Kde jsi na to přišel Petře já tam nic takového nevidím a když jsem to diskutoval s kolegou co už 100w panel má tak mi ho odsouhlasil jen říkal že je zbytečně drahýkaligula píše:u těchto regulátorů musí být napětí z panelu tak cca 20V aby správně pracoval, respektive minimálně o 5V vyšší než napětí na baterii, většina 12V panelů dává při plném osvícení cca 17 V, což je tak na hraně, stačí malý mráček a regulátor vypne, asi bys k tomu potom potřeboval panel 24V, nebo dva menší 12V zapojené v seriiRennie píše: ↑25 led 2019 14:10 Regulátor už mám vybrán tento. Tím že bude v motoraku v boxu kde je brzdový válec a nebude snadno dostupný budu mít kontrolu jeho práce bezdrátově v telefonu nebo tabletu
https://www.mulac.cz/fotovoltaika/solar ... etooth.htm
solární nabíjení baterií
Moderátor: Acon
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: solární nabíjení baterií
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: solární nabíjení baterií
Uvidíme zkusím v tom boxu měřit teplůtku a pak se rozhodnu ale v průchodce kde je hlavní kabelový svazek už není moc místa na další dráty
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
- xxx
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 25 bře 2013 09:51
- tel.: 777 945 9jedna4
- auto: byla D3, teď D4
- Bydliště: Severní Morava
Re: solární nabíjení baterií
vyvrtáš další díru noooo ...že zrovna tobě to dělá problém
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: solární nabíjení baterií
Dělá pac tam není místo na takový věci. To už radši budu riskovat že shoří regulátor nebo tam privedu naporovy chlazeni
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
Re: solární nabíjení baterií
něco se píše přímo v tom odkazu co jsi dal, sjedeš trochu dolů a v parametrech o tom je odstaveček , jinak to píšou u všech MPPT regulátorů, mají lepší účinnost, ale potřebují více napětíRennie píše: ↑25 led 2019 15:35Kde jsi na to přišel Petře já tam nic takového nevidím a když jsem to diskutoval s kolegou co už 100w panel má tak mi ho odsouhlasil jen říkal že je zbytečně drahýkaligula píše:
u těchto regulátorů musí být napětí z panelu tak cca 20V aby správně pracoval, respektive minimálně o 5V vyšší než napětí na baterii, většina 12V panelů dává při plném osvícení cca 17 V, což je tak na hraně, stačí malý mráček a regulátor vypne, asi bys k tomu potom potřeboval panel 24V, nebo dva menší 12V zapojené v serii
panely co prodávají na těch stránkách mají v popisu uvedené maximální napětí při plném svitu 20V
většina 100W panelů je ze 36 článků, a v datashhetech u výrobců najdeš potom maximální napětí 36 článkových panel kolem 17,5 V plus minus,
nechci sýčkovat, spíš mě to zarazilo, protože ted druhý den studuju ty panel kde se dá, a kolikrát se dost liší co píšou v popisu v eshopech a co potom vyčteš v datasheetu přímo od výrobce,
takový chaos,
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: solární nabíjení baterií
Panel budu brát z hadexu kvůli dostupnosti a záruky ale regulátor mi tam žádný nevyhovuje
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
Re: solární nabíjení baterií
taky jsem koukal na hadex, zrovna včera jsem tam byl, mají prodejnu přestěhovanou do přízemí, a skoro nic vystaveného, jenom prázdné vitrýny, asi to stěhovali teď,
ten regulátor co jsi posílal je mercedes mezi regulátory, pokud to bude fungovat s 12V panelem bude to pecka,
nebo vyměníš panel na 100W/24 volt ve stejné velikosti
ten regulátor co jsi posílal je mercedes mezi regulátory, pokud to bude fungovat s 12V panelem bude to pecka,
nebo vyměníš panel na 100W/24 volt ve stejné velikosti
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: solární nabíjení baterií
Hledal jsem dlouho a posílal na kolegu. Většinu mi zamítl a u tohohle jen napsal zbytečně drahý ale dobrý pro mou potřebu tak snad to bude makat. Na panely hadex se podívej na eshop. Nevím co má Jirka nebo Tom ale kumpan má na Patrolu na zahrádce 100w z hadexu polykrystal a jede krásně už přes rokkaligula píše:tak jsem koukal na hadex, zrovna včera jsem tam byl, mají prodejnu přestěhovanou do přízemí, a skoro nic vystaveného, jenom prázdné vitrýny, asi to stěhovali teď,
ten regulátor co jsi posílal je mercedes mezi regulátory, pokud to bude fungovat s 12V panelem bude to pecka,
nebo vyměníš panel na 100W/24 volt ve stejné velikosti
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
- TBG
- Příspěvky: 796
- Registrován: 10 kvě 2014 18:31
- tel.: 774tři448pět8
- auto: D2 + Iseki TU155
- Bydliště: 49.8982500N, 18.0989269E
- Kontaktovat uživatele:
Re: solární nabíjení baterií
Tom i Jiřík mají tenhle z Hadexu... https://www.hadex.cz/g958-fotovoltaicky ... ystalicky/
Mám ho od loňska, na mé potřeby je výkon v létě s rezervou. Před tím jsem měl dlouho ten stejný, ale 140Wp, nevešel se však na bednu.... jinak s fotovoltaikou laboruju už dlouho, mám to už na třetím autě.... co bych dnes udělal jinak, je jen typ panelu. Volil bych amorfní..... A regulátor se mi osvědčil tenhle z alíku.... https://www.aliexpress.com/item/PWM-30A ... b3b850dfc7
Mám ho od loňska, na mé potřeby je výkon v létě s rezervou. Před tím jsem měl dlouho ten stejný, ale 140Wp, nevešel se však na bednu.... jinak s fotovoltaikou laboruju už dlouho, mám to už na třetím autě.... co bych dnes udělal jinak, je jen typ panelu. Volil bych amorfní..... A regulátor se mi osvědčil tenhle z alíku.... https://www.aliexpress.com/item/PWM-30A ... b3b850dfc7
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: solární nabíjení baterií
Tome proč amorfni? Uvádí se u nich menší výkonnost až o 17 procent. Polykrystal je asi nejlepsi
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
- xxx
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 25 bře 2013 09:51
- tel.: 777 945 9jedna4
- auto: byla D3, teď D4
- Bydliště: Severní Morava
Re: solární nabíjení baterií
já mám regulátor tento https://www.ecoprodukt.cz/solarni.panel ... 75.30a.55v
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: solární nabíjení baterií
Navíc ohledně teploty toho regulátoru když bude auto v provozu baterii nabíjí alternator tudíž regulátor odstavi solar a začne nabíjet až při poklesu proudu na bakterii takže jeho přehřátí by nemělo hrozit
Nebo se pletu? Případně mohu ten box v motoraku zaizolovat
Nebo se pletu? Případně mohu ten box v motoraku zaizolovat
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
- PEPO
- Příspěvky: 749
- Registrován: 27 led 2011 12:51
- tel.: 0905605225
- auto: FREELANDER+D3
- Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce
Re: solární nabíjení baterií
Dobre píšeš..
Ak ti začne dobíjať altík, tak regulátor odstaví solar...
Mne to tiež na člne tak funguje..
Ked regulátor zaizoluješ, tak aj teplo ktoré on vytvára ti zasa zostane v tom boxe, nie?
Ono ak sa obávaš, tak také ventilátory ako sú v počítačoch majú velmi malú spotrebu a ked si to trebárs zapojíš tak aby ti šiel len ked ti solár dobíja tak aj to je riešenie ako ho chladiť..
A solár chceš mať kde umiestnený?
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: solární nabíjení baterií
Pepo solar budu mít trvale na zahrádce jako mají chlapi TBG a XXX.
D3 je hlavně na hobby a výlety takže se může stát že klidně 2 měsíce nevyjede. Takhle se bude před barákem pořád udržovat baterie a při týdenním kempeni někde na pláži bude krmit spotřebiče lednici atd. Ten PC ventilátor je reseni měl jsem ho v předchozím voze na chlazení viair kompresoru který byl schován v zadní kapse blatníku pod plasty
D3 je hlavně na hobby a výlety takže se může stát že klidně 2 měsíce nevyjede. Takhle se bude před barákem pořád udržovat baterie a při týdenním kempeni někde na pláži bude krmit spotřebiče lednici atd. Ten PC ventilátor je reseni měl jsem ho v předchozím voze na chlazení viair kompresoru který byl schován v zadní kapse blatníku pod plasty
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
- xxx
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 25 bře 2013 09:51
- tel.: 777 945 9jedna4
- auto: byla D3, teď D4
- Bydliště: Severní Morava
Re: solární nabíjení baterií
myslím, že regulátor se ti sám od sebe nepřehřeje, ale vem si, že v létě máš běžně teplotu interiéru na slunci třeba i 70°C, v motorovém prostoru, když zastavíš to bude ještě více a bude trvat dlouho, než motor vychladne.
Nikdy jsem teplotu pod haubnou neměřil, nepotřeboval jsem to vědět, možná se mýlím, ale ten regulátor asi není stavěný do horkého prostředí a jeho elektronika bude trpět.
-
- Příspěvky: 14948
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: solární nabíjení baterií
Přesně tak, v motorovém prostoru je problém s teplem od motoru a všeho ostatního, tohle samostatná izolace nevyřeší. Druhá věc jsou teplotní a vlhkostní cykly - ty také dávají elektronice pěkně zabrat. Několikrát se mi v létě stalo, že jsem dal nabíječku do motorového prostoru u horkého motoru a ona se za pár minut ohřála od motoru natolik, že se prostě vypnula.
Co se týče ohřívání samotného regulátoru, nebude to moc, zvláště ve chvíli, kdy to bude jenom dobíjet baterku u odstaveného auta, nejvíc to bude v létě, když bude živit po ránu ledničku a dobíjet baterku v autě. Normálně se uchladí - je to dělané na maximální účinnost toho regulátoru, protože jinak by na teplo spotřeboval část energie získané ze solárů. Pokud by jsi ho ale zabalil do izolace, tak se to umí ohřát hodně a rychle. Osobně bych takovéto věci do motorového prostoru nedával, ale raději někam do interiéru auta, kde to nebude nalepené rovnou za vnějším plechem karoserie, aby se to nerozpálilo na sluníčku. Když to má takové hezký dálkový dohled, tak je to o kus jednodušší, protože nepotřebuje být vidět displej.
Co se týče ohřívání samotného regulátoru, nebude to moc, zvláště ve chvíli, kdy to bude jenom dobíjet baterku u odstaveného auta, nejvíc to bude v létě, když bude živit po ránu ledničku a dobíjet baterku v autě. Normálně se uchladí - je to dělané na maximální účinnost toho regulátoru, protože jinak by na teplo spotřeboval část energie získané ze solárů. Pokud by jsi ho ale zabalil do izolace, tak se to umí ohřát hodně a rychle. Osobně bych takovéto věci do motorového prostoru nedával, ale raději někam do interiéru auta, kde to nebude nalepené rovnou za vnějším plechem karoserie, aby se to nerozpálilo na sluníčku. Když to má takové hezký dálkový dohled, tak je to o kus jednodušší, protože nepotřebuje být vidět displej.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: solární nabíjení baterií
Jasan ale když je teplota v interiéru vysoká na přímém slunci bude to podobný v tom motoraku
No já ji zkusím měřit jaká teplota v tom boxu je. Kdyby bylo nejhůř mohu větrat otevřenou kapotou při kempeni a machrovat motorem
No já ji zkusím měřit jaká teplota v tom boxu je. Kdyby bylo nejhůř mohu větrat otevřenou kapotou při kempeni a machrovat motorem
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: solární nabíjení baterií
Nemyslím zabalit regulátor ale ten plastový box v případě že by to bylo nutné izolovat od tepla motoruMadTom píše:Přesně tak, v motorovém prostoru je problém s teplem od motoru a všeho ostatního, tohle samostatná izolace nevyřeší. Druhá věc jsou teplotní a vlhkostní cykly - ty také dávají elektronice pěkně zabrat. Několikrát se mi v létě stalo, že jsem dal nabíječku do motorového prostoru u horkého motoru a ona se za pár minut ohřála od motoru natolik, že se prostě vypnula.
Co se týče ohřívání samotného regulátoru, nebude to moc, zvláště ve chvíli, kdy to bude jenom dobíjet baterku u odstaveného auta, nejvíc to bude v létě, když bude živit po ránu ledničku a dobíjet baterku v autě. Normálně se uchladí - je to dělané na maximální účinnost toho regulátoru, protože jinak by na teplo spotřeboval část energie získané ze solárů. Pokud by jsi ho ale zabalil do izolace, tak se to umí ohřát hodně a rychle. Osobně bych takovéto věci do motorového prostoru nedával, ale raději někam do interiéru auta, kde to nebude nalepené rovnou za vnějším plechem karoserie, aby se to nerozpálilo na sluníčku. Když to má takové hezký dálkový dohled, tak je to o kus jednodušší, protože nepotřebuje být vidět displej.
A jak píšu v předchozím příspěvku klidně nechám otevřenou kapotu kdyby náhodou ale myslím že samotný sluníčko ten prostor pod kapotou neohreje tak jako interier
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
-
- Příspěvky: 14948
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: solární nabíjení baterií
Ono je to jedno, jestli zabalíš regulátor nebo zaizoluješ celý box ve kterém ten regulátor bude, výsledek bude ten sám. Za jízdy se to prohřeje a pokud bude regulátor fungovat naplno, tak to bude akorát trvat o trošku déle, než se zahřeje i s vnitřkem boxu. Na chlazení můžeš nechávat otevřenou kapotu, ale nevyřešíš tím cyklování teplo/zima celého regulátoru - za jízdy se to ohřeje, a při odstavení potom zchladne. A to se zatím bavíme jenom o teplotě, další vliv mají změny vlhkosti - nevím jestli je ten regulátor uvnitř pořádně nalakovaný, aby neshnil. A na tohle nepomůže ani vodotěsná bedna - změnama teplo/zima, u moře/v horách se to prostě bude snažit "dýchat" a tu vlhkost si to natáhne, aby zůstala uvnitř.
Prostě uvnitř auta je prostředí příznivější. Navíc otevírání kapoty je v pohodě, pokud jsi u auta, ale pokud ne, tak to není zrovna ideální. A hlavně je to opruz navíc.
Prostě uvnitř auta je prostředí příznivější. Navíc otevírání kapoty je v pohodě, pokud jsi u auta, ale pokud ne, tak to není zrovna ideální. A hlavně je to opruz navíc.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: solární nabíjení baterií
Jsme to ale krásně urputni ale já i přes varování zkusím jít vlastní cestou
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd