Navijáky

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
David

Navijáky

#1 Příspěvek od David » stř zář 27, 2006 15:33

Zdar,
výborný nápad na téma myslím.
Já osobně mám warn9000 s rolnou a protože jezdím sám a nikdo mi svoje zkušenosti bohužel nepředává :-( tak pak ty moje jsou většinou vykupovány tvrdou realitou praxe... :lol: Za všechny moje dosavadní bych rád uvedl jedinou, i když protože mám jenom A/T pneu tak navijákuju téměř při každém serióznějším výjezdu :D. Na konci poslední zimy jsem jel na kraji louky pod lesem takovým pohodovým úvozem, bylo cca 30 cm sněhu. Problém byl v tom, že pod sněhem byla schovaná dost hustá mokřina. Nebudu to protahovat, zapadl jsem po pár manévrech předkem tak, že přední kola vč. pneu nebyly vidět... :( A stromy byly na druhé straně louky. Jediná možnost byla lano natáhnout téměř v úhlu 90° a bylo to o fous abych vůbec dosáhl na strom. Při tahání pak lano v takovémhle extrémním úhlu sjelo z boční rolny a "seklo" se mezi boční a spodní rolnou a pak v tahu prasklo...Byla to taková šleha, že zbytek lana letěl ke stromu, kde byl uvázaný a celý (byl to nějaký starý vysoký dub) ho po nárazu do kmene oklepal od sněhu. Kurta to kupodivu vydržela. Kamarád co byl se mnou stál metr vedle stromu :cry: Nestalo se nic, ale od té doby vozím produžovací lano, kladku a dodržuji maximální doporučené úhly a hlavně pokud je někdo se mnou hodně si hlídám aby nikdo nelezl k napnutému lanu...Možná koupím nebo nějak budu alternovat stahovací deku. Určitě má svůj smysl...

David

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1217
Registrován: sob čer 10, 2006 15:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Admin » pát zář 29, 2006 06:48

Zdělte nám vaše zkušenosti, rady a návody.

Uživatelský avatar
krtek007
Příspěvky: 394
Registrován: pon črc 03, 2006 00:10
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od krtek007 » pon říj 02, 2006 09:11

Cauves lidi, no ja moc praktickych zkusenosti na svem aute nemam. Diskosku teprve zacinam vyzbrojovat. KAzdopadne jsem uvazoval o navijaku "Came UP 9000i" ale pak jsem se dozvedel ze jde v podstate o Thaiwanskou vyrobu, ktera je srovnatelna s produkci firmy Noell. Po precteni recenzi a testu na nejmenovanem webu jsem vsak znacku Noell temer zatratil....dokud jsem nemel moznost si okouknout a v praxi otestovat navijak E - 6804 kg 12 V NOELL

http://www.noell.cz/eshop/index.php?cnt ... 2&act=0302

PErfektni provedeni, 100% funcnost. A kdyz jsem se dovedel, ze Noell dela taky navijak E hydraulický - 6804 kg NOELL
http://www.noell.cz/eshop/index.php?cnt ... 2&act=0302
tak uvazuju, ze bych tenhle hydraulicky asi otestoval. JEstli mate nekdo zkusenost, at dobrou nebo spatnou, s temihle navijaky tak dejte vedet. Pokud budu mit sebemensi pochybnost tak pujdu stejne do Warnu :)))
ps: jakou minimalni taznou silu by podle vas mel navijak mit?? myslim zkusenost z praxe.

Michal
AUT VIAM INVENIAM AUT FACIAM // DI 300TDi // Defender 110 td4

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1217
Registrován: sob čer 10, 2006 15:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Admin » úte říj 03, 2006 21:47

Nejvíce používaný naviják na Defender 90, 110 a Discovery II je
WARN CE - M6000 12V, tažná síla: 2700 Kg
výkon: 3,5 kW
vybavení: kabel dálk. ovládání 3,7m (možno i radiové ovládání)
převodovka: třístupňová, planetová
převod: 156:1
zpětná brzda: automatická
rozměry bubnu: 226,5 x 63,5 mm
hmotnost: 34 kg
rozměry lana: 30m x 8mm
kabel k baterii: 1,83m

Na Defendry 130 s plošinama
WARN CE - M8000 12V, tažná síla: 3600 Kg
výkon: 3,5 kW (12V)
vybavení: kabel dálk. ovládání 3,7m (možno i radiové ovládání)
převodovka: třístupňová, planetová
převod: 216:1
zpětná brzda: automatická
rozměry bubnu: 226,5 x 65,3
hmotnost: 34 kg
rozměry lana: 30m x 8mm
kabel k baterii: 1,83m

Jak vidíte motor mají stejný, a váhou jsou taky totožný. Rozdíl je v převodu a v průměru bubnu.
Další z věcí kterou je potřeba brát v úvahu je váha navijáku. Na seriový tlumiče a pružiny to bude velký tlak a předek půjde určitě dolů. Proto bych se poohlédl i po jiných tlumičích a pružinách, teda pokud jste to již neudělali. :wink:

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1217
Registrován: sob čer 10, 2006 15:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Admin » úte říj 03, 2006 21:57

krtek007 píše:Cauves lidi, no ja moc praktickych zkusenosti na svem aute nemam. Diskosku teprve zacinam vyzbrojovat. KAzdopadne jsem uvazoval o navijaku "Came UP 9000i" ale pak jsem se dozvedel ze jde v podstate o Thaiwanskou vyrobu, ktera je srovnatelna s produkci firmy Noell. Po precteni recenzi a testu na nejmenovanem webu jsem vsak znacku Noell temer zatratil....dokud jsem nemel moznost si okouknout a v praxi otestovat navijak E - 6804 kg 12 V NOELL

http://www.noell.cz/eshop/index.php?cnt ... 2&act=0302

PErfektni provedeni, 100% funcnost. A kdyz jsem se dovedel, ze Noell dela taky navijak E hydraulický - 6804 kg NOELL
http://www.noell.cz/eshop/index.php?cnt ... 2&act=0302
tak uvazuju, ze bych tenhle hydraulicky asi otestoval. JEstli mate nekdo zkusenost, at dobrou nebo spatnou, s temihle navijaky tak dejte vedet. Pokud budu mit sebemensi pochybnost tak pujdu stejne do Warnu :)))
ps: jakou minimalni taznou silu by podle vas mel navijak mit?? myslim zkusenost z praxe.

Michal
Myslím si že bych sáhl raději po osvěčené značce WARN nebo SUPERWINSCH, než o levnější parodii a na hydrauliku raději zapomeň.
Víš v jednom přísloví se praví:Nejsem tak bohatý abych si mohl kupovat levné věci. :wink:
Šťastnou ruku a zdravý rozum při výběru.

Uživatelský avatar
krtek007
Příspěvky: 394
Registrován: pon črc 03, 2006 00:10
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od krtek007 » stř říj 04, 2006 08:47

HIHI...asi mas recht, ja bych z toho Noella asi mel divnej pocit:)) Jo prosimte proc myslis, ze na hydrauliku radeji zapomenout?? Myslis obecne nebo od pochybnych znacek? Michal
AUT VIAM INVENIAM AUT FACIAM // DI 300TDi // Defender 110 td4

Uživatelský avatar
krtek007
Příspěvky: 394
Registrován: pon črc 03, 2006 00:10
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od krtek007 » stř říj 04, 2006 09:54

Ted jsem si vzpomnel, vite nekdo neco o navijacich znacek Tabor a MAgnum??? Pry je vyrabi Warn, ale nikde jsem nenasel zadnou recenzi nebo aspon nejake rozumne zhodnoceni.
M.
http://www.shercosales.com/index.asp?Pa ... rodID=4797
AUT VIAM INVENIAM AUT FACIAM // DI 300TDi // Defender 110 td4

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1217
Registrován: sob čer 10, 2006 15:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Admin » čtv říj 05, 2006 19:10

krtek007 píše:HIHI...asi mas recht, ja bych z toho Noella asi mel divnej pocit:)) Jo prosimte proc myslis, ze na hydrauliku radeji zapomenout?? Myslis obecne nebo od pochybnych znacek? Michal
Obecně. Kolik lidí má hydraulický naviják? Budeš muset vymyslet nový držák a řemenici na čerpadlo, umístit nábobku,...... moc velký zásah do vozu. A už vůbec né Noell :?

Uživatelský avatar
krtek007
Příspěvky: 394
Registrován: pon črc 03, 2006 00:10
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od krtek007 » pát říj 06, 2006 11:40

Jasny, ja nemyslel Noell. Myslel jsem hydrauliku jako takovou. Vim ze je pouziva treba US Army na autech, protoze jsou "prakticky neznicitelny" . Proto me to taky zaujalo. S tim zasahem je to asi pravda, ale kdyby ta pridana hodnota vydrze a spolehlivosti byla dost velka tak.... kdo vi:) No kazdopadne ted jsem ve fazi ladeni podvozku a navijak s pevnostakem prijdou hned potom. Jen se musim domluvit s kamaradem co me dela technicky, ta "nehomologace" narazniku je docela orisek:))))
AUT VIAM INVENIAM AUT FACIAM // DI 300TDi // Defender 110 td4

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1217
Registrován: sob čer 10, 2006 15:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Admin » pát říj 06, 2006 15:02

Na tvojí Discoveru jsem viděl podobný pevnostní rám jako dělá ARB. Docela síla, takový 50kg "drobeček". Zkusím udělat fotečku. S homologaci - nehomologaci ti držím palce :wink:

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5023
Registrován: úte říj 10, 2006 14:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

#11 Příspěvek od Rover » úte říj 10, 2006 16:34

Kdyby někdo chtěl umím MileMarkery včetně hydrauliky, MileMarker mimochodem používá US Army... Neživím se tím, jen umím slušné ceny... :) Případně začal navijáky dělat i Britpart, ty se dají taky sehnat za rozum...
Country boy...

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1217
Registrován: sob čer 10, 2006 15:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Admin » úte říj 10, 2006 17:46

Rover píše:Kdyby někdo chtěl umím MileMarkery včetně hydrauliky, MileMarker mimochodem používá US Army... Neživím se tím, jen umím slušné ceny... :) Případně začal navijáky dělat i Britpart, ty se dají taky sehnat za rozum...
Tak a máme tady první nabídku služeb. :D Můžet jí vložit i do sekce Nábídka služeb a zboží pro vozy Land Rover

Uživatelský avatar
krtek007
Příspěvky: 394
Registrován: pon črc 03, 2006 00:10
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od krtek007 » úte říj 10, 2006 20:55

Rover>>No takova nabidka zni velice zajimave. Ale nejdriv bych si dovolil otazecku. Jak je to s tou hydraulikou?? Vyhody a nevyhody... Nas mily Admin(hihi:*) hydrauliku docela zavrhnul a jeho duvody znely vcelku rozumne. Docela bych si ale poslechl i dalsi zasvecene nazory. Kdyz uz ten vytouzeny navijak koupim tak bych si vazne chtel byt jisty, ze jsem vybral nejlip jak to slo. Diky Michal
AUT VIAM INVENIAM AUT FACIAM // DI 300TDi // Defender 110 td4

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5023
Registrován: úte říj 10, 2006 14:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

#14 Příspěvek od Rover » stř říj 11, 2006 10:12

Pokud běží motor tak hydraulika funguje, není závislá na baterii, to je jasná věc, tlak si bere ze sériového serva, dá se koupit i silnější, na defendra jsou dostupné kity..., teoreticky při extrémním zatížení navijáku nemusí stroprocentně fungovat posilovač řízení, ale to je fakt extrém..., osobně nedokážu říct co bych si vybral, nevýhody elektřiny jsou asi všeobecně známé, nejvíc asi choulostivost na zkratování vodou při používání navijáku při brodění..., nicméně usarmy používá na H1 hydrauliku... asi vědí proč
Country boy...

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1217
Registrován: sob čer 10, 2006 15:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Admin » stř říj 11, 2006 20:43

Hydraulika je těžší než elektrický naviják. H1 je velký ocelový hovado. Nevím, zda některá Armáda používa na Defíkovi hydrauliku.
Pokud je zástavba udělaná pořádně a dělal jí někdo kdo trochu u práce přemýšlí tak lze provozovat naviják i ve vodě bezproblému.
Jeden příklad za všechny. Často jsem viděl ovládací krabici k navijáku umístěnou hned nad motorem navijáku. Je vystavená povětrnostním podmínkám, v zimě tam proniká sůl. Pak odejdou spínací relátka, nebo i motor. U nás dáváme u Defíka nejčasteji tu ovládaví krabici do motorovýho prostoru na podběh kola, takže je chráněná proti dešti, soli, ... atd. Nebo jsme jí už párkrát dávali do kastlíku kde je baterka, nebo řídící jednotka. Kabeláž dáváme vlastní a originální kabel co dodává WARN je skoro o polovinu menší.
Naposledy upravil(a) Admin dne čtv říj 12, 2006 07:28, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1571
Registrován: čtv říj 12, 2006 03:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od OC » čtv říj 12, 2006 04:14

Rover píše:Pokud běží motor tak hydraulika funguje
A naopak. Což právě může být docela dobrý důvod pro elektriku :)

Já sám jezdím off road jen velmi rekreačně (ostatně v současnosti na to ani nemám vůz), takže vlastní zkušenost nemám; ale o chcíplých motorech uprostřed brodění, kdy bylo potřeba (a) dostat se na břeh, (b) sušit, (c) startovat v tomto specifickém pořadí, a právě (a) bylo možné jen díky elektrice, jsem už slyšel :)
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1217
Registrován: sob čer 10, 2006 15:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Admin » čtv říj 12, 2006 14:34

Při brodění přeci funguje altík i pod vodou. Elektrickýho navijáku ve vodě bych se nebál. 8)

David

#18 Příspěvek od David » čtv říj 12, 2006 15:22

já bych se elektriky taky nebál, klíčový skutečně je, jak je celá montáž provedena a jak moc se u toho přemýšlelo. Nechci tady teď nikomu pochlebovat, ale ve Vrchlabí se dělaj nejlepší montáže co jsem zatím kdy viděl. A naši armádní speciálové používají na svých upravených 110 taky elektriku (konkrétně WARN 15000) :shock: , jo, viděl jsem to na vlastní oči, je to masakr, ale na všechny ty přídavné věci a pancéřování je taková tažná síla třeba a věřím tomu, že kdyby s tím byly problémy, tak to tam nedají. Co jsem četl, tak hydralika se používá spíš na větší a těžší nákladní auta a na stroje, které jí využívají x hodin v kuse. Pokud si člověk s "normálním" off roadem vypomůže s prodlužkama a kladkama, tak silnej elektrickej naviják neutahá a je plně dostačující. Je to ale jen můj osobní názor :?

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1571
Registrován: čtv říj 12, 2006 03:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od OC » čtv říj 12, 2006 18:40

Admin píše:Při brodění přeci funguje altík i pod vodou. Elektrickýho navijáku ve vodě bych se nebál. 8)
Eh, asi jsem to napsal nesrozumitelně?!?

Já také ne. Naopak jsem chtěl říci, že bych se při brodění (a v obdobných situacích) bál hydrauliky, protože pokud motor chcípne, s elektrikou se ještě na baterku dostanu ven (nebrodím-li zrovna Mississippi), zatímco s hydraulikou mám smolíka.
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1217
Registrován: sob čer 10, 2006 15:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Admin » čtv říj 12, 2006 18:52

Napsal jsi to dobře. Jen jsem tím chtěl říct, že voda by neměla být problém pro motor navijáku i alternátoru z důvodu zkratu. :wink:

Odpovědět