Disco 3 - nafta v mot. oleji

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
peppino
Příspěvky: 758
Registrován: 04 zář 2011 23:29
tel.: 606486252
auto: LR DII Td5
Bydliště: Chotěboř

Re: Disco 3 - nafta v mot. oleji

#61 Příspěvek od peppino » 07 kvě 2014 15:55

Já jsem si před časem nechal ultrazvukem vyčistit preventivně vstřiky na Td5,který měly najeto cca 200t.Nepřežil ani jeden.Do té doby auto normálně jezdilo.Možná jsem měl jen smůlu na servis.Poslal jsem je na otestování a tam zjistili,že max. dávka je uvšech 5 na 30%.Ale nikdo nedokázal říct,co se stalo.
Pokud něco funguje,nebojte se použít kurvítko!

Uživatelský avatar
NOTIX
Příspěvky: 737
Registrován: 25 zář 2009 20:45
tel.: 601322634
auto: Def 90 Puma, RRE
Bydliště: Náchod

Re: Disco 3 - nafta v mot. oleji

#62 Příspěvek od NOTIX » 08 kvě 2014 18:20

To by mohli byt aj zhavice (jeden alebo viacere).

Zdravim, me to taky škube při studeném motoru, jde na míň valců,
změřil jsem žhavičky a nejdou mi 3 ks, už mam doma všech 6.
po výměně napíšu jaká je změna :mrgreen:
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty

MOLON LABE !!! M.A.R.A.

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 1043
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 4

Re: Disco 3 - nafta v mot. oleji

#63 Příspěvek od HST » 08 kvě 2014 18:28

To dej, pls, zhavice jsou nastesti za par korun.
My jsme je merili, vsechny meli kontakt, zadny preruseny.

Ackoliv ted me napada - myslite ze "ohmtest" zhavice je dostatecny dukaz o tom ze funguje korektne?
A to jsme nemerili ani odpor, proste jenom ze merak pipal, nebylo preruseno...

dik
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 1043
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 4

Re: Disco 3 - nafta v mot. oleji

#64 Příspěvek od HST » 08 kvě 2014 18:30

Nebo nejde (jen k nekterym) zhavicum proud?
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )

MadTom
Příspěvky: 15266
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Disco 3 - nafta v mot. oleji

#65 Příspěvek od MadTom » 08 kvě 2014 20:09

Test jenom ohmmetrem není dostatečný - moderní žhaviče jsou dvojité - nejdřív žhaví špička a až potom zbytek těla, ve kterém je regulace. Kromě toho se na žhaviči dají poznat některé chyby ve spalování. Vzpomínám si ještě na Escort 1,6D - ten když bylo trošku chladněji a nefungoval některej žhavič téměř nestartoval, jinak to bylo v pohodě. A nové dieselové motory jsou na tom podobně - mají sníženou kompresi, protože jsou foukané turbem a za provozu je to výhoda. Startování je trošku problém.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
NOTIX
Příspěvky: 737
Registrován: 25 zář 2009 20:45
tel.: 601322634
auto: Def 90 Puma, RRE
Bydliště: Náchod

Re: Disco 3 - nafta v mot. oleji

#66 Příspěvek od NOTIX » 09 kvě 2014 20:33

Meřil jsem je ohmicky, 2 meli tretinovou hodnotu a 1 neukazoval vubec nic.

Myslim si ze je to dostatecně přesné. Ale podmínkou je kvalitní měřák ! :mrgreen:
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty

MOLON LABE !!! M.A.R.A.

MadTom
Příspěvky: 15266
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Disco 3 - nafta v mot. oleji

#67 Příspěvek od MadTom » 09 kvě 2014 21:34

Pokud je úplně KO, tak není co řešit. Ale už jsem se potkal se žhavičem, kterej žhavil podstatně pomaleji než ostatní v motoru. Stačilo ho vyměnit a motor se po startu přestal hádat a běžel okamžitě hladce. Ohmetrem to poznat v autě nebylo, respektive hodnoty byly takové nijaké.
Já radši používám klešťový ampérmetr - nemusí se nic rozpojovat, u některých motorů je ke žhavičům docela blbej přístup, a pokud člověk ví, kolik má být proudu na jeden žhavič, dá se poznat, zda fungují. Úplně neideálně to ukáže celkem nulu a potom není důvod řešit, kterej je špatnej.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 1043
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 4

Re: Disco 3 - nafta v mot. oleji

#68 Příspěvek od HST » 11 lis 2014 00:04

evo828 píše:
Mam na D3 najeto 110 tis. Kdyz je zima, tak po startu, zejmena prvni minutu do zahrati jde motor jak traktor.
Na volnobeh ma motor tendenci mirne skubat, nedrzi dobre otacky. V lete dobry, v zime horsi.
Staci malicko pridat (ze 700-800 ot. na 1000) a motor slape jak hodinky.
To by mohli byt aj zhavice (jeden alebo viacere).

K tym vstrekovacom - nemas nahodou aj info zo servisu ako na ten jeden "asi" vadny vstrekovac prisli ? Z korekcii jednotlivych vstrekov z diagnostiky?
Korekce vstriku z life feedu disgnostiky mam nasledovne (vse pri 516 rpm a ca 15 stupnu teplo):
Injector 1 = 1120
Injector 2 = 870
Injector 3 = 980
Injector 4 = 1150
Injector 5 = 960
Injector 6 = 910

Co ta 1 a 4 ? je 1150 uz dost nebo jeste je to v norme?
Diky moc
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 1043
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 4

Re: Disco 3 - nafta v mot. oleji

#69 Příspěvek od HST » 22 pro 2014 18:33

Nikdo nic? Hifle bitte :(
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 2000
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: Disco 3 - nafta v mot. oleji

#70 Příspěvek od libovka » 22 pro 2014 21:22

Podle mě jsou korekce v poho.Špatně by to bylo asi tak 3000 a víš

Uživatelský avatar
NOTIX
Příspěvky: 737
Registrován: 25 zář 2009 20:45
tel.: 601322634
auto: Def 90 Puma, RRE
Bydliště: Náchod

Re: Disco 3 - nafta v mot. oleji

#71 Příspěvek od NOTIX » 16 bře 2015 18:41

tak výměna se nekonala :hmm: nejdou vyndat
pokoušet je víc nebudu,abych je nalupnul.
tak jsem alespoň dal dokupy webasto a dálkové ovládání a když je zima proběhne předehřev :mrgreen:
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty

MOLON LABE !!! M.A.R.A.

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 2000
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: Disco 3 - nafta v mot. oleji

#72 Příspěvek od libovka » 17 bře 2015 09:31

a dělal jsi to na horkém motoru?

Uživatelský avatar
NOTIX
Příspěvky: 737
Registrován: 25 zář 2009 20:45
tel.: 601322634
auto: Def 90 Puma, RRE
Bydliště: Náchod

Re: Disco 3 - nafta v mot. oleji

#73 Příspěvek od NOTIX » 17 bře 2015 16:54

bohužel nééé, než jsem to všechno rozebral tak to vychladlo, zkoušel jsem to aspoň ohřát autogenem.
když už šli povolit tak jen par otáček a pak se kously nadobro
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty

MOLON LABE !!! M.A.R.A.

iRRes
Příspěvky: 177
Registrován: 29 pro 2014 20:18
Bydliště: Praha 7 - Holešovice

Re: Disco 3 - nafta v mot. oleji

#74 Příspěvek od iRRes » 18 bře 2015 19:37

Myslíte, že průseru s palivem pomůže po 10 000km s motor olejem měnit i palivový filtr ?

Aktuálně jsem zbořenej ( mimořádně na straně poškozeného :chuckle tak jsem využil čas a nechal poslat všechny vstřiky na proměření. Jsem zvědavej co objeví :sweat

Uživatelský avatar
NOTIX
Příspěvky: 737
Registrován: 25 zář 2009 20:45
tel.: 601322634
auto: Def 90 Puma, RRE
Bydliště: Náchod

Re: Disco 3 - nafta v mot. oleji

#75 Příspěvek od NOTIX » 19 bře 2015 06:13

iRRes píše:Myslíte, že průseru s palivem pomůže po 10 000km s motor olejem měnit i palivový filtr ?

Aktuálně jsem zbořenej ( mimořádně na straně poškozeného :chuckle tak jsem využil čas a nechal poslat všechny vstřiky na proměření. Jsem zvědavej co objeví :sweat
to sis auto dlouho neužil :angry
Palivový filtr nevim,řekl bych že je to moc brzo.
Co určitě pomůže je aditivum do nafty, tím se daleko zlepší mazání nafty na které jsou vstřiky a čerpadlo choulostivý.
Jinak poslal jsi na otestování i čerpadlo?
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty

MOLON LABE !!! M.A.R.A.

iRRes
Příspěvky: 177
Registrován: 29 pro 2014 20:18
Bydliště: Praha 7 - Holešovice

Re: Disco 3 - nafta v mot. oleji

#76 Příspěvek od iRRes » 19 bře 2015 19:38

NOTIX píše:
iRRes píše:Myslíte, že průseru s palivem pomůže po 10 000km s motor olejem měnit i palivový filtr ?

Aktuálně jsem zbořenej ( mimořádně na straně poškozeného :chuckle tak jsem využil čas a nechal poslat všechny vstřiky na proměření. Jsem zvědavej co objeví :sweat
to sis auto dlouho neužil :angry
Palivový filtr nevim,řekl bych že je to moc brzo.
Co určitě pomůže je aditivum do nafty, tím se daleko zlepší mazání nafty na které jsou vstřiky a čerpadlo choulostivý.
Jinak poslal jsi na otestování i čerpadlo?

Trochu štesti v neštestí. Samozřejmě nemaj ty zadní dveře skladem ( nacouval do mého zadku s dodávkou se sklopkou ) tak mám na účet viníka pujčenyho Sporta TDV8 jako náhradní vozidlo a dost si to užívám. Vypadá to na min ještě 14 dni :-)

Čerpadlo se taky běžně testuje ?

Uživatelský avatar
NOTIX
Příspěvky: 737
Registrován: 25 zář 2009 20:45
tel.: 601322634
auto: Def 90 Puma, RRE
Bydliště: Náchod

Re: Disco 3 - nafta v mot. oleji

#77 Příspěvek od NOTIX » 19 bře 2015 20:34

jo testuje, je to potřeba jestli dobře tlačí a nejdou z něj piliny do vstřiků :mrgreen:
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty

MOLON LABE !!! M.A.R.A.

Odpovědět