Stránka 6 z 7

Re: Reset jednotky topeni u D3

Napsal: 02 led 2013 12:46
od petr_p
Hubert píše:Webasto jede to úplně normálně napojit přes obyčejný KKL kabel co se používá třeba na škodovky do roku 2004. Je nutné do něj pustit +12, -12 a jeden pin přímo na datový kabel Webasta. Několikrát jsem to dělal.
(Může být problém s 64bit OS systémem. Mě to na něm nejede. Na 32bit v pohodě.)

Soft na Webasto je zde: http://www.techwebasto.com/heater_thermo_test.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
A tady je to asi to co jsi myslel: http://www.disco3.co.uk/forum/topic43944-105.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Cau, sehnal jsem KKL kabel. Ma to na jednom konci OBD II a na druhem seriovy port (samici).
Bude to fungovat s tim seriovym portem v pocitaci?

Notebook se seriovym portem nemam ale na pocitaci jsem ho nasel. Nerad bych ovsem neco v pocitaci odpalil? Je to bezpecne, kdyz ty 2 draty pripojim k baterii na aute? Nemuze se mi stat, ze uvidim hned po silvestru ohnostroj jeste jednou, tentokrat z pocitace? :wasntme

Diky za radu

Re: Reset jednotky topeni u D3

Napsal: 04 led 2013 10:55
od petr_p
Risknul jsem to, ale stejne mi to bylo prd platne.
Jsem holt tupec a uz vim, ze priste autoelektrikarum do remesla fusovat nebudu.

Zapojil jsem to presne podle obrazku na disco3UK -

Na OBDII konektoru - PIN16 .... 12V+
PIN7 ... W-Bus
PIN5 .... 12V-

Pockal az auto usne, pak vytahl ten prostredni konektor na webastu ...

Pak uz jsem zacal pochybovat, ze to delam spravne.

Mel jsem ten drat W-Bus z OBD pichnout na PIN2 na konektoru webasta ve vycvaklem stavu nebo mel byt ten konektor zacvakly a mel jsem se do toho konektoru pripichnout zezadu nejakou jehlou?

Tak i tak bylo neco spatne, protoze na mem konektoru webasta je pin2 neobsazena pozice. To prece nemuze fungovat. A kdyz jsem se pak dival detailne na obrazek na disco3uk tak ten drat je pichnuty na PIN5 :think

Tak jsem teda ale preci jen ve vycvaklem stavu pripojil W-BUS k PINU 2, spustil Webasto program, a nakonec pripojil kabel k baterii.

Kliknul jsem na spustit test, ale Program se nedokazal spojit s webastem.

Pak jsem to jeste pichnul do PINU5 a taky nic.
Mozna ze ani nefunguje spravne ten COM1 port na mem PC, ale
Hlavne by me zajimalo to pripojeni k webasto konektoru?

Dik Petr

Re: Reset jednotky topeni u D3

Napsal: 06 led 2013 06:24
od jezbera ivan
Pe mna je toto postup taky "cigansky" a da sa pri troche nepozornosti napachat celkomslusna skoda. Kazdopadne, Bell-ova krabicka sa pripaja k webastu cez neobsadeny pin 2, cize ten pin 2 tam asi hra svoju ulohu.

Re: Reset jednotky topeni u D3

Napsal: 29 lis 2018 21:55
od jan.klazar@gmail.com
Ahoj, možná tu můj stupidní dotaz někde bude. Přiznám se že, druhý den četu deset až čtrnáct let staré odpovědi abych se na konci dozvěděl tu osm let starou :)

1/Mám zablokované webasto, přišel někdo na jiný postup než přes diagnostiku když nemám kukačky?
2/Zapojení OBD chápu, jen data mají být během diagnostiky připojený k autu nebo ho můžu "odpinovat", zásuvku zastrčit zpět do webasta a BUS připojit k OBD?

Díky za odpověď a především všem těm kteří již něco zničily informují nás ostatní jak se to dělá :Sorry:

Mám D3 2005

Honza


---------------------
Pod čarou: vím že mám špatné vlákno ale, vyřešil někdo ventilátory v případě zapnutého webasta bez motoru např. dálkově?

Re: Reset jednotky topeni u D3

Napsal: 29 lis 2018 22:38
od marwak
jan.klazar@gmail.com píše: 29 lis 2018 21:55 Ahoj, možná tu můj stupidní dotaz někde bude. Přiznám se že, druhý den četu deset až čtrnáct let staré odpovědi abych se na konci dozvěděl tu osm let starou :)

1/Mám zablokované webasto, přišel někdo na jiný postup než přes diagnostiku když nemám kukačky?
2/Zapojení OBD chápu, jen data mají být během diagnostiky připojený k autu nebo ho můžu "odpinovat", zásuvku zastrčit zpět do webasta a BUS připojit k OBD?
Jen pozor na to, že skutečnost, že je to zablokované dost často vychází z toho, že Webasto má nějaký problém (u mě to byl třeba vadný hořák). Takže jen odblokovat výmazem chyb diagnostikou samozřejmě nemusí nic řešit (pokud nejde o nějakou banalitu).
jan.klazar@gmail.com píše: 29 lis 2018 21:55 ---------------------
Pod čarou: vím že mám špatné vlákno ale, vyřešil někdo ventilátory v případě zapnutého webasta bez motoru např. dálkově?
Tohle vyřešili třeba soudruzi z Altoxu:
https://altox-europe.eu/product/altox-e ... tY9pBlm_9s

Za 150 éček, plug and play a topíš i když nejedeš ;)

Re: Reset jednotky topeni u D3

Napsal: 30 lis 2018 11:34
od NOTIX
návod jsem dával zde :mrgreen:
viewtopic.php?f=6&t=31820&p=388708#p388641

jinak zablokování je vlastnost D3, nemusí znamenat vadu Webasta, stačí 5 studených startů a je zablokované

Re: Reset jednotky topeni u D3

Napsal: 30 lis 2018 11:46
od marwak
NOTIX píše: 30 lis 2018 11:34 jinak zablokování je vlastnost D3, nemusí znamenat vadu Webasta, stačí 5 studených startů a je zablokované
To sice ano, ale nedá se na to spolehnout. Když jsem to řešil u sebe, tak jsem se taky upínal k tomu, že stačí diagnostikou odblokovat, ale nakonec se ukázalo, že tak jednoduché to nebude. Takže dokud se nezjistí, co je důvodem nefunkčnosti, tak je třeba počítat i s touto alternativou.

Re: Reset jednotky topeni u D3

Napsal: 30 lis 2018 17:43
od Kokesek
marwak píše:
NOTIX píše: 30 lis 2018 11:34 jinak zablokování je vlastnost D3, nemusí znamenat vadu Webasta, stačí 5 studených startů a je zablokované
To sice ano, ale nedá se na to spolehnout. Když jsem to řešil u sebe, tak jsem se taky upínal k tomu, že stačí diagnostikou odblokovat, ale nakonec se ukázalo, že tak jednoduché to nebude. Takže dokud se nezjistí, co je důvodem nefunkčnosti, tak je třeba počítat i s touto alternativou.
Coz zjistim jednoduse. Testem provozu po resetu.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Reset jednotky topeni u D3

Napsal: 30 lis 2018 18:45
od NOTIX
Kokesek píše: 30 lis 2018 17:43
marwak píše:
To sice ano, ale nedá se na to spolehnout. Když jsem to řešil u sebe, tak jsem se taky upínal k tomu, že stačí diagnostikou odblokovat, ale nakonec se ukázalo, že tak jednoduché to nebude. Takže dokud se nezjistí, co je důvodem nefunkčnosti, tak je třeba počítat i s touto alternativou.
Coz zjistim jednoduse. Testem provozu po resetu.


Sent from my iPhone using Tapatalk
:yes

Re: Reset jednotky topeni u D3

Napsal: 30 lis 2018 21:07
od jan.klazar@gmail.com
Marwaku ty jsi mi to přivolal :)
Díky za info, přiznám se že mám Disco prvním rokem tak zjišťuji...

Do webasta jsem se úspěšně dostal, smazal chyby a ručně nastartoval webasto, po nějaké době i motor.
Já volil https://www.ebay.com/itm/WEBASTO-v3-0-USB-INTERFACE-DIAGNOSTIC-CABLE-HEATER-Thermo-Test-E-P-Z-C-V-EVO/222870477293?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649
Já volil https://www.ebay.com/itm/WEBASTO-v3-0-USB-INTERFACE-DIAGNOSTIC-CABLE-HEATER-Thermo-Test-E-P-Z-C-V-EVO/222870477293?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649
2018-11-30 12.49.19.jpg
Po třeba 10 minutích provozu se mi rozsvítilo hladové oko.
Auto jsem ani nezhasl a dojel 2 km pro naftu, webasto po mém příjezdu k čerpačce určitě topilo (páč jsem se po cestě teletlil teplem jako malá holka) a po zhasnutí motoru jsem slyšel jak chladí.
Auto stálo na místě cca hodinu a po nastartování opět nic, webasto nekouřilo ani nehučelo.
Teď večer jsem udělal diagnostiku:

Diagnosis report Webasto Thermosystems
------------------------------------------------------------------------------------------

Configuration:
--------------
W-Bus version...............................................................3.3
Device name...............................................................L5 SH
W-Bus code.......................................................717CC0E73F8000
Fuel type................................................................Diesel
Circulating pump in control idle period.......................................0
Heating duration limitation.................................................255 [min]
Factor for shortening of ventilation duration...............................1/1
Device identification number..........................................09005946F
Dataset identification number.......................................09006807J05
Software identification number........................................000000000
HW version................................................................45/04
SW version...................................................Friday/45/04 11.14
SW version (EEPROM)..........................................Friday/45/04 11.14
Date of manufacture control unit.......................................06.09.05
Date of manufacture heater.............................................22.09.05
Customer identification number........................................JEC500790
Serial number........................................................0000977083
Test signature.............................................................4343
Minimum voltage threshold....................................................10 [V]
Maximum voltage threshold....................................................16 [V]
Delay for supply voltage min. detection......................................20 [s]
Delay for supply voltage max. detection.......................................6 [s]

Operating data:
---------------
Working hours............................................................301:34 [h:m]
Operating hours.........................................................7351:56 [h:m]
Start count...............................................................24643
Burning duration PH 1..33%.................................................0:00 [h:m]
Burning duration PH 34..66%................................................0:00 [h:m]
Burning duration PH 67..100%...............................................0:00 [h:m]
Burning duration PH >100%..................................................0:00 [h:m]
Burning duration SH 1..33%.................................................0:00 [h:m]
Burning duration SH 34..66%................................................0:00 [h:m]
Burning duration SH 67..100%...............................................0:00 [h:m]
Burning duration SH >100%..................................................0:00 [h:m]
Working duration PH........................................................2:02 [h:m]
Working duration SH.....................................................1038:45 [h:m]
Start counter PH.............................................................22
Start counter SH...........................................................3772
Ventilation duration.......................................................0:00 [h:m]

Error:
------
Fault 1...............................................Car is almost out of fuel
State of fault.............................................stored, not actual
Code......................................................................24h
Counter.....................................................................1
Temperature................................................................72 [°C]
Operating state................................Combustion process full load 1
Voltage.................................................................14,47 [V]
Operating hour counter................................................7349:16 [h:m]
Fault 2................................................................No start
State of fault.............................................stored, not actual
Code......................................................................02h
Counter.....................................................................4
Temperature................................................................73 [°C]
Operating state....................................................Glowing 71
Voltage.................................................................14,49 [V]
Operating hour counter................................................7351:25 [h:m]

------------------------------------------------------------------------------------------
30.11.18 16:29:32 Webasto Thermo Test 2.16.1



Smazal jsem chyby a nyní je stav následující, webasto začne po startu zapalovat, kouřit pak se tam asi pustí nějaký ventilátor a ten plamen sfoukne. Kouř zmizí, začne dochlazování a končí to následující hláškou.
2018-11-30 16.43.28.jpg
1. Chyba se nedostatkem paliva se již nezobrazuje
2. Chyba
Fault 2................................................................No start
State of fault.............................................stored, not actual
Je stále.

Nevím kde začít, jek jsem řekl, auto mám první zimu a nevím jak webasto jezdilo ani fungovalo.


Napadá někoho něco? Díky!

Re: Reset jednotky topeni u D3

Napsal: 30 lis 2018 21:27
od Maxsel
Když jsem před třemi lety koupil RRS, tak v něm Webasto také nechodilo. Auto před tím dlouho stálo. Po prvním resetu hulilo, ale nenaběhlo, takže znovu reset, a pak znova a znova, dokud se nerozběhlo. Když začalo chodit, stejně občas nenastartovalo. Jezdil jsem ale s dětmi do školky, tak se občas nemělo čas pořádně rozjet a vypálit. Takže v průběhu první zimy dalších pár resetů a pak dva roky naprostá pohoda.

Re: Reset jednotky topeni u D3

Napsal: 30 lis 2018 21:33
od jan.klazar@gmail.com
Maxsel píše: 30 lis 2018 21:27 Když jsem před třemi lety koupil RRS, tak v něm Webasto také nechodilo. Auto před tím dlouho stálo. Po prvním resetu hulilo, ale nenaběhlo, takže znovu reset, a pak znova a znova, dokud se nerozběhlo. Když začalo chodit, stejně občas nenastartovalo. Jezdil jsem ale s dětmi do školky, tak se občas nemělo čas pořádně rozjet a vypálit. Takže v průběhu první zimy dalších pár resetů a pak dva roky naprostá pohoda.
Aha, já se bál abych to neuchlastal jako fichtla :D
Dobře, nechám ho přes noc odpočinout a zítra to zkusím znovu.
Díky za názor...

Re: Reset jednotky topeni u D3

Napsal: 30 lis 2018 22:39
od marwak
U mě to bylo podobně, ale i po opakovaných pokusech s odblokováním se to vždycky znovu hodilo cca po dvou až třech minutách chodu do chyby a vyplo. Pomohli mi s tím až v místním servisu, co je oficiální pro Webasto a vyměnili vadný hořák (celkem i s prací asi za 11 tis). Od té doby šlape už druhou zimu jako hodinky, ale vypaluju ho pravidelně nejmíň jednou za dva měsíce i mimo topnou sezónu...

Re: Reset jednotky topeni u D3

Napsal: 01 pro 2018 08:56
od jan.klazar@gmail.com
Tak opravdu jo, je to fichtl :ty jeden...:
Večer jsem smazal chyby a ráno jsem natočil webasto autem (ne ručně přes diag.) a naskočilo to na poprvé. Ostatně přesně jak to píší na disco3.co.uk
Snad to pojede...

Re: Reset jednotky topeni u D3

Napsal: 02 pro 2018 12:44
od NOTIX
Ještě k té chybě Interlock2 STFL co je na té fotce.
To mi dělala verze softu 2.14 ( nezávisle jsem to odzkoušel na 3 autech).
Když jsem nainstaloval verzi 2.16.1 nebo novější 3.0 tak to už nedělá.
Ale ty máš taky 2.16.1 tak nevím.

Re: Reset jednotky topeni u D3

Napsal: 03 pro 2018 08:55
od jan.klazar@gmail.com
NOTIX píše: 02 pro 2018 12:44 Ještě k té chybě Interlock2 STFL co je na té fotce.
To mi dělala verze softu 2.14 ( nezávisle jsem to odzkoušel na 3 autech).
Když jsem nainstaloval verzi 2.16.1 nebo novější 3.0 tak to už nedělá.
Ale ty máš taky 2.16.1 tak nevím.
Ahoj, tak zázračná oprava smazáním chyb se pochopitelně nekonala :sad Startovalo mi to vždy jen za studeného stavu a za teplého ne ( teplého stavu myslím třeba 30°C ne 80°C), pak smazat chyby a ráno znovu. Dnes ráno mi to už ani nenaskočilo...
Prosba, než začnu měnit hořák atd. rád bych to zkusil flashnout. Několikrát jsem našel v diskuzi, že software webasto je stejně jako dokumentace bez problému dostupná na webu. Jediné co jsem našel je web www.techwebasto.com kde mne nenechali ani dokončit registraci protože nejsem ze severní Ameriky.
Má někdo prosím "aktuální" firmware pro webasto TT V? NOTIX? :)

Re: Reset jednotky topeni u D3

Napsal: 03 pro 2018 09:42
od jan.klazar@gmail.com
Tak ještě pokus: https://youtu.be/gTQ2e19OFIo

Popis situace:
Motor cca 30°C (Stojí cca hodinu)
Venkovní teplota 0°C
Ruční spuštění přes Webasto Thermo Test 3.4 jako Parkong Heating.

Průběh (vizuálně se domnívám):
Start čerpadla
Žhavení
00:00 patrně zážeh.
00:00-00:24 navyšování výkonu spalinového ventilátoru nebo přívodu paliva (nevím přesně jak to funguje)
00:25 skokové navýšení spalinového ventilátoru
00:25-00:30 sfouknutí plamene.

V Thermo testu jsem žádné možnosti customizace webasta ani zapalování nenašel, napadá prosím někoho něco?

Jo a pust si zvuk :rock

Re: Reset jednotky topeni u D3

Napsal: 03 pro 2018 10:25
od NOTIX
Hele takovej hacker nejsem, firmware do Webasta nemám a ani jsem nezkoušel ho nějak změnit.
Ale to co popisuješ mi dělalo taky ,ale jak jsem psal s verzí 2.14
Myslím, že to bude potřeba rozebrat a vyčistit a pak kdyžtak začít řešit hořák.
Ale ty příznaky jsou stejný co jsem taky řešil.
Tento týden+víkend budu vyndávat a rozdělávat to svoje, tak dám info jaký bude rozdíl, jestli bude :hmm:

Re: Reset jednotky topeni u D3

Napsal: 03 pro 2018 14:44
od tom199
Ten zvuk od 0:25 je odvětrávání spalovací komory aby se zabránilo přehřátí po náhlém zhasnutí plamene, řešil jsem podobný zvuk a chování na benzínovém webastu, myslím že mi měnili žhavení a čistili hořák + komoru...

Re: Reset jednotky topeni u D3

Napsal: 03 pro 2018 17:53
od NOTIX
Ještě malý update nastavení, vychytej když se webasto chytne a běží. Pak když bude ohřáté tak změň hodnotu CO2. Když je studené tak to měnit nejde, jen když je teplota nad cca 60 °C, ale přesně si to nepamatuju tak tu hodnotu teploty ber s rezervou.
Ale přidej max o 2 body. Třeba místo 4 dej hodnotu 6.
Tím se zlepší odolnost proti zhasnutí plamene. To mi taky pomohlo.