Nápravy Defender/D1 x D2
Moderátor: Acon
- eveUSO
- Příspěvky: 237
- Registrován: 01 lis 2011 15:13
- tel.: mám
- auto: Discovery II Td5
- Bydliště: Moravia
Nápravy Defender/D1 x D2
Ahoj přátelé,
něco jsem na googlu pohledal, něco na fórech početl, ale není nad osobní zkušenosti uživatelů, toť důvod založeí tohohole vlákna.
Rád bych se dozvěděl vaše subjektivní zkušenosti a dojmy z jednotlivých prvků těchto náprav, co je lepší, co víc vydrží atd..., zkusím to trošku více specifikovat:
Zaměřme se převážně na přední nápravu. Prosím o potvrzení či vyvrácení mých tezí.
1.) Náprava DEF a D1 je totožná.
2.) Náprava D1 je oproti D2 méně náchylná na mechanické poškození díky rejdovým koulím oproti manžetám.
3.) Svislé čepy na nápravě DEF/D1 vydrží déle než kulové čepy na D2, také jejich výměna je mnohem jednodužší.
4.) Výměna náboje/ložiska na DEF nápravě je rychlejší a i levnější než výměna celého náboje na D2
5.) Homokynetický kloub na D2 a poloosy vydrží více než polosy DEF/D1, protože jso krapet větší.
6.) Diferenciál (24pin) je u DEF/D1 a D2 totožný.
Uvažuji o nahrazení náprav na D2 za nápravy DEF/D1, je to dobrý krok, pomůžu si ?
Jaké jsou slabiny Nápravy D1/DEF ?
Děkuji za případné reakce a pomoc
Filip
něco jsem na googlu pohledal, něco na fórech početl, ale není nad osobní zkušenosti uživatelů, toť důvod založeí tohohole vlákna.
Rád bych se dozvěděl vaše subjektivní zkušenosti a dojmy z jednotlivých prvků těchto náprav, co je lepší, co víc vydrží atd..., zkusím to trošku více specifikovat:
Zaměřme se převážně na přední nápravu. Prosím o potvrzení či vyvrácení mých tezí.
1.) Náprava DEF a D1 je totožná.
2.) Náprava D1 je oproti D2 méně náchylná na mechanické poškození díky rejdovým koulím oproti manžetám.
3.) Svislé čepy na nápravě DEF/D1 vydrží déle než kulové čepy na D2, také jejich výměna je mnohem jednodužší.
4.) Výměna náboje/ložiska na DEF nápravě je rychlejší a i levnější než výměna celého náboje na D2
5.) Homokynetický kloub na D2 a poloosy vydrží více než polosy DEF/D1, protože jso krapet větší.
6.) Diferenciál (24pin) je u DEF/D1 a D2 totožný.
Uvažuji o nahrazení náprav na D2 za nápravy DEF/D1, je to dobrý krok, pomůžu si ?
Jaké jsou slabiny Nápravy D1/DEF ?
Děkuji za případné reakce a pomoc
Filip
-LR DII- FL, 3" lift, 1" bodylift, BFG KM2 33", Safariland, pevnostňáky a prahy, inox nájezdový plech, držák rezervy, HD měnič, Parnhardská tyč zadní nápravy, CB, teplá sprcha, spaní, naviják.
-,,Audaces fortuna iuvat''
-,,Audaces fortuna iuvat''
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Nápravy Defender/D1 x D2
A ty jsi něco lousknul na D2 nápravách? Podle mě je to úplně jedno, pokud osadíš pevnostní poloosy a klouby, a místo sériových diferenciálů a převodů dáš něco pevnějšího, tak asi není co řešit.
A ke tvým dotazům:
Nápravy Def a D1 jsou podobné, i když z venku vypadají stejně, tak se mohou lišit pevností - D1 má jinou váhu než 130ka. Salisbury neřeším, to je něco úplně jiného.
Odolnost rejdových koulí oproti manžetám - ano, železo asi vydrží víc, než vyrezne, tak nějak nemám pocit, že bych někde zaregistrovat trhání manžet.
Svislé čepy - výměna na D1/Def je jednodušší, pokud se dají kvalitní, tak i na D2 bych se životnosti nebál.
Kolová ložiska - ano Def má jinou konstrukci, pokud se ale započítají slušné díly, tak i tady to něco stojí. Na druhou stranu, pokud se mají třeba vyměnit brzdové kotouče, tak na D2 je to výrazně jednodušší.
Homo klouby a poloosy - originánl bych neřešil, když už chceš něco takového řešit, tak počítej s pevnostníma.
Diferenciál u Rover nápravy je u D1 a D2 stejný, u Defa jenom přední, zadní bývá u 110/130 Salisbury nebo provedení jako u P38 - s kratší hruškou a celým obalem diferenciálu. Opět bych to viděl na pevnostní provedení - kombinace soukolí a difereciálu s uzávěrkou.
Kromě vlastní nápravy by jsi řešil ještě brzdy, uchycení k ramenům, uchycení k tyčím řízení, náhradu wattova přímovodu za něco jiného. Takže fůra práce, bez zásadního vylepšení, pokud tomu nedáš pevnostní střeva.
A ke tvým dotazům:
Nápravy Def a D1 jsou podobné, i když z venku vypadají stejně, tak se mohou lišit pevností - D1 má jinou váhu než 130ka. Salisbury neřeším, to je něco úplně jiného.
Odolnost rejdových koulí oproti manžetám - ano, železo asi vydrží víc, než vyrezne, tak nějak nemám pocit, že bych někde zaregistrovat trhání manžet.
Svislé čepy - výměna na D1/Def je jednodušší, pokud se dají kvalitní, tak i na D2 bych se životnosti nebál.
Kolová ložiska - ano Def má jinou konstrukci, pokud se ale započítají slušné díly, tak i tady to něco stojí. Na druhou stranu, pokud se mají třeba vyměnit brzdové kotouče, tak na D2 je to výrazně jednodušší.
Homo klouby a poloosy - originánl bych neřešil, když už chceš něco takového řešit, tak počítej s pevnostníma.
Diferenciál u Rover nápravy je u D1 a D2 stejný, u Defa jenom přední, zadní bývá u 110/130 Salisbury nebo provedení jako u P38 - s kratší hruškou a celým obalem diferenciálu. Opět bych to viděl na pevnostní provedení - kombinace soukolí a difereciálu s uzávěrkou.
Kromě vlastní nápravy by jsi řešil ještě brzdy, uchycení k ramenům, uchycení k tyčím řízení, náhradu wattova přímovodu za něco jiného. Takže fůra práce, bez zásadního vylepšení, pokud tomu nedáš pevnostní střeva.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Mirko
- Příspěvky: 2813
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nápravy Defender/D1 x D2
Ona zase D2 sedí mnohem líp na silnici, hlavní roli tam možní hrají ty wattové tyčky...
Re: Nápravy Defender/D1 x D2
eveUSO píše: ↑04 srp 2019 19:22 Ahoj přátelé,
něco jsem na googlu pohledal, něco na fórech početl, ale není nad osobní zkušenosti uživatelů, toť důvod založeí tohohole vlákna.
Rád bych se dozvěděl vaše subjektivní zkušenosti a dojmy z jednotlivých prvků těchto náprav, co je lepší, co víc vydrží atd..., zkusím to trošku více specifikovat:
Zaměřme se převážně na přední nápravu. Prosím o potvrzení či vyvrácení mých tezí.
1.) Náprava DEF a D1 je totožná. Yes
2.) Náprava D1 je oproti D2 méně náchylná na mechanické poškození díky rejdovým koulím oproti manžetám. Not
3.) Svislé čepy na nápravě DEF/D1 vydrží déle než kulové čepy na D2, také jejich výměna je mnohem jednodužší. No
4.) Výměna náboje/ložiska na DEF nápravě je rychlejší a i levnější než výměna celého náboje na D2 Yes
5.) Homokynetický kloub na D2 a poloosy vydrží více než polosy DEF/D1, protože jso krapet větší. No
6.) Diferenciál (24pin) je u DEF/D1 a D2 totožný. Yes
Uvažuji o nahrazení náprav na D2 za nápravy DEF/D1, je to dobrý krok, pomůžu si ?Probably not, learn to live with it
Jaké jsou slabiny Nápravy D1/DEF ?it is about the same
Děkuji za případné reakce a pomoc
Filip
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6477
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Nápravy Defender/D1 x D2
Zadek není řešenej panhardkou ani na jednom, což bych řekl je super a rozhodně bych varoval před tím nápadem v případě, že by mělo auto nějak seriózně tahat přívěs. Nakolik je wattův přímovod lepší nápad než to středové defí vedení, no nevím, já s ním problémy nemám a mám jich několik v zásobě.
Naopak vepředu je parchantka na obojím, což je při liftu a většíím chodu pružení nakonec dycky geometrický kompromis. Já když k defovi pořizoval d2, tak jsem uvažoval podobně i z duvodu toho, jak jsem točil ruzné sady kol. No nakonec def spíš stojí a dneska bych uvažoval skoro opačně, když stavím věc na blbnutí, tak rozhodně z komponent d2, protože jich je u mne (i obecně) téměř nekonečno z vraků, narozdíl od defích. Tam to jistí d1, kde ty komponenty k dispozici jsou, protože houfně umírají na korozi boud a šásek, ale odlišnosti d1 a def jsou.
Takže spíš bych uvažoval o nápravách d1 než defích. Ale pro mne nerelevantní, když několikrát do roka vyhazuju d2 nápravy, tak určitě nezačnu shánět jedničkový.
To že by koule vydržely nějak zázračně víc než manžety nevím. Jednak jsem viděl několik ulomených koulí (velký kola a podložky jsou dobrá jízdenka tím směrem) a to fak izolepou nepořešíš, druhak i větší rýha od kamení prakticky znehodnotí to, že jde o těsnící plochu jakoby proti guferu (poněkud nepřesně označeno), to tě sice nezastaví, ale otravný to je.
Jesni nikdo neviděl potrhané manžety tak já při vrakování ano, je to asi stejné jako ne všech jiných předokolkách (osobácích), když se to zanedbá a dostane se tam špína, tak to hlodá a hlodá, ale zase tě to nezastaví a při troše pečlivosti se to dá řešit i provizorně.
Jinak taky vúle na svisláku u defí nápravy může způsobit netěsnost koule, což je taky otravné - no má to své a rozhodně bych neřekl, že samá pozitiva...
Naopak vepředu je parchantka na obojím, což je při liftu a většíím chodu pružení nakonec dycky geometrický kompromis. Já když k defovi pořizoval d2, tak jsem uvažoval podobně i z duvodu toho, jak jsem točil ruzné sady kol. No nakonec def spíš stojí a dneska bych uvažoval skoro opačně, když stavím věc na blbnutí, tak rozhodně z komponent d2, protože jich je u mne (i obecně) téměř nekonečno z vraků, narozdíl od defích. Tam to jistí d1, kde ty komponenty k dispozici jsou, protože houfně umírají na korozi boud a šásek, ale odlišnosti d1 a def jsou.
Takže spíš bych uvažoval o nápravách d1 než defích. Ale pro mne nerelevantní, když několikrát do roka vyhazuju d2 nápravy, tak určitě nezačnu shánět jedničkový.
To že by koule vydržely nějak zázračně víc než manžety nevím. Jednak jsem viděl několik ulomených koulí (velký kola a podložky jsou dobrá jízdenka tím směrem) a to fak izolepou nepořešíš, druhak i větší rýha od kamení prakticky znehodnotí to, že jde o těsnící plochu jakoby proti guferu (poněkud nepřesně označeno), to tě sice nezastaví, ale otravný to je.
Jesni nikdo neviděl potrhané manžety tak já při vrakování ano, je to asi stejné jako ne všech jiných předokolkách (osobácích), když se to zanedbá a dostane se tam špína, tak to hlodá a hlodá, ale zase tě to nezastaví a při troše pečlivosti se to dá řešit i provizorně.
Jinak taky vúle na svisláku u defí nápravy může způsobit netěsnost koule, což je taky otravné - no má to své a rozhodně bych neřekl, že samá pozitiva...
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Nápravy Defender/D1 x D2
K těm manžetám na D2 - samozřejmě že se dají trhnout, ale protože se to ve velkém neřeší, tak to nebude asi zásadní problém. Já jsem jednu měnil, protože po opravě drátu od čidla ABS jsem ho nechal dlouhej a manžetu mi to prodřelo, takže moje blbost. Pokud to není zarezlé, tak kromě svislých čepů, bych řekl že se náprava na D2 opravuje jednodušeji než na Defu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6477
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Nápravy Defender/D1 x D2
myslím, že ty divný hračky jako tomcaty a wildcaty měly v době dédvojek taky nápravy z déddvojek, byť se to tváří jako derivát defendera...
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Nápravy Defender/D1 x D2
Do D2 se dá dostat větší homokinetický kloub než do Defa, akorát je to potom porod s manžetou.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Nápravy Defender/D1 x D2
Daihatsu Wildcad ?, no ten má kulové opery jako Def - tj starey USA systém Jeep , novey systém je kuloví čepy , á la Jeep Wrangler atak dále
Re: Nápravy Defender/D1 x D2
Ano řešíme na LR fóru Daihatsu z r. 1974, kdy ještě nikdo nevěděl, že nějaký Discovery bude
Land Rover Discovery 2 Td5