Tlak v pneu

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
rfuhrich
Příspěvky: 317
Registrován: 03 dub 2016 16:56
auto: D110 2012, D1 1997
Bydliště: Stupava

Tlak v pneu

#1 Příspěvek od rfuhrich » 15 kvě 2019 18:56

Zdravím,

nechal som dnes obuť kola na môj ex-mod LR 109 Series 3 na pôvodné disky.

Na diskoch keď som auto kúpil boli natiahnuté bezdušové pneu.

Na rôznych fórach keď som sa pýtal, tak väčšina ľudí mi radila obuť duše.

Tak som obul síce bezdušové 7,50 R16 ale nechal som tam dať duše.

Kedže ale s dušami nemám skúsenosť, poprosím o radu, na aký tlak ich hustiť ?

Ďakujem

Richard

Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
snusmumrik
Příspěvky: 125
Registrován: 24 črc 2012 07:14
auto: Discovery II
Bydliště: Košice, Trenčín

Re: Tlak v pneu

#2 Příspěvek od snusmumrik » 17 kvě 2019 11:10

Do bezdušových duše nie je najšťastnejšia voľba, bude ti drať duše. A šus defekt je srandička - asi chceš zažiť na vlastnej koži. :ty jeden...:
Hustiť môžeš koľko chceš, koľko zvládne pneu, pneu ti nepustí dušu dopreč.

Uživatelský avatar
rfuhrich
Příspěvky: 317
Registrován: 03 dub 2016 16:56
auto: D110 2012, D1 1997
Bydliště: Stupava

Re: Tlak v pneu

#3 Příspěvek od rfuhrich » 17 kvě 2019 16:26

no šťastná/nešťastná voľba...

väčšina mi radila na tie staré disky určite iba s dušami...boli tam síce 235ky bezdušové, ale ja som tam chcel autentické vojenské 7,50ky...

takže to bola z núdze cnosť...

auto nebude daily driver, takže pravdepodobnosť problému bude minimálne...

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3469
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak v pneu

#4 Příspěvek od Land Jirka » 20 kvě 2019 07:08

Tlak v pneumatikách je nepodstatná informace a já desítky let hustím dle terénu a pocitu z tvrdosti auta.

Tvůj problém bude v duších...
Duše, které se dnes vyrábějí jsou sračky, které nic nevydrží a jsou min o 60% slabšího materiálu než kdysi.
Druhý problém je v bezdušových pneumatikách, které jsou z vnitřní strany hrubé se strukturou a to má za následek prodření duše i když se s autem moc nejezdí. :wink:
Částečným řešením je použití duší z předních traktorových pneumatik, které jsou silné jako kdysi.
Ale ty běžné pneuservisy moc nenabízí, protože jsou několikanásobně dražší.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Mira 101
Příspěvky: 1279
Registrován: 17 čer 2013 23:19
tel.: 777667094
auto: D1 300Tdi
Bydliště: Morava

Re: Tlak v pneu

#5 Příspěvek od Mira 101 » 20 kvě 2019 19:43

Když jsme před 20ti lety na Ukraině asi 7x píchly tak nám místní domorodec za adin dolar prodal duši do Volhy,za adin dolar i přezul,nakonec ten 4runner měl ve všech bezdušákách kamierku z Volgy za adin dolar a jezdil na to až do sjetí pneu……. :grin:

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak v pneu

#6 Příspěvek od VencaZE » 21 kvě 2019 00:09

Dával jsem duše do Michelinu XZL a do BFG AT a nikdo problémy nehlásil. XZL s duší jsou už asi čtvrtým rokem na S2A a BFG s duší rasujou lesáci každý den už cca rok... Plus hodně dalších gum na různých autech. Nevidím v tom problém pokud se použijí lepší duše jak psal Jirka.
V.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
rfuhrich
Příspěvky: 317
Registrován: 03 dub 2016 16:56
auto: D110 2012, D1 1997
Bydliště: Stupava

Re: Tlak v pneu

#7 Příspěvek od rfuhrich » 21 kvě 2019 10:16

tak som objednal echt traktorové duše a uvidím...

dík za názory a skúsenosti :yes :yes :yes

mato_srubka
Příspěvky: 459
Registrován: 27 srp 2013 19:24
auto: DiscoII V8

Re: Tlak v pneu

#8 Příspěvek od mato_srubka » 08 bře 2023 21:22

Ahojte, trošku refreshnem tému.

Máte skúsenosť s nižším tlakom v pneu z dlhodobého hladiska?

V minulosti som na MT 265/75R16 na 8” disku dával 2 Atm.
Aktuálne laborujem s 1,6 Atm a páči sa mi to. Skúsim ísť ešte nižšie, možno 1,4Atm, no mám obavu aby som nevyzul pneu pri bočnom náklone.

Chodím skôr pomaly a opatrne, no prehadzovať vyzuté koleso za rezervu sa mi v teréne nechce.

Jedná sa mi hlavne o jazdu v teréne a cieľ je získať viac trakcie, keďže Hankook Dynapro RT03 MT majú bloky aj na boku, no nad 1,7-1,8 Atm už nie sú v kontakte s podkladom.
Chodím aj po ceste, ale ako slimák = 40-60kmh.

Dík za každú reakciu.
Seriový LR Discovery II V8 s mnohými závadami, ale je to láska na prvé naštartovanie.
Tak už až tak sériový nie je: podvozok od TF +2" a k tomu Hankook DynaPro M/T RT03 265/75R16 a konečne uzávierka medzidifu

Uživatelský avatar
masar
Příspěvky: 2724
Registrován: 14 bře 2010 21:49
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín

Re: Tlak v pneu

#9 Příspěvek od masar » 08 bře 2023 21:32

Záleží co to je za disky. Na origo se dá jít dost nízko... já jezdím 255/70 R18 na origo Mondialech 8x18 na 1,2-1,3, kámoš s RRC 315/75 R15 taky na origo kolem 1,0 i míň, na Defu jiný kámoš 315/75 R16 Trepadory i na 0.8
Land Rover Discovery 2 Td5

mato_srubka
Příspěvky: 459
Registrován: 27 srp 2013 19:24
auto: DiscoII V8

Re: Tlak v pneu

#10 Příspěvek od mato_srubka » 08 bře 2023 21:58

No, mám tam Modulary 8” x 16” , od origo Alu to bude mať ďaleko.

Ale očividne mám ešte rezervu, tak budem skúšať. Myslím, že mne na to moje vozenie bude bohate stačiť ísť na 1,3-1,4Atm.
Seriový LR Discovery II V8 s mnohými závadami, ale je to láska na prvé naštartovanie.
Tak už až tak sériový nie je: podvozok od TF +2" a k tomu Hankook DynaPro M/T RT03 265/75R16 a konečne uzávierka medzidifu

Odpovědět