Repas nezávislého horkovzdušného topení nafta

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Adam P.
Příspěvky: 954
Registrován: 20 čer 2014 13:33
tel.: 777241654
auto: defík 130 TD5 2001
Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!

Re: Repas nezávislého horkovzdušného topení nafta

#21 Příspěvek od Adam P. » 24 pro 2018 20:18

Adam P. píše: 27 říj 2018 18:24 bylo to tak, že na diagnostice to bylo napichlé, když bylo webasto v autě. a prvních pár minut funguje všechno jak má. a zdálo se, že i to webastí čerpadlo se točí. a bylo to i cítit, když na něj dals ruku. pak se to přehřeje a vypne se to. ale abychom s jistotou vyloučili vadu čerpadýlka bylo nutné webasto (celé, komplet) vytáhnout z auta a otestovat. to se stalo a pokud to skulínek neochcal a je pravda co říká, tak webasto včetně čerpadýlka je zcela funkční. proto mám spíš podezření na vodní okruh. zkusím ještě jednou pořádně odvzdušnit, ale dělal jsem to když jsem měnil termostat a odvdušňoval jsem i webasto samotné. dle rady skulínka tak, že ho právě člověk zapne na chvíli po čas jízdy. a jak říkám, samotné topení v defíkovi funguje suprově. stejně tak to pěkně v chladilo i v létě, žádné přehřívání nebo tak. ale pro jistotu odvzdušním, to je to nejjednodušší…

EDIT: jo a bylo to tak, že rok nebo dva webasto normálně fungovalo a pak najednou přestalo. pak jednou nebo dvakrát začlo samo od sebe fachčit, ale pak se to zase rozbilo. jako takové asi fakt funguje jak má, ale pak se přehřeje, neudržíš na tom ruku, to by ses spálil. takže se to vypne. podle mě prostě necirkuluje voda, protože jakmile nakopnu motor, tak to začně topit...
k tomuto tématu jsem našel tohle starší vlákno: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 27#p439027 vypadá to celkem slibně. co jsem si s tím tak u sebe hrál, tak mám nejvíc podezření právě na to zavzdušňování přes přepad. páč celý vodní okruh v autě nijak extrémě zavzdušněný asi není (topí/chladí, voda se neztrácí). ale jak zapnu jen webasto, začne v hadicích u topení bublat. třeba to někomu pomůže. já to asi zkusím, hodit tu hadičku pod expanzku a uvidím. a jinak, nejsu zas až takový pacient, jen jsou v telce pohádky, tak se snažím nějak zabavit, když už u toho s vendou musím sedět :)
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)

Uživatelský avatar
TBG
Příspěvky: 796
Registrován: 10 kvě 2014 18:31
tel.: 774tři448pět8
auto: D2 + Iseki TU155
Bydliště: 49.8982500N, 18.0989269E
Kontaktovat uživatele:

Re: Repas nezávislého horkovzdušného topení nafta

#22 Příspěvek od TBG » 31 pro 2018 16:12

Nechci zakládat nové tema, tak to mrsknu sem. Při dochlazování topení začal mrčet motor ventilatoru, dnes jsem to rozkuchal. Topení je jako nové, jelo asi tak pět nocí, ale odpadl jeden z magnetů v motůrku. Otázka zní - čím ten magnet přilepit zpátky ?

Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2461
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Repas nezávislého horkovzdušného topení nafta

#23 Příspěvek od Hubert » 31 pro 2018 16:20

Odmastit a přilepit sekunďákem. nebo nějakým dvouskožkovým lepidlem. Mezi magnety dát takou U - pružinu.
Tak bych to udělal já.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Repas nezávislého horkovzdušného topení nafta

#24 Příspěvek od MadTom » 31 pro 2018 16:58

Vysokoteplotní epoxid, nebo dvousložkovej vteřiňák. Klasickej vteřiňák ne, ono to sice vypadá, že magnet a ta trubka na sebe pěkně sedí, ale není to úplně tak, a klasickej vteřiňák neumí vyplňovat mezery. Obyčejnej epoxid zase může měknout v teple.
Odmastit a případně lehce zdrsnit - stačí nějaké škrábance.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2461
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Repas nezávislého horkovzdušného topení nafta

#25 Příspěvek od Hubert » 31 pro 2018 17:40

Já bych to zalepil klasickým podchlazeným vteřiňákem. Přijde mě ty spešl stojí za ho..o.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Repas nezávislého horkovzdušného topení nafta

#26 Příspěvek od MadTom » 31 pro 2018 18:06

Má tu od 3M dvlousložkový vteřiňák a je super, umí to vyplnit až tuším 0,5mm mezeru, míchá se to přímo v míchací jehle, během vytlačování ze dvou "kartuší". A stejně tak od Loctite vteřiňák, kterej zůstane trvale pružnej. Na zbytek opravdu stačí něco obyčejného, uloženého v lednici, aby to hned nezatvrdlo.
A připomělo mi to vtip: Vyměním vteřinové lepidlo za třívteřinové. :mrgreen:
Tak se potom dej fotku, jak jsi dopadl.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
TBG
Příspěvky: 796
Registrován: 10 kvě 2014 18:31
tel.: 774tři448pět8
auto: D2 + Iseki TU155
Bydliště: 49.8982500N, 18.0989269E
Kontaktovat uživatele:

Re: Repas nezávislého horkovzdušného topení nafta

#27 Příspěvek od TBG » 31 pro 2018 19:42

Problém je u klasického vteřinového lepidla, jak píše Tom, že nevyplní mezeru mezi magnetem a trubkou... objednal jsem UHU Plus Endfest vysokopevnostní lepidlo 25g, má celkem dobré recenze, tak uvidíme, jak to bude držet....

zatím to vypadá takto...... :cool

Obrázek

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2563
Registrován: 25 bře 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: Repas nezávislého horkovzdušného topení nafta

#28 Příspěvek od xxx » 31 pro 2018 19:51

TBG píše: 31 pro 2018 19:42 Problém je u klasického vteřinového lepidla, jak píše Tom, že nevyplní mezeru mezi magnetem a trubkou... objednal jsem UHU Plus Endfest vysokopevnostní lepidlo 25g, má celkem dobré recenze, tak uvidíme, jak to bude držet....
UHU Plus mám, 300kg na cm2 - jen co mě prudí, že dlouho tvrdne a čím více mu chceš pomoc teplem, tím je tekutější

Uživatelský avatar
TBG
Příspěvky: 796
Registrován: 10 kvě 2014 18:31
tel.: 774tři448pět8
auto: D2 + Iseki TU155
Bydliště: 49.8982500N, 18.0989269E
Kontaktovat uživatele:

Re: Repas nezávislého horkovzdušného topení nafta

#29 Příspěvek od TBG » 03 led 2019 11:18

Tak, nakonec jsem pro jistotu odloupnul i ten druhý magnet, moc teda nedržel, takže jsem lepil oba.
Vytvrzeno v peci na 50°C. Smontováno. Odzkoušeno. Zdá se to být OK.... 8)

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
TBG
Příspěvky: 796
Registrován: 10 kvě 2014 18:31
tel.: 774tři448pět8
auto: D2 + Iseki TU155
Bydliště: 49.8982500N, 18.0989269E
Kontaktovat uživatele:

Re: Repas nezávislého horkovzdušného topení nafta

#30 Příspěvek od TBG » 03 led 2019 11:22

a test...


Uživatelský avatar
TBG
Příspěvky: 796
Registrován: 10 kvě 2014 18:31
tel.: 774tři448pět8
auto: D2 + Iseki TU155
Bydliště: 49.8982500N, 18.0989269E
Kontaktovat uživatele:

Re: Repas nezávislého horkovzdušného topení nafta

#31 Příspěvek od TBG » 03 led 2019 20:28

Tak už je to zpátky v autě, zatím topí.... :clap

Uživatelský avatar
myso87
Příspěvky: 205
Registrován: 12 dub 2017 11:36
auto: Defender 110 300tdi

Re: Repas nezávislého horkovzdušného topení nafta

#32 Příspěvek od myso87 » 27 zář 2020 19:43

Pichnem do tohoto vlakna aj moj dotaz. Mam ateso breeze, vybrane z dodavky, kde bez chyb fungovalo. Asi 2-3 roky stalo v garazi a predverom som ho namontoval. Bohuzial nechyta. Zapnem ho, bez nejakej chyby zapne vetrak a 30minut toci vetrakom. Na zhavicke je 8V a ccerpadlo ani necukne. Na vystupe na cerpadlo dava konstantne 8-9V s tym ze sem tam prepne na 0 mozno na sekundu. Nemal by tam davat 12V ked chce naftu? Je v origo BAMBU cerpadle nejaka elektronika ci vypinac?

Cerpadlo mam totiz z webasta, pripadne dalsie nejake cinske. Obe ked pripojim na 12V, tak pekne cvaknu. Ked to striedavo oripajam a odpajam, normalne tlaci naftu. Manualnym cvakanim s cerpadlom som do kurenia natlacil nahodne mnozstvo nafty a zapol ho. Cca po 1-2 minutach zacalo horiet a tvarilo sa ze to funguje, (trochu vela dymu, ale asi tam bolo vela nafty), No po 5 minutach postupne zhaslo a naftu uz si nenabralo.

Ked cerpalo odpojim pred startom kurenia, vypise mi hned chybu, ze obvod cerpadla je rozpojeny, takze ho registruje (nmera nejaky odpor) No tych 8V co tam dava je asi malo.

Kde moze byt chyba? Moze nastat ubytok napatia na tej teplotnej poistke cez ktoru je cerpadlo pripojene ? Skusal som ju obist a pripojil som cerpadlo az za nu, no ziadna zmena. Len som nemal tolko ruk aby som zmeral este aj napatie...

Odpovědět