Navijáky

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2454
Registrován: čtv led 25, 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Navijáky

#601 Příspěvek od teslo » čtv kvě 19, 2016 10:42

xxx píše:naviják má zvládnout 1,5 násobek hmotnosti auta. Vše ostatní je už předimenzované a relativně zbytečné. Počítat s tím, aby to vytáhlo někdy z pole traktor s vlečkou asi nemá moc smyl.
S tym nie uplne suhlasim...ako sa hovori "vykonu nikdy nieje dost" :twisted:
Netvrdim, ze sa ma vsetko predimenzovavat, ale ak pouzijem silnejsi navijak, na lahsiu vec, tak sa bude menej namahat, ako navijak, ktory bude na svojom limite. A tych cisel oznacujicih silu navijakov by som sa drzal ozaj len orientacne.
Ak si kupis slaby a pomaly navijak, tak to dopadne nakoniec tak, ze ho nebudes chciet pouzit ked treba, pretoze by to dlho trvalo a bolo by to nekomfortne a namiesto toho budes trapit auto az kym nieco dalsie neznicis. Tym chcem povedat, ze dobry navijak Ti moze v konecnom dosledku usetrit peniaze a stres pretoze ho pouzijes preventivne.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1614
Registrován: čtv dub 18, 2013 20:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Navijáky

#602 Příspěvek od kupec18 » čtv kvě 19, 2016 11:20

Taky jsem zvažoval naviják třeba kolem těch 3,5-4t. A ono se to moc nevyplatí.

Cena přibližně stejná, váha stejná.
Dnes jsem rád že jsem tehdy šel do 5,4t. Protože zapadám čím dal častěji a hlouběji.

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 1905
Registrován: pát zář 20, 2013 11:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: Navijáky

#603 Příspěvek od pojir » čtv kvě 19, 2016 11:21

MadTom píše:Na druhou stranu, pokud je stejně velkej a stejně drahej, tak proč nevzít rovnou ten silnější.
Protoze pokud jsou stejne velke (a od stejneho vyrobce), tak maji stejny motor a lisit se budou akorat prevodovkou, tedy ten silnejsi bude pomalejsi?
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2454
Registrován: čtv led 25, 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Navijáky

#604 Příspěvek od teslo » čtv kvě 19, 2016 11:29

pojir píše:Protoze pokud jsou stejne velke (a od stejneho vyrobce), tak maji stejny motor a lisit se budou akorat prevodovkou, tedy ten silnejsi bude pomalejsi?
ano..aj nie
ono to plati v medzich pouzitelnoti tych navijakov. Tzn. pri malej sile (napriklad navijanie lana naprazdno) bude samozrejme rychlejsi ten s rychlejsou prevodovkou. S narastajucou zatazou sa pomery ale menia az sa otocia. Ked dosiahneme maximum toho rychleho - tzn. zastavime ho (to ale nikdy nedopustite), tak ten s tym pomalsim, ale silnejsim prevodom este bude tahat - tzn. bude rychlejsi :-)
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

MadTom
Příspěvky: 11791
Registrován: čtv lis 06, 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Navijáky

#605 Příspěvek od MadTom » čtv kvě 19, 2016 11:34

Já jsem koupil toho cca 4t Ramseye jako použitého a nelituju. Jak už jsem psal - stačí. Je potřeba si ujasnit, na co to chci. Jestli pro jistotu, když se něco nepodaří, nebo na práci (třeba v lese) nebo na časté blbnutí v terénu. Já jsem ho chtěl pro jistotu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1614
Registrován: čtv dub 18, 2013 20:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Navijáky

#606 Příspěvek od kupec18 » čtv kvě 19, 2016 11:46

U mě byla rychlost původně hlavní požadavek, měl jsem představu že ho budu hodně používat v lese.
Teď si myslím že to byla úplná hloupost, tyhle navijáky na to prostě nemájí. A čekat 15min než mi to přitáhne kladu a pak další půlhodinu a to schladne je nerealné.

Teď už beru tu rychlost spíš jako zbytečnou

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2454
Registrován: čtv led 25, 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Navijáky

#607 Příspěvek od teslo » čtv kvě 19, 2016 12:16

Bohuzial ako vsade, tak aj tu plati, ze viac penazi, viac muziky. Pre mna je dolezita tak ako sila aj rychlost. Asi som zu zhyckany. :lol:
Ale pokial sa stale bavime aky cinsky navijak odporucame, tak za mna Kingone TDS9.5.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 1840
Registrován: pon bře 25, 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: D3 ex, D4
Bydliště: Severní Morava

Re: Navijáky

#608 Příspěvek od xxx » pát kvě 20, 2016 12:08

MadTom píše:Na druhou stranu, pokud je stejně velkej a stejně drahej, tak proč nevzít rovnou ten silnější.
tak pak bych to neřešil :mrk

Uživatelský avatar
victom
Příspěvky: 453
Registrován: pon bře 07, 2016 21:41
tel.: 00421905467739
auto: Defender puma 110 SW
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Navijáky

#609 Příspěvek od victom » ned lis 20, 2016 19:28

Pro oživení tohoto vlákna mám Dotaz na zkušených majstrov elektrikárov...
Idem do Defendra montovať Kingone12lb Sr.
Kapličku so Solenoidmi by som chcel schovať pod kapotu, alebo ku baterke, kde je placu zatial dosť.
Podla manuálu by som mal: z batérky priviesť PLUS ku solenoidu a potom tromi káblami ísť ku navijáku (ukostrenému).
Chcel by som MINUS-ový kábel (A) z navijáku ku solenoidu ušetriť , a solenoid ukostriť niekde inde.
Jedná sa o kostru - z navijáku do solenoidu.
Napríklad ísť z baterky cez mechanický odpojovač do solenoidu dvomi káblamy (+ aj - ) a zo solenoidu do navijáku len dvomi káblami ( +- a -+) alebo ( F1 a F2).
Naviják ukostriť o rám.
Je potrebné mať na navijáku 2x kostru??? Nestačilo by tie dve kostry prepojiť medzi sebou??? Ako je konštruovaný motor navijáku? Nepose..em niečo ???
Origo mam kable 35mm2. Kedže určite budem dávať dlhšie, budú stačiť 35 ky? alebo bude lepšie kúpiť 50mm2 ???
Ako regulerne nalisovať oká ??? Poprípade typ na niekoho z kliešťami od Mikulova cez Břeclav, Skalicu až po BA.

Vďaka za každú radu.
Zdeno.

MadTom
Příspěvky: 11791
Registrován: čtv lis 06, 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Navijáky

#610 Příspěvek od MadTom » ned lis 20, 2016 19:39

K těm kabelům - silové kabely musí být extra na plus i na mínus od baterky až k navijáku. Rám (karoserie) se na proudy co potřebuje naviják jednoznačně nehodí.
K průřezu - jestli budeš dávat kabely delší tak nenastavovat a rovnou vyměnit. A pokud se ti podaří použít silnější, tak jedině lépe. U baterky bych nechal jenom bateriák pro odpojení navijáku jako takového - v Defu to vzhledem k umístění baterky pod sedadlem je ideální řešení. Zbytek solenoidů na vlastní spínání navijáku bych klidně dal někam do motorového prostoru a místo u baterky pošetřil do budoucna.
Bateriák - nutný ze dvou důvodů - jednak kdyby se něco pokazilo, ať je šance celej naviják odpojit, a jednak aby naviják nebo solenoidy nebyly zbytečně pod napětím když naviják není potřeba. Ve vlhku hrozí zbytečná elektrochemická koroze.
A drobnost - kabely to chce dát do chrániček - husí krky, a dobře upevnit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 1905
Registrován: pát zář 20, 2013 11:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: Navijáky

#611 Příspěvek od pojir » ned lis 20, 2016 19:45

Pokud chces, aby navijak umel navijet i odvijet (coz celkem urcite chces), tak to s dvojici kabelu mezi releboxem a navijakem rozhodne nepujde. Motor je konstruovany tak, ze ma dve vinuti - stator a rotor. Relebox funguje tak, ze tyhle dve vinuti propoji do serie a pusti pres ne proud. A pokud se ma navijak otacet opacnym smerem, tak relebox opet propoji obe vinuti do serie, ale to na rotoru s opacnou polaritou.

Tezko rict, co povazujes za kostru mezi navijakem a solenoidem. Jedina kostra, ktera vede do releboxu, je totiz (obvykle tenoucky) kablik z navijaku, ktery slouzi pouze ke spinani tech rele (solenoidu).
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2742
Registrován: pon říj 16, 2006 18:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5, D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

Re: Navijáky

#612 Příspěvek od erik » ned lis 20, 2016 20:09

Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
victom
Příspěvky: 453
Registrován: pon bře 07, 2016 21:41
tel.: 00421905467739
auto: Defender puma 110 SW
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Navijáky

#613 Příspěvek od victom » ned lis 20, 2016 21:56

Vďaka za postrehy...
Kabely budem kupovať isto nové, väčšie aj potrebný počet ako origo. Nerad by som si volal ku autičku, na ktore som musel našetriť majlant hasičov.
A ešte jedna otázka...
Ako regulerne nalisovať oká ???
Poprípade typ na niekoho z kliešťami od Mikulova cez Břeclav, Skalicu až po BA.

MadTom
Příspěvky: 11791
Registrován: čtv lis 06, 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Navijáky

#614 Příspěvek od MadTom » ned lis 20, 2016 22:02

Jak lisovat oka - lisovacími kleštěmi. Pro občasné použití se dají sehnat i za docela rozumnou cenu. Chce to čisté kabely a slušná oka.
A po nalisování zpevnit přechod mezi okem a kabelem smršťovací bužírkou - ať se to tam nemá snahu lámat.
A druhá věc - chce to dobré svorky na akumulátoru - aby tam přidané kabely pro naviják šly dobře připojit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Duro1030
Příspěvky: 100
Registrován: pon srp 03, 2015 21:55
auto: D2

Re: Navijáky

#615 Příspěvek od Duro1030 » ned lis 20, 2016 23:23

Ake su tie dobre skorky na akumulator?

MadTom
Příspěvky: 11791
Registrován: čtv lis 06, 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Navijáky

#616 Příspěvek od MadTom » pon lis 21, 2016 09:57

No takové, které se tam na jedné straně vejdou a na druhé straně se k nim dají kabely s okama pořádně přišroubovat. Já jsem to řešil do D2 a nic moc hezkého jsem v ČR nesehnal, co se mi líbilo, tak bylo někde ze zámoří. Tak jsem se na to vykašlal a nacpal jsem tam to co jsem prostě měl, jako provizorní řešení, a od té doby to tam zůstalo. :hmm:
Největší výběr u nás mají různé auto hifi prodejny.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 1905
Registrován: pát zář 20, 2013 11:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: Navijáky

#617 Příspěvek od pojir » pon lis 21, 2016 11:03

Ja jsem mel na starym aute tyhle a teda nedoporucuju, je to blbost. Radsi nejake, na ktere se da sroubem prichytit kabel s okem.
Obrázek
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

kubas
Příspěvky: 1097
Registrován: pon čer 20, 2011 15:58
tel.: 733528449
auto: Lr Discovery 1
Bydliště: svitavy

Re: Navijáky

#618 Příspěvek od kubas » ned úno 05, 2017 16:56

Mám warn m6000 má.cenu ho.davat dopředu na disco? Koukám že má.jen 2.7 t

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4943
Registrován: sob úno 07, 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Navijáky

#619 Příspěvek od Acon » ned úno 05, 2017 19:50

závisí čo od toho očakávaš. Niečo pomôže, hlavne cez kladku no z blata Ťa asi nevytiahne. Na Disco aspoň 4-4,5t
99" LR DiscoveryII TD5, 2" lift, predný+zadný pevnostňák, superwinch 4,5t, syn. lano, pneu KM2 265/75R16
skype: OlegMasik - ročník 64"

Uživatelský avatar
gibson
Příspěvky: 3075
Registrován: úte bře 08, 2011 16:33
tel.: +421907201052
auto: DI 300, mini, vw t2
Bydliště: stará ľubovňa

Re: Navijáky

#620 Příspěvek od gibson » sob lis 18, 2017 23:22

nevie niekto poradit kolko vojde na warn 8274 syntetiky??
hrubka a dlzka - idealne vlastna skusenost
dik :wink:
DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk

Odpovědět