Voda je problem iba pre jemnu elektroniku. Navijak a alternator s tym nema problem. Skor loziska.Admin píše:Napsal jsi to dobře. Jen jsem tím chtěl říct, že voda by neměla být problém pro motor navijáku i alternátoru z důvodu zkratu.
Navijáky
Moderátor: Acon
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Síla navijáku
Admin píše:Nejvíce používaný naviják na Defender 90, 110 a Discovery II je
WARN CE - M6000 12V, tažná síla: 2700 Kg
výkon: 3,5 kW
Na Defendry 130 s plošinama
WARN CE - M8000 12V, tažná síla: 3600 Kg
výkon: 3,5 kW (12V)
Někde jsem čet, že při stanovení výkonu navijáku se počítá 1,5 násobek váhy auta. Nevím přesně co váží Defendry, ale moje Disco 2 má papírovou hmotnost 2155 kg a podle klíče co jsem psal by měla být tažná síla navijáku "3232 kg" proto se mi zdá WARM CE M6000 slabý a pracuje v max. proudovém a mechanickém zatížení. (Hoří kabely atd.) Já jsem koupil WARN XD 9000i s tažnou silou 4,08t i s nějakou výkonovou rezervou. MilošII
Re: Síla navijáku
Ak ti horia kabely tak je to niekto urobil zle...alykolvek navijak urobis a spravne navrhnes kable tak nemozu "horiet".Miloš II píše:Admin píše:Nejvíce používaný naviják na Defender 90, 110 a Discovery II je
WARN CE - M6000 12V, tažná síla: 2700 Kg
výkon: 3,5 kW
Na Defendry 130 s plošinama
WARN CE - M8000 12V, tažná síla: 3600 Kg
výkon: 3,5 kW (12V)
Někde jsem čet, že při stanovení výkonu navijáku se počítá 1,5 násobek váhy auta. Nevím přesně co váží Defendry, ale moje Disco 2 má papírovou hmotnost 2155 kg a podle klíče co jsem psal by měla být tažná síla navijáku "3232 kg" proto se mi zdá WARM CE M6000 slabý a pracuje v max. proudovém a mechanickém zatížení. (Hoří kabely atd.) Já jsem koupil WARN XD 9000i s tažnou silou 4,08t i s nějakou výkonovou rezervou. MilošII
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- Admin
- Admin fóra
- Příspěvky: 1216
- Registrován: 10 čer 2006 16:13
- tel.: +420 777 883 488
- Bydliště: Vrchlabí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Síla navijáku
Asi takhle, WARN 6000,8000 i 9000 mají stejný motor rozdíl je pouze v převodech.Miloš II píše: Někde jsem čet, že při stanovení výkonu navijáku se počítá 1,5 násobek váhy auta. Nevím přesně co váží Defendry, ale moje Disco 2 má papírovou hmotnost 2155 kg a podle klíče co jsem psal by měla být tažná síla navijáku "3232 kg" proto se mi zdá WARM CE M6000 slabý a pracuje v max. proudovém a mechanickém zatížení. (Hoří kabely atd.) Já jsem koupil WARN XD 9000i s tažnou silou 4,08t i s nějakou výkonovou rezervou. MilošII
Při koupi je potřeba taky uvážit, že výrobce udává tažnou sílu navijáku na tzv."první lano".
První lano znamená když vymotáte lano na konec a začnete navíjet zpět, tak první řada v cívce je první lano, pak táhnete silou např. 3,5 t. Pak se začne lano navíjet na "druhou řadu" a tam je tažná síla už 2.8 t. no a na "třetí lano" je pouze 1.9 t.
Jinak tenhle "nedostatek" se dá omezit tak, že si přikoupíte kladku a kurtu. Kurtu dáte např. za strom, a kladkou protáhnete lano od navijáku a konec s hákem si dáte zpět na auto, třeba do tažného oka. Takže budete mít dvě lana a síla se vám kladkou násobí 2x První lano 7 t, druhé lano 5.6 t a třetí lano 3,8 t.
Pokud někomu "hoří" kabely k navijáku, tak doporučuji natahat novou ze silnějších kabelů. U nás vůbec nedáváme kabely dodávané spolu s navijákem, děláme je celé nové. Ideálním vodičem je Cuflex v průměrech 50, 70, a 90mm.
- RudaK
- Příspěvky: 8487
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: Síla navijáku
Dotaz na AdminaAdmin píše:Asi takhle, WARN 6000,8000 i 9000 mají stejný motor rozdíl je pouze v převodech.
Při koupi je potřeba taky uvážit, že výrobce udává tažnou sílu navijáku na tzv."první lano".
První lano znamená když vymotáte lano na konec a začnete navíjet zpět, tak první řada v cívce je první lano, pak táhnete silou např. 3,5 t. Pak se začne lano navíjet na "druhou řadu" a tam je tažná síla už 2.8 t. no a na "třetí lano" je pouze 1.9 t.
Jinak tenhle "nedostatek" se dá omezit tak, že si přikoupíte kladku a kurtu. Kurtu dáte např. za strom, a kladkou protáhnete lano od navijáku a konec s hákem si dáte zpět na auto, třeba do tažného oka. Takže budete mít dvě lana a síla se vám kladkou násobí 2x První lano 7 t, druhé lano 5.6 t a třetí lano 3,8 t.
Pokud někomu "hoří" kabely k navijáku, tak doporučuji natahat novou ze silnějších kabelů. U nás vůbec nedáváme kabely dodávané spolu s navijákem, děláme je celé nové. Ideálním vodičem je Cuflex v průměrech 50, 70, a 90mm.
Jaký naviják bys doporučil na D3.Orig tam montujou Warn 9.5 XP.Díky za radu
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
- Admin
- Admin fóra
- Příspěvky: 1216
- Registrován: 10 čer 2006 16:13
- tel.: +420 777 883 488
- Bydliště: Vrchlabí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Síla navijáku
Dal bych tam nejmíň WARN 8000, nebo jak jsi napsal WARN 9500.RudaK píše:Dotaz na Admina
Jaký naviják bys doporučil na D3.Orig tam montujou Warn 9.5 XP.Díky za radu
Re: Síla navijáku
DíkAdmin píše:Dal bych tam nejmíň WARN 8000, nebo jak jsi napsal WARN 9500.RudaK píše:Dotaz na Admina
Jaký naviják bys doporučil na D3.Orig tam montujou Warn 9.5 XP.Díky za radu
- RudaK
- Příspěvky: 8487
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: Síla navijáku
Ještě jednou dík ( sem se zapoměl přihlásit)Anonymous píše:DíkAdmin píše: Dal bych tam nejmíň WARN 8000, nebo jak jsi napsal WARN 9500.
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Dálkové ovládání
Máte někdo zkušenost s dálkovým ovládím k navijáku? Pokukoval jsem po kitu od Noell, ale chtěl bych si nechat zapojení na ruku. Miloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park
- RudaK
- Příspěvky: 8487
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: Dálkové ovládání
Todle mají v Praze Miloši. http://www.navijaky.cz/ A ten drátový ovladač tam můžeš nechat,fungujou oba ovladače.ovšem zkušenosti nemám,však víš,ale co není může býtMiloš II píše:Máte někdo zkušenost s dálkovým ovládím k navijáku? Pokukoval jsem po kitu od Noell, ale chtěl bych si nechat zapojení na ruku. Miloš II
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dálkové ovládání
No a tohle jsem našel k tomu odkazu já aby se vědělo odkud vítr fouká a maj ho dokonce za stejnou cenu. Co se týče tohoto typu ale je jich tam víc. Miloš IIRudaK píše:Todle mají v Praze Miloši. http://www.navijaky.cz/ A ten drátový ovladač tam můžeš nechat,fungujou oba ovladače.ovšem zkušenosti nemám,však víš,ale co není může býtMiloš II píše:Máte někdo zkušenost s dálkovým ovládím k navijáku? Pokukoval jsem po kitu od Noell, ale chtěl bych si nechat zapojení na ruku. Miloš II
http://www.ryderswinch.co.uk/default.as ... 8&Categ=55
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park
- erik
- Příspěvky: 2869
- Registrován: 16 říj 2006 19:00
- tel.: +421905448329
- auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
- Bydliště: skalica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Navijáky
To je klasicka situace problemu tahani auta, kdyz mas strom kolmo na smer jizdy. Ja jsem tak ustrihl lano 3x. Nikdy jinak. Musis hlidat, aby lano bylo na rolne a jakmile jide na ostrou hranu, je zle.Na to je jen jeden lek. Kdyz mas po leve a prave strane stromy, tak natahnout pred auto kladku a tu zakotvit treba pomocnym lanem. Nebo podlozit kola auta tak, aby lano slo pres rolnu a pak doufat, ye se to otoci ve smeru lana..David píše:Zdar,
výborný nápad na téma myslím.
Já osobně mám warn9000 s rolnou a protože jezdím sám a nikdo mi svoje zkušenosti bohužel nepředává tak pak ty moje jsou většinou vykupovány tvrdou realitou praxe... Za všechny moje dosavadní bych rád uvedl jedinou, i když protože mám jenom A/T pneu tak navijákuju téměř při každém serióznějším výjezdu . Na konci poslední zimy jsem jel na kraji louky pod lesem takovým pohodovým úvozem, bylo cca 30 cm sněhu. Problém byl v tom, že pod sněhem byla schovaná dost hustá mokřina. Nebudu to protahovat, zapadl jsem po pár manévrech předkem tak, že přední kola vč. pneu nebyly vidět... A stromy byly na druhé straně louky. Jediná možnost byla lano natáhnout téměř v úhlu 90° a bylo to o fous abych vůbec dosáhl na strom. Při tahání pak lano v takovémhle extrémním úhlu sjelo z boční rolny a "seklo" se mezi boční a spodní rolnou a pak v tahu prasklo...Byla to taková šleha, že zbytek lana letěl ke stromu, kde byl uvázaný a celý (byl to nějaký starý vysoký dub) ho po nárazu do kmene oklepal od sněhu. Kurta to kupodivu vydržela. Kamarád co byl se mnou stál metr vedle stromu Nestalo se nic, ale od té doby vozím produžovací lano, kladku a dodržuji maximální doporučené úhly a hlavně pokud je někdo se mnou hodně si hlídám aby nikdo nelezl k napnutému lanu...Možná koupím nebo nějak budu alternovat stahovací deku. Určitě má svůj smysl...
David
Jine tema je druh navijaku jam mam Warn 6000 a pres kladku se vytahnu . Horsi je, kdyz mam tahat 110. Ja po dlouhem premysleni yvolim Warn 8250. Je to rychlonavijak. Vyhoda je takova, ye pri vytahovani navijakem se auto lehce chytne a navijak rychle dovine a neprejedes lano a lehce ti pomuze a drzis rychlost a aaa
Jinak ma ho Dano. Videl jsem ho v akci... OK
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu
Discovery 3 ,bez skrabancu
- erik
- Příspěvky: 2869
- Registrován: 16 říj 2006 19:00
- tel.: +421905448329
- auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
- Bydliště: skalica
- Kontaktovat uživatele:
Co je to pruvlak?Potapěč píše:Další možnost jak vyřešit tuto zapeklitou situaci je místo rolny používat průvlak. Já osobně mám průvlak i syntetické lano a to je přímo radost se od někud tahat, lehké, nehrozí vážné zranění při manipulaci ani při přetržení, snadná údržba. Prostě samá pozitiva a jistoty.
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu
Discovery 3 ,bez skrabancu
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Je to většinou leštěnej duralerik píše:Co je to pruvlak?Potapěč píše:Další možnost jak vyřešit tuto zapeklitou situaci je místo rolny používat průvlak. Já osobně mám průvlak i syntetické lano a to je přímo radost se od někud tahat, lehké, nehrozí vážné zranění při manipulaci ani při přetržení, snadná údržba. Prostě samá pozitiva a jistoty.
http://www.devon4x4.com/user/d44fairlead.jpg
MIloš II
[/url]
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park
Re: Navijáky
Eriku fakt ides do 8250tky ???erik píše: Ja po dlouhem premysleni zvolim Warn 8250. Je to rychlonavijak. Vyhoda je takova, ze pri vytahovani navijakem se auto lehce chytne a navijak rychle dovine a neprejedes lano a lehce ti pomuze a drzis rychlost a aaa
Jinak ma ho Dano. Videl jsem ho v akci... OK
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- RudaK
- Příspěvky: 8487
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Tak to se prozměnu líbí i mě.Miloš II píše:Je to většinou leštěnej duralerik píše: Co je to pruvlak?
http://www.devon4x4.com/user/d44fairlead.jpg
MIloš II
[/url]
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "