Vstřikovací čerpadlo Bosch - schéma

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1700
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Vstřikovací čerpadlo Bosch - schéma

#1 Příspěvek od kupec18 » 14 lis 2016 18:11

Vydal jsem se do neprobadanych vod.

Praskl Okroužek na hlavě vstřikovaciho čerpadla, tož jsem koupil sadu. A pustil se do toho.

Odpojil trubky a všechny serepetičky, sudal hlavu. Teď mi z čerpadla leze ta hřidelka.

Problem je že když chci tu hlavu nasadit a necham tam ten středovy 3-hrany šroub, tak ji dotahnu jen cca 5mm od přiruby,, pak klade poctivý odpor takže jsem přestal.

Pak jsem sundal tu 3hranou zatku, hlavu nasadim ale ta hřidelka vyleza asi 4mm přes.

A ted babo raď co jsem jsem zkurvil,, Foto dodám jen se dostanu k pc.

Jo a je to klasicka rotačka řizene elektronicky.

Překvapivě to musim do zitřka spojizdnit.

Děkuju za nápady :beer
Naposledy upravil(a) kupec18 dne 16 pro 2016 19:45, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1700
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Čerpadlo- rychla rada

#2 Příspěvek od kupec18 » 14 lis 2016 18:55

foto
Přílohy
upraveny_20161114_175154.jpg
upraveny_20161114_161423.jpg
upraveny_20161114_175554.jpg

Uživatelský avatar
kubasaki
Příspěvky: 360
Registrován: 23 dub 2008 12:29
tel.: 737154605
auto: Defender 110 300Tdi
Bydliště: Hrádek nad Nisou

Re: Čerpadlo- rychla rada

#3 Příspěvek od kubasaki » 15 lis 2016 22:05

Defender 110 300Tdi automat.

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1700
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Čerpadlo- rychla rada

#4 Příspěvek od kupec18 » 16 lis 2016 13:51

Dik složeno mam, ale nějak to nechce stříkat, což je celkem zavadu u vstřikovaciho ..............

Super video, je tam krasně vysvětleno jak to cele funguje.


Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1700
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Čerpadlo- rychla rada

#5 Příspěvek od kupec18 » 16 lis 2016 14:39

kadla,kadla,kadla,kadla :Pohoda:

Uživatelský avatar
Josef-Z (Jugin)
Příspěvky: 691
Registrován: 25 črc 2008 22:27
tel.: 773492666
auto: Discovery 300TDi
Bydliště: Slatinky

Re: Vstřikovací čerpadlo Bosch - schéma

#6 Příspěvek od Josef-Z (Jugin) » 18 bře 2017 11:43

Nevíte někdo velikost hlavy čerpadla? Do verzí 66kw a 81kw u VW koncernu, se dává větší průměr a pak to líp jede. Teda, aspoň to tak píšou :)
Discovery 300 TDi automat alijaz: "cihla" na cestování to nejlepší!

Uživatelský avatar
Sniper
Příspěvky: 153
Registrován: 27 črc 2017 10:23

Re: Vstřikovací čerpadlo Bosch - schéma

#7 Příspěvek od Sniper » 29 črc 2017 15:38

Ty hlavy se používají větší až u mnohem větších výkonů. Sériové čerpadlo, pokud je v pořádku, má obrovské rezervy, takže kdo chce výkon v naftě, přidává na palivu, nebo dává větší trysky. Samozřejmě celý systém je pak třeba správně odladit, ať to nehulí jak lokomotiva. Protože bohatá směs je sice fajn, ale časem udělá díru do pístu.

kupec18: A na to čerpadlo pozor. Ta "hřídelka" není nic jiného, než vstřikovací element, tedy pístek, který je lapován na tisícinu společně s komorou - válcem, kde pístek běhá, která je v hlavě. Pokud měníš hlavu, musíš měnit i pístek. A jestli ti bránil v nasunutí, tak doufám, že jsis nepoužil hrubou sílu a nic nepodřel, jinak to můžeš zahodit. tyto věci by se měly skládat pomalu v laboratroních podmínkách a zalité v naftě, nebo to můžeš přidřít i na suchu.
Další věc, proč ti možná nedává naftu je, že ti správně nefungují zpětné ventily, ovšem pokud odmontuješ trubky z čerpadla, nafta by měla stříkat z holendrů čerpadla.
Jinak odvzdušnil jsi vysokotlaký okruh na tryskách?
Výkonnost stroje není závislá jen na počtu koní, nýbrž i na stupni porozumění mezi člověkem a strojem...

Uživatelský avatar
Hitman
Příspěvky: 112
Registrován: 14 čer 2007 08:58
tel.: 732950592
auto: def 2,8btdi
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Vstřikovací čerpadlo Bosch - schéma

#8 Příspěvek od Hitman » 29 črc 2017 19:51

u manualního řazení je 10mm hlava a u automatu je 11mm hlava a jiná čelní vačka
mobil: 732950592

Uživatelský avatar
Sniper
Příspěvky: 153
Registrován: 27 črc 2017 10:23

Re: Vstřikovací čerpadlo Bosch - schéma

#9 Příspěvek od Sniper » 29 črc 2017 21:47

Nevidím sice důvod, proč by kvůli 7kW dělali angláni tenhle zásah, ale u nich je možné vše. Ale pokud vím, tak automat má snímač zdvihu jehly, tím pádem to bude regulovat elektronika. Musí mít tím pádem i větší přísun vzduchu a jiné, ale neznám tyto motory, ani auta.
Např. u pětiválcového 2,5 TDi od Audi je pro výkon 85kW a 103kW použito stejného čerpadla. Liší se jen v tryskách a řj.
To jen tak na okraj :wink:
Výkonnost stroje není závislá jen na počtu koní, nýbrž i na stupni porozumění mezi člověkem a strojem...

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2547
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: Vstřikovací čerpadlo Bosch - schéma

#10 Příspěvek od pojir » 29 črc 2017 22:21

Automaty jsou hlavne dva docela ruzne - stary s mechanickym cerpadlem a novy s elektronickym (300 Tdi EDC). Nema ten snimac nahodou jen EDC verze?

Ne zebych tomu rozumel, spis chci rozproudit diskuzi, abych se vic dozvedel :)
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

Uživatelský avatar
Hitman
Příspěvky: 112
Registrován: 14 čer 2007 08:58
tel.: 732950592
auto: def 2,8btdi
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Vstřikovací čerpadlo Bosch - schéma

#11 Příspěvek od Hitman » 30 črc 2017 10:37

Hitman píše: 29 črc 2017 19:51 u manualního řazení je 10mm hlava a u automatu je 11mm hlava a jiná čelní vačka

špatně jsem se vyjádřil,tohle je myšleno pro vw 1.9tdi,LR má 11mm hlavu vždy, jen automat má vyšší zdvih čelní vačky oproti manualu
mobil: 732950592

Uživatelský avatar
Sniper
Příspěvky: 153
Registrován: 27 črc 2017 10:23

Re: Vstřikovací čerpadlo Bosch - schéma

#12 Příspěvek od Sniper » 30 črc 2017 11:10

Je to zajímavý případ, kdy má automat oproti manuálu výkon větší a o celkem dost, přitom by to mělo být správně naopak :wink:

Každopádně by nebylo od věci ten výkon dostat i z manuální verze, ten motor musí mít velikou rezervu, když je to přímý vstřik a má jen 80kW.
Výkonnost stroje není závislá jen na počtu koní, nýbrž i na stupni porozumění mezi člověkem a strojem...

Uživatelský avatar
Josef-Z (Jugin)
Příspěvky: 691
Registrován: 25 črc 2008 22:27
tel.: 773492666
auto: Discovery 300TDi
Bydliště: Slatinky

Re: Vstřikovací čerpadlo Bosch - schéma

#13 Příspěvek od Josef-Z (Jugin) » 31 črc 2017 13:00

Sniper píše: 30 črc 2017 11:10 Je to zajímavý případ, kdy má automat oproti manuálu výkon větší a o celkem dost, přitom by to mělo být správně naopak :wink:

Každopádně by nebylo od věci ten výkon dostat i z manuální verze, ten motor musí mít velikou rezervu, když je to přímý vstřik a má jen 80kW.
Kdysi sem viděl na mobile.de, někdo ze Švýcarska prodával original z továrny Discovery 300 v manualu z EDC. Docela sem na to čuměl.
Discovery 300 TDi automat alijaz: "cihla" na cestování to nejlepší!

Uživatelský avatar
Sniper
Příspěvky: 153
Registrován: 27 črc 2017 10:23

Re: Vstřikovací čerpadlo Bosch - schéma

#14 Příspěvek od Sniper » 31 črc 2017 13:07

U těch ojetin ta elektronika není výhra, bohužel. Věčné problémy se studenými starty kvůli nízké vstřikovací dávce, často zlobí snímač zdvihu jehly, potenciometr pedálu atd.
Zlatá mechanika, jen by se mi líbilo mít těch 90kW alespoň :cool

Takže pokud to chápu dobře, DI s automatem mělo i obyč motor 83kW a následně elektronicky řízený EDC ( ekvivalent TDi ) 90kW?

Je divné, že to nedávali i do manuálů, ale tak možná z dnešního úhlu pohledu jenom dobře :-)
Výkonnost stroje není závislá jen na počtu koní, nýbrž i na stupni porozumění mezi člověkem a strojem...

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1700
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Vstřikovací čerpadlo Bosch - schéma

#15 Příspěvek od kupec18 » 31 črc 2017 14:08

Když to tak čtu tak mě napadá, dá se na té mechanice nastavit něco jako startovací dávka, o víkendu se mi to podařilo celkem pěkně naladit z ruky, jen když nastartuju tak si to oddechne obláček kouře

Uživatelský avatar
Sniper
Příspěvky: 153
Registrován: 27 črc 2017 10:23

Re: Vstřikovací čerpadlo Bosch - schéma

#16 Příspěvek od Sniper » 31 črc 2017 14:16

Jakou barvu má ten kouř?
No u mechaniky určuješ startovací dávku přeci ty a to sešlápnutím plynu až na podlahu. A ručním táhlem se u většiny vozů akorát zmenší předvstřik, nevím jak to má LR. Někdy bývá mechanismus doplněn o mechanickou korekci na základě teploty vody, např. na Pajeru 2.8 TD jsem to tak měl.
U elektroniky si předvstřik a dávku určí řj na základě teploty chladící kapaliny, problém je v tom, že určí pouze nejnižší možnou a pokud motor nechytne, s každou otáčkou klikového hřídele proporcielně přidá, což je u vyběhaného TDi špatně.
Také je citlivá na přisávaný vzduch, protože v čerpadle je přetlak, kterého řj využívá k regulaci právě nastavení předvstřiku, což u mechaniky odpadá. Tam je důležité, aby bylo čerpadlo zalité.
Výkonnost stroje není závislá jen na počtu koní, nýbrž i na stupni porozumění mezi člověkem a strojem...

Uživatelský avatar
Josef-Z (Jugin)
Příspěvky: 691
Registrován: 25 črc 2008 22:27
tel.: 773492666
auto: Discovery 300TDi
Bydliště: Slatinky

Re: Vstřikovací čerpadlo Bosch - schéma

#17 Příspěvek od Josef-Z (Jugin) » 31 črc 2017 15:30

Ještě ste zapomněli k těm 7kw, že ma 21N.m navíc :muscle
U EDC je troch starostí navíc na údržbu, ale když je dobře naladěné, jede parádně.
Discovery 300 TDi automat alijaz: "cihla" na cestování to nejlepší!

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1700
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Vstřikovací čerpadlo Bosch - schéma

#18 Příspěvek od kupec18 » 31 črc 2017 16:54

Je to černý, takže to pere moc nafty, a na pedal nešahám, jak to nastartuje tak už nečoudí,, jen ta start dávka je moc velká.

Co je tohle není to nějaký kram co nastavuje tu startovací dávku,, a pak co je to dole pod víčkem,,, Voda do toho čerpadla nevede
Přílohy
Bez názvu.png

Uživatelský avatar
Sniper
Příspěvky: 153
Registrován: 27 črc 2017 10:23

Re: Vstřikovací čerpadlo Bosch - schéma

#19 Příspěvek od Sniper » 01 srp 2017 09:06

Pod tím víčkem bývá přesuvník vstřiku, víčko by mělo být i na opačné straně čerpadla, nebo něco podobného, ale tohle zatím ještě neznám.
Buď rád, že ti to startuje, každý startovací dávku zvedá, protože jsou v zimě potíže se starty, když ty motory nemají pořádnou kompresi a startér s baterkou ledva točí.
Jinak tím krámem s tou šipkou budeš pravděpodobně nastavovat volnoběh, protože ten mechanismus je spřažen s pákou, která hýbe s regulační objímkou v čerpadle. A cokoli co hýbe s regulační objímkou, to udává startovací dávku a dávku v celém rozsahu zátěže. Takže pokud nepřidáváš plyn, jde při startu to, co na volnoběh, nikde nevidím nic, co by tu dávku zvedlo a po startu snížilo, ale z jedné fotky toho moc nevyčtu.
Po startu ti krátkodobě vyletí otáčky a pak se ustálí na volnoběhu?
Výkonnost stroje není závislá jen na počtu koní, nýbrž i na stupni porozumění mezi člověkem a strojem...

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2461
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Vstřikovací čerpadlo Bosch - schéma

#20 Příspěvek od Hubert » 01 srp 2017 09:28

Takže mechanické čerpadlo co má 200 a 300 na aby chytlo také potřebuje vnitřní přetlak.
Ta šipka na obrázku není na nastavení volnoběhu.

Tuším že výše startovací dávky se nastavuje tím torxem nad membránou.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Odpovědět