Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Romanos
Příspěvky: 107
Registrován: pon lis 09, 2015 20:22
tel.: 603753795
auto: Def 110
Bydliště: Praha 5

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#121 Příspěvek od Romanos » úte pro 25, 2018 21:55

Za jízdy se dobíjí obě pokud napětí stoupne nad danou hranici po dobu myslím 10vteřin. Když auto stojí, tak se musí dobíjet každá baterie zvlášť. Tedy pokud není vypínačem sepnuté relé. Aspoň tak jsem to z návodu pochopil.
Přesné hodnoty jsou napsány na návodu cyrixu.

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 1592
Registrován: pát zář 20, 2013 11:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#122 Příspěvek od pojir » úte pro 25, 2018 22:00

V navodu (anglickem, ale i v tom spatnem ceskem prekladu) pisou, ze kdyz se (napr. v kempu) pripoji sekundarni baterka k nabijecce, tak je to taky spoji a nabiji obe.
https://www.mulac.cz/userfiles/file/Man ... -FR-ES.pdf
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

Uživatelský avatar
Old Black
Příspěvky: 711
Registrován: sob čer 07, 2008 20:08
auto: SI, SIII, 110
Bydliště: Brno, Tetčice
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#123 Příspěvek od Old Black » úte pro 25, 2018 22:45

Díky, takto jsem si to přál, to je ono!
Fotografie: http://oldblack.galerie.cz
Designové a průmyslové podlahy: http://www.profimat.cz

Uživatelský avatar
Old Black
Příspěvky: 711
Registrován: sob čer 07, 2008 20:08
auto: SI, SIII, 110
Bydliště: Brno, Tetčice
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#124 Příspěvek od Old Black » čtv led 10, 2019 22:12

Něco mám špatně. Po týdnu nabíjení druhé baterky má hlavní 8,6 V, tak to do ní neprošlo sakra.
Fotografie: http://oldblack.galerie.cz
Designové a průmyslové podlahy: http://www.profimat.cz

Uživatelský avatar
hrochado
Příspěvky: 533
Registrován: čtv led 08, 2015 11:20
auto: D2 2003
Bydliště: Brno

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#125 Příspěvek od hrochado » sob led 12, 2019 03:06

Cyrix funguje obousmerne, takze kdyz na primarni baterce stoupne napeti nad danou hranici, sepne a dobiji druhou - jizda. Ale i naopak, treba v kempu, kdyz mas na sekundarni baterku napojeny jeste solar a ona uz je plna, sepne a dobiji tu startovaci.
Pokud ti to nefunguje, tak je nekde chyba :(
2003 D2 TD5 – Offina nebo taky Mamuťátko
ex Free 2004 TD4 – Edoušek

Uživatelský avatar
Old Black
Příspěvky: 711
Registrován: sob čer 07, 2008 20:08
auto: SI, SIII, 110
Bydliště: Brno, Tetčice
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#126 Příspěvek od Old Black » ned led 13, 2019 19:27

Budeme ji muset do jara najít.
Fotografie: http://oldblack.galerie.cz
Designové a průmyslové podlahy: http://www.profimat.cz

Rennie
Příspěvky: 1356
Registrován: sob led 21, 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 4,4, MB E 3,2i
Bydliště: Ostrava

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#127 Příspěvek od Rennie » sob led 26, 2019 15:24

Snad se to hodí zde. Dotaz pokud někdo má dlouhodobější zkušenost s AGM baterií v D3.
Bude fungovat bez problémů?
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3292
Registrován: ned zář 23, 2007 18:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#128 Příspěvek od Maxsel » ned led 27, 2019 13:22

Měl jsem jí (Exide 95Ah) dva roky v RRS TDV6 2.7 a po prodeji jsem si jí přendal do D4 TDV6 3.0, kde zatím slouží třetí měsíc. Zatím o ní nemůžu říct nic špatnýho. Loni jak byli pár dní ty mrazy i pod -15°C, tak jsem byl na horách D3, co jsem měl dočasně a RRS stál. Po 14 dnech nastartoval naprosto v poho. Při běžném provozu jí denně trápím neustálým startováním a krátkými trasami (děti, kancl atd).
Discovery 4 TDV6 HSE
Range Rover 4.2 Supercharged

http://www.youtube.com/maxselcz

Rennie
Příspěvky: 1356
Registrován: sob led 21, 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 4,4, MB E 3,2i
Bydliště: Ostrava

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#129 Příspěvek od Rennie » ned led 27, 2019 13:25

Maxsel píše:
ned led 27, 2019 13:22
Měl jsem jí (Exide 95Ah) dva roky v RRS TDV6 2.7 a po prodeji jsem si jí přendal do D4 TDV6 3.0, kde zatím slouží třetí měsíc. Zatím o ní nemůžu říct nic špatnýho. Loni jak byli pár dní ty mrazy i pod -15°C, tak jsem byl na horách D3, co jsem měl dočasně a RRS stál. Po 14 dnech nastartoval naprosto v poho. Při běžném provozu jí denně trápím neustálým startováním a krátkými trasami (děti, kancl atd).
Díky. Exide máme ve všech vozech tak půjdu do AGM
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006

Uživatelský avatar
Adam P.
Příspěvky: 634
Registrován: pát čer 20, 2014 12:33
tel.: 777241654
auto: defík TD5 2003
Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#130 Příspěvek od Adam P. » úte dub 23, 2019 14:36

chcu dat do auta druhou baterku. záměr je živit tím horkovzdušné topení (ateso) a možná ještě příležitostně obyč. ledničku (takovou tu lacinou ludru, ne kompresorovou). nyní tam mám obrovskou exide snad 120 Ah, na kterou zatím nedám dopustit, takže tu bych tam chtěl nechat. čili jsem dost limitovaný prostorem. druhá by se tam ještě vešla, ale přibližně ne víc než d: 300, š: 150, v: 195 (mm). takže nějakou malou. a teď jakou vzít? jaké parametry? zas za to nechcu dat pytel zlaťáků :)

nebo se na dvoubateriový systém úplně vykašlat a bufíka nechat připojeného na hlavní baterce, jak to mám nyní. a navíc tam vozit jen tak hozeného něco takového https://www.battery.cz/autobaterie-vart ... v-b31.html nebo https://www.battery.cz/autobaterie-exid ... ea456.html ? myslím to čistě jako zálohu, nepřipojené. jen to vždycky před cestou nabit a v případě vypráskání hlavní baterky to použít pro nastartování. většinou totiž nikde nekempíme víc jak den, takže každý den kus cesty ujedem (nebo aspoň teda je dost času nastartované), takže se hlavní baterka vždycky stihne dobít a nemám pocit, že by horkovzd. topení při max. polovičním výkonu bylo schopné tak velkou baterku vyšťavit za jednu noc... díky za rady a postřehy!
defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)

Uživatelský avatar
victom
Příspěvky: 413
Registrován: pon bře 07, 2016 21:41
tel.: 00436502741255
auto: Defender puma 110 SW
Bydliště: Rakusko
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#131 Příspěvek od victom » úte dub 23, 2019 16:26

Ja som dal do Pumy toto:
https://www.toomich.cz/obchod/land-rove ... -defender/ (jednoduchá montáž)
V pohode mi pod sedačku vošli 2x100Ah baterky ( Nová Banner Running Bull AGM 592 01, 92Ah, 12V "štart" plus originál pôvodná LR ako prídavná) plus poistkový box pre veci napájané z prídavnej batérie a aj 2x El. relé : http://www.startery-alternatory.cz/civk ... e/d-74192/ Jedno na naviják, a druhé na spájanie batérií po štarte.
Plusový kontakt na prídavnú batériu som kúpil za raketu original LR s 350A tavnou poistkou. (pre istotu)
Oka na káble regulérne zalisovať ( Krimplovacie kliešťe už mám) A ako poradil MadTom spoj oko a kábel zataviť zmršťovacou bužírkou s lepidlom aj 2x.

MadTom
Příspěvky: 10837
Registrován: čtv lis 06, 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#132 Příspěvek od MadTom » úte dub 23, 2019 16:27

Já mám jako druhou baterku Banner Runnig Bull AGM 70Ah a v létě to utáhne ledničku zhruba 3 dny a potom ji v klidu přepojím na jeden den na hlavní baterku. Když jsem to do D2 vymýšlel, tak jsem si vzal katalog - těch velikostí zase tak moc není, kostku velikosti baterky jsem si slepil z nějaké pěnové hmoty a tu se potom do auta snažil někam napasovat. Je třeba nezapomenout na vývody a svorky a na uchycení baterky jako takové.
Druhá věc - Do Defa TD5 jsem pod sedadlo řidiče s troškou snahy nacpal dvě 105Ah takového baterky, ale není to ideální řešení - je tam okolo málo místa na kabely a ty baterky jsou těžké, takže dohromady z řidičem, hlavně v mém formátu, má auto snahu se naklánět. Ale majitel auto to tak chtěl. Já do svého uvažuju s umístěním druhé baterky pod sedačku spolujezdce, tím že nemám ABS, tak je tam docela dost místa.
Po zkušenosti bych nebral klasickou karavanovou baterku - to jsou "speciály" určené na vybíjení malým proudem, takže mají jinou konstrukci desek, a to velikosti 75Ah baterky se dá dostat zhruba 100Ah. Mě se v autě roztřepala mechanicky. Stejnou službu - tedy odolnost proti cyklickému vybíjení, zvládají i ty AGM baterie, a navíc jsou schopné dávat veliké proudy, jako klasická startovací baterka.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Adam P.
Příspěvky: 634
Registrován: pát čer 20, 2014 12:33
tel.: 777241654
auto: defík TD5 2003
Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#133 Příspěvek od Adam P. » stř dub 24, 2019 19:46

kluci, díky. promyslím to, možná nakonec rovnou koupím nějaký ten odpojovač a udělám to fakt jako dvoubateriový systém. našel jsem jich pár za celkem slušné peníze…

http://www.malapa.cz/produkty/solarni-e ... allery]/1/
https://www.nomadshop.cz/p/cyrix-ct-12- ... ovaci-rele
https://www.bmshop.eu/p/instalacni-sada ... gLPwfD_BwE
defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)

MadTom
Příspěvky: 10837
Registrován: čtv lis 06, 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#134 Příspěvek od MadTom » stř dub 24, 2019 20:08

NA dvě baterky potřebuješ odpojovač vždy, jinak by se ti ve chvíli kdy auto stojí a neběží motor, a tedy baterky nejsou dobíjené alternátorem, baterky navzájem vybily. Jako úplně nejjednodušší řešení se dá použít výkonové relé, které se sepne buďto od klíčku, nebo jako to měl LR fabricky vymyšlené do Defa - od čidla tlaku oleje v motoru. Já tam mám výkonové relé s kontakty na 150A TRVALÉHO proudu - to pro případ, že běží naviják, on si potom cucne z obou baterek, i když z té přídavné méně, protože je na delších drátech.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
kodl80
Příspěvky: 306
Registrován: pon črc 15, 2013 21:15
tel.: 722948212
auto: Def Tdi300 + Free 1
Bydliště: Liberecky kraj

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#135 Příspěvek od kodl80 » stř dub 24, 2019 20:26

Ahoj, pouzivam toto a jsem spokojen, v zime pri startu dokazu tlacitkem propojit obe baterie a starty jsou jako v lete :yes

https://www.stualarm.cz/z13172-automati ... etr-pc4-32

Uživatelský avatar
Adam P.
Příspěvky: 634
Registrován: pát čer 20, 2014 12:33
tel.: 777241654
auto: defík TD5 2003
Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#136 Příspěvek od Adam P. » stř dub 24, 2019 22:13

tak mně to bohudík v zimě v mrazech startuje na brnk i s jednou baterkou :Pohoda: takže kvůli tomu to přímo nepotřebuju. ale je jasné, že se to může někdy hodit.

jinak tome, sorry, blbě jsem se vyjádřil – odpojovač je jasný, to vím, že bez toho by se baterky navzájem vybily. ale právě abych to nemusel dělat manuálně a furt na to myslet, tak bych tam už radši rovnou dal nějaké to "chytré" relé, které by to dělalo za mě. ty na těch odkazech by to právě měly umět, jestli tomu dobře rozumím… ale je fakt, že nejjednodušší a pro mě i tak nějak nejvíc mazané je to řešení které popisuješ s výkonovým relé. navíc zapojené na čidlo tlaku oleje, to mně přijde fakt chytré. možná že nakonec skončím u tohoto :)
defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)

Uživatelský avatar
hrochado
Příspěvky: 533
Registrován: čtv led 08, 2015 11:20
auto: D2 2003
Bydliště: Brno

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#137 Příspěvek od hrochado » čtv dub 25, 2019 10:38

Adam P. píše:
stř dub 24, 2019 22:13
tak mně to bohudík v zimě v mrazech startuje na brnk i s jednou baterkou :Pohoda: takže kvůli tomu to přímo nepotřebuju. ale je jasné, že se to může někdy hodit.

jinak tome, sorry, blbě jsem se vyjádřil – odpojovač je jasný, to vím, že bez toho by se baterky navzájem vybily. ale právě abych to nemusel dělat manuálně a furt na to myslet, tak bych tam už radši rovnou dal nějaké to "chytré" relé, které by to dělalo za mě. ty na těch odkazech by to právě měly umět, jestli tomu dobře rozumím… ale je fakt, že nejjednodušší a pro mě i tak nějak nejvíc mazané je to řešení které popisuješ s výkonovým relé. navíc zapojené na čidlo tlaku oleje, to mně přijde fakt chytré. možná že nakonec skončím u tohoto :)
Kup toho Cyrixa, mám to v autě od minulého léta a funguje to špičkově ... tu funkci start asistent, pro případ, že si z nějakého důvodu vyšťavíš startovací baterku, to má taky.
2003 D2 TD5 – Offina nebo taky Mamuťátko
ex Free 2004 TD4 – Edoušek

Uživatelský avatar
TBG
Příspěvky: 527
Registrován: sob kvě 10, 2014 17:31
tel.: 774tři448pět8
auto: D2 + Iseki TU155
Bydliště: 49.8982500N, 18.0989269E
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#138 Příspěvek od TBG » čtv dub 25, 2019 22:28

Čemu nerozumím - ten 120A Cyrix - pokud použiju start asist, tak to musí to réle upéct né? starter si cucne přece mnohem víc proudu ???

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 253
Registrován: stř říj 10, 2012 08:45
auto: D3 2008 2,7TD HSE
Bydliště: Dětmarovice

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#139 Příspěvek od kaligula » pát dub 26, 2019 04:30

Ja mam T-max ten ma 250A trvaly a spicka pri startu 400A
Starter i navijak si vzdycky vezme vice z hlavni baterky, vedou k ni kratsi a tlustsi vodice
Omezeni proudu je dano tim k druhe baterce jsou draty delsi a tenci, coz uz pri tak velkych proudech fungujre jak odpor

Sepnute rele snese vetsinou mnohem vice, upeceni nebo vyhoreni rele zpravidla nastava pri rozepnuti pod zatezi kdy mezi vzdalujicimi se kontakty se zapali oblouk
Pri sepnutem rele se maximalne stane ze kontakty se svari k sobe a pri rozepnuti rele nerozepne

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 1538
Registrován: pon bře 25, 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: D3 ex, D4
Bydliště: Severní Morava

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#140 Příspěvek od xxx » pát dub 26, 2019 06:54

to sice ano Petře, ale start assist použiješ, když je hlavní baterie mrtvá a tzn., že startér se bude živit tou záložní, ne?

Odpovědět