Stránka 7 z 15

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

Napsal: 25 pro 2018 21:55
od Romanos
Za jízdy se dobíjí obě pokud napětí stoupne nad danou hranici po dobu myslím 10vteřin. Když auto stojí, tak se musí dobíjet každá baterie zvlášť. Tedy pokud není vypínačem sepnuté relé. Aspoň tak jsem to z návodu pochopil.
Přesné hodnoty jsou napsány na návodu cyrixu.

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

Napsal: 25 pro 2018 22:00
od pojir
V navodu (anglickem, ale i v tom spatnem ceskem prekladu) pisou, ze kdyz se (napr. v kempu) pripoji sekundarni baterka k nabijecce, tak je to taky spoji a nabiji obe.
https://www.mulac.cz/userfiles/file/Man ... -FR-ES.pdf

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

Napsal: 25 pro 2018 22:45
od Old Black
Díky, takto jsem si to přál, to je ono!

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

Napsal: 10 led 2019 22:12
od Old Black
Něco mám špatně. Po týdnu nabíjení druhé baterky má hlavní 8,6 V, tak to do ní neprošlo sakra.

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

Napsal: 12 led 2019 03:06
od hrochado
Cyrix funguje obousmerne, takze kdyz na primarni baterce stoupne napeti nad danou hranici, sepne a dobiji druhou - jizda. Ale i naopak, treba v kempu, kdyz mas na sekundarni baterku napojeny jeste solar a ona uz je plna, sepne a dobiji tu startovaci.
Pokud ti to nefunguje, tak je nekde chyba :(

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

Napsal: 13 led 2019 19:27
od Old Black
Budeme ji muset do jara najít.

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

Napsal: 26 led 2019 15:24
od Rennie
Snad se to hodí zde. Dotaz pokud někdo má dlouhodobější zkušenost s AGM baterií v D3.
Bude fungovat bez problémů?

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

Napsal: 27 led 2019 13:22
od Maxsel
Měl jsem jí (Exide 95Ah) dva roky v RRS TDV6 2.7 a po prodeji jsem si jí přendal do D4 TDV6 3.0, kde zatím slouží třetí měsíc. Zatím o ní nemůžu říct nic špatnýho. Loni jak byli pár dní ty mrazy i pod -15°C, tak jsem byl na horách D3, co jsem měl dočasně a RRS stál. Po 14 dnech nastartoval naprosto v poho. Při běžném provozu jí denně trápím neustálým startováním a krátkými trasami (děti, kancl atd).

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

Napsal: 27 led 2019 13:25
od Rennie
Maxsel píše: 27 led 2019 13:22 Měl jsem jí (Exide 95Ah) dva roky v RRS TDV6 2.7 a po prodeji jsem si jí přendal do D4 TDV6 3.0, kde zatím slouží třetí měsíc. Zatím o ní nemůžu říct nic špatnýho. Loni jak byli pár dní ty mrazy i pod -15°C, tak jsem byl na horách D3, co jsem měl dočasně a RRS stál. Po 14 dnech nastartoval naprosto v poho. Při běžném provozu jí denně trápím neustálým startováním a krátkými trasami (děti, kancl atd).
Díky. Exide máme ve všech vozech tak půjdu do AGM

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

Napsal: 23 dub 2019 15:36
od Adam P.
chcu dat do auta druhou baterku. záměr je živit tím horkovzdušné topení (ateso) a možná ještě příležitostně obyč. ledničku (takovou tu lacinou ludru, ne kompresorovou). nyní tam mám obrovskou exide snad 120 Ah, na kterou zatím nedám dopustit, takže tu bych tam chtěl nechat. čili jsem dost limitovaný prostorem. druhá by se tam ještě vešla, ale přibližně ne víc než d: 300, š: 150, v: 195 (mm). takže nějakou malou. a teď jakou vzít? jaké parametry? zas za to nechcu dat pytel zlaťáků :)

nebo se na dvoubateriový systém úplně vykašlat a bufíka nechat připojeného na hlavní baterce, jak to mám nyní. a navíc tam vozit jen tak hozeného něco takového https://www.battery.cz/autobaterie-vart ... v-b31.html nebo https://www.battery.cz/autobaterie-exid ... ea456.html ? myslím to čistě jako zálohu, nepřipojené. jen to vždycky před cestou nabit a v případě vypráskání hlavní baterky to použít pro nastartování. většinou totiž nikde nekempíme víc jak den, takže každý den kus cesty ujedem (nebo aspoň teda je dost času nastartované), takže se hlavní baterka vždycky stihne dobít a nemám pocit, že by horkovzd. topení při max. polovičním výkonu bylo schopné tak velkou baterku vyšťavit za jednu noc... díky za rady a postřehy!

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

Napsal: 23 dub 2019 17:26
od victom
Ja som dal do Pumy toto:
https://www.toomich.cz/obchod/land-rove ... -defender/ (jednoduchá montáž)
V pohode mi pod sedačku vošli 2x100Ah baterky ( Nová Banner Running Bull AGM 592 01, 92Ah, 12V "štart" plus originál pôvodná LR ako prídavná) plus poistkový box pre veci napájané z prídavnej batérie a aj 2x El. relé : http://www.startery-alternatory.cz/civk ... e/d-74192/ Jedno na naviják, a druhé na spájanie batérií po štarte.
Plusový kontakt na prídavnú batériu som kúpil za raketu original LR s 350A tavnou poistkou. (pre istotu)
Oka na káble regulérne zalisovať ( Krimplovacie kliešťe už mám) A ako poradil MadTom spoj oko a kábel zataviť zmršťovacou bužírkou s lepidlom aj 2x.

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

Napsal: 23 dub 2019 17:27
od MadTom
Já mám jako druhou baterku Banner Runnig Bull AGM 70Ah a v létě to utáhne ledničku zhruba 3 dny a potom ji v klidu přepojím na jeden den na hlavní baterku. Když jsem to do D2 vymýšlel, tak jsem si vzal katalog - těch velikostí zase tak moc není, kostku velikosti baterky jsem si slepil z nějaké pěnové hmoty a tu se potom do auta snažil někam napasovat. Je třeba nezapomenout na vývody a svorky a na uchycení baterky jako takové.
Druhá věc - Do Defa TD5 jsem pod sedadlo řidiče s troškou snahy nacpal dvě 105Ah takového baterky, ale není to ideální řešení - je tam okolo málo místa na kabely a ty baterky jsou těžké, takže dohromady z řidičem, hlavně v mém formátu, má auto snahu se naklánět. Ale majitel auto to tak chtěl. Já do svého uvažuju s umístěním druhé baterky pod sedačku spolujezdce, tím že nemám ABS, tak je tam docela dost místa.
Po zkušenosti bych nebral klasickou karavanovou baterku - to jsou "speciály" určené na vybíjení malým proudem, takže mají jinou konstrukci desek, a to velikosti 75Ah baterky se dá dostat zhruba 100Ah. Mě se v autě roztřepala mechanicky. Stejnou službu - tedy odolnost proti cyklickému vybíjení, zvládají i ty AGM baterie, a navíc jsou schopné dávat veliké proudy, jako klasická startovací baterka.

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

Napsal: 24 dub 2019 20:46
od Adam P.
kluci, díky. promyslím to, možná nakonec rovnou koupím nějaký ten odpojovač a udělám to fakt jako dvoubateriový systém. našel jsem jich pár za celkem slušné peníze…

http://www.malapa.cz/produkty/solarni-e ... allery]/1/
https://www.nomadshop.cz/p/cyrix-ct-12- ... ovaci-rele
https://www.bmshop.eu/p/instalacni-sada ... gLPwfD_BwE

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

Napsal: 24 dub 2019 21:08
od MadTom
NA dvě baterky potřebuješ odpojovač vždy, jinak by se ti ve chvíli kdy auto stojí a neběží motor, a tedy baterky nejsou dobíjené alternátorem, baterky navzájem vybily. Jako úplně nejjednodušší řešení se dá použít výkonové relé, které se sepne buďto od klíčku, nebo jako to měl LR fabricky vymyšlené do Defa - od čidla tlaku oleje v motoru. Já tam mám výkonové relé s kontakty na 150A TRVALÉHO proudu - to pro případ, že běží naviják, on si potom cucne z obou baterek, i když z té přídavné méně, protože je na delších drátech.

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

Napsal: 24 dub 2019 21:26
od kodl80
Ahoj, pouzivam toto a jsem spokojen, v zime pri startu dokazu tlacitkem propojit obe baterie a starty jsou jako v lete :yes

https://www.stualarm.cz/z13172-automati ... etr-pc4-32

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

Napsal: 24 dub 2019 23:13
od Adam P.
tak mně to bohudík v zimě v mrazech startuje na brnk i s jednou baterkou :Pohoda: takže kvůli tomu to přímo nepotřebuju. ale je jasné, že se to může někdy hodit.

jinak tome, sorry, blbě jsem se vyjádřil – odpojovač je jasný, to vím, že bez toho by se baterky navzájem vybily. ale právě abych to nemusel dělat manuálně a furt na to myslet, tak bych tam už radši rovnou dal nějaké to "chytré" relé, které by to dělalo za mě. ty na těch odkazech by to právě měly umět, jestli tomu dobře rozumím… ale je fakt, že nejjednodušší a pro mě i tak nějak nejvíc mazané je to řešení které popisuješ s výkonovým relé. navíc zapojené na čidlo tlaku oleje, to mně přijde fakt chytré. možná že nakonec skončím u tohoto :)

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

Napsal: 25 dub 2019 11:38
od hrochado
Adam P. píše: 24 dub 2019 23:13 tak mně to bohudík v zimě v mrazech startuje na brnk i s jednou baterkou :Pohoda: takže kvůli tomu to přímo nepotřebuju. ale je jasné, že se to může někdy hodit.

jinak tome, sorry, blbě jsem se vyjádřil – odpojovač je jasný, to vím, že bez toho by se baterky navzájem vybily. ale právě abych to nemusel dělat manuálně a furt na to myslet, tak bych tam už radši rovnou dal nějaké to "chytré" relé, které by to dělalo za mě. ty na těch odkazech by to právě měly umět, jestli tomu dobře rozumím… ale je fakt, že nejjednodušší a pro mě i tak nějak nejvíc mazané je to řešení které popisuješ s výkonovým relé. navíc zapojené na čidlo tlaku oleje, to mně přijde fakt chytré. možná že nakonec skončím u tohoto :)
Kup toho Cyrixa, mám to v autě od minulého léta a funguje to špičkově ... tu funkci start asistent, pro případ, že si z nějakého důvodu vyšťavíš startovací baterku, to má taky.

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

Napsal: 25 dub 2019 23:28
od TBG
Čemu nerozumím - ten 120A Cyrix - pokud použiju start asist, tak to musí to réle upéct né? starter si cucne přece mnohem víc proudu ???

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

Napsal: 26 dub 2019 05:30
od kaligula
Ja mam T-max ten ma 250A trvaly a spicka pri startu 400A
Starter i navijak si vzdycky vezme vice z hlavni baterky, vedou k ni kratsi a tlustsi vodice
Omezeni proudu je dano tim k druhe baterce jsou draty delsi a tenci, coz uz pri tak velkych proudech fungujre jak odpor

Sepnute rele snese vetsinou mnohem vice, upeceni nebo vyhoreni rele zpravidla nastava pri rozepnuti pod zatezi kdy mezi vzdalujicimi se kontakty se zapali oblouk
Pri sepnutem rele se maximalne stane ze kontakty se svari k sobe a pri rozepnuti rele nerozepne

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

Napsal: 26 dub 2019 07:54
od xxx
to sice ano Petře, ale start assist použiješ, když je hlavní baterie mrtvá a tzn., že startér se bude živit tou záložní, ne?