Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Badus
Příspěvky: 696
Registrován: 06 říj 2009 15:45

Re: RE: Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#121 Příspěvek od Badus » 23 úno 2017 22:50


Pochopil jsem to spravne, ze se nam autor snazi rict, ze oleje 5w-30 v podstate v prubehu najetych km "zlepsuji" sve vlastnosti?
Discovery II, III, IV KTM 990 Adv, EXC400

Uživatelský avatar
peto
Příspěvky: 195
Registrován: 08 srp 2009 17:33
tel.: +421902707282
auto: P38 TDS

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#122 Příspěvek od peto » 23 úno 2017 23:16

Badus píše:Pochopil jsem to spravne, ze se nam autor snazi rict, ze oleje 5w-30 v podstate v prubehu najetych km "zlepsuji" sve vlastnosti? Obrázek Obrázek
Podla mna chcel povedat ze ten olej vplyvom degradácie zvyšuje svoju viskozitu, co tiež nieje dobre pre motor.


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk

Badus
Příspěvky: 696
Registrován: 06 říj 2009 15:45

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#123 Příspěvek od Badus » 24 úno 2017 09:14

Pravda. To me nenapadlo
Discovery II, III, IV KTM 990 Adv, EXC400

Uživatelský avatar
David Š
Příspěvky: 148
Registrován: 01 zář 2014 14:45
tel.: SE
auto: Disco 3 TDV6 SE
Bydliště: v Ústí dlabem

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#124 Příspěvek od David Š » 24 úno 2017 10:25

...D3 SE rv 2007 od miminka do teď 230 000 km bez závad, výměny olejů max 10 tis, změny 0-5-10/30-40 atd...můj názor na motor po 10 letech provozu je ten, že motor je někdy skutečně hlučnější, kombinace oleje - ale i nafty a stylu jízdy OVLIVŇUJE dost podstatně tento motor....někdy diskoška jakoby lehce jede/letí bez námahy, někdy se táhne jak posraná - hučí- a ne a ne se rozhýbat....a rozhodně na to má vliv teplota...

...ten typ oleje je nutno brát vážně...osobně poslední roky dávám Milers oils - ale absolutně se Neřídím Long life!!! pouze viskozitou a teplotou....

...co mě dost děsí na tomto motoru je, že téměř není poznat na výměnu 10 tis km úbytek oleje na měrce ani moc jinak.... nevím jak to vidíte vy ostatní ale mě to dost děsí, že jakoby vůbec NEŽere olej.... :coze:
U mě dobrý....

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#125 Příspěvek od MadTom » 24 úno 2017 10:38

K oleji - a proč by ho měl žrát? Co mi v posledních letech prošly rukama ruzná auta, tak reálně žrala olej jedna benzínová Oktávka, a tam když ještě v záruce motor rozebrali, tak našli zapečené kroužky na jednom pístu. Proč nikdo neví, nejspíš nepovedenej kus. Po opravě pohoda. Jinak spotřeba oleje zlomky litrů na 15000km - na měrce většinou téměř neznatelné.
On by motor olej žrát neměl i z důvodu emisí - rozhodně je nebude zlepšovat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#126 Příspěvek od Kokesek » 24 úno 2017 11:43

tdv6 je celkem spolehlivé, ale nesmi se moc používat.
Přílohy
disco3_klika KO.jpg
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
PEPO
Příspěvky: 749
Registrován: 27 led 2011 12:51
tel.: 0905605225
auto: FREELANDER+D3
Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#127 Příspěvek od PEPO » 24 úno 2017 12:07

Kokesek píše: 24 úno 2017 11:43 tdv6 je celkem spolehlivé, ale nesmi se moc používat.
Predpokladám že to bude asi takto :-) :-) :-) .
Dnes tu je na pretrase táto D3..
Nejaký chytrák čo v tom vidí dobrú kúpu-vyskúša zavolať tebe..
Ty sa tu pochváliš- a napíšeš, zasa jeden :roll: , a o pár dni zavolá Eliotovi a zase jeden :roll: :roll: :roll: .
No a v skutočnosti sa jedná o jedno auto...
V nemecku je tiež vysypaných zopár aut a výhodná kúpa je lákavá, tak samozrejme človek je tvor vynaliezavý..No a tak skúša, raz jeden,potom druhý a tak dalej a tak dalej..
Tým samozrejme nechcem tvrdiť že ten motor je super, aby sme v tom mali jasno :wink:
Ale môže to byť napríklad aj tak ako som písal...

Uživatelský avatar
David Š
Příspěvky: 148
Registrován: 01 zář 2014 14:45
tel.: SE
auto: Disco 3 TDV6 SE
Bydliště: v Ústí dlabem

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#128 Příspěvek od David Š » 24 úno 2017 14:08

MadTom píše: 24 úno 2017 10:38 K oleji - a proč by ho měl žrát? Co mi v posledních letech prošly rukama ruzná auta, tak reálně žrala olej jedna benzínová Oktávka, a tam když ještě v záruce motor rozebrali, tak našli zapečené kroužky na jednom pístu. Proč nikdo neví, nejspíš nepovedenej kus. Po opravě pohoda. Jinak spotřeba oleje zlomky litrů na 15000km - na měrce většinou téměř neznatelné.
On by motor olej žrát neměl i z důvodu emisí - rozhodně je nebude zlepšovat.
podívej každý spalovací motor a vznětový konkrétně, spotřebovává olej...tak či tak...
...aby jsi měl ideální olej, který by v daných teplotách nemizel a byl odolný - nespotřebovával se v kluzných plochách a nevypaloval se, musel by jsi sáhnout hlůůůůboko do kapsičky, a stejně se modlit...pak stejně natankuješ tuhle a tamdle, tady maj v naftě sračky ale tamhle ještě víc, více pruhů jak známo není více adidas atd...

...pokud mluvím o ropáku 2,7 TDV6 a 3,0 a bavím se o komerci olejů co si tak nějak na trhu koupíme, jedná se o průměrné až podprůměrné ropné produkty no a prostě i tento motor MÁ určo spotřebu tohoto oleje, o tom žádná věc...neříkám že velkou - to ne, ale má a je to alespoň u mne v řádech nula něco málo kolem decky, dvě atd....a mě to přijde málo...

dokonce i výrobce tvrdí že žere olej, a je jasné ŽE olej OVLIVŇUJE motor nejvíce ze všeho tak jak tu např píše Kokešek a jiní - to má logiku i praktickou zkušenost, a já si myslím prostě, že ta hustota a viskozita v závislosti na teplotě je u motoru alfou a omegou, ne možná tolik vzhledem k tomu kurvítku tady v tom v uložení, ale hlavně se vzrůstajícím počtem najetých km a tím pádem opotřebovávání všech součástí motoru...takže MÁ smysl kvalitativně přecházet na jiný olej...

Možná se mýlím, ale po 10 letech ježdění v D3 když mi někdo řekne proč by měl žrát olej, podezírám ho z kontrašpionáže pracujícího pro všechny ty longlife... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
U mě dobrý....

Skalik
Příspěvky: 74
Registrován: 22 led 2017 21:51

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#129 Příspěvek od Skalik » 24 úno 2017 14:20

Ohledně spotřeby oleje u naftového motoru je třeba si říct, zda sice množství oleje není stejné, ale taky může 10% z něj bejt nafta, takže sice neubývá na risce, ale to neznamené, že to je olej.

Dokonce při problémech s motorem může "olej" přibývat protože do něj prolíná nafta.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#130 Příspěvek od MadTom » 24 úno 2017 14:24

Žádný long-life. Psal jsem že při 15000 km úbytek 0,1l na měrce ani není pořádně poznat. Rozdíl je lehký úbytek, že není potřeba dolévat během intervalu výměny, a že motor žere olej tak, že se musí dolévat opakovaně, protože hladina viditelně pravidelně klesá.
S tou popisovanou Oktávkou to bylo okolo 1l / 3000km nebo možná i víc. Přesně už si to nepamatuju. Výrobce každopádně tvrdil že je to v pořádku a v normě. I na emisích to nebylo nic moc. Ale donutit je k opravě nebylo jednoduché.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
David Š
Příspěvky: 148
Registrován: 01 zář 2014 14:45
tel.: SE
auto: Disco 3 TDV6 SE
Bydliště: v Ústí dlabem

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#131 Příspěvek od David Š » 24 úno 2017 16:00

...to padání viskozity až o několik desítek % během prvních 100 km po výměnách oleje je taky dost hustá pila do makovice, zvláště když vždycky po výměně si myslím že jsem udělal maximum pro motor.... :mrgreen:
U mě dobrý....

Uživatelský avatar
NOTIX
Příspěvky: 737
Registrován: 25 zář 2009 20:45
tel.: 601322634
auto: Def 90 Puma, RRE
Bydliště: Náchod

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#132 Příspěvek od NOTIX » 25 úno 2017 18:25

asi jsem blázen, ale měním po 6 tis a při výměně dělaám proplach standardním olejem,
tzn. vyměním filtr a dám 5W40 najedu 1000km a pak výměna ( filtr, olej+prolong)
snažím se dělat maximum pro motor :mrgreen:
Naposledy upravil(a) NOTIX dne 29 dub 2017 19:34, celkem upraveno 2 x.
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty

MOLON LABE !!! M.A.R.A.

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2461
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#133 Příspěvek od Hubert » 25 úno 2017 19:09

Malý kvíz z čeho je ten chladič? Z pohledových stran vypadla čistě. I chladič klimy je celkem čistý.
20170225_153030small1.png
20170225_153030small1.png (730.15 KiB) Zobrazeno 9800 x
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3654
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#134 Příspěvek od Maxsel » 25 úno 2017 19:15

Podle zanesení zřejmě z polního kombajnu.
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8487
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#135 Příspěvek od RudaK » 26 úno 2017 08:58

Podle toho , že se zde probírá LR motor - tak chladič je z Land Rovera ...... :) maximálně z Range Rovera .... :chuckle
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3469
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#136 Příspěvek od Land Jirka » 26 úno 2017 10:50

je to chladič z 2,7
takto podobně vypadají všechny chladiče co jezdí občas do terénu
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
Trewor - ségra
Příspěvky: 251
Registrován: 10 úno 2013 11:45
auto: D2
Bydliště: Praha

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#137 Příspěvek od Trewor - ségra » 27 úno 2017 16:26

A u těch co maj dodnes původní chladící kapalinu to vevnitř nevypadá o moc líp. Hlavně u bimetalickejch (železnej blok/hliníková hlava) a špatně ukostřenejch motorů se díky korozi nakumuluje moc pěkný blátíčko :puke

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3654
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#138 Příspěvek od Maxsel » 28 dub 2017 17:55

Nevím, kolikátej motor v tom autě je, ale i tak...
https://auto.bazos.cz/inzerat/74206937 ... v6-HSE.php

A ten držák rezervy. :yes
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Mira 101
Příspěvky: 1279
Registrován: 17 čer 2013 23:19
tel.: 777667094
auto: D1 300Tdi
Bydliště: Morava

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#139 Příspěvek od Mira 101 » 29 dub 2017 23:11

:grin: Tak motor bude druhej nebo třetí....a ten držák rezervy přežije ještě minimálně 2.... :mrgreen: :mrgreen: .......sorry ale tohle téma nabízí spekulace.... :mrgreen:

ZJD4
Příspěvky: 8
Registrován: 15 lis 2016 17:52
auto: LR D3/4

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#140 Příspěvek od ZJD4 » 30 dub 2017 18:03

Nevím co všichni máte,najel jsem na D3 320t,olej po 24t a žádný problém.Doufám,že jste úspěšná bude i stávající D4.. :grin:

Odpovědět