napadlo mě úplně to samé, když jsem viděl, jak to kopíruje bočnice.
Spaní v autě
Moderátor: Miky_CZ
- xxx
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 25 bře 2013 09:51
- tel.: 777 945 9jedna4
- auto: byla D3, teď D4
- Bydliště: Severní Morava
Re: Spaní v autě
- TBG
- Příspěvky: 796
- Registrován: 10 kvě 2014 18:31
- tel.: 774tři448pět8
- auto: D2 + Iseki TU155
- Bydliště: 49.8982500N, 18.0989269E
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spaní v autě
Pokud to bude s odklápěcím vrchem, bude to strašně nepraktické... každopádně, jsem zvědavý, kudy se budeš ubírat v tvoření dál......
Re: Spaní v autě
Jarek Uhde to měl na bílé D1 udělané stejným systémem a nemyslím si že to bylo nepraktické, jen se do toho lezlo vrchem. Takto maximalizuješ úložný prostor protože kdyby jsi řešil pojezdy a šuplíku tak si prostor pro věci zmenšíš. Další věc první verze je k tomu aby jsi zjistil co ti vyhovuje a v té druhé to můžeš teprve pořádně odladit.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
- kareljas
- Příspěvky: 318
- Registrován: 07 úno 2019 22:02
- tel.: 725880072
- auto: Range Rover l322, V8
- Bydliště: Jasenice TR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spaní v autě
V každém případě to plánuji udělat z vrchu odklápěcí a dutiny budou sloužit jako ukládací prostor a peřiny sebou neplánuji vozit pouze nafukovačka a spacáky
Z VYSOČINY DO DIVOČINY
[czech highland advanture team]
[czech highland advanture team]
- kareljas
- Příspěvky: 318
- Registrován: 07 úno 2019 22:02
- tel.: 725880072
- auto: Range Rover l322, V8
- Bydliště: Jasenice TR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spaní v autě
Uvažoval jsem úplně stejně protože když jsem přišel za stolařem a on mi řekl jaké tam dám šuplíky že větší kvůli pojezdem a prostoru pod ním a nad ním se tam nevlezou tak jsem to odpískal více než 20% místa je v háji. Předpokládám že v tomto případě už žádný jiný úložný prostor nebudu potřebovat ale je třeba to vyzkoušet. ale jak říkáte Každému vyhovuje něco jiného a u mého auta jsem hrozně limitovaný výškou.habakuk píše: ↑08 bře 2019 08:05 Jarek Uhde to měl na bílé D1 udělané stejným systémem a nemyslím si že to bylo nepraktické, jen se do toho lezlo vrchem. Takto maximalizuješ úložný prostor protože kdyby jsi řešil pojezdy a šuplíku tak si prostor pro věci zmenšíš. Další věc první verze je k tomu aby jsi zjistil co ti vyhovuje a v té druhé to můžeš teprve pořádně odladit.
Z VYSOČINY DO DIVOČINY
[czech highland advanture team]
[czech highland advanture team]
Re: Spaní v autě
Jasně a ty máš spaní nižší tak by výsuv opravdu neměl význam a pokud si stoupneš tak v pohodě dosáhneš kam potřebuješ.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
- kareljas
- Příspěvky: 318
- Registrován: 07 úno 2019 22:02
- tel.: 725880072
- auto: Range Rover l322, V8
- Bydliště: Jasenice TR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spaní v autě
Nahoru budu dávat nafukovací matračku ty už jsem koupil je s elektrickým kompresorem na 12V 30 vteřin zhruba trvá nafouknuti a 30 vteřin sfouknutí spacáky si pobalíme. Prostor přes den by měl být nad spaním volný tím pádem je přístupný.
Z VYSOČINY DO DIVOČINY
[czech highland advanture team]
[czech highland advanture team]
- Romanos
- Příspěvky: 162
- Registrován: 09 lis 2015 20:22
- tel.: 603753795
- auto: Def 110
- Bydliště: Praha 5
Re: Spaní v autě
Také jsem zvědavý ,co budeš říkat po první sezoně, jestli dokážeš mít stále plochu prázdnou aby jsi se dostal k víkům. Pokud to dokážeš máš můj obdiv!! Aspoň jeden šuplík by nebyl marný.
Re: Spaní v autě
Já bych spíš měl pro zajímavost dotaz, jak se polánuješ dostávat k rezervě ? To byl důvod proč jsem L322 používal pouze přepravkovou metodu s vrchní deskou. Protože zákon schválnosti funguje a rozmontovávat spaní někde na dálnici bych nechtěl. Nebo rezerva půjde jinam ?
Vzhledem k tomu, že jsem spaní používal 4x do roka, tak jsem si vystačil s tímhle, otázka jeslti to jde vlastně pojmenovat "spaní" Spíš skládka přepravek a 2x OSB deska Mělo to jednu velkou výhodu, pouze jsem naložil kompletní přepravky "jídelní" + Snežnice + vaření + cokoliv . Když jsem potřeboval, dal jsme vodotesnou přepravku a nevadilo mi, že tam odkapavaj boty, snežnice atd.. a přes den jsme vozili v kufru dvě velké tašky které se na noc daly mezi přední sedačky a zadní sedačky.
Vzhledem k tomu, že jsem spaní používal 4x do roka, tak jsem si vystačil s tímhle, otázka jeslti to jde vlastně pojmenovat "spaní" Spíš skládka přepravek a 2x OSB deska Mělo to jednu velkou výhodu, pouze jsem naložil kompletní přepravky "jídelní" + Snežnice + vaření + cokoliv . Když jsem potřeboval, dal jsme vodotesnou přepravku a nevadilo mi, že tam odkapavaj boty, snežnice atd.. a přes den jsme vozili v kufru dvě velké tašky které se na noc daly mezi přední sedačky a zadní sedačky.
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Spaní v autě
Mám stejnou zkušenost - z vrchu se dostat do úložného prostoru znamená auto z velké části vyklidit. To při delším výletu nejde, alespoň teda nám, když jezdíme ve 4 a auto je dost plné. Podobně otevíratelné z vrchu mám boční prostory vedle šuplíků a používám to, pouze pokud musím až někam na dno, jinak tam je naštěstí mezera zezadu, kdy se tam dá dostat.
Ty šuplíky sice zaberou nějaké místo navíc, ale na druhou stranu to nemusí být tak hrozné - stěny šuplíků mohou být velmi slabé a pokud se stolař bude snažit, tak i pojezdy se dají zapustit. Já jsem měl šuplíky poprvé z překližky - bylo to těžké a zabíralo to doopravdy hodně místa. Dnes tam mám v jedná části plastovou euro přepravku - je standardizovaná a dá se vyndat a v druhé části to mám z hliníkového plechu tloušťky 0,8mm s vyztuženými okraji. Tam už přepravka nevyšla rozměrově a tohle maximalizuje využití prostoru.
Jedna výhoda plastových přepravek - neteče do nich, takže i když auto navlhne (koberec v kufru), tak v přepravce je stále sucho. A opačně, pokud něco vyteče v přepravce, tak to neproteče do auta (nějaké jídlo, ...).
Uvažoval jsem i o kovové konstrukci, ale na jeden kus to vycházelo moc drahé/složité/pracné.
Ty šuplíky sice zaberou nějaké místo navíc, ale na druhou stranu to nemusí být tak hrozné - stěny šuplíků mohou být velmi slabé a pokud se stolař bude snažit, tak i pojezdy se dají zapustit. Já jsem měl šuplíky poprvé z překližky - bylo to těžké a zabíralo to doopravdy hodně místa. Dnes tam mám v jedná části plastovou euro přepravku - je standardizovaná a dá se vyndat a v druhé části to mám z hliníkového plechu tloušťky 0,8mm s vyztuženými okraji. Tam už přepravka nevyšla rozměrově a tohle maximalizuje využití prostoru.
Jedna výhoda plastových přepravek - neteče do nich, takže i když auto navlhne (koberec v kufru), tak v přepravce je stále sucho. A opačně, pokud něco vyteče v přepravce, tak to neproteče do auta (nějaké jídlo, ...).
Uvažoval jsem i o kovové konstrukci, ale na jeden kus to vycházelo moc drahé/složité/pracné.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Spaní v autě
Tome ale ty uvažuješ o úplně jiným systému spaní. Podívej jak má vysoký spaní a jak ty v nazvedané D2. Na to nizoučký spaní je přístup zvrchu ideální. Druhá věc má to bez zadních sedaček zase tak moc nemusí po spaní uklízet jako ty. Kdy děláš 4místa.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
- pojir
- Příspěvky: 2550
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spaní v autě
Ja bych rekl, ze ten pristup zvrchu do zadnich casti nebude idealni kvuli spodnim vratum od kufru - at uz budou otevrene nebo zavrene. Ale s RR si clovek asi moc nevybere.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Spaní v autě
Souhlasím, že to mám o hodně jinak, ale to je hlavně kvůli výšce ledničky. Ta byla hlavní limit. Jinak si stále myslím, že dostávat se ke spaní zvrchu není ideální - cokoliv bude ležet nahoře, tak se vždy musí odskládat. Jak při vyndávání, tak při uklízení zpět. To už se mi víc líbil systém spaní, kde v části ke dveřím do kufru tam byly zašoupnuté plastové bedny - bez pojezdů, prostě se šoupali po koberci. A shora přístupné bylo akorát to, co je v části za sedačkama. Při dobrém rozmístění věcí, se přehrabování a přeskládávání docela omezí. Co mě vždy na výletech štvalo byly věci, co žerou čas a musí se furt opakovat. Třeba nutnost vykydat celé auto, abych rozložil spaní u jeho první verze. To bylo tak demotivující, že při první výletu do Albánie jsme raději většinou spali různě po penzionech. Za 20Euro se snídaní pro 2 dospělé a 2 děti to bylo super řešení.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- xxx
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 25 bře 2013 09:51
- tel.: 777 945 9jedna4
- auto: byla D3, teď D4
- Bydliště: Severní Morava
Re: Spaní v autě
já mám přístup do úložného prostoru shora a neměnil bych, ale z 70% jezdím sám, ale ani ve dvou to není problém.
Věřím, že 4 lidi (viz. Madtom) je auto full až po střechu.
Věřím, že 4 lidi (viz. Madtom) je auto full až po střechu.
Re: Spaní v autě
Ono kazdy ma svoje a kazdy si na to musi prijit sam. Ve 4 lidech je to napul vopruz vzdycky. Supliky maj podle meho taky spoustu nevyhod. Kdyz venku leje a neco potrebujes, je to neprijemny. Stejnetak vecny preskladavani supliku..
Ja nakonec zustal jenom u skladaci zasunovaci konstrukce a pod to prepravky. Ma to spoustu vyhod i nevyhod. Mam v podstate celorocne zabaleno v prepravkach, jen to z garaze hodim do kufru...a pritom po zbytek roku mam prazdnej kufr. Na cestach nechavam rozestlano nahore, coz mi vyhovuje. Dle poctu jen slozim nebo neslozim sedacky. Predstava, ze kazdy rano budu balit spacaky a vyfukovat matraci me desi. Ale jsem z podstaty linej delat zbytecny veci.
Dalsi vyhodu spatruju, ze prepravky jdou vyndat a da se na nich sedet, daj se preskladat venku, muzes je vzit kam potrebujes..je do nich videt, takze presne vidis kde co je (to jsem uz parkrat ocenil).
Kdybych to delal znova, udelam to jen o trochu nizsi...kazdej centak nad hlavou dobrej...
Ja nakonec zustal jenom u skladaci zasunovaci konstrukce a pod to prepravky. Ma to spoustu vyhod i nevyhod. Mam v podstate celorocne zabaleno v prepravkach, jen to z garaze hodim do kufru...a pritom po zbytek roku mam prazdnej kufr. Na cestach nechavam rozestlano nahore, coz mi vyhovuje. Dle poctu jen slozim nebo neslozim sedacky. Predstava, ze kazdy rano budu balit spacaky a vyfukovat matraci me desi. Ale jsem z podstaty linej delat zbytecny veci.
Dalsi vyhodu spatruju, ze prepravky jdou vyndat a da se na nich sedet, daj se preskladat venku, muzes je vzit kam potrebujes..je do nich videt, takze presne vidis kde co je (to jsem uz parkrat ocenil).
Kdybych to delal znova, udelam to jen o trochu nizsi...kazdej centak nad hlavou dobrej...
Discovery II, III, IV KTM 990 Adv, EXC400
- kareljas
- Příspěvky: 318
- Registrován: 07 úno 2019 22:02
- tel.: 725880072
- auto: Range Rover l322, V8
- Bydliště: Jasenice TR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spaní v autě
Dobrák píše: ↑08 bře 2019 09:03 Já bych spíš měl pro zajímavost dotaz, jak se polánuješ dostávat k rezervě ? To byl důvod proč jsem L322 používal pouze přepravkovou metodu s vrchní deskou. Protože zákon schválnosti funguje a rozmontovávat spaní někde na dálnici bych nechtěl. Nebo rezerva půjde jinam ?
Vzhledem k tomu, že jsem spaní používal 4x do roka, tak jsem si vystačil s tímhle, otázka jeslti to jde vlastně pojmenovat "spaní" Spíš skládka přepravek a 2x OSB deska Mělo to jednu velkou výhodu, pouze jsem naložil kompletní přepravky "jídelní" + Snežnice + vaření + cokoliv . Když jsem potřeboval, dal jsme vodotesnou přepravku a nevadilo mi, že tam odkapavaj boty, snežnice atd.. a přes den jsme vozili v kufru dvě velké tašky které se na noc daly mezi přední sedačky a zadní sedačky.
Rezervuj ještě nemám vyřešenou ale jako nejlepší místo mě přijde vyrobit menší zahrádečku na střechu. Ale to je při rychlejší jízdě skoro litr navíc na spotřebě. Další možnost je vykašlat se na rezervu nechat jí tam kde je, a koupit set na opravu defektu, dneska spousty aut už rezervu vůbec nemají. Pokud se vyloženě kolo ne rezerve tak se dá zpravit, už jsem to několikrát dělal že než bych se rval ven z rezervou tak jsem tam raději vrazil knot. Kompresor vozim samozřejmě sebou. Já také sbírám jenom zkušenosti od vás plus se snažím to napasovat na moje auto.
Z VYSOČINY DO DIVOČINY
[czech highland advanture team]
[czech highland advanture team]
Re: Spaní v autě
No k té reservě pěkně mluvíš o setu na opravu pneu, ale jedeš do terénu tam ti taková věc bude dobrá jako doplněk. Já bych na ni nespoléhal, reserva je jistota. Na každém našem výletě někdo hledá servis na zalepení tedy reserva je nutnost.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Spaní v autě
K té rezervě - knoty, lepící sprej a malej kompresor na dofoukání je velmi rozumný přístup a většinou bude stačit. Ale úplně bez rezervy bych nikam dál nejezdil. Ono není problém gumu prorazit a udělat větší neopravitelnou díru, nebo gumu zničit dojezdem kousek dál na místo, kde mě ostatní projíždějící auta během chvilky nezabijou. A potom je potřeba se k té rezervě v kufru nějak dostat. Teda udělat to spaní tak, aby to rozumně šlo, i když to nebude pohodlné. V D2 to mám podobně s čerpadlem v nádrži - abych se k němu dostal, musím celé spaní dostat ven z auta, což není příjemné, ale zvládnu to i někde venku v jednom člověku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- xxx
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 25 bře 2013 09:51
- tel.: 777 945 9jedna4
- auto: byla D3, teď D4
- Bydliště: Severní Morava
Re: Spaní v autě
zahrádku na rezervu bych nedělal, když už, tak ti budou stačit 2 příčníky a ně ji přikurtuješ.kareljas píše: ↑08 bře 2019 13:23 Rezervuj ještě nemám vyřešenou ale jako nejlepší místo mě přijde vyrobit menší zahrádečku na střechu. Ale to je při rychlejší jízdě skoro litr navíc na spotřebě. Další možnost je vykašlat se na rezervu nechat jí tam kde je, a koupit set na opravu defektu, dneska spousty aut už rezervu vůbec nemají. Pokud se vyloženě kolo ne rezerve tak se dá zpravit, už jsem to několikrát dělal že než bych se rval ven z rezervou tak jsem tam raději vrazil knot. Kompresor vozim samozřejmě sebou. Já také sbírám jenom zkušenosti od vás plus se snažím to napasovat na moje auto.
RR má rezervu v autě nebo je přitažená navíjedlem zespodu venku?
- kareljas
- Příspěvky: 318
- Registrován: 07 úno 2019 22:02
- tel.: 725880072
- auto: Range Rover l322, V8
- Bydliště: Jasenice TR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spaní v autě
Rezervu beru a vždycky jí vozím, to jsi mě špatně pochopil, ten set jsem myslel v případě kdy půjde použít abych tu resevu nemusel vyndávat, pokud to nebude nutné.
Z VYSOČINY DO DIVOČINY
[czech highland advanture team]
[czech highland advanture team]