Sám ešte neviem, čo čakám od tohto inzerátu, ale tak skúsim niečo:
Mám Disco II V8 4.0 automat - ročník 1999, teda predfacelift.
Jazdím ho už štvrtým rokom a stále robí úsmev na tvári. Začal som sa mu venovať v 2016tom. Hľadal som určite V8 a v čase kúpy boli na nete 2 inzeráty a jeden sa cestou ku nemu predal. Zobral som môjho aktuálneho, láska na prvé naštartovanie.
Robí radosť odkedy ho mám. Spočiatku sme si na seba zvykali. Strácal vodu, rozbité čelné sklo a svetlo od kameňov, ale nás to len posúvalo ďalej.
Dostal nové sklo (vyhrievané a funguje ), aj svetlo, Hneď nato som riešil chladenie a postupom času dostal úplne nový OEM chladič, nové víčko, novú expanznú nádobku a zrazu funguje ako má.
Medzičasom prišli nejaké úpravy: +2" lift (4x tlmič TF All Terrain, nové dorazy, vpredu nové pružiny TF, v zadu podložky pod mechy, nové tyčky stabíkov - zadné som predĺžil), ku tomu si zaslúžil nové papučky Hankook DynaPro MT 265/75R16 (5x), ku tomu dostal nové zimáče 265/60R18 (o málinko menšie ako MT, aby vošli ešte reťaze - v zime je to lunochod)...
Samozrejme počas našej spoločnej cesty dostal do vienka pomocníka menom Nanocom, ten mi pomohol poriešiť veci ako kľúče, vzducharinu a klasické kontroly a pod.
Veci ako nové origo tyče riadenia, nové zadné brzdy, vodná pumpa, nové GKN kardánové kríže, Hardyna a pod. servisné veci sa stali mojím denným oddychom.
Prišlo ovládanie uzávierky medzidifu, ktoré otvorilo nové obzory a výrazne mi zrazu uľahčilo prejsť terénne prekážky.
A potom to prišlo, začal som nakupovať a hromadiť diely. Diferák, brzdiče na opieskovanie, ABS kocka, ACE kocka, wattow priamovod na experimenty, prídavka s uzáverou LT230, šak keby niečo ... , silentbloky do waťáka, silentbloky panhardky, zvyslé čapy, nové origo Bosch lambdasondy, rezervný kompletný a nový náboj kolesa (kvalita G) do rezervy a neviem čo všetko ešte ... je to toho toľko, že to nemám kde dávať.
V tej garáži je toľko potenciálu a Landík sa tak vytešuje, že budeme skúšať nové veci a ladiť.
Ale nič sa z toho nedeje. Auto jazdí a čaká na ďalšie akcie. Diely čakajú v regáli a ja by som sa mu tak rád venoval.
Doba je ale rýchla a ja nemám naňho čas
Dnes, keď som večer šiel domov, tak som sa naň zadíval a uvedomil som si, že u niekoho, kto sa stihne mu venovať, mu bude asi lepšie. Slza sa mi tisne do oka
Už je toho napísané pomerne veľa a stále som neobsiahol, čo všetko má a ešte naňho čaká, tak to skrátim.
Je to Disco II V8 4.0 automat s uzáverou. Čierna metalíza (je to tereňák, škrabance od konárov už má). Má strešné okná, zatekanie vyriešené. Je to 7 -miestna verzia. Klíma klimuje (má dva výparníky, jeden klasika vpredu, jeden vzadu pre zadný okruh), CD menič hrá božskú hudbu. Mechy pružia a celkovo vzduch je bezporuchový (perfektná vec). ACE funguje, netečie a je bezporuchové. Ťažné na 3,5 tony s 13 pinovou zásuvkou. Kolesá zapísané v TP. Ešte mám papier od Helpregu aj na naviják, pevnostný nárazník a prahy, ale nestihol som riešiť. VIN číslo bez problému čitaťeľné (vybrúsené do kovu a ochránené voči korózií).
Auto kríži, stírače stírají, trouba troubií ...
Na ostatnej STK som prešiel doslova bez problému a výhradu mali iba ku prasknutému nárazníku, ale to sa asi prehliadlo . Emisie boli horšie, ale to u každého Rover V8.
Teraz jeho slabosti:
- klasika 3 amigos, je to v kocke, mám funkčnú novú
- klasika rám za nápravou je zo spodnej strany už vyhrdzavený, bok a vrch OK a celkovo je to vystriekané rezistinom. Myslím, že stále opraviteľné na aute.
- prasknutý predný nárazník v pravom rohu (moja blbosť, ťahal som vozík v úzkom priestore a nemal som moc miesta na cúvanie).
- manželke lezú na nervy účty za benzín , kašlať na to V8 za to stojí a LPG do toho nešlo, lebo využívam 6 miest na sedenie.
Veľmi nerád a zo slzami v očiach, ale ponúkam ho na predaj. Všetko, čo by som ešte riešil (no bohužiaľ to kvôli privátnym a pracovným veciam nestíham), ako silenty na waťáku, panhardke, zvyslé čapy, lambdy, ... čaká v regáli a bude ku autu vrátane Nanocomu a 3 kľúče k tomu. Kolesá sú samozrejmosť = dám ku tomu všetko čo mám = krabice s dielmi ...
Dúfam, že niekomu, kto má viac času, bude robiť minimálne toľko radosti ako mne.
Teraz to posledné: 11.000,- Euro so všetkým, čo ku nemu mám. Dúfam, že nikoho neurazím, aj tak keď to cele spočítam (cena dielov...) tak idem do mínusu a prácu na ňom nepočítam, to bol pre mňa relax.
Dohoda je možná. Ak by mal niekto záujem iba o auto alebo diely alebo kolesá, dá sa dohodnúť, ale auto sa musí vtedy predať ako prvé.
V prípade slušného jednania kľudne tanknem plnú nádrž (140,- Euro ).
Ak sa nepredá, tak mi bude robiť radosť naďalej , len si na to bude musieť počkať, čo mi príde veľká škoda .
Nejaká história je aj v mojom vlákne v sfére "naše autá". Link pripojím...
EDIT: tuna link na moje Disco II V8
viewtopic.php?f=30&t=29540
P: LR Disco II V8 4.0 1999
Moderátor: stan
-
- Příspěvky: 459
- Registrován: 27 srp 2013 19:24
- auto: DiscoII V8
P: LR Disco II V8 4.0 1999
Seriový LR Discovery II V8 s mnohými závadami, ale je to láska na prvé naštartovanie.
Tak už až tak sériový nie je: podvozok od TF +2" a k tomu Hankook DynaPro M/T RT03 265/75R16 a konečne uzávierka medzidifu
Tak už až tak sériový nie je: podvozok od TF +2" a k tomu Hankook DynaPro M/T RT03 265/75R16 a konečne uzávierka medzidifu
Re: P: LR Disco II V8 4.0 1999
S takovouhle představou o ceně bych očekával alespoň dostatek kvalitních fotek, který zájemce přesvědčí, že to auto za tu cenu stojí.
Land Rover Discovery 2 Td5
Re: P: LR Disco II V8 4.0 1999
Neblazni Mato