Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
jareku
Příspěvky: 1727
Registrován: 09 zář 2012 23:25
tel.: 737 347 753
auto: RR L322+DEF+SIII
Bydliště: Blansko

Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III

#161 Příspěvek od jareku » 09 čer 2020 08:33

Live long and prosper.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III

#162 Příspěvek od MadTom » 09 čer 2020 08:40

Bych řekl, že je hodně staré. Ono je tu předpis, že po 10 letech od prvního zapálení se má měnit komplet spalovací komora a věci okolo. To bych až tak neřešil, spíš jak je moc vyběhaný motor a shnilá elektronika (doslova).
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
marsant
Příspěvky: 284
Registrován: 20 črc 2016 20:02
tel.: 731 158 337
auto: LR Discovery 4
Bydliště: Havířov

Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III

#163 Příspěvek od marsant » 09 čer 2020 08:54

Nasel jsem jeste toto ... webasto je za 9 tis

https://auto.bazos.cz/inzerat/120974685 ... pacher.php

Odesláno z mého SM-G980F pomocí Tapatalk


Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2563
Registrován: 25 bře 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III

#164 Příspěvek od xxx » 09 čer 2020 08:57

toto ne, je to 5 kW

Uživatelský avatar
fugín
Příspěvky: 2271
Registrován: 13 lis 2011 21:56
tel.: 777001161
auto: ex free 1,8/Disco2
Bydliště: opatovice nad labem

Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III

#165 Příspěvek od fugín » 09 čer 2020 09:04

MadTom píše: 09 čer 2020 07:14 Jenom poznámka ke vzduchu - výdech teplého vzduchu a sání ohřívaného vzduchu z kabiny musí být dost daleko od sebe, aby nehrozilo, že to do topení bude přímo nasávat ohřátý vzduch a to se potom bude přehřívat a předčasně vypínat.
Druhá věc - pokud topení často startuje, tak to má podstatně větší nároky na spotřebu elektriky, než když jenom trvale běží, při provozu to bere maximálně cca 25W, se sníženým výkonem a tedy méně funícím ventilátorem o hodně méně. Při startu 75W a více. A hlavně, po každém startu by se to mělo pořádně proběhnout, jinak hrozí, že se bude topení zanášet sazemi a postupně se zhorší jeho funkčnost, až do stavu, že nebude startovat. Já jsem to poznal předloni v Bosně v horách - díky nadmořské výšce a řidšímu vzduchu jsem měl z topení generátor zadýmování. Horší bylo, že to stejně nechytlo. Naštěstí nebylo zase tak moc zima. Doma jsem to potom rozebral a v 10 let starém topení byl namísto drátěnky v hořáku velikej škvarek čehosi spečeného.
Ono to rozmístění sání a výdechu ohřívaného vzduchu je docela zásadní pro komfort vlastního spaní. Nemám sice D3 ale D2 a udělal sem podle mě chybu v umístnění sání ohřívanýho vzduchu. Topení mám na podlaze pod levou zadní kapsou,nad topením udělaný falešný dno aby bylo možno kapsu používat. Studený vzduch mi to tahá z kapsy přes dva otvory osazený mřížkama těsně nad podlahou. Funguje to skvěle, ale.... . Byl sem zvyklý používat topení v pohotovostním režimu kdy po dosažení nastavené teploty (hodinky v prostoru kde spim) dojde k přerušení hoření a provětrávacímu cyklu s následným vypnutím větráku a při poklesu teploty o cca 5 stupňů k znovunastartování topení (větší odběr el. neřeším). Bohužel v tomto režimu topení se ukázalo umístění průduchů nasávaného vzduchu nešťastné. Rozložením ložné plochy prakticky téměř oddělím vnitřní prostor na dvě části. Spodní odkud nasávám vzduch na ledovou jeskyni a horní kde spím. Při nízkých a mínusových teplotách je rozdíl při provětrávání tak značný,že po provětrání teplotní čidlo v ovládání co mám v prostoru spaní téměř okamžitě velí start. Prostě rozdíly teplot jsou tak značné, že topit v tomto režimu je úplně na pikaču. Zatím to řeším tak,že používám topení v režimu podle výkonu (na minimum) nebo v režimu podle teploty (příjemnější) se stálým hořením. Ovšem v obou těchto případech je nutné částečné otevření oken aby nedošlo k uvaření nocležníka. Už třetím rokem se chystám přeložit sání někam k prostoru nad ložnou plochu od čehož si slibuju pozvolnější (nikoliv skokovou) výměnu při pohotovostním režimu. Snad to letos konečně udělám.
EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2563
Registrován: 25 bře 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III

#166 Příspěvek od xxx » 09 čer 2020 13:14

fugín píše: 09 čer 2020 09:04
Ono to rozmístění sání a výdechu ohřívaného vzduchu je docela zásadní pro komfort vlastního spaní. Nemám sice D3 ale D2 a udělal sem podle mě chybu v umístnění sání ohřívanýho vzduchu. Topení mám na podlaze pod levou zadní kapsou,nad topením udělaný falešný dno aby bylo možno kapsu používat. Studený vzduch mi to tahá z kapsy přes dva otvory osazený mřížkama těsně nad podlahou. Funguje to skvěle, ale.... . Byl sem zvyklý používat topení v pohotovostním režimu kdy po dosažení nastavené teploty (hodinky v prostoru kde spim) dojde k přerušení hoření a provětrávacímu cyklu s následným vypnutím větráku a při poklesu teploty o cca 5 stupňů k znovunastartování topení (větší odběr el. neřeším). Bohužel v tomto režimu topení se ukázalo umístění průduchů nasávaného vzduchu nešťastné. Rozložením ložné plochy prakticky téměř oddělím vnitřní prostor na dvě části. Spodní odkud nasávám vzduch na ledovou jeskyni a horní kde spím. Při nízkých a mínusových teplotách je rozdíl při provětrávání tak značný,že po provětrání teplotní čidlo v ovládání co mám v prostoru spaní téměř okamžitě velí start. Prostě rozdíly teplot jsou tak značné, že topit v tomto režimu je úplně na pikaču. Zatím to řeším tak,že používám topení v režimu podle výkonu (na minimum) nebo v režimu podle teploty (příjemnější) se stálým hořením. Ovšem v obou těchto případech je nutné částečné otevření oken aby nedošlo k uvaření nocležníka. Už třetím rokem se chystám přeložit sání někam k prostoru nad ložnou plochu od čehož si slibuju pozvolnější (nikoliv skokovou) výměnu při pohotovostním režimu. Snad to letos konečně udělám.
Radku, pochybuji, že to porovnává teplotu ze 2 čidel a podle toho topí. Topení jede buď podle vnitřního nebo externího čidla.
A jestli nemáš navolené to externí, tak je možné, že topení jede téměř v kuse, když je v zimě u podlahy.

Uživatelský avatar
fugín
Příspěvky: 2271
Registrován: 13 lis 2011 21:56
tel.: 777001161
auto: ex free 1,8/Disco2
Bydliště: opatovice nad labem

Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III

#167 Příspěvek od fugín » 09 čer 2020 13:48

Ale já nikde netvrdím že to porovnává teplotu z více čidel. Říkám,že jakmile roztáhnu tu skládací ložnou desku co mám,tak prakticky oddělím prostor od spodku kde mě to nasává vzduch co Planar ohřívá od prostoru kde chrním. Není to pravda hermeticky odděleno ale když venku mrzne,tak dole mám takovou teplotu,že když ráno vytáhnu ze šuplíku vyprošťovací pivo tak mě může popraskat sklovina :rofl. No a při tom provětrávání holt větrák žene ten studenější luft do výdechu co hajám a ta změna teploty je prostě rychlá. Takže ten pohotovostní režim nepoužívám,což je podle mě škoda. Jinak on ten Planar co mám jde nastavit všelijak,dokonce se mě podle chytřejšího člověka jednou nějak v opojení podařilo v lednu aktivovat čidlo teploty nasávaného vzduchu o němž sem do té doby vůbec nevěděl,i přes nastavenou teplotu na 10 stupňů sem si málem upekl vlastního synka a mě roztávala guma v trenkách. Prostě myslím,že když vytáhnu trubku nasávaného vzduchu někam výš než mám,tak ochlazování při vypnutí nebude tak šokové.
EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá

Uživatelský avatar
hrochado
Příspěvky: 877
Registrován: 08 led 2015 11:20
auto: LC 78
Bydliště: Brno

Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III

#168 Příspěvek od hrochado » 09 čer 2020 14:08

Ze stejného důvodu nepoužívám pohotovostní režim u Planara i já. A mám to dost podobně vyřešeno konstrukčně ... ta teorie mne nenapadla, ale asi máš pravdu ... prostě pod postelí má ten vzduch třeba 5 stupňů, nahoře nad postelí si nastavím 15, takže ve chvíli, kdy začne Planar jen cirkulovat, studený vzduch zpod postele ochladí to čidlo během chvilky ... navíc já mám čidlo docela blízko výdechu vzduchu. Takže u mě začne cirkulovat a do pár minut zase startuje na plný výkon ...
Takže taky jedu v režimu výkonu na minimum a otevřená okýnka ... v režimu teploty se stálým hořením to vyjde nastejno, jen ty okýnka otevíráš dřív :D

Když dám výkon na minimum tak větráček není tolik slyšet a prostě si ty okýnka pootevřu ... přijde mi to stejně lepší než aby to několikrát za noc startovalo na plný otáčky a vzbudilo mě to ... ten pohotovostní režim není moc dobře naprogramovaný.
2023 LC 78 – Troopyna
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III

#169 Příspěvek od MadTom » 09 čer 2020 14:16

Já bych hlavně řekl, že objem našich autíček je na výkon toho topení malý, takže prostě se to bude přehřívat, i když si omezí výkon na minimum - okolo 0,8kW. Takže pootevřené okénko není vůbec špatné řešení. Já když topím do stanu, tak výdech do kabiny je nutné skoro úplně uzavřít, protože jinak je tam hned moc horko.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2563
Registrován: 25 bře 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III

#170 Příspěvek od xxx » 09 čer 2020 15:58

hoši, co máte planary a máte ovládač s čidlem, zkuste si to přepnout na toto externí čidlo. ovládač máte určitě aspoň o 1m výše než topení. bude vám to fungovat lépe.
Vůbec nezáleží na teplotě nasávaného vzduchu. Pokud planar (na podlaze) řídíte přes čidlo nasávaného vzduchu, tak vám topení jede pořád bomby. Při regulaci na výkon je čidlo teploty (nasávaného vzduchu nebo externí) odstavené.

Uživatelský avatar
fugín
Příspěvky: 2271
Registrován: 13 lis 2011 21:56
tel.: 777001161
auto: ex free 1,8/Disco2
Bydliště: opatovice nad labem

Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III

#171 Příspěvek od fugín » 09 čer 2020 20:02

Jaký máš ovládání? Já mám PU-8M. U PU-8M se dá navolit venkovní kabinový snímač i když ho nemáš a pak to topí divoce. To s tou rozdílnou teplotou nad ložnou plochou a pod ní si vysvětlíme v Jihlavě :beer
EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2563
Registrován: 25 bře 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III

#172 Příspěvek od xxx » 09 čer 2020 21:51

fugín píše: 09 čer 2020 20:02 Jaký máš ovládání? Já mám PU-8M. U PU-8M se dá navolit venkovní kabinový snímač i když ho nemáš a pak to topí divoce. To s tou rozdílnou teplotou nad ložnou plochou a pod ní si vysvětlíme v Jihlavě :beer
pokud je to otázka Radku na mě, tak já mám eberspachera
Na PU8M si musíš navolit, podle kterého čidla chceš řídit, a volbu ti ukazují čárky vpravo. (dolní je čidlo v topení, střed - čidlo v ovládači, horní - externí čidlo v kabině)
Takže by jsi měl mít střed. Pak je taky důležité, kde máš umístěný ovládač.

Uživatelský avatar
hrochado
Příspěvky: 877
Registrován: 08 led 2015 11:20
auto: LC 78
Bydliště: Brno

Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III

#173 Příspěvek od hrochado » 10 čer 2020 07:10

xxx píše: 09 čer 2020 15:58 hoši, co máte planary a máte ovládač s čidlem, zkuste si to přepnout na toto externí čidlo. ovládač máte určitě aspoň o 1m výše než topení. bude vám to fungovat lépe.
Vůbec nezáleží na teplotě nasávaného vzduchu. Pokud planar (na podlaze) řídíte přes čidlo nasávaného vzduchu, tak vám topení jede pořád bomby. Při regulaci na výkon je čidlo teploty (nasávaného vzduchu nebo externí) odstavené.
Jasně, to chápem. Ale teorie, co razí Fugín a mi to přijde taky logický je postavená na tom, že pod postelí, kde je topení je pořád násobně chladněji než nad postelí, kde je ovladač a v něm čidlo. Mám nastavené snímání podle čidla v ovladači, ne v topení. Ale prostě když to topení zapnu a nastavím třeba 20 stupňů, mám to tam během 5ti minut ... ale jen nad postelí, pod postelí je furt 5, nebo možná v tu chvíli 7 stupňů ... výdech je nad postelí a teplo jde nahoru, takže pod postelí je prostě pořád zima ... planar přestane topit, a začne jen cirkulovat vzduch v prostoru, ale tím, že je pod postelí tak nasává vzduch studený, který během pár cyklů ochladí spalovací komoru v topení a během pár minut 2-3 začne vlastně ochlazovat i vzduch nad postelí ... a vzhledem tomu, že mám ten ovladač kousek od výdechu, tak začne během pár minut kolem ovladače proudit studený vzduch zpod postele ... a ten zase sepne! Navíc je to naprogramovené tak, že sepne na plné koule, protože se snaží vytopit prostor co nejrychleji ... takže to jede jak lokomotiva a během dalších 3 minut to zase vypne, protože prostor v autě resp. nad postelí je opravdu na 2 kw malý, jak zase píše Tom ...

Je to kombinace více faktorů ... auto je strašně malý prostor takže se rychle vyhřeje, ale zároveň neizolovaný, takže zase strašně rychle vychladne ... a to umístění ovladače a topení resp. nasávání studeného vzduchu zpod postele tomu asi taky přispívá :)
Ale jak říkám, naučil jsem se žít s tím, že to mám zapnuté permanentně na minimum ... mám pocit, že to takto žere jak méně nafty, tak méně proudu, než ty náběhy ... a prostě si otevřu okýnka, které stejně tak jako tak otevřené máme ... akorát jsem si nemusel kupovat ten "lepší" ovladač, ale stačil by na to ten základní manuální ...
2023 LC 78 – Troopyna
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2563
Registrován: 25 bře 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III

#174 Příspěvek od xxx » 10 čer 2020 07:57

hrochado píše: 10 čer 2020 07:10
Jasně, to chápem. Ale teorie, co razí Fugín a mi to přijde taky logický je postavená na tom, že pod postelí, kde je topení je pořád násobně chladněji než nad postelí, kde je ovladač a v něm čidlo. Mám nastavené snímání podle čidla v ovladači, ne v topení. Ale prostě když to topení zapnu a nastavím třeba 20 stupňů, mám to tam během 5ti minut ... ale jen nad postelí, pod postelí je furt 5, nebo možná v tu chvíli 7 stupňů ... výdech je nad postelí a teplo jde nahoru, takže pod postelí je prostě pořád zima ... planar přestane topit, a začne jen cirkulovat vzduch v prostoru, ale tím, že je pod postelí tak nasává vzduch studený, který během pár cyklů ochladí spalovací komoru v topení a během pár minut 2-3 začne vlastně ochlazovat i vzduch nad postelí ... a vzhledem tomu, že mám ten ovladač kousek od výdechu, tak začne během pár minut kolem ovladače proudit studený vzduch zpod postele ... a ten zase sepne! Navíc je to naprogramovené tak, že sepne na plné koule, protože se snaží vytopit prostor co nejrychleji ... takže to jede jak lokomotiva a během dalších 3 minut to zase vypne, protože prostor v autě resp. nad postelí je opravdu na 2 kw malý, jak zase píše Tom ...

Je to kombinace více faktorů ... auto je strašně malý prostor takže se rychle vyhřeje, ale zároveň neizolovaný, takže zase strašně rychle vychladne ... a to umístění ovladače a topení resp. nasávání studeného vzduchu zpod postele tomu asi taky přispívá :)
Ale jak říkám, naučil jsem se žít s tím, že to mám zapnuté permanentně na minimum ... mám pocit, že to takto žere jak méně nafty, tak méně proudu, než ty náběhy ... a prostě si otevřu okýnka, které stejně tak jako tak otevřené máme ... akorát jsem si nemusel kupovat ten "lepší" ovladač, ale stačil by na to ten základní manuální ...
tomu rozumím, máš prostě špatně umístěné ovládání s čidlem nebo si udělejte rozfuk teplého vzduchu i k podlaze nebo si dejte externí čidlo do středu, ne pod strop. Těch možností máte spoustu.

Uživatelský avatar
PEPO
Příspěvky: 749
Registrován: 27 led 2011 12:51
tel.: 0905605225
auto: FREELANDER+D3
Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce

Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III

#175 Příspěvek od PEPO » 10 čer 2020 13:48

Ja mám Ebespacher a tiež som riešil tento problém s externým čidlom..Lebo bez neho ten bufík valil na plný kotol.
Ja to mám tak že ak pripojím externé čidlo, automaticky sa vyradí z prevádzky čidlo ktoré je v bufíku..
Dalo sa to oklamať aj vhodným potenciometrom kde som si navolil v kvázi požadovanú teplotu a šiel dajme tomu tak na 30% výkonu čo dajme tomu že bolo ok a šlo to v kuse.. Ale zasa muselo byť aj ako tak zabezpečené aj vetranie lebo by som sa tam uvaril.A zasa ked sa schladilo, tak bola zima..
Dlho som pátral aké čidlo je v originálnom externeom čidle..Ale podarilo sa mi to zistiť a za pár drobných som si to zadovážil a odvtedy to fachčí jak má.Ja som si to dal do krabičky aj spolu s ovládačom a ten mám vždy pri posleli.Len ja to nemám v aute,ale v bedničke a pužívam do aj so auta,bivaku a aj do lode.Ja som to proste takto potreboval aby to bolo prenosné.Ja ho mám 24v...Mám to len na dve 36AH akumulátory +5l kanister na naftu a na dve noci to je akurát. :wink:

Uživatelský avatar
krynn
Příspěvky: 11
Registrován: 01 kvě 2020 20:53
auto: disko 1 a 3

Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III

#176 Příspěvek od krynn » 17 dub 2021 21:00

Ahoj, prispeju taky svoji troskou do mlyna. :-)
Montuju do D3 s prazdnou kapsou. Topeni mam LFBROS 2kW z Alzy asi za 5000,-. Topeni jsem radeji zkusil pred montazi na garazi :-). Funguje OK. Diru jsem menit nemusel, ale vyrobil jsem z nerezu cca 1mm desticku ktera prekryla diru v aute zezhora a nerezovou desku co byla v baleni jsem zmensil a dal zespoda a tim k sobe obe desky a topeni pritahnul. Do horni desky jsem vyvrtal otvory podle desky z baleni. Jen treba si to poradne zmerit, protoze je topeni sikmo ne rovnobezne s autem. Udelal jsem nejdrive z kartonu a pak z nerezu :-). Kabely jsem po porade s Honzou HST jen obalil filcem a hlinikovou paskou (tu na vyfuky jsem nechtel, je to svinstvo).
Přílohy
image001.jpg
image002.jpg
image003.jpg
image004.jpg
image005.jpg
Naposledy upravil(a) krynn dne 17 dub 2021 21:09, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
krynn
Příspěvky: 11
Registrován: 01 kvě 2020 20:53
auto: disko 1 a 3

Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III

#177 Příspěvek od krynn » 17 dub 2021 21:01

pokracovani fotek
Přílohy
image006.jpg
image007.jpg
image008.jpg
image009.jpg
image010.jpg

Uživatelský avatar
krynn
Příspěvky: 11
Registrován: 01 kvě 2020 20:53
auto: disko 1 a 3

Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III

#178 Příspěvek od krynn » 17 dub 2021 21:02

pokracovani fotek
Přílohy
image011.jpg
image012.jpg
image013.jpg
image014.jpg
image015.jpg

Uživatelský avatar
krynn
Příspěvky: 11
Registrován: 01 kvě 2020 20:53
auto: disko 1 a 3

Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III

#179 Příspěvek od krynn » 17 dub 2021 21:07

Pokracuju dal - protahl jsem pod autem elektriku a palivovou trubicku. Mam dotaz. Je toto privod k pumpe od webasta? Logicky by mel. Na to dam T spojku a spojim s novou pumpou.
Diky
Přílohy
image016.jpg
image017.jpg

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2563
Registrován: 25 bře 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III

#180 Příspěvek od xxx » 17 dub 2021 21:23

krynn píše: 17 dub 2021 21:07 Pokracuju dal - protahl jsem pod autem elektriku a palivovou trubicku. Mam dotaz. Je toto privod k pumpe od webasta? Logicky by mel. Na to dam T spojku a spojim s novou pumpou.
Diky
ano, to je čerpadlo webasta

Odpovědět