Únik vody
Moderátor: Miky_CZ
- marek martinec
- Příspěvky: 226
- Registrován: 05 úno 2008 18:21
- tel.: 0903810030
- auto: LR Discovery
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Únik vody
Ahoj, nemá niekto skúsenosť s únikom vody medzi blokom a prírubou na ktorej je slternátor a vodná pumpa .... ? Pozriem pod auto a tam kaluž myslel som najprv že to ide spod vodnej pumpy ale tá sa javí ok. Dik
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5714
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: Únik vody
delalo mi to kdyz jsem auto koupil, nakonec to peslik nejak cele pretesnoval kdyz menil rozvodymarek martinec píše:Ahoj, nemá niekto skúsenosť s únikom vody medzi blokom a prírubou na ktorej je slternátor a vodná pumpa .... ? Pozriem pod auto a tam kaluž myslel som najprv že to ide spod vodnej pumpy ale tá sa javí ok. Dik
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
- Sláma Karel
- Příspěvky: 7823
- Registrován: 21 črc 2007 00:04
- tel.: +420608333403
- auto: to se mi sem nevejde
- Bydliště: Mníšek Pod Brdy
Re: Únik vody
To je zcela běžná moucha (ani ne zavada) na motorech 300tdi. Stačí sundat ten mezikus na kterém je přidělaná vodní pumpa altík a servopumpa a pod tím je takové malé těsnění a to stačí dát nové. Dělá se buď papírové (originál co pak takhle začne téci) nebo plechové a to už bude podle mého navždy. Cena asi 50kč
A sundavat dekl od rozvodů se nemusí. Ten držák je zvlášť. Jen někdy bývají zahnilé ty šroub co jsou skrz tu vodní pumpu.
Vypadá to takhle http://www.famousfour.co.uk/new_parts/p ... artID=2713" onclick="window.open(this.href);return false;
K
A sundavat dekl od rozvodů se nemusí. Ten držák je zvlášť. Jen někdy bývají zahnilé ty šroub co jsou skrz tu vodní pumpu.
Vypadá to takhle http://www.famousfour.co.uk/new_parts/p ... artID=2713" onclick="window.open(this.href);return false;
K
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe
28 let praxe
- marek martinec
- Příspěvky: 226
- Registrován: 05 úno 2008 18:21
- tel.: 0903810030
- auto: LR Discovery
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Únik vody
Dik Karke, idem to zhodiť a vymeniť.
Re: Únik vody
Hmmmmmmm, to nevypadá na pět minut práce...
Stačila mě výměna pumpy, resp. ta háklivá operace s těmi třemi dloooooooouhými šrouby.
Mám podobný problém - ráno auto málo (střídavě nebo po dlouhé době) topí, v jiném vlákně jsem zjistil, že je to zavzdušnění-málo vody.
Jenže:
Ujedu 25km, zastavím a za tři-pět hodin (ne hned!) se objeví loužička, voda mi odkapává mírně vlevo od středu na tyč řízení, ale netuším odkud. Po pár dnech bez doplňování sice už vyteče málo, ale zase to netopí a mám málo vody. Když to doleju, zase to rychleji vyteče.
Zajímalo by mě, jestli je to stejná závada, objevilo se to před cca dvěma týdny a v té zimě něco zjišťovat....a tak mrznu a čekám na oteplení
Předtím to začínalo mírně topit už po dvou - třech kilometrech, i v mrazech.
Stačila mě výměna pumpy, resp. ta háklivá operace s těmi třemi dloooooooouhými šrouby.
Mám podobný problém - ráno auto málo (střídavě nebo po dlouhé době) topí, v jiném vlákně jsem zjistil, že je to zavzdušnění-málo vody.
Jenže:
Ujedu 25km, zastavím a za tři-pět hodin (ne hned!) se objeví loužička, voda mi odkapává mírně vlevo od středu na tyč řízení, ale netuším odkud. Po pár dnech bez doplňování sice už vyteče málo, ale zase to netopí a mám málo vody. Když to doleju, zase to rychleji vyteče.
Zajímalo by mě, jestli je to stejná závada, objevilo se to před cca dvěma týdny a v té zimě něco zjišťovat....a tak mrznu a čekám na oteplení
Předtím to začínalo mírně topit už po dvou - třech kilometrech, i v mrazech.
Discovery je životní styl.
- marek martinec
- Příspěvky: 226
- Registrován: 05 úno 2008 18:21
- tel.: 0903810030
- auto: LR Discovery
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Únik vody
mne ku podivu tie dlhé šróuby cez vodnú pumpu išli von krásne. Bol som prekvapený, šlo to celkom fajn. Podľa toho čo píšeš, to vyzerá na to tesneníčko čo som menil ja, ale nemal som to sprevádzané s problémami topení - tečení. Mne to kvapkalo za studena, keď som to zohrial a dokonca natlakoval systém na 1,5 baru tak ani kvapka.
Re: Únik vody
Mě taky, začne to téct až po pár hodinách od zastavení. A když se zavzdušní topení, tak netopí.
Chápal bych, kdyby to teklo za jízdy (což bych nepoznal), když je voda pod tlakem a horká. Nebo hned po zastavení. Ale tak dlouho po zastavení?
Stejně musím zjistit, kde mi teče servo. Mastné je to všude, i dost nahoře, tak možná neteče jen těsnění oleje ale možná i nějaká z hadic. Ale to už nepatří k tématu.
Chápal bych, kdyby to teklo za jízdy (což bych nepoznal), když je voda pod tlakem a horká. Nebo hned po zastavení. Ale tak dlouho po zastavení?
Stejně musím zjistit, kde mi teče servo. Mastné je to všude, i dost nahoře, tak možná neteče jen těsnění oleje ale možná i nějaká z hadic. Ale to už nepatří k tématu.
Discovery je životní styl.
- Sláma Karel
- Příspěvky: 7823
- Registrován: 21 črc 2007 00:04
- tel.: +420608333403
- auto: to se mi sem nevejde
- Bydliště: Mníšek Pod Brdy
Re: Únik vody
Je to přesně ono. Uplně stejná závada. Dá se to vysvětlit jednoduše: když se motor ohřeje, tak se materiál roztáhne a tím pádem to neteče. Když motor vychladne železo a slitina se stáhne a vznikne prostor pro to aby voda prolínala ven.Steve píše:Mě taky, začne to téct až po pár hodinách od zastavení. A když se zavzdušní topení, tak netopí.
Chápal bych, kdyby to teklo za jízdy (což bych nepoznal), když je voda pod tlakem a horká. Nebo hned po zastavení. Ale tak dlouho po zastavení?
Stejně musím zjistit, kde mi teče servo. Mastné je to všude, i dost nahoře, tak možná neteče jen těsnění oleje ale možná i nějaká z hadic. Ale to už nepatří k tématu.
Podle toho místa co jsi popsal je to přesně ono. Tam není nic jiného co by mohlo téct.
K
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe
28 let praxe
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5714
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: Únik vody
ano, presne takto se to projevovalo aji mi
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
- diskous
- Příspěvky: 188
- Registrován: 15 pro 2010 19:16
- tel.: 731479461
- auto: Disco I 300 Tdi
- Bydliště: Podhradí nad Dyjí a Vysočina
Re: Únik vody
Mě to nikde neteče,ale vodu musím jednou za čas doplnit proto že se ztrácí a já nevím kde.Letos v zimě jsem dolil tak 8 litrů
hotel-a-restaurace-zatisi tel: 731 479 461
- Frana
- Příspěvky: 882
- Registrován: 16 lis 2008 13:54
- tel.: 608885886, OK3FJ
- auto: Defender 130 HCPU
- Bydliště: Podkrkonosi
- Kontaktovat uživatele:
Re: Únik vody
Mel jsem na D1 presne to, co popisuje Karel (teklo to mezi blokem motoru a tou prirubou vodni pumpy) - oprava je nove tesneni. Je potreba opatrne na ty tri dlouhy srouby, pokud to nikdy nikdo nerozdelaval, tak budou urcite pekne zarezly. Menil jsem je tusim za nerez. Tesneni jsem si vyriznul sam z takovyho toho papiru k tomu urcenyho, ted si nevzpomenu jak se to jmenuje. pripadne se to da udelat bez tesneni na cervenej motorovej silikon. Taky to tesni. Ty tri srouby to chce v kazdym pripade poradne namazat po cele delce, kdyz se to tam vraci zpatky, pokud nejsou nerez. Jo a jediny,. co musi prijit povolit je alternator, kryt rozvodu je zvlast - je to prace tak na dve, mozna tri hodky pred barakem.
Defender 130 HCPU 300Tdi AT, OME +2", BFG MT KM2 285/75 R16, navijak 6t, Hannibal, Maggiolina, Engel
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Únik vody
Doporučuju namazat i případné nerezové, i ty se doukážou zažrat, a většinou jsou tvrdší než pouze železné, takže se podstatně hůř odvrtávají.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Únik vody
Takže je to pod vodní pumpou? Ne to malé těsněnní, co popisovali chlapi přede mnou?Sláma Karel píše:Je to přesně ono. Uplně stejná závada. Dá se to vysvětlit jednoduše: když se motor ohřeje, tak se materiál roztáhne a tím pádem to neteče. Když motor vychladne železo a slitina se stáhne a vznikne prostor pro to aby voda prolínala ven.Steve píše:Mě taky, začne to téct až po pár hodinách od zastavení. A když se zavzdušní topení, tak netopí.
Chápal bych, kdyby to teklo za jízdy (což bych nepoznal), když je voda pod tlakem a horká. Nebo hned po zastavení. Ale tak dlouho po zastavení?
Stejně musím zjistit, kde mi teče servo. Mastné je to všude, i dost nahoře, tak možná neteče jen těsnění oleje ale možná i nějaká z hadic. Ale to už nepatří k tématu.
Podle toho místa co jsi popsal je to přesně ono. Tam není nic jiného co by mohlo téct.
K
Já jsem pumpu měnil před rokem a dost málo jsem jezdil, sotva pár tisíc km. Teď jezdím denně. Ne moc, ale každý pracovní den + někdy o víkendu.
Takže zase pumpu dolů? Nejde to zatěsnit (přetřít) zvenku tím tmelem? Já jsem tehdy dával novou pumpu i těsnění a navíc ten červený silikon, šrouby jsem stříkl měděným sprejem. Je mi divné, že by se to tak brzo poondilo
Discovery je životní styl.
Re: Únik vody
Ještě tady kdysi byla zmínka o tom, že někdy po výměně vodní pumpy začne téct voda někde mezi blokem motoru a nějakým hliníkovým těsněním.
Kde přesněji by to mělo být?
Může to být i tato možnost?
Kde přesněji by to mělo být?
Může to být i tato možnost?
Discovery je životní styl.
- Sláma Karel
- Příspěvky: 7823
- Registrován: 21 črc 2007 00:04
- tel.: +420608333403
- auto: to se mi sem nevejde
- Bydliště: Mníšek Pod Brdy
Re: Únik vody
Je to až za tím na čem je ta pumpa přišroubovaná. K
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe
28 let praxe
- diskous
- Příspěvky: 188
- Registrován: 15 pro 2010 19:16
- tel.: 731479461
- auto: Disco I 300 Tdi
- Bydliště: Podhradí nad Dyjí a Vysočina
Re: Únik vody
Tak včera večer jsem musel zastavit, (Teplota až do červenýho) Když jsem otvíral vyrovnávací nádržku,tak to uvnitř chrčelo bublalo a po otevření voda nechyběla,tak co to ku ...va je.
hotel-a-restaurace-zatisi tel: 731 479 461
- Hubert
- Příspěvky: 2462
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Únik vody
Začal bych tímto. Mohl dělat zasekávající termostat. Byl horkej chladič? Lepší varianta.diskous píše:Tak včera večer jsem musel zastavit, (Teplota až do červenýho) Když jsem otvíral vyrovnávací nádržku,tak to uvnitř chrčelo bublalo a po otevření voda nechyběla,tak co to ku ...va je.
Další varianta nepříliš příznivá. Prasklé těsnění pod hlavou. To se projevuje různě. Ztrácí se voda, Bílej kouř z vejfuku u studenýho motoru. Motor se v kopci snadno přehřeje. Do expanzky jdou bubliny.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
- diskous
- Příspěvky: 188
- Registrován: 15 pro 2010 19:16
- tel.: 731479461
- auto: Disco I 300 Tdi
- Bydliště: Podhradí nad Dyjí a Vysočina
Re: Únik vody
Dneska jezdím po Znojmě od rána a celé odpoledne nic to nedělá teplota normální.Zkusím vyměnit termostat a pak se uvidíHubert píše:Začal bych tímto. Mohl dělat zasekávající termostat. Byl horkej chladič? Lepší varianta.diskous píše:Tak včera večer jsem musel zastavit, (Teplota až do červenýho) Když jsem otvíral vyrovnávací nádržku,tak to uvnitř chrčelo bublalo a po otevření voda nechyběla,tak co to ku ...va je.
Další varianta nepříliš příznivá. Prasklé těsnění pod hlavou. To se projevuje různě. Ztrácí se voda, Bílej kouř z vejfuku u studenýho motoru. Motor se v kopci snadno přehřeje. Do expanzky jdou bubliny.
hotel-a-restaurace-zatisi tel: 731 479 461
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: 21 srp 2008 15:38
- tel.: 773574441
- auto: LR vw mb
- Bydliště: Šumava-Praha-Galle
Re: Únik vody
Jak píše Karel běžná moucha, ale umí někoho pěkně potrápit auto většinou pořádně netopí z důvodu že se ti nenatlakuje chladící soustava hadice jsou pořád mněký, voda mizí kolikrát jak podle nálady to podle toho jak je to těsnění moc v pr.... pří jízdě většínou teče po bloku dozadu náporem vzduchu a stačí se na horkým motoru odpařit takže komu to dělá prvně docela hledá i nějakej uvařenej motor už jsem kvůli tomu viděl naposledy i třikrát prasklou hlavu což mne ale potěšilo protože díky tomu jsem vykous u Brém luxusní DI 97 A1 stav za 1200euro prodávaný jako nepojízdný no a máma si ho nemůže vynachválit takže nový těsnění a kvalitní nééé ten papír.