Dobíjení defender 300tdi

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
PavelR
Příspěvky: 30
Registrován: 01 dub 2009 10:03
Bydliště: Praha

Dobíjení defender 300tdi

#1 Příspěvek od PavelR » 21 bře 2010 22:21

Ahoj. včera v noci cestou domu mě po nastartování zůstala lehce žhnout kontrolka dobíjení. Cca po 15 km zcela zhasla a zdálo se že by mohlo být vše OK, ale po nějaké době začala zase žhnout. bylo to tak slabonké že nebyl ani rozpoznatelný symbol baterie na kontrolce. Domů jsem dojel (bylo to necelých 60 km) a dnes jsem šel proměřit jak na tom dobíjení je a zjistil jsem že nedobíjí vůbec. po otočení klíčku do II polohy se ani nerozsvítí kontrolka dobíjení. Při nastartování klesne napětí na baterii, a pak zase pomalu nastoupá zpět na cca 12,1 V (baterie se zatím drží) a stejné napětí je i přímo na alternátoru (je to přímo propojeno s baterií) Do alternátoru dále vede hnědožlutý kablík označený D+ (šroubovací svorka jako na přívodu k baterii) na kterém je napětí o něco nižší než na baterii, asi 10 V (po otočení klíčku do II polohy), a pak tam vede ještě bílošedý kablík, klterý se mi přes krytku konektoru nepodařilo změřit a vůbec nevím co je to zač.
Nevíte někdo na co se zaměřit při odhalování kde je chyba? nerad bych pořídil alternátor (který je můj hlavní podezřelý) a pak zjistil že je to v něčem jiném. V případě že by to altík byl poradí někdo co obnáší jeho demontáž a opětná montáž? zda je třeba demontovat ještě něco dalšího? zdá se mi že je tam dost málo místa na to ho vyndat ven. Nemá někdo alternátor na 300tdi naprodej? případně za kolik, abych byl připraven.
Díky za všechny rady. Pavel
Defender 110, 300TDi, '98

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4166
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobíjení defender 300tdi

#2 Příspěvek od low » 22 bře 2010 03:02

musis merit na tom tlustym hnedym a pak na baterce. dal doporucuju zkontrolovat ukostreni motoru. alternator mam na pujceni/vyzkouseni/odpordej, je zrepasovanej v Perunu
http://www.cestoffka.cz expedice po celém světě, offroadskola, firemni akce, eventmanagement http://www.offroadskola.cz

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3469
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobíjení defender 300tdi

#3 Příspěvek od Land Jirka » 22 bře 2010 05:48

Bude to špatnej alternátor. :wink:
Na třístovku se dávají dva druhy 65amp a 100amp.
Jestli máš nějaké přídavné spotřebiče (světla nebo naviják), tak tam určitě dej ten 100amp.
Výměna trvá, když se nic nepokazí max hodinu.

Nové altíky můžou mít buďto konektory, nebo očka, ale to se dá vyřešit.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
PavelR
Příspěvky: 30
Registrován: 01 dub 2009 10:03
Bydliště: Praha

Re: Dobíjení defender 300tdi

#4 Příspěvek od PavelR » 22 bře 2010 07:51

Jak je to vlastně s regulátorem napětí? je součástí alternátoru, nebo je tam někde zvlášť? všimnul jsem si dříve než to přestalo dobíjet) že pkud jsem třeba hned po nastartování pustil stěrače byly trochu líný, a až po několika sekundách někde něco cvaklo a pak se zrychlily. Ale zase pokud nesvítí ta žárovka dobíjení tak je zřejmě přerušen obvod přes altík.... žárovka jko taková by měla být OK protože po nastartování žhne.
to Low: kolik by jsi chtěl za ten altík a na jakej je proud?
Díky Pavel
Defender 110, 300TDi, '98

kubes
Příspěvky: 203
Registrován: 21 bře 2007 14:03

Re: Dobíjení defender 300tdi

#5 Příspěvek od kubes » 22 bře 2010 08:18

Současné alternátory zpravidla mají regulátor integrovaný do držáku uhlíků. Po sundání plastového krytu na opačném konci, než je řemenice, bude regulátor vidět. Pokud nedobíjí, projdi nejdříve všechny vodiče i ukostření a zkontroluj délku uhlíků, popřípadě je vyměň. Pokud je uhlík krátký tak ho držák "nepustí" až ke kolektoru rotoru a může to být důvod, proč nenabíjí. Může být také slabá nebo prasklá pružinka uhlíku.
Přeji rychlé odstranění závady. Zdraví Kubeš

OME
Příspěvky: 260
Registrován: 25 pro 2007 12:49
Bydliště: Chrudim

Re: Dobíjení defender 300tdi

#6 Příspěvek od OME » 22 bře 2010 09:16

Je to alternátor na 99%.Není důvod kupovat nový,každý autoelektrikář,který obecně dělá alt.a startery to opraví(unás asi tak za 1tis.Kč.)

Uživatelský avatar
PavelR
Příspěvky: 30
Registrován: 01 dub 2009 10:03
Bydliště: Praha

Re: Dobíjení defender 300tdi

#7 Příspěvek od PavelR » 22 bře 2010 09:27

To je fajn, akorát s tím potřebujku jezdit, takže bych ho potřeboval vyměnit a pak řešit opravu stávajícího :( Nevíte někdo k čemu je na altíku ten třetí kablík? a jaké na něm má být případně napětí? (šedo-bílý)
Defender 110, 300TDi, '98

kubes
Příspěvky: 203
Registrován: 21 bře 2007 14:03

Re: Dobíjení defender 300tdi

#8 Příspěvek od kubes » 22 bře 2010 16:14

Třetí kablík na alternátoru se využije v případě, že je auto vybaveno otáčkoměrem. Z tohoto místa se bere informace o počtu otáček. V podstatě impulsy, které se pro další zpracování vedou do otáčkoměru. Označení svorky není jednotné, nejčastěji bývá označena písmenem W.
Kubeš

Uživatelský avatar
PavelR
Příspěvky: 30
Registrován: 01 dub 2009 10:03
Bydliště: Praha

Re: Dobíjení defender 300tdi

#9 Příspěvek od PavelR » 22 bře 2010 17:13

Aha tak po tom už sem taky pátral kde ho najdu :) nevíš ještě kam je vyvedenej? ne že bych teď řešil doplnění otáčkoměru, ale čistě dobudoucna :)
Defender 110, 300TDi, '98

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Dobíjení defender 300tdi

#10 Příspěvek od Tazik1992 » 21 bře 2020 10:11

Zdravím třístovkáři. Načechrám staré téma dotazem ke kontrolce dobíjení. Je normální že svítí i po nastartování ? A zhasne až po prošlápnutí plynu (kolem 2000ot).
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Wobl
Příspěvky: 397
Registrován: 13 zář 2010 11:18
auto: Defender 110 300tdi
Bydliště: Praha

Re: Dobíjení defender 300tdi

#11 Příspěvek od Wobl » 21 bře 2020 10:20

Jo to je normalni. Zhasne az kdyz jde z altiku urcity napeti..

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Dobíjení defender 300tdi

#12 Příspěvek od Tazik1992 » 21 bře 2020 10:30

Tak jsem v klidu. Díky
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Dobíjení defender 300tdi

#13 Příspěvek od MadTom » 21 bře 2020 10:41

Hm, podle fotky je tam standardní alternátor jako v jiných autech té doby s elektronickým regulátorem, a to musí dobíjet už na volnoběh. Takže pokud ti kontrolka zhasíná až při zvýšených otáčkách, tak doporučuji vzít voltmetr a změřit napětí na baterce, jestli to vůbec dobíjí. A to jak při volnoběhu, tak při zvýšených otáčkách a hlavně při zapnutých spotřebičích a autě (světla, větrák topení, ...).
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Dobíjení defender 300tdi

#14 Příspěvek od Tazik1992 » 21 bře 2020 10:50

To mě právě zarazilo Tome, dobíjí to normálně 14,2 - 14,4V před i po prošlápnutí. I s puštěnými světly.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
mildo123
Příspěvky: 638
Registrován: 08 lis 2015 20:11
auto: Defender 110 Tdi

Re: Dobíjení defender 300tdi

#15 Příspěvek od mildo123 » 21 bře 2020 11:00

Tiež mi to robí a neriešim, alternátor bol aj v oprave keď odpálilo usmernovac asi 4 roky spátky a pri oprave menili aj regler. Funguje to tak že dám studený štart a keď začne motor klepat na voľnobeh tak svieti kontrolka. Po malinkom pridaní a zvýšení otáčok zhasne a už je zhasnuta stále. Tak mi to funguje od kedy mám defa....
Naposledy upravil(a) mildo123 dne 21 bře 2020 11:01, celkem upraveno 1 x.
Defender 110 Tdi 1998

Uživatelský avatar
Wobl
Příspěvky: 397
Registrován: 13 zář 2010 11:18
auto: Defender 110 300tdi
Bydliště: Praha

Re: Dobíjení defender 300tdi

#16 Příspěvek od Wobl » 21 bře 2020 11:01

Jj, presne tak to mam i ja. Po nastartovani na volnobeh sviti dokud nepridam a pak zhasne natrvalo. Nabiji normalne.

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Dobíjení defender 300tdi

#17 Příspěvek od Tazik1992 » 21 bře 2020 11:11

Prostě Defík, no :lol:
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Dobíjení defender 300tdi

#18 Příspěvek od MadTom » 21 bře 2020 11:58

Tak pokud jsi to měřil, tak je to OK. Stejnej (zvenku) alternátor jsem měl na starém Escortu a ten nic takového nedělal. Když se kontrolka rozsvítila za chodu motoru, tak bylo vždy něco špatně.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobíjení defender 300tdi

#19 Příspěvek od VencaZE » 21 bře 2020 14:00

Pokud někomu vadí že kontrolka zhasne až po prošlápnutí plynu tak se podívejte jakou máte žárovku v okruhu buzení.
Pokud 2W tak ji vyměnte za 4W. S větším příkonem do budicího vinutí by měl alternátor dříve naběhnout.
V.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Dobíjení defender 300tdi

#20 Příspěvek od Tazik1992 » 21 bře 2020 16:12

VencaZE píše: 21 bře 2020 14:00 Pokud někomu vadí že kontrolka zhasne až po prošlápnutí plynu tak se podívejte jakou máte žárovku v okruhu buzení.
Pokud 2W tak ji vyměnte za 4W. S větším příkonem do budicího vinutí by měl alternátor dříve naběhnout.
Ale to už asi nemáš tu žárovku normálně v té kontrolce na přístrojovce ? Ta malá žárovička v kontrolce (typ W2x4,6d) má příkon 1,2W, viděl jsem i 2W verzi. To se dělá i 4W v tédle velikosti? To už se snad ani nemůže uchladit v takové malé baňce.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Odpovědět