Stránka 3 z 15

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

Napsal: 04 led 2017 17:49
od fugín
Maarty82 píše:Tak to je pecka. 100% dej vědět. To je pěkná reference :yes
Tak sem dnes mluvil s Karlem ohledně té baterie a věc se má takhle: Karel (náš dvorní vč. doktor pro LR )říkal že tyto baterie mu dodává jakýsi,mě neznámý dodavatel ze zahraničí. Momentálně je vyprodáno,ale po 10. 1. 2017 by měly dorazit nové a cena by měla být určitě pod 5tisíc českých. Dostal jsem svolení uveřejnit zde na něj kontakt. Tak pokud by po téhle baterii někdo toužil a nemohl ji nikde sehnat tak mu může volat na 723425628. No kdyby to nebral hned,tak volat vícekrát. Má totiž spoustu práce s opravami Land Roverů :mrgreen:

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

Napsal: 05 led 2017 00:18
od fugín
Tak čerstvá info tahle baterka se dá udělat za cca 4700 českých i s daní. Tak jestli by měl někdo zájem tak máte volat na výše uvedené číslo. Toť vše, nikomu to necpu. Ale já jsem s ní spokojen.

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

Napsal: 06 led 2017 21:19
od desmosedici-rr
fugín píše:Já sem s bateriema zatím skončil u Cargo GS-640 SHD 115 Ah 1000A. Do D2 se vejde jen tak tak,ale vejde se a i dekl jde zavřít. Zatím nemám důvod přemýšlet o jiné. Mám ji vyzkoušenou a drží zatím jako žádná jiná co jsem za svůj život v autech měl. ObrázekObrázek

Odesláno z mého SM-G388F pomocí Tapatalk
baterie GS prodávají v Plzni na Jateční tř. firma Akuma,
dnes jsem je tam viděl
http://www.akumulatory-cz.cz/

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

Napsal: 07 led 2017 13:20
od Maarty82
desmosedici-rr píše:
fugín píše:Já sem s bateriema zatím skončil u Cargo GS-640 SHD 115 Ah 1000A. Do D2 se vejde jen tak tak,ale vejde se a i dekl jde zavřít. Zatím nemám důvod přemýšlet o jiné. Mám ji vyzkoušenou a drží zatím jako žádná jiná co jsem za svůj život v autech měl. ObrázekObrázek

Odesláno z mého SM-G388F pomocí Tapatalk
baterie GS prodávají v Plzni na Jateční tř. firma Akuma,
dnes jsem je tam viděl
http://www.akumulatory-cz.cz/
no paráda. To mám kousek ;-) díky

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

Napsal: 07 led 2017 23:08
od stormrage
jedna aktuálna otázočka ohľadom nabíjania autobatérie v týchto mrazoch:

momentálne je vonku už od piatku -26 stupňov, auto bolo použité naposledy v piatok so zdĺhavým štartom, v sobotu stálo a zajtra by som ho chcel preštartovať no pri týchto teplotách očakávam problémy, preto sa chcem opýtať či nejako nepoškodím autobatériu ak ju napojím na malú automatickú nabíjačku (bosch c3) priamo v aute počas mrazu bez odpojenia svoriek a trošku ju pred štartovaním "povzbudím".... ak totiž odpojim batériu - zresetuje sa mi centrál a nenaštartujem vobec (p38 bohužiaľ stále s immobilizérom) ...... názory na takéto dobíjanie na nete sa líšia tak vopred ďakujem za nejaký postreh :hmm: díky

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

Napsal: 07 led 2017 23:20
od kupec18
C3 mam taky, myslím že umí i udržovací napětí, takže ji tam můžeš klidně nechat i přes noc.

jj tak to umí.
Udržovací nabíjení
Aby se zachovalo plné nabití akumulátoru, může zůstat nabíjecí přístroj trvale připojen. Po nabití akumulátoru se nabíjecí přístroj automaticky přepne na režim udržovacího nabíjení. Nejvyšší ochranná opatření proti nesprávnému způsobu použití a zkratu umožňují bezpečnou práci. Díky integrovanému obvodu nabíjecí přístroj začíná nabíjet až několik sekund po výběru režimu nabíjení. Tímto způsobem se zabrání vytváření jisker, které se často vyskytují při připojování. Navíc je přístroj pro nabíjení akumulátorů řízen interní mikropočítačovou jednotkou (MCU = Micro-Computer-Unit).

navíc tam maš i ledku s vločkou na nabijeni v zimě kdy to dává větší napětí.

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

Napsal: 07 led 2017 23:25
od stormrage
kupec18 píše:C3 mam taky, myslím že umí i udržovací napětí, takže ji tam můžeš klidně nechat i přes noc.

jj tak to umí.
Udržovací nabíjení
Aby se zachovalo plné nabití akumulátoru, může zůstat nabíjecí přístroj trvale připojen. Po nabití akumulátoru se nabíjecí přístroj automaticky přepne na režim udržovacího nabíjení. Nejvyšší ochranná opatření proti nesprávnému způsobu použití a zkratu umožňují bezpečnou práci. Díky integrovanému obvodu nabíjecí přístroj začíná nabíjet až několik sekund po výběru režimu nabíjení. Tímto způsobem se zabrání vytváření jisker, které se často vyskytují při připojování. Navíc je přístroj pro nabíjení akumulátorů řízen interní mikropočítačovou jednotkou (MCU = Micro-Computer-Unit).

navíc tam maš i ledku s vločkou na nabijeni v zimě kdy to dává větší napětí.
presne :yes potreboval som sa v tom uistiť, díky :beer

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

Napsal: 07 led 2017 23:30
od Adam P.
tak ze začátku mě toto téma moc nebralo, páč sem v defu měl jakousi černou baterku, velkou a těžkou že sem to eště neviděl (byl na ní takový ovál a v něm nějaký nápis, něco jako land rove...). pak loni v létě začal defík trochu stávkovat a občas nestartoval. tak mu sem-tam pomohl při startování náš SAABík, ale pak už to nešlo vůbec. tak sem kúpil ešče větší a těžší novú batériu, ani nevím co to bylo zač, ale je to cajk. aj když venda nechá celú noc svítit zadní přídavné světlo, tak to ráno natočím. ale jak to tadyk teď čtu, tam mám kacířskou myšlenku, že bych to zitra zkusil nahodit (v těch mrazoch a po 14 dněch stání na dvorku). enem tak. ze srandy. tož co myslíte? mám? :)

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

Napsal: 08 led 2017 09:28
od pojir
Jen to zkus... :)

Jinak musim rict, ze ta varta black je fakt fajn. V minus trinacti toci jak o zivot snad pet minut.

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

Napsal: 08 led 2017 10:29
od Kokesek
nestesti je ze clovek uz vlastne nevi co si koupi...pokud delala Akuma baterky v Ceske Lipe tak to bylo super. Dneska se vyrabi vsechno pro vsechny a vsude jinde nez jak se to jmenuje.
Kazdopadne kdyz Exide neni Polskej tak je vyborny hlavne premiove rady. Pokud Vartu tak prave ne Silver line obecne zadna baterka nema rada otresy a Varta je nesnasi uplne. Exide zase spatne snasi kratke trasy. Kupodivu Starline je srovnatelny s Vartou v cernem provedeni ktere je vlastne lepsi jako silver...
No a pak tu mame jeste treba TAB na kterou nemuzu rict nic spatneho, ale o chlup levneji vychazi rada XT od ELITU kterou vyrabi taky TAB a kvalita je vyborna.

Uplne jinou kategorii jsou original dodavane baterie do aut. napr Mitsubishi z roku 2000 jsem menil tedka original baterku, to same mam zkusenosti z chrysleru ktere maji bateri MOPAR, no kdo jim to vyrabi nevim.

Banner nepouzivam (nemam tedy vlastni zkusenost), ale udajne ma velmi dobre baterky velkych kapacit a premiovych rad.
Pro me je dobra baterka takova ktera snasi dobre hluboke vybiti a otresy. To znamena ze bude asi rozdil v technologii vyroby u olovenych desek resp jejich mrizek. Metoda vyseku nebo odlivani mrizky ma zasadni vliv na funkci. A potom hraje roli cistota materialu pouziteho pri vyrobe.

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

Napsal: 08 led 2017 10:35
od MadTom
Doplním - podívat se na to, jak je vlastně baterka provedená - jestli klasická mokrá, i když není dolévací, nebo AGM - tedy s elektrolytem nasáklým v rounu, ať už s plochýma článkama nebo se smotanýma (Optima). U těch druhých (AGM) je dost často uvedeno, že se dají provozovat v jakékoliv poloze. A podle mě to je co se týče odolnosti proti vibracím zásadní rozdíl - mokrou baterku už do LR nechci.
Včera -16, baterka Banner 92Ah v AGM provedení, stáří tuším 4 roky a motorem točila velmi čile. Když se pozapínala i ostatní elektronika v autě, tak potom i motor chytnul.

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

Napsal: 08 led 2017 10:38
od Robí
Já jen přidám zkušenost že za mě je nejlepší originál baterie co se dodává s auty. Děda kupoval Peugeota 405 tenkrát v roce 1994 jako nového a baterii měnil až po 14 letech. Já teď na Land Roveru Discovery 3 po 8 letech, koupil jsem baterku v Elitu 110 AH mám jí ani ne půl roku a příjde mi že už to není ono a to popojížděčky nejezdim. Nejkratší trasu jedu 20 Km.

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

Napsal: 08 led 2017 10:40
od Kokesek
Taky jeste doplnim...u tech klasickych mokrych baterek je dulezite take provedeni vysky. Ty hodne vysoke batery s neutopenyma kontaktama maji vetsi mezeru desky od dna baterie a jsou mene nachylne k nasledkum sulfatace. Proste ten bordel co vzika pouzivanim vam ty desky dole tak rychle nezkratuje. proto taky vydri dele otresy a vetsinou prave toto vysoke provedeni je HEAVY

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

Napsal: 08 led 2017 10:53
od MadTom
Sulfatace a rozpad desek a následný zkrat jsou dvě rozdílné věci. Tím nechci polemizovat s výškou baterky a vlivem na funkci.

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

Napsal: 08 led 2017 14:33
od halo
Bolo tu spomenute ze sa da dobijat baterka na aute. Ja prave musim baterku z auta vybrat aby som ju nabil. Cize auto bez elektriky bude 12?h a viac. Mam ocakavat nejaky problem s immo? Webastom? Radiom? Vw to zvlada bezproblemov ale u lr som tak dlho baterku este nemal odpojenu.

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

Napsal: 08 led 2017 16:25
od Kokesek
halo píše:Bolo tu spomenute ze sa da dobijat baterka na aute. Ja prave musim baterku z auta vybrat aby som ju nabil. Cize auto bez elektriky bude 12?h a viac. Mam ocakavat nejaky problem s immo? Webastom? Radiom? Vw to zvlada bezproblemov ale u lr som tak dlho baterku este nemal odpojenu.
aspon si odpocine a nebude muset na nic myslet :mrgreen:

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

Napsal: 08 led 2017 16:29
od halo
No tak som ho teda dal k odpocinku. Som zvedavy v akej nalade bude ked ho zobudim (teda ak) :lol:

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

Napsal: 08 led 2017 20:20
od Adam P.
pojir píše:Jen to zkus... :)

Jinak musim rict, ze ta varta black je fakt fajn. V minus trinacti toci jak o zivot snad pet minut.
cha! na pohodu – musel jsem teda asi čtyři vteřiny točit, ale pak hned naskočil, frajér jeden :) jinak startuju vždycky na brnknutí. čili baterka dobrá, auto taky a nafta asi taky (přidávám VIF). akorát nevím, co tam vlastně za baterku mám, abych vám mohl dát referenci :) esli si ráno vzponenu, tak na to mrknu a napíšu to pak sem...

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

Napsal: 09 led 2017 13:08
od cyril1967
Ja mám 95 Ah 830A bosch a som nešťastný,má cca rok.Čerstvo nabitá,potočím 10 sekúnd a koniec.

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

Napsal: 09 led 2017 13:45
od Honza21
Varta Blue 72Ah 630A - v létě v poho. Při těchto -15 mrazech dělá psí kusy - prostě moc se jí nechce startovat. Asi jsem to přehnal se spořivostí, měl jsem koupit silnější. Nicméně dnes ráno -16. Pouze na baterku motor nenaskočil. 5 x jsme startoval za pomocí startovacího trafa z Lídlu (1200 Kč) a pořád nic. Vždy s přestávkou 10 min se současným dobíjením. Pak jsem cca 10 min nahříval motorový prostor a baterku horkovzdušnou pistolí ( s rozumnou vzdáleností ) a motor naskočil celkem ochotně. Máte někdo zkušenosti s ohřevem motorového prostoru teplovzduchem venku (cca 2 kW) ? Nebo je to přidávání kapek do moře a bez garáže to nemá smysl ?