300tdi hučí Turbo
Moderátor: Acon
Re: 300tdi hučí Turbo
Tak jsem k turbu nabastlil budík a po nastartování za studena tlačí cca 3-4bary. Jelo to jen pár sekund, protože mi začalo chcát šroubení, ale tlak tak byl. A teď jsem s rozumem v koncích.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: 300tdi hučí Turbo
Za tepla by ten tlak měl klesnout - detaily budou v RAVE / Workshop manuálu. Jde o to, o kolik klesne. Kontrolka mazání se rozsvítí při ještě o hodně nižší tlaku.
Ještě bych se zamyslel nad možností dát vzorek oleje někam na otestování.
Ještě bych se zamyslel nad možností dát vzorek oleje někam na otestování.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: 300tdi hučí Turbo
V manuálu je napsáno na volnoběh za tepla 1,76Bar. Já u čidla tlaku naměřil 1,3Bar. Jestli to teda nemůže bej v tom. Olej jsem dával s druhým turbem novej.
Ještě bych se zeptal jakou funkci má toto?
Ještě bych se zeptal jakou funkci má toto?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Land Jirka
- Příspěvky: 3469
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 300tdi hučí Turbo
pojistný ventil
každá tlaková soustava nějaký má
každá tlaková soustava nějaký má
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
Re: 300tdi hučí Turbo
Takže může mít unavená pružina vliv na výsledný nižší tlak v systému tím, že by dříve otevírala? Pokud by se musela vyměnit, mění se jen pružina, nebo i ten ventil?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: 300tdi hučí Turbo
Může to být i někde lehce vydřené a potom to při řidším/teplejším oleji ten tlak prostě neudrží. Takže zjišťovat.
Letos jsem řešil jednu TD5ku, které občas problikávala kontrolka mazání na čerstvě opraveném motoru. Nakonec to byla špona v tomhle regulátoru, která ho držela otevřený. O kvalitě opravy to tedy nesvědčilo, ale to majitel věděl už dřív.
Letos jsem řešil jednu TD5ku, které občas problikávala kontrolka mazání na čerstvě opraveném motoru. Nakonec to byla špona v tomhle regulátoru, která ho držela otevřený. O kvalitě opravy to tedy nesvědčilo, ale to majitel věděl už dřív.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: 300tdi hučí Turbo
a nebude vyběhané čerpadlo? když ti to na minulem motoru nedělalo? jak olej zřídne tak už ho prostě nenatlačí tolik
(O)Range Rover p38 2.5 TDS
kup svému dítěti Land Rover a už nikdy nebude mít peníze na drogy
kup svému dítěti Land Rover a už nikdy nebude mít peníze na drogy
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: 300tdi hučí Turbo
Ještě jsem teď na jiném fóru narazil na zajímavou informaci - po výměně olejového filtru za filtr od Britpartu, majiteli klesl tlak na dodatečně namontovaném tlakoměru oleje na polovinu. Po nějaké hledání byl příčinou ten filtr - uvnitř měl male díry a čerpadlo ten olej prostě neprotlačilo. Tak jestli náhodou nemáš podobný problém.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: 300tdi hučí Turbo
Na filtr kouknu, ale mám pocit že bude bez potisku. Jinak jsem zjistil že mi to tlakuje do oleje. Při spuštěným motoru se mi zvedne hladina v měrce oleje o 10cm a prská to z ní ven.
Čerpadlo podle budíku tlačí, pokud ty hodnoty tlaku teda nedělá to tlakování do skříně.
Rozhodně je něco špatně když na ohřátým motoru začíná turbo tlačit až od 2300ot. a ani ve 3000ot nemá plnej tlak.
Pro ilustraci https://youtu.be/iOIoq8F1SMU
Čerpadlo podle budíku tlačí, pokud ty hodnoty tlaku teda nedělá to tlakování do skříně.
Rozhodně je něco špatně když na ohřátým motoru začíná turbo tlačit až od 2300ot. a ani ve 3000ot nemá plnej tlak.
Pro ilustraci https://youtu.be/iOIoq8F1SMU
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Land Jirka
- Příspěvky: 3469
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 300tdi hučí Turbo
-filtr bez potisku jsem neviděl to by musel být uplněj šmejd...
-mrkni se na ten plastovej odlučovač oleje s odvzdušněním bloku ve ventilovým víku a raděj kup novej(ERR1471)
-hodnoty tlaku oleje na budíku určitě nedělá tlakování v bloku
-čerpadlo oleje dle videa tlačí dobře (jestliže je motor zahřátej)
-tlak turba se měří v zátěži do kopce... na neutrál se naměří na origo turbu v třístovce 0,3-0,5, moje VNT jde bez zátěže na 0,7 v zátěži v kopci je 1,35
-mrkni se na ten plastovej odlučovač oleje s odvzdušněním bloku ve ventilovým víku a raděj kup novej(ERR1471)
-hodnoty tlaku oleje na budíku určitě nedělá tlakování v bloku
-čerpadlo oleje dle videa tlačí dobře (jestliže je motor zahřátej)
-tlak turba se měří v zátěži do kopce... na neutrál se naměří na origo turbu v třístovce 0,3-0,5, moje VNT jde bez zátěže na 0,7 v zátěži v kopci je 1,35
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431