Auto do terénu pro 5

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Vogel
Příspěvky: 180
Registrován: 10 zář 2012 20:57
auto: D I. V8
Kontaktovat uživatele:

Auto do terénu pro 5

#1 Příspěvek od Vogel » 16 říj 2014 22:51

Zdravím!
Přemýšlím o nějakém stroji pro pětičlennou rodinu. Nepředpokládám žádný hardcore, ale výlety na Ukrajinu, Rumunsko… Island, Maroko…
Honí se mi hlavou tyhle věci.

1) Nejsem mechanik. V podstatě si na autě sám nic neopravím, tedy rád bych něco, čemu mohu věřit.
2) Auto si chci dlouhodobě nechat, klidně patnáct let :-) Nebude to jediný vůz v rodině.
3) Kromě průchodnosti terénem řeším i cestu po dálnici. Přeci jen, než dojedu do Gibraltar, je to kousek cesty.
4) V zimě bych s ním občas jezdil do práce.

D1, D2 - Ta auta znám, měl (mám) obě. Pro moje potřeby prostě malé. Hlavně druhá řada sedadel není pro tři lidi.
D3 - Neznám, líbí se mi… spolehlivost? Motor 2,7 nemá zrovna dobrou pověst. Přemýšlím nad V8 + LPG
D4 - Líbí se mi, ale neznám. Co s tím udělá nafta natankovaná v Maroku? Bojím se DPF. Vydrží to v terénu?
Defender Puma - jezdil jsem s tím, mám problémy s místem (122 Kg, 186 cm) - vejdu se tam, ale ideál to z tohoto pohledu není. Viděl jsem jich pár otočených na střechu. Trochu se bojím bezpečnosti, ale nechal bych tam namontovat venkovní klec. Def je pro mě jedno z nejkrásnějších aut, co znám.
L322 - Na tohle asi blbost, co?

Můj automechanik mi říká, ať si pořídím HDJ 80, nebo jiný LC. Ale já mám rád stroje z Anglie :-)

Mým favoritem je D4, nebo ten Def. U té D4 se bojím, jak moc je to vlastně do terénu. Jaké může mít takové auto vyhlídky v perspektivě 15 let. Jakou životnost asi bude mít ten mnohastupňový automat po montáži větších kol. Aktuálně mám drobet přizvedlou D1 V8. Na blbnutí je to super, vydrží hodně, ale prostě na delší cesty si s tím netroufám.

Díky za každou radu.
Naposledy upravil(a) Vogel dne 17 říj 2014 08:17, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Balú
Příspěvky: 767
Registrován: 01 srp 2012 13:53
tel.: +421903775011
auto: LR DII 2003
Bydliště: Púchov

Re: Auto do terénu pro 5

#2 Příspěvek od Balú » 17 říj 2014 00:20

no neviem ,D4 je krasne auto(kamarat má) a na tvoje zamyslane vylety by na pohodlie bola urcite najlepsia,ale kvalita paliva v krajinach ktore zamyslas navstivit je urcite mizernejsia ako u nas,navyse je to riadna elektraren,pokial by to mali byt vylety len po asfaltkach a polnych cestach bolo by to asi to prave orechove,na pretahovanie cez hustiny by mi toho auta bolo luto,a ani skrabance na laku mu nepristanu tak ako defendru DI,DII + to palivo...D4 je do terenu celkom OK asi ako D3
za defender pises ze sa nevojdes a dlhe cesty su v tom aute trochu sado-maso
pokial to musi byt silou mocou LR tak teda asi D3 s tym benzinovym motorom aj ked mechanik ti vobec neradi zle je to dobre auto,mozno by som to rozsiril o LC 100 aj ked mam svoj LR rad,na caste ale hlavne dlhe vylety by som si byt tebou kupil T LC 100

Uživatelský avatar
iYary
Příspěvky: 577
Registrován: 01 pro 2013 21:19
tel.: 6O2791O2O
auto: ex. Defender 11O Td5
Bydliště: Troppau

Re: Auto do terénu pro 5

#3 Příspěvek od iYary » 17 říj 2014 07:46

Ahoj :)

Defender ti je malý píšeš ... ale je super, ale většina by byla pro 3stovku

Já kdybych neřešil peníze tak Toyota HZJ78

http://www.donerre.fr/photos/photo_max_111.jpg

ty starší se mi líbí více

http://www.cerafix.co.za/image/large/m_botswana_451.jpg

dveře jdou dodělat .... ale není to anglán .....

Jarda

Uživatelský avatar
Vogel
Příspěvky: 180
Registrován: 10 zář 2012 20:57
auto: D I. V8
Kontaktovat uživatele:

Re: Auto do terénu pro 5

#4 Příspěvek od Vogel » 17 říj 2014 08:44

Jednou jsem nabral v Maroku naftu do Toyoty Avensis s common railem. Bylo to u pumpy Shell!
Z výfuku lítalo tolik sazí, že jsme od nich měli špinavé celé páté dveře.

Jinak cenu samozřejmě řeším. Nechci zbytečně utrácet a je pro mě důležité, aby ta útrata měla nějaký smysl. Tedy raději budu v terénu drásat D3 V8 s třetinovou pořizovačkou, než D4. Zase pokud bych vyhodnotil, že D4 je v nějakém ohledu výrazně lepší, tak si připlatím. S ohledem na záměr auto vlastnit 15 let si dovedu představit různé varianty. Ale peníze rozhodně řeším. Ve všech případech bych kupoval jetinu - i v případě té D4.

Mimochodem, je ten diesel v D3 opravdu takový problém? Nejde udělat nějaký preventivní zásah, aby se ten motor nevysypal? Když se dívám na mobile.de a pozoruji počty padlých D3 s porouchaným motorem v inzerci, tak asi jo.

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2751
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

Re: Auto do terénu pro 5

#5 Příspěvek od cyril » 17 říj 2014 10:02

Mám mimo dědky i D4, D2, D1, Defa Tdi 110 i 130 a měl jsem i 110 Pumu 2,4. Jestli jsi takový obr jak píšeš, do Defa se v pěti asi úplně pohodlně nevejdeš, obzvlášť, když tam dáš pohodlnější sedačky. S kvalitou nafty bych si asi nedělal hlavu, protože jediný místo, kde se mi zastavilo kvůli palivu auto, byl Hradec Králové při návratu z Tuniska - Defender Puma 2,4. V Tunisku i v Maroku jsme vždy tankovali pouze u benzinek (aktuálně rok 2014 Tunisko cena 12 Kč za litr nafty), jinak z těch barelů od pouličních prodejců, kde stála nafta asi 7Kč jsme to na libijské hranici radši neriskovali. V Africe, na Islandu nebo na východě od našich hranic nemají biosložky, takže největší sračky lijeme do nádrží u nás, v EU. :Ja blb:
Co se týče motoru v D4, tak je super! Mám najeto 80 tisíc - auto jsem kupoval nové v roce 2010. Tedy mám 6ti kvalt automat. Pozor! Jsou D4 s motorem 2,7 který je stejný s D3. Do toho bych nešel, rozdíl ve výkonu a tedy i ve spotřebě je citelný. (245/190PS). Jinak pro tři lidi je vzadu málo místa i v D4. Děti v pohodě i včetně sedaček, ale zase budeš řešit problém s malým kufrem. Ten není pro 5 lidí na expedici nic moc. Na to je lepší Defender 110-130. Je to o kompromisu. nejlepší si to někde vyzkoušet. S benzínovou D3 - V8 to není asi až tak úplně blbej nápad, ale já bych se bál malého dojezdu a v případě plynu žádnej zavazadlovej prostor kvůli nádrži na plyn. A to nemluvím o bezpečnostních pravidlech na trajektech. Ale to mám z doslechu..Moje srdcovka je i přes pomalou cestovní rychlost Defender 110 Tdi 300 automatic. Ale my jezdíme ve čtyřech. Takže problém s místem neřešíme.

ThomasSK
Příspěvky: 107
Registrován: 16 úno 2013 01:53
auto: LR3

Re: Auto do terénu pro 5

#6 Příspěvek od ThomasSK » 17 říj 2014 10:59

Mal som DII, Def 110 a teraz mam Disco III V8 + LPG. Nádrž na plyn mám namiesto rezervy, takže kufor je OK. S Defom som bol pobehat po Balkane a povedal som si, že na moje účely bude lepšie niečo pohodlnejšie. Podobnú trasu som si vyskúšal tento rok na tej DIII a je to úplne super. Benzín majú všade a LPG nie je väčšinou žiadny problém zohnať kdekoľvek. Dal som na DIII väčšie gumy + som ju zdvihol a prejde všetko čo som pred tým prešiel na Defe. Škrabance mi nevadia, len teraz šetrím na zadnú uzávierku difu, pretože kvôli menšiemu kríženiu je to na tomto ťažkom aute poznať. Proste ju potrebujem :D. Za mňa môžem len odporúčať.
bývalé - Def 110 300Tdi + Disco II Td5 + Def 110 Td5 + Ford Raptor 6.2 V8
súčasné - LR3 V8 4,4 + RR 4,4 TDV8

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Auto do terénu pro 5

#7 Příspěvek od MadTom » 17 říj 2014 11:06

5 lidí? Tak od toho bych začal, jestli se do auta vůbec rozumně vejdou. A je velkej rozdíl jet někam hodinu, kdy se vzadu 3 lidi zmáčkou a jet někam několik dní v kuse. Zvlášť dětské sedačky mohou být ve 3 docela výživné.
Pokud to má být i na dlouhé výlety, tak v LR buďto 3 řady sedadel, nebo vzít něco jiného než LR.
A s tou naftou ma Cyril pravdu, maximálně bych u common railu uvažoval při častějších cestách mimo "civilizaci" o doplnění druhého filtru - odkalovací "skleničky", kvůli vodě v naftě.

A prosím o rozvedení kombinace LPG versus trajekt. Že jsou problémy v podzemních garážích je mi jané, ale na trajektu mě to nenapadlo. A jak to je s plynovou bombou pro vařič?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6477
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Auto do terénu pro 5

#8 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 17 říj 2014 11:18

Bych s Cyrilem souhlasil, že kvalita paliva v exotických destinacích je spíš strašák než realita. A motor, kterej je v cajku se jen tak nezastaví. Sice to není motor, kterej pro tebe připadá v úvahu, ale td5 je podle 99% procent lidí tady citlivá na palivo, ale problém podle mne je v tom, že pulka lidí má v hajzlu regulátor tlaku, druhá půlka netěsnosti a problémy se zavzdušněním, třetí půlka má problémy s těsností u vstřiků, čtvrtá půlka lidí má problémy s elektrikou, pátá půlka lidí má polomrtvý čerpadlo a všichni, co stále jedou se všema těmadle problémama, tak po natankování sraček konečně stojej, ale já trvám na tom, že pokud by byl motor v cajku, pojede i na ty "sračky" ze sudu tankovaný dřevěným vědrem a trychtýřem - taková je moje zkušenost. A ano, investoval jsem na cestu několik stokorun navíc a měnil filtr paliva častěji než je předepsáno, tedy asi dvakrát častěji, tedy stále zanedbatelně často.

Myslím, že nafta je globálně o trochu dostupnější a levnější než benzín, to nemám vysledováno sám, ale z rozmluv s lidma, co byly na cestě třeba několik let s benzinakama i naftakama. Precijen s naftou se dá podojit kaminon nebo autobus, a jsou destinace kde "osobni" doprava v podstate neexistuje. Nejvic je mi lito motorkářů bez paliva někde v čudu, protože i když náhodou jede někdo kolem, na 99 procent je to nafťák, - několikrát jsem jim lil i třeba jen litr nebo dva benzinu, co jsme měli do vařiče... o plynu radši mlčím, dneska i bubáci maj častěji cng než lpg, ale s kanistrem se špatně stopuje pro jakejkoliv plyn.

Já si na tvuj učel jednou zrenovuju defa110, seriový podvozek a trochu upravený interiér, nevím na kolika se zastavý počitadlo dětí, ale s káčou jsme oba normální, takže se dopředu vejdem a ať to dopadne s dětma jakkoliv, v techničáku je pořád 9 míst k sezení, tak papírově ok a fyzicky přizpůsobim vnitřek taky, dalo by se tam dát i tři řady sedaček ve směru jízdy apod. Ono s techničákem a úpravama stejně jak s tim palivem bych řekl, že čím dál od domova tím líp.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
Tomas K (tkala)
Příspěvky: 1172
Registrován: 09 zář 2009 14:25

Re: Auto do terénu pro 5

#9 Příspěvek od Tomas K (tkala) » 17 říj 2014 11:20

Zkusím se na to podívat jinak...

Požadaveky:
Aby auto sloužilo ještě 15 let.
Aby bylo po tu dobu spolehlivé....

Pokud půjdeš do něčeho jako D3, bude to auto nejméně 5 let staré už teď. Takže chceš auto, kterému bude na konci 20 let a budeš se na něj moct spolehnout i v místech, kde se odtah realizuje blbě.

Podle mě to jakékoli elektronky prostě nejsou... A to D3 mám, mám ji od nové 5 let, nijak moc jsem jí nešetřil, ale dneska už bych s ní nikam, kde není rozumná (levná) asistence nejel. A to mě nechala ve štychu svou vinou jen jednou. Prostě se to auto rozhodne, že mu něco je (nemusí mu to nutně být) a máš problém...

Mám dojem, že je ten Tvůj požadavek trochu na hraně. Dnešním autům bude 20 let a podle mě to nevydrží. Jednoduchým autům bude 40 let a podle mě to taky nevydrží. :-)

Tom

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Auto do terénu pro 5

#10 Příspěvek od MadTom » 17 říj 2014 11:28

Jo tak s tím o 20 letech a D3 musím souhlasit - té elektroniky už je tam tolik, že to bez ní doopravdy nefunguje. Když vezmu TD5 - ať v Defu nebo D2, tak je tam elektronika ještě tak jednoduchá, že se skoro celá dá vzít ssebou jako náhradní díly a zabere to tolik místa co dva vzduchové filtry. A k tomu kamaráda na telefonu, co místnímu servisu vysvětlí, co mají dělat.
A jestli někde prodřu dráty od vstřikovačů, nebo se mi ulomí vysokotlaká trubka, je podle mě zhruba to samé.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Tomas K (tkala)
Příspěvky: 1172
Registrován: 09 zář 2009 14:25

Re: Auto do terénu pro 5

#11 Příspěvek od Tomas K (tkala) » 17 říj 2014 11:33

Jenže pak nastupuje bod číslo 1 z prvního příspěvku. Znám to, mám to stejně. :-) Takže s sebou můžu mít všechno ale je mi to na prd. Snad kromě ventilku :-)

Tom

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Auto do terénu pro 5

#12 Příspěvek od MadTom » 17 říj 2014 11:55

Ano souhlasím, nemohu ssebou vést celé další auto. Ale pokud daná věc není moc velká/těžká/neskladná/drahá, tak se to dá. A nemusím být mechanik - stačí kamarát na telefonu.
Protože, když už se něco stane, tak stejně budu hledat servis. A najít servis na relativně jednoduchí auto, jako je TD5 nebo starší, je podstatně jednodušší, než najít servis s náhradními díly. Tam kde auta jsou, tak se i spravují. A čím méně "civilizované" tím víc se spravují, nejenom mění díly.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Vogel
Příspěvky: 180
Registrován: 10 zář 2012 20:57
auto: D I. V8
Kontaktovat uživatele:

Re: Auto do terénu pro 5

#13 Příspěvek od Vogel » 17 říj 2014 12:14

Díky za rady. TD5 je buď Disco 2 (malá), nebo starší Def. Jenže Takhle starého Defa už nechci. Dojet s tím na trajekt do Afriky i s rodinou, to si dost dobře nedovedu představit.
Def 2,4 je podle mě auto, které se už dá použít. S šestikvaltem jsem s tím držel celkem pohodlnou 110 Km/hod. Sice je to jak jsem psal malé pro mě, ale jinak tam ten prostor je a v mém případě je to spíše o pohodlí, než nemožnosti.

Napadlo mě, nechat si přestavět Def 130 do téhle podoby.
Přílohy
land-rover-defender-130-xd-06.jpg
land-rover-defender-130-xd-06.jpg (53.31 KiB) Zobrazeno 9957 x

Uživatelský avatar
iYary
Příspěvky: 577
Registrován: 01 pro 2013 21:19
tel.: 6O2791O2O
auto: ex. Defender 11O Td5
Bydliště: Troppau

Re: Auto do terénu pro 5

#14 Příspěvek od iYary » 17 říj 2014 12:22

Sice já nejsem zkušený cestovatel, ale přes léto jsem po ČR s TD5 najezdil přes 8 tis km bez jediné závady.
Kromě té, že mi teď svítí 2 kotrolky po zásahu v service u výměny gufera rejdové koule .... ale auto jede :)

Jinak jsem na tom stejně, bod 1) navíc umím auto pěkně vysát, MadTom může potvrdit :D

Uživatelský avatar
Tomas K (tkala)
Příspěvky: 1172
Registrován: 09 zář 2009 14:25

Re: Auto do terénu pro 5

#15 Příspěvek od Tomas K (tkala) » 17 říj 2014 12:31

Já na to mám Defa Pumu. Mám sice 185 cm ale vážím 90 kilo. A mám jen 2 děti. Na dlouhé cesty v podstatě v pohodě. Ale jestli to bude spolehlivý auto i za 15 let, to netuším.

MadTom: Souhlasím. Nakonec i já s sebou v D3 mimo Evropu vozil poloosu. :-)

Ono je to vše o tom, co znamená terén. Pokud zůstaneš s chcíplým autem uprostřed dunového pole, musíš ho nechat vyprostit a dostat do první dílny. A to umí jít do desítek tisíc. Pokud ale jedeš po cestě, je to podstatně jednodušší. A nemusíš ani tak daleko. Vyprostění auta z poloviny jižní cesty do Thethu a Albánii taky může být pěkný adrenalin. :-)

Nicméně máš pravdu i v tom, že čím jednodušší auto, tím lepší na případnou opravu. Jen pokud vezmu první příspěvek a vytáhnu podstatné:

Chci do terénu.
Nejsem mechanik.
Vozím děti.
Chci aby to sloužilo dalších 15 let, takže mu v té době bude cca 20 - 40 let.
Mám cca 20ti leté jednoduché auto a už mu moc nevěřím...

... tak mi ta rovnice přijde jako dost náročná. Neříkám, že neřešitelná. Ale pak je to o tom, že seženu starší jednoduché auto, udělám kompletní repasi a jsem připravený ji dělat často... Pak se na to asi můžu spolehnout. Viz. Cyril.. :-)

Tom

Uživatelský avatar
iYary
Příspěvky: 577
Registrován: 01 pro 2013 21:19
tel.: 6O2791O2O
auto: ex. Defender 11O Td5
Bydliště: Troppau

Re: Auto do terénu pro 5

#16 Příspěvek od iYary » 17 říj 2014 12:51

Sám jsem zvědavý co z té rovnice výjde.

Jinak moc šikovný pániček
http://landreiziger.nl/

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Auto do terénu pro 5

#17 Příspěvek od MadTom » 17 říj 2014 12:55

A řekl bych, že jsme zase na začátku 5 lidí.
My dnes ve 2 dospělých 2 malých dětech jezdíme D2, ale není to ono. Za jízdy je to v pohodě, a od té doby, co nevozíme kočárek, tak i v kufru zbývá nějaké místo. Horší je to se spaním - máme to jako pojízdný mezonet - žena s menší dcerou spí v autě, já s větší ve střešním stanu. A to znamená pokaždé totálně přeházet vnitřek auta, aby se dalo znitřní spaní rozbalit. A ráno opačně sbalit. Průměrně to rová 30-60 minut, kdy s autem nejsem schopnej ani popojet. A to mě slušně řečene nebaví.
Takže stavím Def 130 TD5 s dvouřadou kabinou a dlouhou boudou dozadu. Se 110 bych si oproti D2 moc s místem nepomohl. U 130 počítám že za zadními sedadly bude cca 190cm místa, takže se bude dát spát hned, případně spaní ještě trošku prodloužit na sklopená zadní sedadla - to bude cca 250cm, takže jako nouzovka i pro 4. Počítám stále se stanem na střeše.
Bohužel nevím, nezkoušel jsem, jak by se do druhé řady vešly 3 dětské sedačky, zatím počítám, že tam budou dvě samostatná sedadla a mezi nimi lednička, což se nám osvědčilo už v D2.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

ouzin mountainrescue
Příspěvky: 181
Registrován: 16 úno 2011 12:02
tel.: 608155112
auto: DEF110 ex, T5seikel
Bydliště: Podkrkonoší

Re: Auto do terénu pro 5

#18 Příspěvek od ouzin mountainrescue » 17 říj 2014 12:56

:grin: :grin:
zajímavý téma, jsem zvědav na výsledek......

já se stále seznamuji :grin: :grin:

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2751
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

Re: Auto do terénu pro 5

#19 Příspěvek od cyril » 17 říj 2014 13:08

Defender Puma se 2,4 dělal pouze do roku 2011 a 2,2 od roku 2012 už má filtr pevných částic a znatelně menší (ne papírovej!) výkon. Takže i tak bys měl dnes auto starý minimálně 4 roky. Podle mě je Td4 nejvíc komplikovaný motor, který si v Defenderu na expedice umím představit. Když jsme jeli na trajekt do Janova tak jsme se dvěma Pumama frčeli 110-125 Km/h do doby, než se připojil Mešky se speciálem Defem 130-Td5. Potom jsme si drželi stabilních 105-115 a bylo to taky v pohodě. Když jsem se vracel z dánského Hirtshalsu z Islandu, jel jsem plně naloženej s Defíkem 110 Tdi klidně i přes 130km/h. Takže v druhu motoru ani v počtu kvaltů to není. (Měl jsem manuál 5, teď mám automat se 4...) Já jsem Pumu prodal, protože prostě víc věřím rozumně zrepasovanému tříkilu, než přeelektrizovanému commonrailu. A když se podíváš všude po světě, tak v nových autech jezdí hlavně blahobytem šílený turisti. Místní lidé mají (když už mají terénní auto) starý Defíky, Santany, Series a starý Toyoty nebo Myšáky. Takže je jasný, že si místní mechanik spíš poradí s tříkilem, než s Td4. A to samý platí i pro palivo. Tdi nebo Td5 přechroustá v podstatě cokoliv. Td4 ne.

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Auto do terénu pro 5

#20 Příspěvek od Acon » 17 říj 2014 18:32

Tak už len vrátiť sa v čase ísť do RRC long ;-)
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Odpovědět