Tahání těžších přívěsů - zkušenosti
Moderátor: Acon
Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti
Počítám že by mohl táhnout cca tak 8-12t ,zajímalo by mne jak měl vyřešeny ty vzduchový brzdy
(O)Range Rover p38 2.5 TDS
kup svému dítěti Land Rover a už nikdy nebude mít peníze na drogy
kup svému dítěti Land Rover a už nikdy nebude mít peníze na drogy
- jbizik
- Příspěvky: 1869
- Registrován: 19 zář 2013 00:53
- tel.: +421907325338
- auto: D1 200tdi, L322 m62
- Bydliště: Slovenske Pravno okr.Turc.Teplice , Slovensko
Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti
A co tym Wranam bolo ak sa smiem spytat.....aky mavaju probleem???
Ex- D2 4.0 V8 - LPG
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532
- victom
- Příspěvky: 539
- Registrován: 07 bře 2016 21:41
- tel.: 00421905467739
- auto: Defender puma 110 SW
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti
Prvy raz sa mu nepačilo utopenie do bahna po okienka. Vtedy kompletne odysla elektronika. Asi všetky RJ mŕtve.
Pol roka na to zomrela prevodovka, a teraz znovu prevodovka.
Opravy uz budu za chvilu prevysovat cenu vozu, a to má vraj najsuper motor...3,6l V6benzin.
Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti
Včera náhle onemocněl primární tahoun (VW T5, mrtvý servo), tak dneska musela zaskočit Disco.
Disco2 Td5 2004
Nanocom Evolution (D2 + Td5)
T4 TestBook Hand Held Tester (Def, Free1, D1, D2, P38)
Nanocom Evolution (D2 + Td5)
T4 TestBook Hand Held Tester (Def, Free1, D1, D2, P38)
Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti
Takhle si to taham ja
Discovery 300Tdi 4inch lift
RRC in progress
RRC in progress
- PEPO
- Příspěvky: 749
- Registrován: 27 led 2011 12:51
- tel.: 0905605225
- auto: FREELANDER+D3
- Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce
Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti
Zneužijem túto tému, lebo zhánam tak trochu info..
Mám príves Brenderup a celková hmotnosť 1,8t a vozím na tom čln.Výška kajuty je skoro 3 metre na zemou a myslím že by ten príves ešte niečo chcel.
Lebo naše cesty nie sú povedzme si na rovinu nič moc. A dialnicu nejazdím, nakolko ju nemám cestou.A tie naše cesty . No ked ked sa objaví nejaká nepredvídaná jama,alebo zákruta a musím náhle zmeniť smer alebo rýchlo- nepáči sa reakcia toho vozíka..
Preto sa pohrávam s myšlienkou že by som skúsil domontovať tlmiče.Len niekto ma odhovára a ja si skôr myslím že by to stabilite mohlo pomôsť....Pneu mám 185 R14 C 104/102N ,len sú ešte také zánovné, tak s pneu budem až neskôr špekulovať ak príde ich čas.
Preto sa chcem spýtať či niekto niečo takéto riešil a vie porovnať pred a po........alebo aj naopak
Mám príves Brenderup a celková hmotnosť 1,8t a vozím na tom čln.Výška kajuty je skoro 3 metre na zemou a myslím že by ten príves ešte niečo chcel.
Lebo naše cesty nie sú povedzme si na rovinu nič moc. A dialnicu nejazdím, nakolko ju nemám cestou.A tie naše cesty . No ked ked sa objaví nejaká nepredvídaná jama,alebo zákruta a musím náhle zmeniť smer alebo rýchlo- nepáči sa reakcia toho vozíka..
Preto sa pohrávam s myšlienkou že by som skúsil domontovať tlmiče.Len niekto ma odhovára a ja si skôr myslím že by to stabilite mohlo pomôsť....Pneu mám 185 R14 C 104/102N ,len sú ešte také zánovné, tak s pneu budem až neskôr špekulovať ak príde ich čas.
Preto sa chcem spýtať či niekto niečo takéto riešil a vie porovnať pred a po........alebo aj naopak
- komin
- Příspěvky: 939
- Registrován: 31 kvě 2010 14:45
- tel.: 0904543118
- auto: LR Defender 110 Td5
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti
Tlmice pomozu hlavne pri prejazde priecnych nerovnosti, skor by pomohlo keby bol nizsi profil pneu, teraz sa vo velkom prechadza na 195/55 r13 ktore sa spravaju super a predpokladam ze mas jedno napravu a tam by som hladal najvacsi problem, dvojnaprava by sa spravala ovela lepsie.
LR DEFENDER 110 SW
- PEPO
- Příspěvky: 749
- Registrován: 27 led 2011 12:51
- tel.: 0905605225
- auto: FREELANDER+D3
- Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce
Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti
Ano, je to jednonápravový,Len je dosť dlhý a už teraz ked mám vysunutý zadný nárazník a prechádzam velké dlhé jamy už takmer chytám zadné čelo.ísť nižšie nechcem,lebo aj hore dvorom ked vychádzam mám rovinu a potom dosť prudký hore kopec,,,komin píše: ↑03 čer 2020 20:10 Tlmice pomozu hlavne pri prejazde priecnych nerovnosti, skor by pomohlo keby bol nizsi profil pneu, teraz sa vo velkom prechadza na 195/55 r13 ktore sa spravaju super a predpokladam ze mas jedno napravu a tam by som hladal najvacsi problem, dvojnaprava by sa spravala ovela lepsie.
- victom
- Příspěvky: 539
- Registrován: 07 bře 2016 21:41
- tel.: 00421905467739
- auto: Defender puma 110 SW
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti
Do teraz som ležal pod "vozikom" ...
Ja mám 3,5t dvojnapravu s vyškovo nastavitelným Oje dlhé cca 2m, váha 160kg na gulu pri pázdnom vozíku. Rám vozíka, a aj rám korby je zváraný z profilov - 960 kg....
Bez tlmičov a cca 1t preťaženie , a stabilita OK.
Viezol som VZV -3t váha, 3,1m výška, celkom 3,7m, z Popradu do Piešťan, a OK. Gumy nafúkané na 4,5 - auto aj vlek.
Stabilitu robí konštrukcia rámu a Oje.
Po mojich skusenostiach s vozikmy, Krátke Oje do V by som nikdy nechcel.
Ja mám 3,5t dvojnapravu s vyškovo nastavitelným Oje dlhé cca 2m, váha 160kg na gulu pri pázdnom vozíku. Rám vozíka, a aj rám korby je zváraný z profilov - 960 kg....
Bez tlmičov a cca 1t preťaženie , a stabilita OK.
Viezol som VZV -3t váha, 3,1m výška, celkom 3,7m, z Popradu do Piešťan, a OK. Gumy nafúkané na 4,5 - auto aj vlek.
Stabilitu robí konštrukcia rámu a Oje.
Po mojich skusenostiach s vozikmy, Krátke Oje do V by som nikdy nechcel.
Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti
Tak já mám 3,5t sklapecku. Mám oj do V a jsem spokojenej. Na couvani je lepší kratší oj do V. Ale to je jen můj názor. Když potřebuji stouhle krávou nacouvat nekam do vrat. Vozík má 1t. Často vozim i víc jak 3,5t. 300tdi to tahala celkem obstojně ale td5 te se moc nechce
300TDI---The Legend begins
- komin
- Příspěvky: 939
- Registrován: 31 kvě 2010 14:45
- tel.: 0904543118
- auto: LR Defender 110 Td5
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti
Ty si videl vlek na lode, neviem co ma nieco dlhsiu oj jak prepravniky lodi.victom píše:Do teraz som ležal pod "vozikom" ...
Ja mám 3,5t dvojnapravu s vyškovo nastavitelným Oje dlhé cca 2m, váha 160kg na gulu pri pázdnom vozíku. Rám vozíka, a aj rám korby je zváraný z profilov - 960 kg....
Bez tlmičov a cca 1t preťaženie , a stabilita OK.
Viezol som VZV -3t váha, 3,1m výška, celkom 3,7m, z Popradu do Piešťan, a OK. Gumy nafúkané na 4,5 - auto aj vlek.
Stabilitu robí konštrukcia rámu a Oje.
Po mojich skusenostiach s vozikmy, Krátke Oje do V by som nikdy nechcel.
LR DEFENDER 110 SW
Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti
U lodních přívěsů si myslím že základní kámen úrazu je těžiště které je mnohem výše než u bagru na podvale, a potom je třeba si ohlídat přítlak na kouli který bych osobně volil spíše na horní hranici toho co dovoluje tažný hák,
předpokládám že je přívěs bržděný, jestli ne tak určitě bych vyměnil za bržděný, dvounáprava je samozřejmě mnohem stabilnější
potom ještě se dá vyměnit připojení "žehlička" za žehličku se stabilizátorem, jakou používají karavany
domontovat tlumiče určitě smysl dává pokud to není nějaká složitá operace spojená s kompletní přestavbou vozíku
a asi nejdůležitější faktor je článek mezi volantem a sedadlem, s přívěsem je třeba jezdit hlavou, s velkým předvídáním, ale to asi tady všichni víme,
https://www.youtube.com/watch?v=bmBgM5s7ihw
předpokládám že je přívěs bržděný, jestli ne tak určitě bych vyměnil za bržděný, dvounáprava je samozřejmě mnohem stabilnější
potom ještě se dá vyměnit připojení "žehlička" za žehličku se stabilizátorem, jakou používají karavany
domontovat tlumiče určitě smysl dává pokud to není nějaká složitá operace spojená s kompletní přestavbou vozíku
a asi nejdůležitější faktor je článek mezi volantem a sedadlem, s přívěsem je třeba jezdit hlavou, s velkým předvídáním, ale to asi tady všichni víme,
https://www.youtube.com/watch?v=bmBgM5s7ihw
- victom
- Příspěvky: 539
- Registrován: 07 bře 2016 21:41
- tel.: 00421905467739
- auto: Defender puma 110 SW
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti
[/quote]Ty si videl vlek na lode, neviem co ma nieco dlhsiu oj jak prepravniky lodi.
[/quote]
Dĺžka , tvar a robustnosť prevedenia oje, a aj vozíka sú rozdielne veci. Je rozdiel mať oje dlhé a tenké, alebo dlhé a masívne železo, ktoré nepodlieha vybraciám, a vlneniu sa.
Ako bolo spomenuté, problém je vo vysoko položenom ťažisku.
[/quote]
Dĺžka , tvar a robustnosť prevedenia oje, a aj vozíka sú rozdielne veci. Je rozdiel mať oje dlhé a tenké, alebo dlhé a masívne železo, ktoré nepodlieha vybraciám, a vlneniu sa.
Ako bolo spomenuté, problém je vo vysoko položenom ťažisku.
- komin
- Příspěvky: 939
- Registrován: 31 kvě 2010 14:45
- tel.: 0904543118
- auto: LR Defender 110 Td5
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti
Lod nema tazisko vysoko, ale vzadu nakolko motor byva na lodi ta najtazsia vec.
LR DEFENDER 110 SW
Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti
Asi bych zmeril pritlak na kouli a dovyvážil rozmistenim veci v lodi nebo pridanim nejakeho balastu dopredu, i kdybys ram mel dat rezervu a dva kanystry paliva
- komin
- Příspěvky: 939
- Registrován: 31 kvě 2010 14:45
- tel.: 0904543118
- auto: LR Defender 110 Td5
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti
Malo by ist posunut ten predny doraz na lod cim by sa zvysilo zatazenie oje.
LR DEFENDER 110 SW
- PEPO
- Příspěvky: 749
- Registrován: 27 led 2011 12:51
- tel.: 0905605225
- auto: FREELANDER+D3
- Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce
Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti
Ja som spravil presný opak a vypadá to o niečo lepšie..Práveže ked som to mal v predšie..Ale to sa bavíme o 5.centimetroch ..Už aj zadné ramené je počuť a to iste od toho vačšieho zaťaženia čomu bolo doteraz ..Aj papuča má aj už nejakú tu vôlu a to je všetko nové....Do toho určite nepôjdem.Ked je raz napísané že na papuču je max. tolko, tak určite to neprekročím...
No nič, budem chodiť ako doteraz...Ja som to len chcel mať o niečo lepšie..Ale asi nie vždy všetko sa dá tak ako si to predstavujeme...
Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti
Mám dotaz trochu na opačné spektrum přívěsů. Mám nebržděný vozík a gumy by už chtěly vyměnit (nápis made in Czechoslovakia znamená že je nevyrobili v tomto tisíciletí) a v techničáku je 165R13 jakou výšku profilu zvolit aby to bylo OK na technické? Nebo je to jedno?