Ako vypnut motor pri poruche turba?
Moderátor: Acon
- petr pp
- Příspěvky: 1328
- Registrován: 19 zář 2013 16:06
- tel.: 0903790668
- auto: def 90
- Bydliště: Moravske Lieskove
Ako vypnut motor pri poruche turba?
Kdo by vedel poradit ako vypnut motor ked zacne turbo nasavat olej z motora a ten ho zacne spalovat ale auto z automat.prevodovkov.?
-
- Příspěvky: 2717
- Registrován: 15 črc 2008 21:30
- tel.: 736769704
- auto: Discovery TD5,F2
- Bydliště: kousek od Nového Jičína
Re: Ako vypnut motor pri poruche turba?
ucpat přívod vzduchu
- petr pp
- Příspěvky: 1328
- Registrován: 19 zář 2013 16:06
- tel.: 0903790668
- auto: def 90
- Bydliště: Moravske Lieskove
Re: Ako vypnut motor pri poruche turba?
To ma napadlo ale da sa to stihnut realne?
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Ako vypnut motor pri poruche turba?
Reálne sa to stihnúť dá ak máš na to odvahu a si pripravený. Lebo to znamená rýchlo prerezat hadicu do turba a upchat nejakou handrou. Ak máš manuál, teoreticky by to šlo cez rýchlosť. Zaradiť 5 a nie prudko no dosť rýchlo pustiť spojku. Automat len ako som spomínal
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- petr pp
- Příspěvky: 1328
- Registrován: 19 zář 2013 16:06
- tel.: 0903790668
- auto: def 90
- Bydliště: Moravske Lieskove
Re: Ako vypnut motor pri poruche turba?
Takze treba nôz a trenky
- petr pp
- Příspěvky: 1328
- Registrován: 19 zář 2013 16:06
- tel.: 0903790668
- auto: def 90
- Bydliště: Moravske Lieskove
Re: Ako vypnut motor pri poruche turba?
Podle fotek máš šnorchl tak při troše štěstí by se to stihnout dalo.Prostě strhnout ze sebe nějakou bundu,svetr.............tričko a doufat.
[/quote]
Neni to o mojom aute len na mna padla taka otazka a mal som taku istu odpoved a skusam hladat dalsie moznosti
[/quote]
Neni to o mojom aute len na mna padla taka otazka a mal som taku istu odpoved a skusam hladat dalsie moznosti
- Lukasino
- Příspěvky: 3882
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Ako vypnut motor pri poruche turba?
Některá auta mají chcípací klapku, ta by měla taky pomoci, nebo ne (ptám se). Třeba na passatu 2006 to mám a při chcípnutí se zavře, tzn. nejde do motoru vzduch a chcípne to lépe, než když je např. odpojená.
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Ako vypnut motor pri poruche turba?
"chcípací" klapky sa už nerobia. Ten Tvoj passat je jeden z posledných
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- libovka
- Příspěvky: 1991
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: Ako vypnut motor pri poruche turba?
Lebo to znamená rýchlo prerezat hadicu do turba a upchat nejakou handrou. Ak máš manuál, teoreticky by to šlo cez rýchlosť. Zaradiť 5 a nie prudko no dosť rýchlo pustiť spojku. Automat len ako som spomínal
[/quote]
Přeřezat hadici do turba je nejisté. Jistota je přeříznout nebo povolit hadici přímo u vstupu do sání. Ale musí to bejt strasnej fofr. U manuálu je nejefektivnější to to ubrzdit pres kvalt,ale nesmí se motor roztočit do nesmyslných otáček jelikož pak už to spojka nedá. Pokud se to stane při jízdě tak ihned zacit brzdit pres kvalt až do zastavení.
[/quote]
Přeřezat hadici do turba je nejisté. Jistota je přeříznout nebo povolit hadici přímo u vstupu do sání. Ale musí to bejt strasnej fofr. U manuálu je nejefektivnější to to ubrzdit pres kvalt,ale nesmí se motor roztočit do nesmyslných otáček jelikož pak už to spojka nedá. Pokud se to stane při jízdě tak ihned zacit brzdit pres kvalt až do zastavení.
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Ako vypnut motor pri poruche turba?
Ono ide o to čo je prístupné. Každé zo spomenutých riešení je dobré ak sa to dá
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- petr pp
- Příspěvky: 1328
- Registrován: 19 zář 2013 16:06
- tel.: 0903790668
- auto: def 90
- Bydliště: Moravske Lieskove
Re: Ako vypnut motor pri poruche turba?
A nebolo by mozne o neaku prekazku(auto) opret auto a zastavit motor?
-
- Příspěvky: 14948
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Ako vypnut motor pri poruche turba?
Proč o překážku, na autě jsou přece brzdy. Problém je, že automat prostě nezdechne, měnič bude prokluzovat a nedovolí, aby se motor zastavit. U manuálu je to jednodušší - brzdit až do zastavení.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ako vypnut motor pri poruche turba?
Idealni je saci hadici zlomit nebo zuzit stlacit tak aby doslo k efektu samonasati. Tahem od motoru se potom hadice ucpe sama. Ale musi to byt pred turbem. Jinak se to nepodari
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Ako vypnut motor pri poruche turba?
Kdo to nezažil na vlastní turbo, tak to co tu píšete hoši, tak to chce hoooodně odvahy a chce to i čas. Já to na vlasní turbo zažil a určitě bych nenašel odvahu lézt k motoru, natož přemýšlet nad tím čím ucpat sání a nebo řezat hadici. Je to takovej fofr a takovej mazec, že rozlítnutí se motoru je dost reálný a v tu chvíli bych určitě nechtěl pižlat kudlou hadici. Mně se to povedlo chcípnout pořádným zabržděním a to jsem k tomu v tom chaosu zatáhnul i ruční brzdu.
Stalo se mi to na Hjudné H1, kterýho jsem měl od nova těsně před koncem záruky a motor se mi splašil v zimě na úzký klikatý silnici cca 4 tř. k nám do vsi. Ject něco proti, byla by ho havárka a to si myslím, že mám kurevsky najeto. H1 měla 140 kobyl a 400 krouťák, hnanou zadní nápravu se samosvorem.
Takže motor si dal plnej, hráblo zadní kolo, tím se zavřel samosvor a teď si představ, že letíš do otáčky a neřiditelným autem na zmzlej silnici.
Na dvou kilometrech se mi to stalo 3x a pokaždý se mi to povedlo zastavit pouze prudkým zabržděním. Až napotřetí se z vejfuku vyvalil dejm a pak už jsem věděl která bije.
A do otáček to jde ukrutně rychle, takže pokud vyřadíš tak je to dost šílený co se děje s motorem a to se stalo při prvním roztočení, že jsem vyhodil kvalt a vypnul motor klíčkem, ale bylo to houby platný, takže jsem tam doslova narval kvalt a šlápnul na brzdu plus ručku.
Pak to bylo ještě 2x ale to už s kvaltem a brždení.
Stalo se mi to na Hjudné H1, kterýho jsem měl od nova těsně před koncem záruky a motor se mi splašil v zimě na úzký klikatý silnici cca 4 tř. k nám do vsi. Ject něco proti, byla by ho havárka a to si myslím, že mám kurevsky najeto. H1 měla 140 kobyl a 400 krouťák, hnanou zadní nápravu se samosvorem.
Takže motor si dal plnej, hráblo zadní kolo, tím se zavřel samosvor a teď si představ, že letíš do otáčky a neřiditelným autem na zmzlej silnici.
Na dvou kilometrech se mi to stalo 3x a pokaždý se mi to povedlo zastavit pouze prudkým zabržděním. Až napotřetí se z vejfuku vyvalil dejm a pak už jsem věděl která bije.
A do otáček to jde ukrutně rychle, takže pokud vyřadíš tak je to dost šílený co se děje s motorem a to se stalo při prvním roztočení, že jsem vyhodil kvalt a vypnul motor klíčkem, ale bylo to houby platný, takže jsem tam doslova narval kvalt a šlápnul na brzdu plus ručku.
Pak to bylo ještě 2x ale to už s kvaltem a brždení.
-
- Příspěvky: 459
- Registrován: 27 srp 2013 19:24
- auto: DiscoII V8
Re: Ako vypnut motor pri poruche turba?
U automatu by som hodil do "N", potom dobrzdil, potom ručna a asi čakal, kým sa motor rozletí. Určite by som nečakal, kým mi ojnica podá ruku, možno tak hasičákom by som bol ešte ochotný nastriekať do sania (filter je zhodený pomerne rýchlo) = deštrukcia, ale asi by skôr zhasol, ale aj tak je to riadny randál, tak je dosť možne, že by som sa naň vykašľal.
V každom prípade, kto má olej na sacej vetve, tak je to len dráždenie hada bosou nohou. Treba kontrolovať, zasa ten olej sa tam až tak rýchlo nehromadí.
EDIT: ešte ma napadlo, že D2 nie je etalón čo do účinnosti bŕz. Viem si predstaviť, že taký nasratý TD5 s veľkým meničom by tie brzdy asi aj pretlačil. Minimálne moju V8 neprebrzdím, keď sa v zime bláznim brzdením pod plynom.
V každom prípade, kto má olej na sacej vetve, tak je to len dráždenie hada bosou nohou. Treba kontrolovať, zasa ten olej sa tam až tak rýchlo nehromadí.
EDIT: ešte ma napadlo, že D2 nie je etalón čo do účinnosti bŕz. Viem si predstaviť, že taký nasratý TD5 s veľkým meničom by tie brzdy asi aj pretlačil. Minimálne moju V8 neprebrzdím, keď sa v zime bláznim brzdením pod plynom.
Seriový LR Discovery II V8 s mnohými závadami, ale je to láska na prvé naštartovanie.
Tak už až tak sériový nie je: podvozok od TF +2" a k tomu Hankook DynaPro M/T RT03 265/75R16 a konečne uzávierka medzidifu
Tak už až tak sériový nie je: podvozok od TF +2" a k tomu Hankook DynaPro M/T RT03 265/75R16 a konečne uzávierka medzidifu
Re: Ako vypnut motor pri poruche turba?
Pánové ono je to bohužel jak říká, Franta, mužete se tam pokusit vrazit kvalt, a ani to se nemusí podařit v těch točkách, navíc aby jste ten motor ubrzdili tak to musí urdžet spojka.
A ehm otevřit kapotu a něco tam tvořit je čistý nesmysl, a hazard se životem, kdykoliv tomu muže vyletět ojnice ven pak to nacáka olej na turbo a fajer jak cip je na světě
A ehm otevřit kapotu a něco tam tvořit je čistý nesmysl, a hazard se životem, kdykoliv tomu muže vyletět ojnice ven pak to nacáka olej na turbo a fajer jak cip je na světě
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Ako vypnut motor pri poruche turba?
D2 nemá účinné brzdy? Tak to máš niečo špatne. D2 práve brzdí skvele.mato_srubka píše: ↑19 lis 2018 19:12
EDIT: ešte ma napadlo, že D2 nie je etalón čo do účinnosti bŕz. Viem si predstaviť, že taký nasratý TD5 s veľkým meničom by tie brzdy asi aj pretlačil. Minimálne moju V8 neprebrzdím, keď sa v zime bláznim brzdením pod plynom.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- Dex
- Příspěvky: 901
- Registrován: 17 led 2012 16:33
- tel.: +420606945930
- auto: D2,D3,S3,RRC
- Bydliště: Ostrava
Re: Ako vypnut motor pri poruche turba?
Však u TD5 stačí sundat ty dva klipy co drží váhu vzduchu u filtru a váhu ucpat hadrem. To je otázka pár sekund ne?
Odesláno z mého VFD 820 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého VFD 820 pomocí Tapatalk
- petr pp
- Příspěvky: 1328
- Registrován: 19 zář 2013 16:06
- tel.: 0903790668
- auto: def 90
- Bydliště: Moravske Lieskove
Re: Ako vypnut motor pri poruche turba?
Bol u mna kamos z traktorom z motorom stabilak jednovalec zapchal som sanie a motor sice kadil na cierno ale nezdochol a to ani po 2 minutach tak teraz babo raď!