Stránka 31 z 40

Re: Navijáky

Napsal: 19 kvě 2016 11:42
od teslo
xxx píše:naviják má zvládnout 1,5 násobek hmotnosti auta. Vše ostatní je už předimenzované a relativně zbytečné. Počítat s tím, aby to vytáhlo někdy z pole traktor s vlečkou asi nemá moc smyl.
S tym nie uplne suhlasim...ako sa hovori "vykonu nikdy nieje dost" :twisted:
Netvrdim, ze sa ma vsetko predimenzovavat, ale ak pouzijem silnejsi navijak, na lahsiu vec, tak sa bude menej namahat, ako navijak, ktory bude na svojom limite. A tych cisel oznacujicih silu navijakov by som sa drzal ozaj len orientacne.
Ak si kupis slaby a pomaly navijak, tak to dopadne nakoniec tak, ze ho nebudes chciet pouzit ked treba, pretoze by to dlho trvalo a bolo by to nekomfortne a namiesto toho budes trapit auto az kym nieco dalsie neznicis. Tym chcem povedat, ze dobry navijak Ti moze v konecnom dosledku usetrit peniaze a stres pretoze ho pouzijes preventivne.

Re: Navijáky

Napsal: 19 kvě 2016 12:20
od kupec18
Taky jsem zvažoval naviják třeba kolem těch 3,5-4t. A ono se to moc nevyplatí.

Cena přibližně stejná, váha stejná.
Dnes jsem rád že jsem tehdy šel do 5,4t. Protože zapadám čím dal častěji a hlouběji.

Re: Navijáky

Napsal: 19 kvě 2016 12:21
od pojir
MadTom píše:Na druhou stranu, pokud je stejně velkej a stejně drahej, tak proč nevzít rovnou ten silnější.
Protoze pokud jsou stejne velke (a od stejneho vyrobce), tak maji stejny motor a lisit se budou akorat prevodovkou, tedy ten silnejsi bude pomalejsi?

Re: Navijáky

Napsal: 19 kvě 2016 12:29
od teslo
pojir píše:Protoze pokud jsou stejne velke (a od stejneho vyrobce), tak maji stejny motor a lisit se budou akorat prevodovkou, tedy ten silnejsi bude pomalejsi?
ano..aj nie
ono to plati v medzich pouzitelnoti tych navijakov. Tzn. pri malej sile (napriklad navijanie lana naprazdno) bude samozrejme rychlejsi ten s rychlejsou prevodovkou. S narastajucou zatazou sa pomery ale menia az sa otocia. Ked dosiahneme maximum toho rychleho - tzn. zastavime ho (to ale nikdy nedopustite), tak ten s tym pomalsim, ale silnejsim prevodom este bude tahat - tzn. bude rychlejsi :-)

Re: Navijáky

Napsal: 19 kvě 2016 12:34
od MadTom
Já jsem koupil toho cca 4t Ramseye jako použitého a nelituju. Jak už jsem psal - stačí. Je potřeba si ujasnit, na co to chci. Jestli pro jistotu, když se něco nepodaří, nebo na práci (třeba v lese) nebo na časté blbnutí v terénu. Já jsem ho chtěl pro jistotu.

Re: Navijáky

Napsal: 19 kvě 2016 12:46
od kupec18
U mě byla rychlost původně hlavní požadavek, měl jsem představu že ho budu hodně používat v lese.
Teď si myslím že to byla úplná hloupost, tyhle navijáky na to prostě nemájí. A čekat 15min než mi to přitáhne kladu a pak další půlhodinu a to schladne je nerealné.

Teď už beru tu rychlost spíš jako zbytečnou

Re: Navijáky

Napsal: 19 kvě 2016 13:16
od teslo
Bohuzial ako vsade, tak aj tu plati, ze viac penazi, viac muziky. Pre mna je dolezita tak ako sila aj rychlost. Asi som zu zhyckany. :lol:
Ale pokial sa stale bavime aky cinsky navijak odporucame, tak za mna Kingone TDS9.5.

Re: Navijáky

Napsal: 20 kvě 2016 13:08
od xxx
MadTom píše:Na druhou stranu, pokud je stejně velkej a stejně drahej, tak proč nevzít rovnou ten silnější.
tak pak bych to neřešil :mrk

Re: Navijáky

Napsal: 20 lis 2016 19:28
od victom
Pro oživení tohoto vlákna mám Dotaz na zkušených majstrov elektrikárov...
Idem do Defendra montovať Kingone12lb Sr.
Kapličku so Solenoidmi by som chcel schovať pod kapotu, alebo ku baterke, kde je placu zatial dosť.
Podla manuálu by som mal: z batérky priviesť PLUS ku solenoidu a potom tromi káblami ísť ku navijáku (ukostrenému).
Chcel by som MINUS-ový kábel (A) z navijáku ku solenoidu ušetriť , a solenoid ukostriť niekde inde.
Jedná sa o kostru - z navijáku do solenoidu.
Napríklad ísť z baterky cez mechanický odpojovač do solenoidu dvomi káblamy (+ aj - ) a zo solenoidu do navijáku len dvomi káblami ( +- a -+) alebo ( F1 a F2).
Naviják ukostriť o rám.
Je potrebné mať na navijáku 2x kostru??? Nestačilo by tie dve kostry prepojiť medzi sebou??? Ako je konštruovaný motor navijáku? Nepose..em niečo ???
Origo mam kable 35mm2. Kedže určite budem dávať dlhšie, budú stačiť 35 ky? alebo bude lepšie kúpiť 50mm2 ???
Ako regulerne nalisovať oká ??? Poprípade typ na niekoho z kliešťami od Mikulova cez Břeclav, Skalicu až po BA.

Vďaka za každú radu.
Zdeno.

Re: Navijáky

Napsal: 20 lis 2016 19:39
od MadTom
K těm kabelům - silové kabely musí být extra na plus i na mínus od baterky až k navijáku. Rám (karoserie) se na proudy co potřebuje naviják jednoznačně nehodí.
K průřezu - jestli budeš dávat kabely delší tak nenastavovat a rovnou vyměnit. A pokud se ti podaří použít silnější, tak jedině lépe. U baterky bych nechal jenom bateriák pro odpojení navijáku jako takového - v Defu to vzhledem k umístění baterky pod sedadlem je ideální řešení. Zbytek solenoidů na vlastní spínání navijáku bych klidně dal někam do motorového prostoru a místo u baterky pošetřil do budoucna.
Bateriák - nutný ze dvou důvodů - jednak kdyby se něco pokazilo, ať je šance celej naviják odpojit, a jednak aby naviják nebo solenoidy nebyly zbytečně pod napětím když naviják není potřeba. Ve vlhku hrozí zbytečná elektrochemická koroze.
A drobnost - kabely to chce dát do chrániček - husí krky, a dobře upevnit.

Re: Navijáky

Napsal: 20 lis 2016 19:45
od pojir
Pokud chces, aby navijak umel navijet i odvijet (coz celkem urcite chces), tak to s dvojici kabelu mezi releboxem a navijakem rozhodne nepujde. Motor je konstruovany tak, ze ma dve vinuti - stator a rotor. Relebox funguje tak, ze tyhle dve vinuti propoji do serie a pusti pres ne proud. A pokud se ma navijak otacet opacnym smerem, tak relebox opet propoji obe vinuti do serie, ale to na rotoru s opacnou polaritou.

Tezko rict, co povazujes za kostru mezi navijakem a solenoidem. Jedina kostra, ktera vede do releboxu, je totiz (obvykle tenoucky) kablik z navijaku, ktery slouzi pouze ke spinani tech rele (solenoidu).

Re: Navijáky

Napsal: 20 lis 2016 20:09
od erik

Re: Navijáky

Napsal: 20 lis 2016 21:56
od victom
Vďaka za postrehy...
Kabely budem kupovať isto nové, väčšie aj potrebný počet ako origo. Nerad by som si volal ku autičku, na ktore som musel našetriť majlant hasičov.
A ešte jedna otázka...
Ako regulerne nalisovať oká ???
Poprípade typ na niekoho z kliešťami od Mikulova cez Břeclav, Skalicu až po BA.

Re: Navijáky

Napsal: 20 lis 2016 22:02
od MadTom
Jak lisovat oka - lisovacími kleštěmi. Pro občasné použití se dají sehnat i za docela rozumnou cenu. Chce to čisté kabely a slušná oka.
A po nalisování zpevnit přechod mezi okem a kabelem smršťovací bužírkou - ať se to tam nemá snahu lámat.
A druhá věc - chce to dobré svorky na akumulátoru - aby tam přidané kabely pro naviják šly dobře připojit.

Re: Navijáky

Napsal: 20 lis 2016 23:23
od Duro1030
Ake su tie dobre skorky na akumulator?

Re: Navijáky

Napsal: 21 lis 2016 09:57
od MadTom
No takové, které se tam na jedné straně vejdou a na druhé straně se k nim dají kabely s okama pořádně přišroubovat. Já jsem to řešil do D2 a nic moc hezkého jsem v ČR nesehnal, co se mi líbilo, tak bylo někde ze zámoří. Tak jsem se na to vykašlal a nacpal jsem tam to co jsem prostě měl, jako provizorní řešení, a od té doby to tam zůstalo. :hmm:
Největší výběr u nás mají různé auto hifi prodejny.

Re: Navijáky

Napsal: 21 lis 2016 11:03
od pojir
Ja jsem mel na starym aute tyhle a teda nedoporucuju, je to blbost. Radsi nejake, na ktere se da sroubem prichytit kabel s okem.
Obrázek

Re: Navijáky

Napsal: 05 úno 2017 16:56
od kubas
Mám warn m6000 má.cenu ho.davat dopředu na disco? Koukám že má.jen 2.7 t

Re: Navijáky

Napsal: 05 úno 2017 19:50
od Acon
závisí čo od toho očakávaš. Niečo pomôže, hlavne cez kladku no z blata Ťa asi nevytiahne. Na Disco aspoň 4-4,5t

Re: Navijáky

Napsal: 18 lis 2017 23:22
od gibson
nevie niekto poradit kolko vojde na warn 8274 syntetiky??
hrubka a dlzka - idealne vlastna skusenost
dik :wink: