Únik vody

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
marek martinec
Příspěvky: 226
Registrován: 05 úno 2008 18:21
tel.: 0903810030
auto: LR Discovery
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Únik vody

#1 Příspěvek od marek martinec » 28 úno 2011 09:13

Ahoj, nemá niekto skúsenosť s únikom vody medzi blokom a prírubou na ktorej je slternátor a vodná pumpa .... ? Pozriem pod auto a tam kaluž :-( myslel som najprv že to ide spod vodnej pumpy ale tá sa javí ok. Dik

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5714
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Únik vody

#2 Příspěvek od Miky_CZ » 28 úno 2011 09:30

marek martinec píše:Ahoj, nemá niekto skúsenosť s únikom vody medzi blokom a prírubou na ktorej je slternátor a vodná pumpa .... ? Pozriem pod auto a tam kaluž :-( myslel som najprv že to ide spod vodnej pumpy ale tá sa javí ok. Dik
delalo mi to kdyz jsem auto koupil, nakonec to peslik nejak cele pretesnoval kdyz menil rozvody
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7823
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: Únik vody

#3 Příspěvek od Sláma Karel » 28 úno 2011 10:08

To je zcela běžná moucha (ani ne zavada) na motorech 300tdi. Stačí sundat ten mezikus na kterém je přidělaná vodní pumpa altík a servopumpa a pod tím je takové malé těsnění a to stačí dát nové. Dělá se buď papírové (originál co pak takhle začne téci) nebo plechové a to už bude podle mého navždy. Cena asi 50kč
A sundavat dekl od rozvodů se nemusí. Ten držák je zvlášť. Jen někdy bývají zahnilé ty šroub co jsou skrz tu vodní pumpu.

Vypadá to takhle http://www.famousfour.co.uk/new_parts/p ... artID=2713" onclick="window.open(this.href);return false;

K :dance
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
marek martinec
Příspěvky: 226
Registrován: 05 úno 2008 18:21
tel.: 0903810030
auto: LR Discovery
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Únik vody

#4 Příspěvek od marek martinec » 28 úno 2011 11:08

Dik Karke, idem to zhodiť a vymeniť.

Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: Únik vody

#5 Příspěvek od Steve » 09 bře 2011 21:52

Hmmmmmmm, to nevypadá na pět minut práce... :sad
Stačila mě výměna pumpy, resp. ta háklivá operace s těmi třemi dloooooooouhými šrouby.

Mám podobný problém - ráno auto málo (střídavě nebo po dlouhé době) topí, v jiném vlákně jsem zjistil, že je to zavzdušnění-málo vody.
Jenže:
Ujedu 25km, zastavím a za tři-pět hodin (ne hned!) se objeví loužička, voda mi odkapává mírně vlevo od středu na tyč řízení, ale netuším odkud. Po pár dnech bez doplňování sice už vyteče málo, ale zase to netopí a mám málo vody. Když to doleju, zase to rychleji vyteče.
Zajímalo by mě, jestli je to stejná závada, objevilo se to před cca dvěma týdny a v té zimě něco zjišťovat....a tak mrznu a čekám na oteplení :S
Předtím to začínalo mírně topit už po dvou - třech kilometrech, i v mrazech.
Discovery je životní styl.

Uživatelský avatar
marek martinec
Příspěvky: 226
Registrován: 05 úno 2008 18:21
tel.: 0903810030
auto: LR Discovery
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Únik vody

#6 Příspěvek od marek martinec » 09 bře 2011 22:06

mne ku podivu tie dlhé šróuby cez vodnú pumpu išli von krásne. Bol som prekvapený, šlo to celkom fajn. Podľa toho čo píšeš, to vyzerá na to tesneníčko čo som menil ja, ale nemal som to sprevádzané s problémami topení - tečení. Mne to kvapkalo za studena, keď som to zohrial a dokonca natlakoval systém na 1,5 baru tak ani kvapka.

Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: Únik vody

#7 Příspěvek od Steve » 09 bře 2011 22:11

Mě taky, začne to téct až po pár hodinách od zastavení. A když se zavzdušní topení, tak netopí.
Chápal bych, kdyby to teklo za jízdy (což bych nepoznal), když je voda pod tlakem a horká. Nebo hned po zastavení. Ale tak dlouho po zastavení?
Stejně musím zjistit, kde mi teče servo. Mastné je to všude, i dost nahoře, tak možná neteče jen těsnění oleje ale možná i nějaká z hadic. Ale to už nepatří k tématu. :mrk
Discovery je životní styl.

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7823
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: Únik vody

#8 Příspěvek od Sláma Karel » 10 bře 2011 01:13

Steve píše:Mě taky, začne to téct až po pár hodinách od zastavení. A když se zavzdušní topení, tak netopí.
Chápal bych, kdyby to teklo za jízdy (což bych nepoznal), když je voda pod tlakem a horká. Nebo hned po zastavení. Ale tak dlouho po zastavení?
Stejně musím zjistit, kde mi teče servo. Mastné je to všude, i dost nahoře, tak možná neteče jen těsnění oleje ale možná i nějaká z hadic. Ale to už nepatří k tématu. :mrk
Je to přesně ono. Uplně stejná závada. Dá se to vysvětlit jednoduše: když se motor ohřeje, tak se materiál roztáhne a tím pádem to neteče. Když motor vychladne železo a slitina se stáhne a vznikne prostor pro to aby voda prolínala ven.
Podle toho místa co jsi popsal je to přesně ono. Tam není nic jiného co by mohlo téct.

K :dance
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5714
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Únik vody

#9 Příspěvek od Miky_CZ » 10 bře 2011 08:29

ano, presne takto se to projevovalo aji mi
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
diskous
Příspěvky: 188
Registrován: 15 pro 2010 19:16
tel.: 731479461
auto: Disco I 300 Tdi
Bydliště: Podhradí nad Dyjí a Vysočina

Re: Únik vody

#10 Příspěvek od diskous » 10 bře 2011 15:33

Mě to nikde neteče,ale vodu musím jednou za čas doplnit proto že se ztrácí a já nevím kde.Letos v zimě jsem dolil tak 8 litrů :angry
hotel-a-restaurace-zatisi tel: 731 479 461

Uživatelský avatar
Frana
Příspěvky: 882
Registrován: 16 lis 2008 13:54
tel.: 608885886, OK3FJ
auto: Defender 130 HCPU
Bydliště: Podkrkonosi
Kontaktovat uživatele:

Re: Únik vody

#11 Příspěvek od Frana » 10 bře 2011 15:45

Mel jsem na D1 presne to, co popisuje Karel (teklo to mezi blokem motoru a tou prirubou vodni pumpy) - oprava je nove tesneni. Je potreba opatrne na ty tri dlouhy srouby, pokud to nikdy nikdo nerozdelaval, tak budou urcite pekne zarezly. Menil jsem je tusim za nerez. Tesneni jsem si vyriznul sam z takovyho toho papiru k tomu urcenyho, ted si nevzpomenu jak se to jmenuje. pripadne se to da udelat bez tesneni na cervenej motorovej silikon. Taky to tesni. Ty tri srouby to chce v kazdym pripade poradne namazat po cele delce, kdyz se to tam vraci zpatky, pokud nejsou nerez. Jo a jediny,. co musi prijit povolit je alternator, kryt rozvodu je zvlast - je to prace tak na dve, mozna tri hodky pred barakem.
Defender 130 HCPU 300Tdi AT, OME +2", BFG MT KM2 285/75 R16, navijak 6t, Hannibal, Maggiolina, Engel

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Únik vody

#12 Příspěvek od MadTom » 10 bře 2011 18:09

Doporučuju namazat i případné nerezové, i ty se doukážou zažrat, a většinou jsou tvrdší než pouze železné, takže se podstatně hůř odvrtávají.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: Únik vody

#13 Příspěvek od Steve » 10 bře 2011 23:04

Sláma Karel píše:
Steve píše:Mě taky, začne to téct až po pár hodinách od zastavení. A když se zavzdušní topení, tak netopí.
Chápal bych, kdyby to teklo za jízdy (což bych nepoznal), když je voda pod tlakem a horká. Nebo hned po zastavení. Ale tak dlouho po zastavení?
Stejně musím zjistit, kde mi teče servo. Mastné je to všude, i dost nahoře, tak možná neteče jen těsnění oleje ale možná i nějaká z hadic. Ale to už nepatří k tématu. :mrk
Je to přesně ono. Uplně stejná závada. Dá se to vysvětlit jednoduše: když se motor ohřeje, tak se materiál roztáhne a tím pádem to neteče. Když motor vychladne železo a slitina se stáhne a vznikne prostor pro to aby voda prolínala ven.
Podle toho místa co jsi popsal je to přesně ono. Tam není nic jiného co by mohlo téct.

K :dance
Takže je to pod vodní pumpou? Ne to malé těsněnní, co popisovali chlapi přede mnou?
Já jsem pumpu měnil před rokem a dost málo jsem jezdil, sotva pár tisíc km. Teď jezdím denně. Ne moc, ale každý pracovní den + někdy o víkendu.
Takže zase pumpu dolů? Nejde to zatěsnit (přetřít) zvenku tím tmelem? Já jsem tehdy dával novou pumpu i těsnění a navíc ten červený silikon, šrouby jsem stříkl měděným sprejem. Je mi divné, že by se to tak brzo poondilo :S
Discovery je životní styl.

Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: Únik vody

#14 Příspěvek od Steve » 10 bře 2011 23:06

Ještě tady kdysi byla zmínka o tom, že někdy po výměně vodní pumpy začne téct voda někde mezi blokem motoru a nějakým hliníkovým těsněním.
Kde přesněji by to mělo být?
Může to být i tato možnost?
Discovery je životní styl.

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7823
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: Únik vody

#15 Příspěvek od Sláma Karel » 10 bře 2011 23:14

Je to až za tím na čem je ta pumpa přišroubovaná. K :dance
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
diskous
Příspěvky: 188
Registrován: 15 pro 2010 19:16
tel.: 731479461
auto: Disco I 300 Tdi
Bydliště: Podhradí nad Dyjí a Vysočina

Re: Únik vody

#16 Příspěvek od diskous » 11 bře 2011 08:52

Tak včera večer jsem musel zastavit, (Teplota až do červenýho) Když jsem otvíral vyrovnávací nádržku,tak to uvnitř chrčelo bublalo a po otevření voda nechyběla,tak co to ku ...va je.
hotel-a-restaurace-zatisi tel: 731 479 461

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2462
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Únik vody

#17 Příspěvek od Hubert » 11 bře 2011 10:59

diskous píše:Tak včera večer jsem musel zastavit, (Teplota až do červenýho) Když jsem otvíral vyrovnávací nádržku,tak to uvnitř chrčelo bublalo a po otevření voda nechyběla,tak co to ku ...va je.
Začal bych tímto. Mohl dělat zasekávající termostat. Byl horkej chladič? Lepší varianta.
Další varianta nepříliš příznivá. Prasklé těsnění pod hlavou. To se projevuje různě. Ztrácí se voda, Bílej kouř z vejfuku u studenýho motoru. Motor se v kopci snadno přehřeje. Do expanzky jdou bubliny.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
diskous
Příspěvky: 188
Registrován: 15 pro 2010 19:16
tel.: 731479461
auto: Disco I 300 Tdi
Bydliště: Podhradí nad Dyjí a Vysočina

Re: Únik vody

#18 Příspěvek od diskous » 11 bře 2011 14:00

Hubert píše:
diskous píše:Tak včera večer jsem musel zastavit, (Teplota až do červenýho) Když jsem otvíral vyrovnávací nádržku,tak to uvnitř chrčelo bublalo a po otevření voda nechyběla,tak co to ku ...va je.
Začal bych tímto. Mohl dělat zasekávající termostat. Byl horkej chladič? Lepší varianta.
Další varianta nepříliš příznivá. Prasklé těsnění pod hlavou. To se projevuje různě. Ztrácí se voda, Bílej kouř z vejfuku u studenýho motoru. Motor se v kopci snadno přehřeje. Do expanzky jdou bubliny.
Dneska jezdím po Znojmě od rána a celé odpoledne nic to nedělá teplota normální.Zkusím vyměnit termostat a pak se uvidí
hotel-a-restaurace-zatisi tel: 731 479 461

Uživatelský avatar
powl
Příspěvky: 431
Registrován: 15 zář 2009 13:37
Bydliště: Jablonec nN

Re: Únik vody

#19 Příspěvek od powl » 29 bře 2011 16:01

Tak uz to potkalo i me :mrgreen: Dneska jdu na to :muscle
Nežli čekat na šediny, lepší je dělat kraviny

martin martin
Příspěvky: 14
Registrován: 21 srp 2008 15:38
tel.: 773574441
auto: LR vw mb
Bydliště: Šumava-Praha-Galle

Re: Únik vody

#20 Příspěvek od martin martin » 29 bře 2011 20:44

Jak píše Karel běžná moucha, ale umí někoho pěkně potrápit auto většinou pořádně netopí z důvodu že se ti nenatlakuje chladící soustava hadice jsou pořád mněký, voda mizí kolikrát jak podle nálady to podle toho jak je to těsnění moc v pr.... pří jízdě většínou teče po bloku dozadu náporem vzduchu a stačí se na horkým motoru odpařit takže komu to dělá prvně docela hledá i nějakej uvařenej motor už jsem kvůli tomu viděl naposledy i třikrát prasklou hlavu což mne ale potěšilo protože díky tomu jsem vykous u Brém luxusní DI 97 A1 stav za 1200euro prodávaný jako nepojízdný no a máma si ho nemůže vynachválit takže nový těsnění a kvalitní nééé ten papír.

Odpovědět