Navijáky

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#21 Příspěvek od DanoDEF » 15 říj 2006 21:44

Admin píše:Napsal jsi to dobře. Jen jsem tím chtěl říct, že voda by neměla být problém pro motor navijáku i alternátoru z důvodu zkratu. :wink:
Voda je problem iba pre jemnu elektroniku. Navijak a alternator s tym nema problem. Skor loziska.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Potapěč

#22 Příspěvek od Potapěč » 18 lis 2006 15:17

Navijáků Noel jsme kupovali a montovali v klubu už asi 25ks. Za pět let byla jen jediná reklamace spůsobená špatným používáním navijáku, takže bych tuto značku nezatracoval. Já osobně mám Noel už na třetím autě.

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Síla navijáku

#23 Příspěvek od Miloš II » 21 lis 2006 14:18

Admin píše:Nejvíce používaný naviják na Defender 90, 110 a Discovery II je
WARN CE - M6000 12V, tažná síla: 2700 Kg
výkon: 3,5 kW

Na Defendry 130 s plošinama
WARN CE - M8000 12V, tažná síla: 3600 Kg
výkon: 3,5 kW (12V)

Někde jsem čet, že při stanovení výkonu navijáku se počítá 1,5 násobek váhy auta. Nevím přesně co váží Defendry, ale moje Disco 2 má papírovou hmotnost 2155 kg a podle klíče co jsem psal by měla být tažná síla navijáku "3232 kg" proto se mi zdá WARM CE M6000 slabý a pracuje v max. proudovém a mechanickém zatížení. (Hoří kabely atd.) Já jsem koupil WARN XD 9000i s tažnou silou 4,08t i s nějakou výkonovou rezervou. MilošII

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Síla navijáku

#24 Příspěvek od DanoDEF » 21 lis 2006 19:01

Miloš II píše:
Admin píše:Nejvíce používaný naviják na Defender 90, 110 a Discovery II je
WARN CE - M6000 12V, tažná síla: 2700 Kg
výkon: 3,5 kW

Na Defendry 130 s plošinama
WARN CE - M8000 12V, tažná síla: 3600 Kg
výkon: 3,5 kW (12V)

Někde jsem čet, že při stanovení výkonu navijáku se počítá 1,5 násobek váhy auta. Nevím přesně co váží Defendry, ale moje Disco 2 má papírovou hmotnost 2155 kg a podle klíče co jsem psal by měla být tažná síla navijáku "3232 kg" proto se mi zdá WARM CE M6000 slabý a pracuje v max. proudovém a mechanickém zatížení. (Hoří kabely atd.) Já jsem koupil WARN XD 9000i s tažnou silou 4,08t i s nějakou výkonovou rezervou. MilošII
Ak ti horia kabely tak je to niekto urobil zle...alykolvek navijak urobis a spravne navrhnes kable tak nemozu "horiet".
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

Re: Síla navijáku

#25 Příspěvek od Admin » 24 lis 2006 13:41

Miloš II píše: Někde jsem čet, že při stanovení výkonu navijáku se počítá 1,5 násobek váhy auta. Nevím přesně co váží Defendry, ale moje Disco 2 má papírovou hmotnost 2155 kg a podle klíče co jsem psal by měla být tažná síla navijáku "3232 kg" proto se mi zdá WARM CE M6000 slabý a pracuje v max. proudovém a mechanickém zatížení. (Hoří kabely atd.) Já jsem koupil WARN XD 9000i s tažnou silou 4,08t i s nějakou výkonovou rezervou. MilošII
Asi takhle, WARN 6000,8000 i 9000 mají stejný motor rozdíl je pouze v převodech.
Při koupi je potřeba taky uvážit, že výrobce udává tažnou sílu navijáku na tzv."první lano".
První lano znamená když vymotáte lano na konec a začnete navíjet zpět, tak první řada v cívce je první lano, pak táhnete silou např. 3,5 t. Pak se začne lano navíjet na "druhou řadu" a tam je tažná síla už 2.8 t. no a na "třetí lano" je pouze 1.9 t.
Jinak tenhle "nedostatek" se dá omezit tak, že si přikoupíte kladku a kurtu. Kurtu dáte např. za strom, a kladkou protáhnete lano od navijáku a konec s hákem si dáte zpět na auto, třeba do tažného oka. Takže budete mít dvě lana a síla se vám kladkou násobí 2x :shock: První lano 7 t, druhé lano 5.6 t a třetí lano 3,8 t.
Pokud někomu "hoří" kabely k navijáku, tak doporučuji natahat novou ze silnějších kabelů. U nás vůbec nedáváme kabely dodávané spolu s navijákem, děláme je celé nové. Ideálním vodičem je Cuflex v průměrech 50, 70, a 90mm.

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8487
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Síla navijáku

#26 Příspěvek od RudaK » 25 lis 2006 21:15

Admin píše:Asi takhle, WARN 6000,8000 i 9000 mají stejný motor rozdíl je pouze v převodech.
Při koupi je potřeba taky uvážit, že výrobce udává tažnou sílu navijáku na tzv."první lano".
První lano znamená když vymotáte lano na konec a začnete navíjet zpět, tak první řada v cívce je první lano, pak táhnete silou např. 3,5 t. Pak se začne lano navíjet na "druhou řadu" a tam je tažná síla už 2.8 t. no a na "třetí lano" je pouze 1.9 t.
Jinak tenhle "nedostatek" se dá omezit tak, že si přikoupíte kladku a kurtu. Kurtu dáte např. za strom, a kladkou protáhnete lano od navijáku a konec s hákem si dáte zpět na auto, třeba do tažného oka. Takže budete mít dvě lana a síla se vám kladkou násobí 2x :shock: První lano 7 t, druhé lano 5.6 t a třetí lano 3,8 t.
Pokud někomu "hoří" kabely k navijáku, tak doporučuji natahat novou ze silnějších kabelů. U nás vůbec nedáváme kabely dodávané spolu s navijákem, děláme je celé nové. Ideálním vodičem je Cuflex v průměrech 50, 70, a 90mm.
Dotaz na Admina
Jaký naviják bys doporučil na D3.Orig tam montujou Warn 9.5 XP.Díky za radu
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

Re: Síla navijáku

#27 Příspěvek od Admin » 30 lis 2006 17:59

RudaK píše:Dotaz na Admina
Jaký naviják bys doporučil na D3.Orig tam montujou Warn 9.5 XP.Díky za radu
Dal bych tam nejmíň WARN 8000, nebo jak jsi napsal WARN 9500.

Návštěvník

Re: Síla navijáku

#28 Příspěvek od Návštěvník » 30 lis 2006 19:04

Admin píše:
RudaK píše:Dotaz na Admina
Jaký naviják bys doporučil na D3.Orig tam montujou Warn 9.5 XP.Díky za radu
Dal bych tam nejmíň WARN 8000, nebo jak jsi napsal WARN 9500.
Dík

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8487
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Síla navijáku

#29 Příspěvek od RudaK » 30 lis 2006 19:07

Anonymous píše:
Admin píše: Dal bych tam nejmíň WARN 8000, nebo jak jsi napsal WARN 9500.
Dík
Ještě jednou dík ( sem se zapoměl přihlásit)
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
Jarys
Příspěvky: 911
Registrován: 29 pro 2006 13:39
Bydliště: Broumov

#30 Příspěvek od Jarys » 30 led 2007 22:25

Musím kvůli montáži navijáku měnit i nárazník nebo můžu nechat origo? DII r. v. 2003. Nemáte obrázky, jak to pak vypadá prosím?
Disco mi zachránilo život

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Dálkové ovládání

#31 Příspěvek od Miloš II » 31 led 2007 13:16

Máte někdo zkušenost s dálkovým ovládím k navijáku? Pokukoval jsem po kitu od Noell, ale chtěl bych si nechat zapojení na ruku. Miloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8487
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Dálkové ovládání

#32 Příspěvek od RudaK » 31 led 2007 13:32

Miloš II píše:Máte někdo zkušenost s dálkovým ovládím k navijáku? Pokukoval jsem po kitu od Noell, ale chtěl bych si nechat zapojení na ruku. Miloš II
Todle mají v Praze Miloši. http://www.navijaky.cz/ A ten drátový ovladač tam můžeš nechat,fungujou oba ovladače.ovšem zkušenosti nemám,však víš,ale co není může být :wink:
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Dálkové ovládání

#33 Příspěvek od Miloš II » 31 led 2007 14:02

RudaK píše:
Miloš II píše:Máte někdo zkušenost s dálkovým ovládím k navijáku? Pokukoval jsem po kitu od Noell, ale chtěl bych si nechat zapojení na ruku. Miloš II
Todle mají v Praze Miloši. http://www.navijaky.cz/ A ten drátový ovladač tam můžeš nechat,fungujou oba ovladače.ovšem zkušenosti nemám,však víš,ale co není může být :wink:
No a tohle jsem našel k tomu odkazu já aby se vědělo odkud vítr fouká :lol: a maj ho dokonce za stejnou cenu. Co se týče tohoto typu ale je jich tam víc. Miloš II
http://www.ryderswinch.co.uk/default.as ... 8&Categ=55
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2869
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

Re: Navijáky

#34 Příspěvek od erik » 31 led 2007 15:02

David píše:Zdar,
výborný nápad na téma myslím.
Já osobně mám warn9000 s rolnou a protože jezdím sám a nikdo mi svoje zkušenosti bohužel nepředává :-( tak pak ty moje jsou většinou vykupovány tvrdou realitou praxe... :lol: Za všechny moje dosavadní bych rád uvedl jedinou, i když protože mám jenom A/T pneu tak navijákuju téměř při každém serióznějším výjezdu :D. Na konci poslední zimy jsem jel na kraji louky pod lesem takovým pohodovým úvozem, bylo cca 30 cm sněhu. Problém byl v tom, že pod sněhem byla schovaná dost hustá mokřina. Nebudu to protahovat, zapadl jsem po pár manévrech předkem tak, že přední kola vč. pneu nebyly vidět... :( A stromy byly na druhé straně louky. Jediná možnost byla lano natáhnout téměř v úhlu 90° a bylo to o fous abych vůbec dosáhl na strom. Při tahání pak lano v takovémhle extrémním úhlu sjelo z boční rolny a "seklo" se mezi boční a spodní rolnou a pak v tahu prasklo...Byla to taková šleha, že zbytek lana letěl ke stromu, kde byl uvázaný a celý (byl to nějaký starý vysoký dub) ho po nárazu do kmene oklepal od sněhu. Kurta to kupodivu vydržela. Kamarád co byl se mnou stál metr vedle stromu :cry: Nestalo se nic, ale od té doby vozím produžovací lano, kladku a dodržuji maximální doporučené úhly a hlavně pokud je někdo se mnou hodně si hlídám aby nikdo nelezl k napnutému lanu...Možná koupím nebo nějak budu alternovat stahovací deku. Určitě má svůj smysl...

David
To je klasicka situace problemu tahani auta, kdyz mas strom kolmo na smer jizdy. Ja jsem tak ustrihl lano 3x. Nikdy jinak. Musis hlidat, aby lano bylo na rolne a jakmile jide na ostrou hranu, je zle.Na to je jen jeden lek. Kdyz mas po leve a prave strane stromy, tak natahnout pred auto kladku a tu zakotvit treba pomocnym lanem. Nebo podlozit kola auta tak, aby lano slo pres rolnu a pak doufat, ye se to otoci ve smeru lana..
Jine tema je druh navijaku jam mam Warn 6000 a pres kladku se vytahnu . Horsi je, kdyz mam tahat 110. Ja po dlouhem premysleni yvolim Warn 8250. Je to rychlonavijak. Vyhoda je takova, ye pri vytahovani navijakem se auto lehce chytne a navijak rychle dovine a neprejedes lano a lehce ti pomuze a drzis rychlost a aaa
Jinak ma ho Dano. Videl jsem ho v akci... OK
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Potapěč

#35 Příspěvek od Potapěč » 31 led 2007 15:34

Další možnost jak vyřešit tuto zapeklitou situaci je místo rolny používat průvlak. Já osobně mám průvlak i syntetické lano a to je přímo radost se od někud tahat, lehké, nehrozí vážné zranění při manipulaci ani při přetržení, snadná údržba. Prostě samá pozitiva a jistoty. :wink: :lol:

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2869
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od erik » 31 led 2007 16:08

Potapěč píše:Další možnost jak vyřešit tuto zapeklitou situaci je místo rolny používat průvlak. Já osobně mám průvlak i syntetické lano a to je přímo radost se od někud tahat, lehké, nehrozí vážné zranění při manipulaci ani při přetržení, snadná údržba. Prostě samá pozitiva a jistoty. :wink: :lol:
Co je to pruvlak?
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od Miloš II » 31 led 2007 16:21

erik píše:
Potapěč píše:Další možnost jak vyřešit tuto zapeklitou situaci je místo rolny používat průvlak. Já osobně mám průvlak i syntetické lano a to je přímo radost se od někud tahat, lehké, nehrozí vážné zranění při manipulaci ani při přetržení, snadná údržba. Prostě samá pozitiva a jistoty. :wink: :lol:
Co je to pruvlak?
Je to většinou leštěnej dural
http://www.devon4x4.com/user/d44fairlead.jpg

MIloš II
[/url]
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Navijáky

#38 Příspěvek od DanoDEF » 31 led 2007 20:16

erik píše: Ja po dlouhem premysleni zvolim Warn 8250. Je to rychlonavijak. Vyhoda je takova, ze pri vytahovani navijakem se auto lehce chytne a navijak rychle dovine a neprejedes lano a lehce ti pomuze a drzis rychlost a aaa
Jinak ma ho Dano. Videl jsem ho v akci... OK
Eriku fakt ides do 8250tky ???
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8487
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

#39 Příspěvek od RudaK » 31 led 2007 21:15

Miloš II píše:
erik píše: Co je to pruvlak?
Je to většinou leštěnej dural
http://www.devon4x4.com/user/d44fairlead.jpg

MIloš II
[/url]
Tak to se prozměnu líbí i mě.
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Potapěč

#40 Příspěvek od Potapěč » 31 led 2007 22:18

Může být i litina.

Odpovědět