Auto do terénu pro 5

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Auto do terénu pro 5

#21 Příspěvek od MadTom » 17 říj 2014 19:55

A do RRC long se dozadu vejdou 3 lidi, respektive 3 děti v sedačkách?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Auto do terénu pro 5

#22 Příspěvek od Acon » 17 říj 2014 20:28

Ak nie do Classiaca tak potom už kam?
Obrázek
http://www.range-rover-classic.com/_/rs ... %20III.jpg
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Auto do terénu pro 5

#23 Příspěvek od MadTom » 17 říj 2014 20:56

Proto se ptám. Ono dát 3 autosedačky vedle sebe je doopravdy problém. A ješte horší je, když mají být dvě sedačky a jeden dospělý, a má se jet kousek dál. Zatím jediné, kam se to v pohodě vešlo byly dodávky.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Auto do terénu pro 5

#24 Příspěvek od Acon » 17 říj 2014 21:40

3 sedačky sa mi vošli aj do D2. No je pravda, že kombinácia sedačiek a dospelých je dosť nekomfortná.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Vogel
Příspěvky: 180
Registrován: 10 zář 2012 20:57
auto: D I. V8
Kontaktovat uživatele:

Re: Auto do terénu pro 5

#25 Příspěvek od Vogel » 18 říj 2014 17:59

Díky za všechny postřehy.

Auto, které by na 100% sedělo mému zadání a byl to LR asi neexistuje. Nicméně pokud začnu slevovat, napadají mě dvě větve.

1) Defender 130. Pravděpodobně s nějakou zakázkovou úpravou ve smyslu prodloužení kabiny, klimatizací, ochraným rámem kolem střechy... no to nebude nic levného. Nedivil bych se, kdyby na to padlo mega.

2) Discovery 3. Asi by mi nevydrželo 15 let. Možná jo... Každopádně pohodlnější a velikostně celkem OK. No a hlavně za třetinovou cenu. Ty ceny spadly hrozně dolu. Třeba tohle vypadá jako celkem pěkné auto - http://www.sauto.cz/osobni/detail/land- ... oFrom=list

Napadá mě. Je ten motor 2,7 opravdu takový průšvih? Co se tam přesně sype? Je možné udělat nějaký preventivní zásah, aby to drželo? Predikovat kdy se to vysype?

Uživatelský avatar
Tonny
Příspěvky: 1449
Registrován: 03 pro 2009 16:28
auto: Def 110
Bydliště: Praha

Re: Auto do terénu pro 5

#26 Příspěvek od Tonny » 18 říj 2014 18:35

ve chvíli kdy potřebuješ naložit 5 dospělých lidí i s věcma na více jak týden, tak mi nejrozumnější přijde dodávka ve 4x4.... třeba středně dlouhý sprinter se špérou..
další možnost je nějaký offroad kam se vejde 5 lídí (což prakticky neexistuje) napadá mně upravená 110tka s pátou sedačkou v kufru v třetí řadě apod. + offroad přívěs...

po několika letech s 90tkou si myslím, že i 110 je tak pro dva nejvíc 3 dospělý :D

ale základ je se toho nebát a někam vyrazit :-)
Def 110 ???, RR 3,6 TDV8, EX D2 TD5, EX Def 90 300TDi, EX Disco 300TDi
https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... hp?t=29054

Uživatelský avatar
iYary
Příspěvky: 577
Registrován: 01 pro 2013 21:19
tel.: 6O2791O2O
auto: ex. Defender 11O Td5
Bydliště: Troppau

Re: Auto do terénu pro 5

#27 Příspěvek od iYary » 18 říj 2014 18:41

a v takové úpravě ....
Přílohy
defik.png
defik.png (256.78 KiB) Zobrazeno 9858 x

Uživatelský avatar
Vogel
Příspěvky: 180
Registrován: 10 zář 2012 20:57
auto: D I. V8
Kontaktovat uživatele:

Re: Auto do terénu pro 5

#28 Příspěvek od Vogel » 18 říj 2014 18:53

iYary :yes

Uživatelský avatar
jareku
Příspěvky: 1727
Registrován: 09 zář 2012 23:25
tel.: 737 347 753
auto: RR L322+DEF+SIII
Bydliště: Blansko

Re: Auto do terénu pro 5

#29 Příspěvek od jareku » 18 říj 2014 20:52

Navazuji na Tonnyho. Můj kamarád také hledal něco pro 5 osob a zavazadla. Uvažoval o Defovi a nakonec koupil Peugeot Boxer (krátký, nízký) v úpravě Dangel - připojitelná 4x4 a uzávěra zadního diferenciálu. Velmi mne překvapilo, co auto projede. Jako "návdavek" má nezávislé topení, velkou zahrádku, tažné a demontovatelnou přepážku oddělující nákladový prostor od posádky.
Live long and prosper.

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Auto do terénu pro 5

#30 Příspěvek od Acon » 19 říj 2014 10:51

Vogel píše:...Napadá mě. Je ten motor 2,7 opravdu takový průšvih? Co se tam přesně sype? Je možné udělat nějaký preventivní zásah, aby to drželo? Predikovat kdy se to vysype?
Tu aj na zahraničních fórach o motoroch 2,7 od PSA sa píše o konkrétnom probléme a neviem či si dobře pamatám, ale ide o zanedbanú výmenu reťaze alebo olejového čerpadla vzadu na motore. Je tam blbý prístup a nikto to asi nerieši s tým, že ak sa to stane na jazdenke u druhého majiteľa, nech si to vyžerie. Takže ak sa preventívne vymenia rozvody aj vzadu + čerpadlá, tak by to malo byť zasa na dlhý čas OK. Ale terba to vysurvovať, ja si len matne spomínam.
Je to niečo na sposob TD5ky keď nejaká séria nemala lepidlo na nejakej skrutke na kluke a keď sa vytočila došlo k paseke...
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Auto do terénu pro 5

#31 Příspěvek od MadTom » 19 říj 2014 10:59

Dodávka 4x4 s uzávěrkou je zajímavé řešení. Na cestování po cestách podle mě super. Než jsem šel do 130ky a její přestavby, tak jsem to tom velmi uvažoval, ale nenšal jsem nic, co by nebylo buďto drahé, nebo shnilé.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
iYary
Příspěvky: 577
Registrován: 01 pro 2013 21:19
tel.: 6O2791O2O
auto: ex. Defender 11O Td5
Bydliště: Troppau

Re: Auto do terénu pro 5

#32 Příspěvek od iYary » 19 říj 2014 11:04

.... co by nebylo buďto drahé, nebo shnilé.

proto jsi šel do defíka :mrgreen:

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Auto do terénu pro 5

#33 Příspěvek od MadTom » 19 říj 2014 11:09

Asi tak, Defík nebyl moc drahej, a bylo jasné, kde je shnilej. Tedy přesněji řečeno byl za cenu jako všechny ostatní i s opravou.
Navíc Defím je takovej Merkur, takže se dá opravovat po jenodtlivých dílech, a hlavně má rám, na kterém to celé drží, narozdíl od dodávek se samonosnou kastlí. A rámové dodávky byly naprosto mimo - cenou, stářím, dostupností dílů, velikostí. Prostě americká dodávka mi do evropy moc nesedí, i když velikostí by se mi líbila.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
iYary
Příspěvky: 577
Registrován: 01 pro 2013 21:19
tel.: 6O2791O2O
auto: ex. Defender 11O Td5
Bydliště: Troppau

Re: Auto do terénu pro 5

#34 Příspěvek od iYary » 19 říj 2014 11:15

Však tvoje řešení je perfektní ..... ;)
Uvidíme co Jirka vymyslí .... sám jsem zvědav. A držím palce.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Auto do terénu pro 5

#35 Příspěvek od eliott » 19 říj 2014 20:21

Vogel píše:Díky za všechny postřehy.


1) Defender 130. Pravděpodobně s nějakou zakázkovou úpravou ve smyslu prodloužení kabiny, klimatizací, ochraným rámem kolem střechy... no to nebude nic levného. Nedivil bych se, kdyby na to padlo mega.

Napadá mě. Je ten motor 2,7 opravdu takový průšvih? Co se tam přesně sype? Je možné udělat nějaký preventivní zásah, aby to drželo? Predikovat kdy se to vysype?
Obávám se, že mega je sotva na tu přestavbu, pokud to má za něco stát... A stavěl bych určitě 300tdi, osobně to mám také v plánu, kdysi jsem někde už svou studii zveřejnil :lol:

Problém motoru 2.7 je , že praskaji kliky, a důvod je prý kroucení blokuz důvodu špatně řešeného chlazení
Přílohy
Ambu130.jpg
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Vogel
Příspěvky: 180
Registrován: 10 zář 2012 20:57
auto: D I. V8
Kontaktovat uživatele:

Re: Auto do terénu pro 5

#36 Příspěvek od Vogel » 19 říj 2014 21:14

http://www.sauto.cz/osobni/detail/land- ... oFrom=list
1,5 M. Maj tam dva.

Ale na mě je to už drahý špás.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Auto do terénu pro 5

#37 Příspěvek od eliott » 20 říj 2014 07:35

Vogel píše:http://www.sauto.cz/osobni/detail/land- ... oFrom=list
1,5 M. Maj tam dva.

Ale na mě je to už drahý špás.
Na mě je to teda hlavně ošklivé. A nepřijatelný motor. Obávám se, že s podobnou cenou je potřeba počítat. Něco pro inspiraci http://foleysv.com/land-rover-sales
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Vogel
Příspěvky: 180
Registrován: 10 zář 2012 20:57
auto: D I. V8
Kontaktovat uživatele:

Re: Auto do terénu pro 5

#38 Příspěvek od Vogel » 20 říj 2014 07:58

Je to tak. Tahle auta u Dajbycha jsou fakt pěkně ošklivá.
1,5 M je na mě moc, ale chápu, že na takovo cenu to asi vychází.

Já na to auto vůbec nespěchám. Budu si to nějaký čas rozmýšlet. Zatím jezdíme po silnici s dodávkou - zadokolkou. Na blbnutí máme D1.

Nicméně kdybych nakonec koupil ojetou D3 v pěkném stavu, tak mi oproti tomu upravenému Defu 130 zbyde cca 1,1 mil. na odtahy :-) A nebo koupit pěkného Defa 110 a k tomu offroad vozík, tak jsem stále ani ne na 1/2 investici oporoti stavbě speciálu.

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2461
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Auto do terénu pro 5

#39 Příspěvek od Hubert » 20 říj 2014 13:27

Tohle téma celkem sleduji. Jako první mě napadlo VW T4 nebo T5 ve 4x4. Ale to by jsi měl z první ruky nebo se mílím?
Nicméně D1 a D2 jsi sám asi zavrhl. Def je ikona do které jak se říká člověk musí dozrát a ty největší gurmáni či masochisti ji musí mít v 300 Tdi což chápu. Zde je ale otázka budoucnosti ve vztahu k emisím, což ale nikdo neví, jak bude. RR je kapitola sama pro sebe starší modely je stejně jako D1,D2. A ty novější je pro udržení provozu v delší době asi ekonomická vražda. D3 má opravdu problémy s motorem dále pérování a další blbosti. Myslím že základ je si k ní koupit nějakou mazačku chyb nebo diagnostiku. Motor nechat vyšetřit a popřípadě zavčas opravit. Problém u TDV6 je jak napsal eliott s chlazením a tím pádem dojde zlomení kliky. Varianta velkého střešního boxu nebo vleku tě stejně asi nemine. Když jsi vzpomenu že jsme jezdily ve Š120 v 5+mimino i 200 km štreky tak si myslím, že jsme zbytečně rozmazlený to myslím dnes i sebe. Za mě bych navrhoval D3 a udělat motor koupit diagnostiku vyjde to nejlevněji ze všech variant v poměru jízdního konfortu ceny atd. Pokud jde o Maroko musíš mít štěstí, být připravený, nebo dvě auta jedno do Maroka druhé po EU.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Auto do terénu pro 5

#40 Příspěvek od Lukasino » 20 říj 2014 15:11

Vogel píše:http://www.sauto.cz/osobni/detail/land- ... oFrom=list
1,5 M. Maj tam dva.

Ale na mě je to už drahý špás.
Jel jsem v tom na druhé řadě sedaček asi 2km a už to mě pekelně štvalo, nedovedu si představit jet tisíce km a čumět do stropu (dospělý v druhé řadě kouká do zlomu střechy, nikoliv ven z auta) :mrgreen:

Osobně se klaním k D3/L322 za nízkou cenu a holt jí časem (dříve) obměnit.

Co se Evropy týká, není problém si u Allianz pořídit neomezenou (skutečně finančně neomezenou) asistenci a stojí to jen cca litr ročně, ale samozřejmě to neřeší průšvih v Africe + vyjímka na Rusko a Ukrajinu :(
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Odpovědět