Přídavné měřící budíky

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Hotovo

#21 Příspěvek od RudaK » 30 pro 2008 17:55

Miloš II píše:Tak kaple vydrátovaná jenom protáhnout vodiče skrz palubku. Miloš II


" WINDOVS - Vista " :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Hotovo

#22 Příspěvek od Miloš II » 30 pro 2008 17:58

RudaK píše:
Miloš II píše:Tak kaple vydrátovaná jenom protáhnout vodiče skrz palubku. Miloš II


" WINDOVS - Vista " :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
:idea: Nechápu co tím básník chtěl říct :idea: :roll: MilošII
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Hotovo

#23 Příspěvek od RudaK » 30 pro 2008 18:05

Miloš II píše:
RudaK píše:

" WINDOVS - Vista " :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
:idea: Nechápu co tím básník chtěl říct :idea: :roll: MilošII


Aby to nezakokrhalo. :wink:
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Hotovo

#24 Příspěvek od Miloš II » 30 pro 2008 18:09

RudaK píše:
Miloš II píše: :idea: Nechápu co tím básník chtěl říct :idea: :roll: MilošII


Aby to nezakokrhalo. :wink:


:wink: No zatím je slyšet kokrhání s D3 :idea: :wink: MilošII
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4204
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od low » 05 led 2009 15:17

cdilo na merak teploty oleje budu mit vyvedene od stavajiciho cidla ktere ridi kontrolku, bude tam udelayn duty hranol do ktereho budou zastroubovana obe cidla, jak merakove, tak svetelkove

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2512
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Přídavné měřící budíky

#26 Příspěvek od mr-tomas » 27 kvě 2014 18:26

Odešlo mi už podruhé čidlo na měření teploty výfukových plynů. Je to tohle, http://www.scooter-tuning.cz/merak-teploty-plynu ale čidlo na obrázku neodpovídá realitě, v reálu je o hodně kratší.
Kde může být chyba? Zrovna bych ho nutně potřeboval, chtěl jsem se pošťourat v motoru, ale teď budu zase čekat 30 dní na reklamaci jako minule. :twisted:
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Přídavné měřící budíky

#27 Příspěvek od Miloš II » 29 kvě 2014 06:58

Nekde se tu daval link....ma ho bub MadTom nebo Mopadzi...mam ho v pc ale ten nemam sebou..Milos II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

petrtri
Příspěvky: 17
Registrován: 20 říj 2011 22:10
auto: DII
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přídavné měřící budíky

#28 Příspěvek od petrtri » 05 črc 2014 19:58

Panove pozor, davat cidlo do zaslepky EGR je blbost. Puvodne jsem ho tam dal taky, ale nejak se mi to nezdalo. Po mereni infra teplomerem a profi dotekovym jsem zjistil ze cidlo u EGR ukazuje skoro o 200 stupnu min nez primo pred turbem. Takze pro spravne mereni vyvrtat diru a cidlo na konec svodu pred turbo.
Discovery II Td5, JEEP ZJ 5,9 , NISSAN Patrol 3,0 vše upraveno.

kovář
Příspěvky: 359
Registrován: 16 čer 2013 19:21
tel.: 720355414
auto: Discovery Td5
Bydliště: Polabí

Re: Přídavné měřící budíky

#29 Příspěvek od kovář » 05 črc 2014 20:16

petrtri píše:Panove pozor, davat cidlo do zaslepky EGR je blbost. Puvodne jsem ho tam dal taky, ale nejak se mi to nezdalo. Po mereni infra teplomerem a profi dotekovym jsem zjistil ze cidlo u EGR ukazuje skoro o 200 stupnu min nez primo pred turbem. Takze pro spravne mereni vyvrtat diru a cidlo na konec svodu pred turbo.
Já sem si do teď myslel, že jediným důvodem měření teploty výfukových plynů u Td5 je varování před nepříjemným prasknutím výfukového potrubí, nebo jeho šteftů. Potom je jedno, kde to máte. Obvyklé teploty odpozorujete při běžném ježdění a potom už víte, kdy je to moc. Tím spíš by mě zajímala teplota potrubí co nejblíž hlavy, protože před turbem už nic nepraská. nebo se mýlím?

petrtri
Příspěvky: 17
Registrován: 20 říj 2011 22:10
auto: DII
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přídavné měřící budíky

#30 Příspěvek od petrtri » 05 črc 2014 20:44

Pokud je precipovano, tak jde toplota hodne nahoru a da se usmazit turbo. Navic ja na teplote nadherne videt styl jizdy, pri jizde to kopecka na 4rku pri 3000ot/min je priklade teplota 600stupnu, pri 5tce a2000ot/min a vic prislaplim plynu leze teplota k 750stpnum a to uz je dost. Podle mne svody neprakaji kvuli vysoke teplote, ale prave kvuli rozdilu teplota na kraji a uprostred, opravru je tam rozdil skoro 200stupnu. Testoval a meril jsem cely den. Na druhou sranu uznavam ze se bez teplomeru da klidne jezdit, ale jsem hracicka, nekdo chodi do hospody nekdo kouri, ja si hraji s autem.
Discovery II Td5, JEEP ZJ 5,9 , NISSAN Patrol 3,0 vše upraveno.

MadTom
Příspěvky: 15256
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Přídavné měřící budíky

#31 Příspěvek od MadTom » 05 črc 2014 22:33

Měření teploty EGR je docela běžné u leteckých pístových motorů - ty přece jenom běhají v trošku jiným režimu, než motory v autě a navíc jsou to motory "benzínové" a tam reálně hrozí upálení výfukových ventilů.
V přeplňovaného naftového motoru hrozí primárně poškození turba.
Jeden dotaz - jak jsi poznal ten rozdíl 200stupňů? Podle teploty svodů měřené zvenku, nebo podle teploty plynů, měřené současně dvěma čidly? Ono totiž teplota svodů v blízkosti hlavy bude docela pěkně ovlivňovaná odvodem tepla do hlavy jako takové.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2512
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Přídavné měřící budíky

#32 Příspěvek od mr-tomas » 05 črc 2014 23:06

Přijde mi že samotné měření Infra teploměrem je velice nepřesné, spíš řádově orientační, než aby se dalo porovnávat měření na dvou motorech. :wink:
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

petrtri
Příspěvky: 17
Registrován: 20 říj 2011 22:10
auto: DII
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přídavné měřící budíky

#33 Příspěvek od petrtri » 05 črc 2014 23:58

Z ceho usuzujes ze mereni profi infra teplomerem je nepresne. Meri s presnosti 1stupen, mam to overene dotykovym teplomerem.
Discovery II Td5, JEEP ZJ 5,9 , NISSAN Patrol 3,0 vše upraveno.

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2512
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Přídavné měřící budíky

#34 Příspěvek od mr-tomas » 06 črc 2014 00:07

Protože ho také vlastním,a né zrovna levnej model a stačí s ním pohnout kousek vedle, nebo na tmavší-světlejší místo a hned se teplota změní.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

petrtri
Příspěvky: 17
Registrován: 20 říj 2011 22:10
auto: DII
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přídavné měřící budíky

#35 Příspěvek od petrtri » 06 črc 2014 00:12

Teplotu svodu jsem meril zvenku kousek od hlavy, pri cca1500ot, na kraji 120stupnu, u druheho 200stupnu a u turba 240stupnu. Ted to mem na koci svodu, pri bezne jizde 300-500, pri prisapnuti do kopce je tam hnet pres 700. Meri opravdu plyny, pri dojezdu po chvili ukazuje 200ale po vypluti motoru vyleze treba na400. Pri mereni u EGR jsem mel maximum 550.
Discovery II Td5, JEEP ZJ 5,9 , NISSAN Patrol 3,0 vše upraveno.

petrtri
Příspěvky: 17
Registrován: 20 říj 2011 22:10
auto: DII
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přídavné měřící budíky

#36 Příspěvek od petrtri » 06 črc 2014 00:25

Zvlastni, mne zadne vyrazne rozdily neukazuje, kdyz jedu po svodech tak se plynule meni teplota. Svetly nebo leskly mista muzou delat rozdily kvuly vyzarovani tepla, ale ja nemam chromovany svody. Svody maji stejnou barvu i strukturu a neverim chbe v mereni 150stupnu. Navic to mam potvrzeno cidlem.
Discovery II Td5, JEEP ZJ 5,9 , NISSAN Patrol 3,0 vše upraveno.

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Přídavné měřící budíky

#37 Příspěvek od dava » 06 črc 2014 10:35

MadTom píše:Měření teploty EGR je docela běžné u leteckých pístových motorů - ty přece jenom běhají v trošku jiným režimu, než motory v autě a navíc jsou to motory "benzínové" a tam reálně hrozí upálení výfukových ventilů.
V přeplňovaného naftového motoru hrozí primárně poškození turba.
Jeden dotaz - jak jsi poznal ten rozdíl 200stupňů? Podle teploty svodů měřené zvenku, nebo podle teploty plynů, měřené současně dvěma čidly? Ono totiž teplota svodů v blízkosti hlavy bude docela pěkně ovlivňovaná odvodem tepla do hlavy jako takové.
Tome, u aut ti věřím, protože musím, ale tohle s těmi leteckými je hovadina, otočená opačně....
U leteckých motorů je měření teploty zplodin především z důvodu kontroly stavu korekce směsi, a to samozřejmě za letu je závislé na výšce. Sledování teploty zplodin je důležité taky k udržení doletu, pilot ví že pokud se bude držet nějakého stavu, jeho výdrž ve vzduchu je X.
Vzhledem k tomu že motory jsou vzduchem chlazené, většinou, stačí pro podobné počínání i sledování teploty hlav, ale je to pomalejší.
V žargonu se tahle pakárna jmenuje ochuzování a je to doména především amerických motorů , čeké M-337 atd. i rusáci mají mechanickou automatiku daleko pokročilejší a pakárna je menší.
Jsou dva typy pilotů, mazáci kteří ochuzují a umí to už nastavit i na ucho, za letu stáhnou a jak motor zakopne tak o 1/4 zpět a je to. Lítaj ekonomicky, ale semtam to skončí přehřátím, kontrolní barva na válcích se změní a je drahá revize.
Druhej typ pilotů jsou poserové co to nechápou a radši na to nešahaj. Přímé škody se jich netýkají, ale provozovatelům dlouhodobě odchází svíčky karbonem a pístové sestavy díky omývání oleje za stěny válce.

Jaký smysl má to měření u pokročilého dieselu nechápu, je to totální hovadina. Naprostá. Turbu škodí jiné věci, které s tímto nesouvisí. Volnoběh, rychlá stopka a studený provoz. Vše se týká ložiska, mazání a karbonu. Vysoká teplota má ozdravný vliv. Generátorová část se ochlazuje nejvíc přenosem po hřídeli od kompresorové části, kam proudí studený vzduch. Přehřát seriové turbo je v naftě prakticky nemožné.
Autům obecně škodí nejvíc kutilové tohoto formátu, kteří vylepšují aniž by vůbec tušili co dělají.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Odpovědět