobného tuším Scania zkoušela použít ještě druhů turbo, které ovšem nefoukalo vzduch do motoru, ale přes převody pomáhalo točit klikou, takže se využíval i zbytek energie v ještě teplých výfukových plynech za standardním turbem.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
petr pp
Příspěvky: 1328
Registrován: 19 zář 2013 16:06
tel.: 0903790668
auto: def 90
Bydliště: Moravske Lieskove

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#97 Příspěvek od petr pp » 27 dub 2014 18:53

Tak to zatial necham a pockam ako to dopadne ked to budes mat prerobene a potom ak dovolis ta skopirujem :angel

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#98 Příspěvek od MadTom » 27 dub 2014 19:11

Tak to si nejspíš počkáš, jak už jsem psal, nemám to v plánu. D2 i 130 mi zatím stačí jak jezdí. D2 s většíma kolama a čipnutá, 130 v originál stavu. 130 předpokládám že časem čipnu, až s ní začnu skutečně jezdit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
petr pp
Příspěvky: 1328
Registrován: 19 zář 2013 16:06
tel.: 0903790668
auto: def 90
Bydliště: Moravske Lieskove

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#99 Příspěvek od petr pp » 27 dub 2014 19:38

Trpezlivost ruze prinasa :grin:

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300

#100 Příspěvek od mr-tomas » 27 dub 2014 21:48

Když jsem dumal o variabilním turbu, tak jsem někde četl že by se mělo dát použít VNT turbo z nějaké 2,5 Audiny, ale dál jsem to nezkoumal.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Odpovědět