Elektrické ventilátory
Moderátor: Miky_CZ
Elektrické ventilátory
Mám u V8 klasickou viscovrtuli na chlazení motoru a před chladičem dva elektrické ventilátory.Zajímá mě kdy se zapínají, myslel jsem že jeden slouží pro chlazení náplně klimatizace a měl by běžet vždy když běží klima. A druhý
slouží pro dodatečné ochlazení při velkém zatížení motoru.Divné je že se mi ani jeden ventilátor nerozběhne a to ani při největším zatížení motoru.Jak to tedy je správně? Díky Karel
slouží pro dodatečné ochlazení při velkém zatížení motoru.Divné je že se mi ani jeden ventilátor nerozběhne a to ani při největším zatížení motoru.Jak to tedy je správně? Díky Karel
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!
Já si myslím, že by měl běžet aspoň jeden, protože při puštěné klimě a velkém zatížení motoru mi jde teplota vody nahoru.V manuálu je sice napsáno, že pokud by mělo dojít k překročení teploty vody zasáhne elektronika, která vypne klimu, aby se motor neuvařil, ale čekat až se tak stane je o nervy, proto raději vypnu klimu sám a teplota během chvilky spadne do normálu.
Zkusím jestli vůbec jsou ventilátory nějak ovládány.Zatím díky Karel
Zkusím jestli vůbec jsou ventilátory nějak ovládány.Zatím díky Karel
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!
Tie ventilatory by mali byt oba ovladane jednym teplotnym cidlom, ktore je na potrubi od termostatu( horna hadica do chladica). Spustat by sa mali oba naraz...
Karel v Tvojom pripade si dovolim tvrdit, ze viem kde je problem...: "Je to pokazene"
Skus si zmerat ci Ti do tych ventilatorov ide "stava". Ak nie, tak skus bajpasnut to cidlo, ci sa Ti zopne okruh. Neviem ci je niekde aj nejake ECU( neviem preco, ale pomaly aj osvetlenie popolnika ma v LR svoje vlastne ECU), ktore to cele riadi.
Karel v Tvojom pripade si dovolim tvrdit, ze viem kde je problem...: "Je to pokazene"

Skus si zmerat ci Ti do tych ventilatorov ide "stava". Ak nie, tak skus bajpasnut to cidlo, ci sa Ti zopne okruh. Neviem ci je niekde aj nejake ECU( neviem preco, ale pomaly aj osvetlenie popolnika ma v LR svoje vlastne ECU), ktore to cele riadi.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
-
- Příspěvky: 909
- Registrován: 05 pro 2006 11:24
- auto: LR D4
- Bydliště: Příbramsko
- Kontaktovat uživatele:
Karle, ja nemyslim, ze bys to mel pokazene. Ocistit kontakty ale muzes. Uz jsi to nekdy prehral? Asi ne. To je prave to, proc se davaji el. namisto permanentniho chlazeni. Ty totiz chladi i kdyz vubec neni potreba a zbytecne zatezuji motor. Ja chci namontit letos taky ele. ventil. V souvislosti s tim jsem se docetl, ze"budete az prekvapeni", jak mala frekvence spinani je u ele.vent. Neni treba tolik chladit. U dieselu jeste mene. Pokud Jsi neprehral, muzes zkusit prendat cidlo na jine misto, prikladne kde drive a vice zahreje. Zmenu zaregistrujes. Nefunkcni ventilator asi poznas. Pohledem zjistis, ze se netoci a je jinak spinavy.




Napr. v tomto navode pouzivaju povodne ovladanie klimovych vrtul na ovladanie novych vrtul, ktore nahradia mechanicku vrtulu. Tym padom to musi fungovat aj pri vypnutej klime, pretoze v opacnom pripade Ti jednoducho nebudu vrtule chladit vobec.
http://www.rangie.com/articles_topic.ph ... &subCat=27
http://www.rangie.com/articles_topic.ph ... &subCat=27
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
Ked tak teraz nad tym uvazujem, tak ja prave potrebujem vyriesit spinanie kazdej vrtule zvlast vlastnym termostatom. Keby to fungovalo, tak ako pisem, tak druhy termostat nemusim kupovat, ale mozem vyuzit uz existujuci a druhy nastavitelny si nastavim na trosku vyssiu teplotu...
Vyskusam a zreferujem, ale potrva to nejaku chvilu...
co vsak netusim je teplota pri akej spina ten co je original v motore

Vyskusam a zreferujem, ale potrva to nejaku chvilu...

co vsak netusim je teplota pri akej spina ten co je original v motore

Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
Přes víkend jsem se dostal k tomu abych zjistil jak to mám s těmi ventilátory.Od každého vedou dva dráty do konektorů, které je schované pod plechem přední masky a odtud pokračuje kabeláž někam dál.Zkoušečkou nejde na tyto kontektory při zapnuté klimě žádný proud.Problém bude asi v nějakém relátku, které jsem ani nezkoušel hledat.
Co kdybych tyto dva ventilátory napojil na jeden vypínač a ovládal bych ho tehdy když chci já.( zaplá klima, pokud by šla teplota motoru nahoru).V podstatě by pak fungovaly jako přídavné chlazení.Určitě by to šlo, nebo ne?
Co kdybych tyto dva ventilátory napojil na jeden vypínač a ovládal bych ho tehdy když chci já.( zaplá klima, pokud by šla teplota motoru nahoru).V podstatě by pak fungovaly jako přídavné chlazení.Určitě by to šlo, nebo ne?
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!
...no slo ale ten vypinac by si musel mah hooooodne silny nakolko tam idu velke prudy.karel píše: Co kdybych tyto dva ventilátory napojil na jeden vypínač a ovládal bych ho tehdy když chci já.( zaplá klima, pokud by šla teplota motoru nahoru).V podstatě by pak fungovaly jako přídavné chlazení.Určitě by to šlo, nebo ne?
...na druhej strane to nie je sikovne riesenie nakolko verim, ze casto zabudnes si to zapnut.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5770
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: Elektrické ventilátory
nechci zakladat nove vlakno ale ty dva ventilatory chci pouzit jako pridavne chlazeni, od kazdeho vedou dva draty modry a cerny na ktery mam privest plus? a je to na klasickych 12V predpokladam, dam si to normalne na vypinac a pres relatko to si poresim to neni problem:-)
a druhy dotaz abych sundal viskospojku na klasicke vrtuli tak musim odsroubovat ten velky sroub ze? ale tam mi nejde dat klic tak ho mam asi zbrousit at je tenci? nebo mate naky figl?
a druhy dotaz abych sundal viskospojku na klasicke vrtuli tak musim odsroubovat ten velky sroub ze? ale tam mi nejde dat klic tak ho mam asi zbrousit at je tenci? nebo mate naky figl?
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
- eliott
- Příspěvky: 11535
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrické ventilátory
Černý drát je kostra (-).
Klíč je třeba opravdu zbrousit.
Klíč je třeba opravdu zbrousit.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com