#400
Příspěvek
od MadTom » 11 zář 2016 15:19
Mám na D2 235/R16 a zhruba o 5cm zvednuto, origo Al disky a 3cm podložky - zimáky a ATčka jsou v pohodě, MTčka jedině bez podložek, škrtají mi o plastové kryty prahů (ty chci časem nahradit pevnostními prahy, a tím se to vyřeší).
Podle mě je to největší rozumný rozměr na auto na výlety, a v terénu je ten rozdíl doopravdy značný. Bez pomožení motoru by to ale bylo velmi nepříjemné, ono jak jsou ty gumy velké, tak je to hodně zpřevodované do rychla a prostě se tomu nechce. Druhá věc ale je, že na výlety ve 4 lidech nám to auto váží něco přes 3,1t, takže má lehce nadváhu.
Pohledej na fóru, je tu seznam, co se dá dostat do TP, aby jsi to měl i legální. Auto sice na papíry nejezdí, ale proč tuto možnost nevyužít.
Nejlépe si to u někoho vyzkoušet. A podívat se, jestli ve zvoleném rozměru jsou k dispozici gumy od víc výrobců - ve 235/85/R16 docela jsou.
Jinak na dořešení zpřevedování nejlépe vyměnit převody v diferenciálech za pomalejší. A k tomu rovnou přidat uzávěrky, .... No je to o penězích a to tak že docela dost.
A co se týče pomožení motoru, tak to nejlépe také vyzkoušet. Pokud by jsi se chtěl zastavit v Olomouci, tak je možné oboje - jak polepšení motoru, tak větší gumy - MTčka nebo zimáky mám na discích ve sklepě.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo