systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6477
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta

#101 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 02 pro 2014 12:13

To k tomu tak nějak patří, říkáme tomu "dětské nemoci", stejně si to dotáhnul hezky daleko :yes
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta

#102 Příspěvek od VencaZE » 02 pro 2014 14:51

Dobrá práce :yes . Tu elektriku pro čerpadlo si přehoď do závislosti na klíčku zapalování aby jsi se vyhnul překvapením. Mám takhle konvici na vodu- bez klíčku nejde.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
lumberjack
Příspěvky: 642
Registrován: 06 črc 2011 20:18
tel.: 732 808 469
auto: Defender TD5 110 HT
Bydliště: Benešov

Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta

#103 Příspěvek od lumberjack » 02 pro 2014 22:11

Pokud jsou dvě baterky, vytlučeš jen přídavnou, pokud nepodpálíš auto... :mrk

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 1040
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 4

Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta

#104 Příspěvek od HST » 02 pro 2014 22:21

VencaZE píše:Dobrá práce :yes . Tu elektriku pro čerpadlo si přehoď do závislosti na klíčku zapalování aby jsi se vyhnul překvapením. Mám takhle konvici na vodu- bez klíčku nejde.
Jj, tohle je fakt k reseni. Mam sice 2 baterku, takze na klicek to nechci, ale tak jak je to ted to nemuze zustat - pak cervenej switch na palubovce, to je lakadlo pro jakehokoliv experimentatora. Nejak to poresim. Zatim vytahnu pojistku. Ktera je chytre pod kobereckem pod tim kanistrem. :D Rikal jsem, ze jsem odbornik :D
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta

#105 Příspěvek od mr-tomas » 02 pro 2014 23:40

Taky jde udělat spínání přes klíček a relátko, a na jeho kontakty připojit druhou baterku.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Wobl
Příspěvky: 397
Registrován: 13 zář 2010 11:18
auto: Defender 110 300tdi
Bydliště: Praha

Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta

#106 Příspěvek od Wobl » 03 pro 2014 15:31

Tak te Honzo zacinam dohanet:) ...
Přílohy
IMAG0079.jpg
IMAG0082.jpg

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 1040
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 4

Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta

#107 Příspěvek od HST » 03 pro 2014 15:41

Mjojo :) Btw zamrzani vody v systemu... Resili jsme, u Vorisku me vlastne vysvetlili, ze tenhle vymenik by mel byt namontovany svisle, aby se to z nej dalo vypustit. Pac predpokladam ze nebudes mit fridex v obou okruzich :D. Tak jen pro info...
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )

Uživatelský avatar
Wobl
Příspěvky: 397
Registrován: 13 zář 2010 11:18
auto: Defender 110 300tdi
Bydliště: Praha

Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta

#108 Příspěvek od Wobl » 03 pro 2014 16:35

JJ, budu ho mit svisle a na zimu ho vypustim. Pro jistotu tam jeste naleju nemrznouci a zaspuntuju. Nebo ho uplne vyndam. Budu to mit jenom prisroubovany a hadice z motoru zase spojim. Bude to lepsi i kvuli pripadnymu cisteni.

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 1040
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 4

Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta

#109 Příspěvek od HST » 26 pro 2014 12:28

Kolega z fora me pozadal o soupis materialu na onu spachanou vodu v D3,
davam to i sem, treba to bude nekomu uzitecne.
Je to zazipovany excel ( samotny excel nejde nahrat)

Honza
Přílohy
Seznam materialu.zip
(10.19 KiB) Staženo 211 x
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta

#110 Příspěvek od mr-tomas » 26 pro 2014 12:33

Máš to trvale namontované? Respektive budeš to mít na HC?

odesláno z Tapatalk
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 1040
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 4

Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta

#111 Příspěvek od HST » 26 pro 2014 12:53

Ahoj, trvale, trvale... no vlastne ano, jen budu vyndavat ten kanistr... zbytek je v aute vicemene na stalo. Zitra v HC ano...

Jinak zatim nejake poznatky z praxe:
- pojistka je na blbe nepristupnem miste, chce ji to dat nekam lip, rovnou bych ji pouzil i jako master switch
- cudlik na baterii "cinan" to chce mensi, soucasny se obcas o neco zachytne a sam zapne coz neni dobre, dal ten konektor co jsem k tomu udelal ma omylem +12 na vnejsim obalu a uz se mi to sluslo, nutno dat na vnitrni pol.
- sroubeni bych podruhy delal mensi, asi 3/8, 1/2" je zbytecne robustni.
- kandak je nutny poradne prikurtovat. V terenu cestuje.
- odzdusneni neni v nevyssim bode, a kdyz je plny kandak voda tece ven. Asi resit nejak jinak.
Naposledy upravil(a) HST dne 02 led 2015 12:21, celkem upraveno 1 x.
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )

Uživatelský avatar
Wobl
Příspěvky: 397
Registrován: 13 zář 2010 11:18
auto: Defender 110 300tdi
Bydliště: Praha

Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta

#112 Příspěvek od Wobl » 30 pro 2014 12:20

Jeste pred dovolenou jsem zkousel ten muj pidivymenik a fungovalo to dobre. Studenej motor, pustil jsem bufika a po cca 13 min byla voda v plastove vanicce se 30l tepla na sprchu. Pri horkym motoru pri jizde to bude pod 10 minut. Vymenikuje to docela dobre, je to poznat z rozdilu teplot na hadicich tam a ven. Vymenik necham nastalo v aute, jenom odpojim hadice do nadrze s vodou a naleju do nej nemrznouci smes.

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta

#113 Příspěvek od mr-tomas » 02 led 2015 11:54

Ještě dotaz. Máte to zapojené na okruh topení, aby to procházelo výměníkem hned ještě než se otevře termostat na motoru?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 1040
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 4

Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta

#114 Příspěvek od HST » 02 led 2015 12:20

za me ano...
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta

#115 Příspěvek od mr-tomas » 02 led 2015 12:26

Takže přes ten výměník to jede nonstop, nebo tam máš ventil?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 1040
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 4

Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta

#116 Příspěvek od HST » 02 led 2015 12:39

nonstop. Ja mam vymenik zapojeny do serie s okruhem.
Nikoliv paralerne na odbockach.
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta

#117 Příspěvek od mr-tomas » 02 led 2015 12:45

Takže musíš při sprchování topit? To bude ale zbytečně snižovat teplotu v okruhu. Přemejšlím dát tam el. ventil a udělat jenom odbočku.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 1040
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 4

Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta

#118 Příspěvek od HST » 02 led 2015 13:49

Topit? Jako mit nastartovanej motor? No to ano... nebo bez motoru, ale jednouci webasto (mam ho zapnutelny nezavisle na motoru). Nebo 3. moznost - ohrat si vodu v kandaku dopredu, ona docela vydrzi tepla dlouho.

Jinak za me doporucuju do chladiciho okruhu zasahovat co nejmin. Elektroventil co prezije dlouhodobe teplotu v chladicim okruhu bude drahej, nebo cina bez zaruk atd...

Snizeni teploty v okruhu vlivem nastalo zapojeneho vymenicku je zanedbatelne.
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta

#119 Příspěvek od MadTom » 02 led 2015 13:53

Ventil stoji necelých 500Kč a je originál určenej do Fiesty, Tranzita a podobného - umí přesně to co je potřeba, tedy obcházet výměník, a je jedno, jestli je to výměník topení nebo sprchy. Ovládaný je elektricky.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta

#120 Příspěvek od mr-tomas » 02 led 2015 14:02

To jsem měl přesně na mysli, nebo normální kulovej ventil a regulovat tím i průtok protože mám výměníky krapánek velké. A nebo oboje zároveň.
Chci to jako čistej průtokáč, takže rovnou pořádnej výkon.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Odpovědět