STK 2016

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
PEPO
Příspěvky: 749
Registrován: 27 led 2011 12:51
tel.: 0905605225
auto: FREELANDER+D3
Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce

Re: STK 2016

#421 Příspěvek od PEPO » 23 led 2017 11:18

kupec18 píše: 23 led 2017 09:43 Vytočení motoru do otáček není pro motor vůbec na škodu.
Do otáčiek možno áno, ale nie to čo robia na staniciach stk :roll: :roll: :roll: .Aj blbá blondína hned spozná že tie otáčky na ten motor už nie sú prospešné a sú už nad limit..
Ja som zatial vopred vždy povedal, aby si nedovolil to čo robil s autami predomnou-a zaujímevé je že to šlo aj pri normálnych prevádzkových otáčkach..Mne keby hento spravil ,ja by som sa asi nezdržal :roll: :roll: :roll: :roll:

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1700
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: STK 2016

#422 Příspěvek od kupec18 » 23 led 2017 11:38

Ježiš každý ten motor má omezovač otáček, nejde to přetočit, klidně tam muže položit cihlu na pedál.
U nás v práci jezdí motory klidně 6000ot/min třebe 200h takřka v kuse a žijou, životnost je samozřejmě jina věc, ale že tomu někde na volnoběh při zahřátem motoru dá plny, není vuuuubecc problem..

Ba co víc je to lepší než když se koupi auto po někom kdo jezdil max do 2500 ot/min aby to šetřil.
A pro mě je teda lepší když ten motor vydechne na stk než aby vydech při předjiždění kdy osobně nemám moc problem to tahnout pomalu k omezovači.
Samozřejmě s offem a 300tdi je trochu jiny styl jízdy ale ani tam se člověk někdy nevyhne tomu to potlačít přes 4000 ot/min

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5244
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

Re: STK 2016

#423 Příspěvek od Rover » 23 led 2017 12:25

Tak to máš docela zajímavý způsob jízdy... :Sorry:
Country boy...

Uživatelský avatar
PEPO
Příspěvky: 749
Registrován: 27 led 2011 12:51
tel.: 0905605225
auto: FREELANDER+D3
Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce

Re: STK 2016

#424 Příspěvek od PEPO » 23 led 2017 13:09

kupec18 píše: 23 led 2017 11:38 Ježiš každý ten motor má omezovač otáček, nejde to přetočit, klidně tam muže položit cihlu na pedál.
U nás v práci jezdí motory klidně 6000ot/min třebe 200h takřka v kuse a žijou, životnost je samozřejmě jina věc, ale že tomu někde na volnoběh při zahřátem motoru dá plny, není vuuuubecc problem..

Ba co víc je to lepší než když se koupi auto po někom kdo jezdil max do 2500 ot/min aby to šetřil.
A pro mě je teda lepší když ten motor vydechne na stk než aby vydech při předjiždění kdy osobně nemám moc problem to tahnout pomalu k omezovači.
Samozřejmě s offem a 300tdi je trochu jiny styl jízdy ale ani tam se člověk někdy nevyhne tomu to potlačít přes 4000 ot/min
No u mna je aj 2500 už moc...To len v prípade že potrebujem niekde do kopca s prívesom podradiť..
Robil som aj vodiča kamion a nejaký som vymenil a vôbec neviem o tom že štýl jazdy kde sa auto nevytáča by autu škodil :wink: :wink: :wink: .
Tiež si myslím že ten tvoj štýl je nejaký iný ako je zvykom :roll: :roll: ..
Ale tu je téma STK a nie ako jazdiť, však.. :wink: :wink: Len mna tvoj prípevok predtým vytiahol z ulity asi tak ako ked tomu na STK naloží čo sa len dá :roll: :roll:

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1700
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: STK 2016

#425 Příspěvek od kupec18 » 23 led 2017 14:22

Tak u náklaďáku je ten rozsah otáček trochu jiný, ale princip stejný.

No každý má svůj styl jízdy. Pro mě je nereálné jezdit do 2500. Nemluvím o tom že bych při jízdě držel otáčky na nesmyslných 3500 pořád, ale o tom že když chci podřadit nebo přidat tak není vůbec na škodu tomu občas šlápnou na krk a poslat to takřka k omezovači.

Ono když to člověk občas neprotáhne. Tak se pak řeší ty přicpané katalyzatory nefunkční DPF, a nejčastější zatuhlá regulace turba, padání do nouzáku atd.


Prostě to že někdo vytočí motor do max. otáček není pro motor v normální kondici nic fatálního ani škodlivého.cy

A ať nejsem za blbce běžně mi to točí od 1400-2000 ot
Když chci rychleji předjet tak se začína cca na 2300 ot
a když chci jet rychleji tak to běha 2500-cca3700 ot 1.9Tdi pd

Uživatelský avatar
eveUSO
Příspěvky: 237
Registrován: 01 lis 2011 15:13
tel.: mám
auto: Discovery II Td5
Bydliště: Moravia

Re: STK 2016

#426 Příspěvek od eveUSO » 23 led 2017 23:57

Zdravím přátelé,

v pátek jsem dělal STK na DII, bylo mi řečeno, že vozidla do r.v. 2005 nemusí být napíchnuta na diagnostiku, takže chybová hlášení je moc nezajímají, hlavní je aby nesvítily kontrolky na palubovce.

Ale proč píši, hlavně proto, že největší problém byl se šnorchlem Safari Snorkel, protože 1. není zapsán v techničáku a 2. nemá na sobě vyražené E (možná má, ale někde zevnitř k blatníku). Argument,že se jedná o originální příslušenství k LR nikoho moc nezajímal a ani, když jsme zmiňoval, že to p. Stehlík nezapisuje do TP. Chci se zeptat, co s tým ( STK jsem udělal), ale mi jde spíše o to, jak to udělat, kdybych nešel na ,,svoji" stanici TK ? ;-)

Děkuji
Filip
-LR DII- FL, 3" lift, 1" bodylift, BFG KM2 33", Safariland, pevnostňáky a prahy, inox nájezdový plech, držák rezervy, HD měnič, Parnhardská tyč zadní nápravy, CB, teplá sprcha, spaní, naviják.
-,,Audaces fortuna iuvat''

Uživatelský avatar
radekd
Příspěvky: 305
Registrován: 01 pro 2013 12:50
tel.: 608337230
auto: DII 2x 01 04, D4
Bydliště: Pec pod Sněžkou

Re: STK 2016

#427 Příspěvek od radekd » 24 led 2017 07:46

Ale proč píši, hlavně proto, že největší problém byl se šnorchlem Safari Snorkel, protože 1. není zapsán v techničáku a 2. nemá na sobě vyražené E (možná má, ale někde zevnitř k blatníku). Argument,že se jedná o originální příslušenství k LR nikoho moc nezajímal a ani, když jsme zmiňoval, že to p. Stehlík nezapisuje do TP. Chci se zeptat, co s tým ( STK jsem udělal), ale mi jde spíše o to, jak to udělat, kdybych nešel na ,,svoji" stanici TK ? ;-)

Děkuji
Filip
[/quote]

Ahoj,
ono je to zapisování šnorchlu asi všelijaké, já ho v TP zapsaný mám.....STC 50265

Radek
Ubytování v Krkonoších www.chatasohajka.cz, www.chataboubelka.cz

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1700
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: STK 2016

#428 Příspěvek od kupec18 » 24 led 2017 08:39

Taky mám zapsáno, ale vysloveně jsem na tom trval, a argumentoval tím že stk s tím dělají problem.

Ovšem žadne E atd tam nemám.

Uživatelský avatar
bobo7
Příspěvky: 477
Registrován: 17 led 2017 08:54
auto: D2 Td5, D4 SDv6
Bydliště: Žilina

Re: STK 2016

#429 Příspěvek od bobo7 » 24 led 2017 13:10

Mňa by celkovo zaujímalo ako všetci prechádzate STK ? :nerd To máte všetci všetko zapísané? Certifikáty na lifty, nárazníky, navijáky, šnorchle? A pneu ani nehovorím...Kto vám to preboha zapisuje? :think Tu s tým všetkým robia také caviky, že človek na to ani nemá chuť. :Ja blb:

Inak k tým otáčkam na STK a celkovo...som toho názoru a mám to overené, že dieslové auto občas treba "prepláchnuť", vyčistiť trubky, či už na diaľnici cez limit alebo v kopci, celkovo mu to prospieva, ožije, ťahá aj v nižších otáčkach. Zažil som jazdu na pridusených autách, ktoré majiteľ neustále podtáčal a to auto bolo nepoužiteľné. Pomohlo až cca týždnové jazdenie na prasáka s nohou na plyne všade kde sa dalo, a týka sa to aj malých benzínových bzučiakov.
Cesta vedie tadiaľ, kadiaľ sa vydáš.

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: STK 2016

#430 Příspěvek od visby » 24 led 2017 13:29

bobo7 píše: 24 led 2017 13:10 Inak k tým otáčkam na STK a celkovo...som toho názoru a mám to overené, že dieslové auto občas treba "prepláchnuť", vyčistiť trubky, či už na diaľnici cez limit alebo v kopci, celkovo mu to prospieva, ožije, ťahá aj v nižších otáčkach. Zažil som jazdu na pridusených autách, ktoré majiteľ neustále podtáčal a to auto bolo nepoužiteľné. Pomohlo až cca týždnové jazdenie na prasáka s nohou na plyne všade kde sa dalo, a týka sa to aj malých benzínových bzučiakov.
presne tak, autam prospieva ked sa vytocia do vyssich otackach z casu na cas. ale malo by to byt v zatazi a nie na prazdno. na STK to vyhulia bez odporu, co tomu motoru urcite neprospieva...

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: STK 2016

#431 Příspěvek od MadTom » 24 led 2017 14:03

K tomu vytočení - na redukci nemám problém TD5ky vytočil přes 4000otáček, druhá možnost je, že budu řadit. Ale je to ne chvilku. Aspoň se vyfouknou saze z výfuku.
Bez zátěže - tedy tak jak to dělají na STK může být u starších aut s mechanicky řízeným motorem v odstředivém regulátoru - každej regulátor má nějakou rychlost odezvy a pokud už má svá nejlepší léta za sebou, tak nemusí stačit u nezatíženého motoru dostatečně rychle zareagovat a prostě ty otáčky pustí vyšší.
A k tomu co je a co není zapsané - jednoznačně nechat zapsat vše co je možné, zbytek nejspíše přehlédnou, pokud to není do očí bijící.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
lumberjack
Příspěvky: 642
Registrován: 06 črc 2011 20:18
tel.: 732 808 469
auto: Defender TD5 110 HT
Bydliště: Benešov

Re: STK 2016

#432 Příspěvek od lumberjack » 24 led 2017 21:12

Svýho defa vytáčím pravidelně celkem dost. Než BFG KM2 vyhrabe sníh, aby se trakce opět v lese chytla a já se posunul k místu práce, tak prostě máš nohu na podlaze, řikáš si kurva jeď a když tě led hází na strom, zavřeš oči a šlápneš na plyn víc i když to nejde a .... Prostě nesmíš zastavit... Ale auto je zahřátý, motor není studenej, to je celkem rozdíl proti túrování studeného motoru. Jinak já měl na stk vše zapsané ve velkém TP. Takže: zahrádka, naviják, gumy, přední ochranný rám... Všechno v techničáku, bez toho bych si ani nedovolil tam jít...

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1700
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: STK 2016

#433 Příspěvek od kupec18 » 25 led 2017 20:14

Tak ještě poslední dotaz ať se mužem vrátit k stk.

V čem je teda přidání plynu na prázdno pro motor tak špatné, o proti tomu v zátěži?????

Jo Tomu Tomovu argumentu bych věřil, ale ono to zas nefunguje tak že by ten technik na pedál hodil cihlu. Ale že do těch otáček najíždí.

Navíc tohle je tedy další argument pro to občas tomu naložit aby se všechny části motoru rozhýbaly a udržovaly v rozsahu jaký mají mít.

Uživatelský avatar
lumberjack
Příspěvky: 642
Registrován: 06 črc 2011 20:18
tel.: 732 808 469
auto: Defender TD5 110 HT
Bydliště: Benešov

Re: STK 2016

#434 Příspěvek od lumberjack » 26 led 2017 22:29

kupec18 píše: 25 led 2017 20:14 Tak ještě poslední dotaz ať se mužem vrátit k stk.

V čem je teda přidání plynu na prázdno pro motor tak špatné, o proti tomu v zátěži?????

Jo Tomu Tomovu argumentu bych věřil, ale ono to zas nefunguje tak že by ten technik na pedál hodil cihlu. Ale že do těch otáček najíždí.

Navíc tohle je tedy další argument pro to občas tomu naložit aby se všechny části motoru rozhýbaly a udržovaly v rozsahu jaký mají mít.
Netuším, čím se přidáním plynu na prázdno a v zátěži přiblížíš tématu stk. Land Jirka ti tu popsal, co se může stát. Sám za sebe řikám, že je to zbytečný. Motor je přetížen. Tečka. Jistě, je na to stavěnej, ale pokud máš elementární znalost o kovech a principech motoru, tak sám musíš přiznat, že jakákoliv taková zátěž je zbytečná a motoru ukrátí život. To že motor je na to stavěný je pravda, ale když se tře kov o kov, vždy dojde k nějaké ztrátě... Proč to urychlit? Když nechceš? Nevim, nejsem automechanik, jsem dřevorubec vyučenej nástrojařinou. Jako závěrečnou zkoušku k maturitě z praxe jsem musel vysoustružit klikovou hřídel a následně jí obrousit na kulato v toleranci tisícin... Prostě proč by měl mít pravomoc cizí člověk opotřebovávat tvůj motor úplně zbytečně a bezpředmětně?

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

Re: STK 2016

#435 Příspěvek od OC » 26 led 2017 22:37

No, proč by měl mít pravomoc cizí člověk vůbec jakkoli strkat nos do Tvého auta? A hledat a ověřovat VINy? A buzerovat kvůli jiným gumám, než s jakými se to koupilo? A... a... a... a tak dále, ad infinitum, ad nauseam.

STK je naprosto a dokonale zbytečné, kontraproduktivní a čistě buzerační svinstvo. V USA nic podobného nemají vůbec, a jaký nárazník a kola si na auto dáš, takové tam máš; a že by tam byly příkopy plné mrtvol zaviněných mizerným technickým stavem aut, to jsem si nějak nikdy, když jsem tam jezdil, nevšiml.

Ale to tady bohužel nevyřešíme :(
Naposledy upravil(a) OC dne 26 led 2017 22:49, celkem upraveno 1 x.
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1700
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: STK 2016

#436 Příspěvek od kupec18 » 26 led 2017 22:43

Bože to jedno přidaní plynu mi ten motor opotřebí takovým způsobem že to asi půjdu po technické shodit ze skály.

Mira 101
Příspěvky: 1279
Registrován: 17 čer 2013 23:19
tel.: 777667094
auto: D1 300Tdi
Bydliště: Morava

Re: STK 2016

#437 Příspěvek od Mira 101 » 27 led 2017 00:07

K 300tdi,
myslím že jde o ho.. ,např 83kw je udáváno při 4000 ot,....na otáčkoměru je 6000 ot bez červené barvy,.......jezdím od 2 do 3tis ot a auto jede v nejlepší kondici přes 135 km na rovině,věřím že každej chlap co si s třístovkou něco zažil uvidí kok..ta na ME jak mu mastí ten plyn tak se mu vaří krev,protože stáří vozu,nostalgie,já to nedělám,......při zahřátym motoru a oleji v pořádku se nic nemůže stát.........jen to bolí... :twisted:

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3654
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: STK 2016

#438 Příspěvek od Maxsel » 27 led 2017 09:03

kupec18 píše: 26 led 2017 22:43 Bože to jedno přidaní plynu mi ten motor opotřebí takovým způsobem že to asi půjdu po technické shodit ze skály.
:yes

A ještě dej pozor, aby ti na STK nevysvítili žárovičky... :rofl
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
hok300
Příspěvky: 1101
Registrován: 21 zář 2015 11:10
auto: Def 300TDi

Re: STK 2016

#439 Příspěvek od hok300 » 27 led 2017 10:30

eveUSO píše: 23 led 2017 23:57 Zdravím přátelé,

v pátek jsem dělal STK na DII, bylo mi řečeno, že vozidla do r.v. 2005 nemusí být napíchnuta na diagnostiku, takže chybová hlášení je moc nezajímají, hlavní je aby nesvítily kontrolky na palubovce.

Ale proč píši, hlavně proto, že největší problém byl se šnorchlem Safari Snorkel, protože 1. není zapsán v techničáku a 2. nemá na sobě vyražené E (možná má, ale někde zevnitř k blatníku). Argument,že se jedná o originální příslušenství k LR nikoho moc nezajímal a ani, když jsme zmiňoval, že to p. Stehlík nezapisuje do TP. Chci se zeptat, co s tým ( STK jsem udělal), ale mi jde spíše o to, jak to udělat, kdybych nešel na ,,svoji" stanici TK ? ;-)

Děkuji
Filip
K tomu šnorchlu mě na technické bylo řečeno že nevadí když je na autě protože neměni rozměry auta prošel jsem sním a nebyla ani zmínka. tak nevím a to mám šnorchl za 3500,- nějakéj nevím čínskej
300TDI---The Legend begins

Jaaaara
Příspěvky: 17
Registrován: 18 čer 2016 00:47
auto: D2 "Medvědi"

Re: STK 2016

#440 Příspěvek od Jaaaara » 27 led 2017 19:50

hok300 píše: 27 led 2017 10:30
eveUSO píše: 23 led 2017 23:57 Zdravím přátelé,

v pátek jsem dělal STK na DII, bylo mi řečeno, že vozidla do r.v. 2005 nemusí být napíchnuta na diagnostiku, takže chybová hlášení je moc nezajímají, hlavní je aby nesvítily kontrolky na palubovce.

Ale proč píši, hlavně proto, že největší problém byl se šnorchlem Safari Snorkel, protože 1. není zapsán v techničáku a 2. nemá na sobě vyražené E (možná má, ale někde zevnitř k blatníku). Argument,že se jedná o originální příslušenství k LR nikoho moc nezajímal a ani, když jsme zmiňoval, že to p. Stehlík nezapisuje do TP. Chci se zeptat, co s tým ( STK jsem udělal), ale mi jde spíše o to, jak to udělat, kdybych nešel na ,,svoji" stanici TK ? ;-)

Děkuji
Filip
K tomu šnorchlu mě na technické bylo řečeno že nevadí když je na autě protože neměni rozměry auta prošel jsem sním a nebyla ani zmínka. tak nevím a to mám šnorchl za 3500,- nějakéj nevím čínskej
No na TK problem nebude, když nemění rozmery vozidla, nebrání ve výhledu a netvoří ostrou hranu. Ale na ME mají ted takovou krásnou metodiku pro mechaniky měření emisi a tam se píše, ze snorchl musí byt schváleného provedeni.Takze když bude nejhůř, tak implantovat "Ečko" na těleso snorchlu a je to. Nekdo si udělejte kovový " razítko " , pak nahřát a ssssss, za kilečko homologovany snorchl :clap Ja osobně pochybuju, ze je nějaký snorchl označeny "eckem", nebo jsem to ještě neviděl :whew

Odpovědět