300TDI rv.96- motor?

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
BSD

300TDI rv.96- motor?

#1 Příspěvek od BSD » 19 srp 2008 23:06

Ahoj, mám 300TDI v automatu, 96 rok .Mám několik otázek, v motoru sou použity hydroštely, či je to bez nich a dá se ventilová vůle nastavovat? Z motoru se mi ozívá zvuk který bych přirovnal k větší vůli ventilu(cvakání), nevím zda to nemůže jít z vývěvy, ta prosakuje kolem víka.Na kolik ta vývěva může přijít?A může být zdrojem toho cvakání ? Nebo jde o hydroštely...Co se týče výkonu tak auto jede jak má a vše až na ten cvakot je ok... Ten motor vážně neznám, tak mi prosím poraďte, ať sem trochu v obraze a vím jak to vyléčit...Dííííky

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7915
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

#2 Příspěvek od Sláma Karel » 19 srp 2008 23:40

Ventilové vůle se dají nastavovat. Já dělám 0,25 na všech. Hydroštely to nemá. Ten zvuk může dělat i vývěva. Ale ta většinou spíš jakoby klepe. Jinak na těch ventilech jsou ještě takové čepičky a ty se občas proklepou. Tak je radši zkontroluj.
Jinak ta vývěva stojí asi kolem 100liber plus poštovný, ale to se ti někdo tady ozve, nebo se podívej do místního eshopu či adminovi zavolej. Pokud ti by ti stačila použitá tak mohu sloužit. K
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3588
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Land Jirka » 20 srp 2008 06:59

Budou to asi ventily, ty čepičky odcházejí fakt dost často. Potom je tam velká vůle a motor klepe.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
Drápalík
Příspěvky: 86
Registrován: 01 kvě 2007 22:42
Bydliště: Znaim, nebo RRC

#4 Příspěvek od Drápalík » 20 srp 2008 10:16

Mně jednu tu "čepičku" dokonce motor sežral celou :lol:
To je pořád KAMARÁÁÁDE, KAMARÁÁÁDE a někde, jako by ze zadu cejtíš P...

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7915
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

#5 Příspěvek od Sláma Karel » 20 srp 2008 11:49

Jenom jednu? To té mojí přítelkyni Disco už několik. Většinou tak dvě do roka sní a další dvě proklepe. Na její Disco asi před tím, než začala jezdit ke mě, dělali hlavu asi ji stáhli trochu víc a nebo nedali silnější těsnění a podle mě tam lehounce škrtají ventily o písty a ty čepičky se za rok proklepou. K
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

BSD

#6 Příspěvek od BSD » 20 srp 2008 15:12

Sem příjemně potěšen že je to motor ze staré školy a ještě na něm mohu něco udělat.Dnes večer to rozeberu a zjistím co a jak.K těm čepičkám, co mají za funkci a kolik stojí a co se s nima musí vše vyměnit.. rád bych to věděl než do toho vlezu.Tu vývěvu prohlídnu a skusím trochu domluvit nýtům, pokud to nebude dobré tak se ozvu..Díky!!!

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5255
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

#7 Příspěvek od Rover » 20 srp 2008 18:55

Čepičky má třeba admin:

http://www.landroverforum.cz/eshop/inde ... ka-ventilu

Nevím odkud jsi, ale tohle bude na dobírku asi nejrychlejší.

Jinak vyměníš jen čepičky, nic jiného nemusíš, buď všechny preventivně nebo dobré necháš a dáš nové za rozklepané nebo chybějící... :wink:

Ventily by se měly dělat jednou za 20 000km, teda aspoň to tak dělám...
Country boy...

Uživatelský avatar
Drápalík
Příspěvky: 86
Registrován: 01 kvě 2007 22:42
Bydliště: Znaim, nebo RRC

#8 Příspěvek od Drápalík » 21 srp 2008 10:04

BSD píše:Sem příjemně potěšen že je to motor ze staré školy a ještě na něm mohu něco udělat.Dnes večer to rozeberu a zjistím co a jak.K těm čepičkám, co mají za funkci a kolik stojí a co se s nima musí vše vyměnit.. rád bych to věděl než do toho vlezu.Tu vývěvu prohlídnu a skusím trochu domluvit nýtům, pokud to nebude dobré tak se ozvu..Díky!!!
Čepičky jsou z tvrdčího materiálu, než tělo ventylu.
Mají takový mnělký osazení (o stejným průmněru jako dřík vent.) a zamezí rozklepání konce ventylu.
To je pořád KAMARÁÁÁDE, KAMARÁÁÁDE a někde, jako by ze zadu cejtíš P...

BSD

#9 Příspěvek od BSD » 21 srp 2008 17:36

Tak sem to konečné změřil, vůle tam jsou 0,25 a čepičky jsou tam všechny, takže sem došel k názoru že je to pravděpodobně zaběhnuté do sebe, takže to má větší vůli než změřím.Po víkendu nebudu muset jezdit, takže shodím vahadla a prohlídnu je, a naláduju nové čepičky....

OME
Příspěvky: 260
Registrován: 25 pro 2007 12:49
Bydliště: Chrudim

#10 Příspěvek od OME » 21 srp 2008 23:18

Jestli chceš,aby měl motor 300tdi chod jako benzinový osmiválec,tak toho nedocílíš.Pokud jsi naměřil správnou vůli a čepičky jsou v pořádku,zavři víko a nech to na pokoji.Já mám na motoru 300tdi 210tis.km bez ztráty čepičky a posledních 100tis.km nebylo třeba ventily seřizovat.

BSD

#11 Příspěvek od BSD » 22 srp 2008 15:17

OME píše:Jestli chceš,aby měl motor 300tdi chod jako benzinový osmiválec,tak toho nedocílíš.Pokud jsi naměřil správnou vůli a čepičky jsou v pořádku,zavři víko a nech to na pokoji.Já mám na motoru 300tdi 210tis.km bez ztráty čepičky a posledních 100tis.km nebylo třeba ventily seřizovat.
S tím souhlasím, s větší vůlí to bude běhat vždy a nepodpálí se, než kdyby byla menší.ALE opravdu se mi nezdá normální aby byl v kabině při nastartovaném motoru doprovod jako když sedím u šicího stroje.Ale celkem hlasitě.Vyměním čepičky a znovu seřídím ventily, pak to teprve nechám na pokoji:-) Byť kdyby to nebylo tak hlasité, tak se tím řídím a nepsal bych tady na fóru o radu..

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5255
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

#12 Příspěvek od Rover » 22 srp 2008 18:17

Máš na motoru ten černý protihlukový dekl? Já ho jednou sundal, protože se mně líbí víc koukat na stříbrný motor než na gumový dekl, ale motor byl pak i v kabině o hodně hlasitější, tak jsem ho tam zase vrátil.
Country boy...

OME
Příspěvky: 260
Registrován: 25 pro 2007 12:49
Bydliště: Chrudim

#13 Příspěvek od OME » 22 srp 2008 20:07

BSD píše:
OME píše:Jestli chceš,aby měl motor 300tdi chod jako benzinový osmiválec,tak toho nedocílíš.Pokud jsi naměřil správnou vůli a čepičky jsou v pořádku,zavři víko a nech to na pokoji.Já mám na motoru 300tdi 210tis.km bez ztráty čepičky a posledních 100tis.km nebylo třeba ventily seřizovat.
S tím souhlasím, s větší vůlí to bude běhat vždy a nepodpálí se, než kdyby byla menší.ALE opravdu se mi nezdá normální aby byl v kabině při nastartovaném motoru doprovod jako když sedím u šicího stroje.Ale celkem hlasitě.Vyměním čepičky a znovu seřídím ventily, pak to teprve nechám na pokoji:-) Byť kdyby to nebylo tak hlasité, tak se tím řídím a nepsal bych tady na fóru o radu..
Hlavně nám nezapomeň sdělit výsledek.Docela mě to zajímá.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11536
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od eliott » 22 srp 2008 20:51

No jen aby to klepání nebylo od pístů, když jsou moc opotřebené a mají ve válci velkou vůli, tak jak tak tak ''kloktají'', vydává to klepavý zvuk...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

BSD

#15 Příspěvek od BSD » 23 srp 2008 15:04

Teda nestrašte snad to s těmi písty tak nebude...Musím říct že ste kápli na to s tím deklem.Je pravda že ho tam nemám.Pokud ho někdo máte na prodej tak dejte vědět, koupím ho.

BSD

#16 Příspěvek od BSD » 23 srp 2008 15:06

Jasně, výsledek mojí anabáze sem napíšu.To ten dekl dělá opravdu takový rozdíl že je to až na tolik slyšitelné?S těmi písty-to by snad bylo znát i na výkonu motoru, nebo kroutícím momentu, že by to tolik netáhlo ne?

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11536
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od eliott » 23 srp 2008 15:58

Právě že ani ne, výkon motoru to moc neovlivní.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Sasha
Příspěvky: 13
Registrován: 16 črc 2008 13:57
Bydliště: Náměšť na Hané
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Sasha » 25 srp 2008 22:10

Já bych mrkl i na tu vývěvu, měl jsem ji venku a nestačil jsem se divit jak je ta část co přichází do kontaktu s vačkou oklepaná, umím si predstavit že za čas se opotrebuje natolik, že "nedosáhne na vačku", vznikne tam vůle a začne klepat. Skusil bych to natočit a přez tyčku, třeba nástavec z goly ji poslechnout.
2002 D2 Td5, automat, 2" lift,

BSD

#19 Příspěvek od BSD » 27 srp 2008 22:26

Takže jak jsem slíbil tak dělám...Po sebrání postřehů z fóra jsem poslechem přes tyčku došel k závěru že na vině je podtlaková pumpa, takže konečně včera jsem novou pumpu namontoval a s klidem jsem si oddychnul...Byl to jediný zdroj zvuků který stál za vším...Ventilily jsou v pořádku, jak seřízením tak funkcí... Takže problém vyřešen, jen jsem si ho nechal téměř nakonec celé "renovace"...

Uživatelský avatar
Forsttimber
Příspěvky: 1130
Registrován: 16 pro 2008 12:47
tel.: 0903147342
auto: Def 90 a ex D1 ,110
Bydliště: Mošovce okr. TR

Re: 300TDI rv.96- motor?

#20 Příspěvek od Forsttimber » 29 pro 2013 20:19

ako sa da skontrolovat podlakova pumpa lebo som to celkom nepochopil
Real Land Rover is built, not bought

Odpovědět