Elektrické ventilátory

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

Elektrické ventilátory

#1 Příspěvek od karel » 26 črc 2007 08:05

Mám u V8 klasickou viscovrtuli na chlazení motoru a před chladičem dva elektrické ventilátory.Zajímá mě kdy se zapínají, myslel jsem že jeden slouží pro chlazení náplně klimatizace a měl by běžet vždy když běží klima. A druhý
slouží pro dodatečné ochlazení při velkém zatížení motoru.Divné je že se mi ani jeden ventilátor nerozběhne a to ani při největším zatížení motoru.Jak to tedy je správně? Díky Karel
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
Piskot
Příspěvky: 454
Registrován: 16 črc 2007 11:30
tel.: +420602648622
auto: LR Discovery 2,5 Tdi
Bydliště: u Prahy

#2 Příspěvek od Piskot » 26 črc 2007 14:17

Ahoj, mně se U DI 2,5 Tdi když zapnu klimu rozběhnou oba ventilátory. Myslím, že jsou jen pro klimu. V souvislosti s chlazením motoru se mi nikdy nerozběhly. Piskot
Land Rover Discovery I, 2,5Tdi, KONI Heavy Track, Cooper Discoverer M+S, jinak standard :-)

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#3 Příspěvek od karel » 26 črc 2007 14:47

Já si myslím, že by měl běžet aspoň jeden, protože při puštěné klimě a velkém zatížení motoru mi jde teplota vody nahoru.V manuálu je sice napsáno, že pokud by mělo dojít k překročení teploty vody zasáhne elektronika, která vypne klimu, aby se motor neuvařil, ale čekat až se tak stane je o nervy, proto raději vypnu klimu sám a teplota během chvilky spadne do normálu.
Zkusím jestli vůbec jsou ventilátory nějak ovládány.Zatím díky Karel
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2670
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

#4 Příspěvek od teslo » 26 črc 2007 15:30

Tie ventilatory by mali byt oba ovladane jednym teplotnym cidlom, ktore je na potrubi od termostatu( horna hadica do chladica). Spustat by sa mali oba naraz...

Karel v Tvojom pripade si dovolim tvrdit, ze viem kde je problem...: "Je to pokazene" :twisted:

Skus si zmerat ci Ti do tych ventilatorov ide "stava". Ak nie, tak skus bajpasnut to cidlo, ci sa Ti zopne okruh. Neviem ci je niekde aj nejake ECU( neviem preco, ale pomaly aj osvetlenie popolnika ma v LR svoje vlastne ECU), ktore to cele riadi.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2670
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

#5 Příspěvek od teslo » 26 črc 2007 15:34

A este jednen postreh.
Niektore postupy montaze elektrickych vrtul chladenia vyuzivaju prave toto existujuce cidlo na zopinanie vrtul cez relatka. Takze by to malo fungovat vzdy, nielen pri zapnutej klime.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#6 Příspěvek od karel » 26 črc 2007 15:57

Dnes večer se na to podívám a zkusím změřit!
To že je to pokazené mě napadlo taky, ale díky tobě jsem získal tolik potřebnou jistotu.
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

discover
Příspěvky: 909
Registrován: 05 pro 2006 11:24
auto: LR D4
Bydliště: Příbramsko
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od discover » 26 črc 2007 16:52

Karle, ja nemyslim, ze bys to mel pokazene. Ocistit kontakty ale muzes. Uz jsi to nekdy prehral? Asi ne. To je prave to, proc se davaji el. namisto permanentniho chlazeni. Ty totiz chladi i kdyz vubec neni potreba a zbytecne zatezuji motor. Ja chci namontit letos taky ele. ventil. V souvislosti s tim jsem se docetl, ze"budete az prekvapeni", jak mala frekvence spinani je u ele.vent. Neni treba tolik chladit. U dieselu jeste mene. Pokud Jsi neprehral, muzes zkusit prendat cidlo na jine misto, prikladne kde drive a vice zahreje. Zmenu zaregistrujes. Nefunkcni ventilator asi poznas. Pohledem zjistis, ze se netoci a je jinak spinavy. :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#8 Příspěvek od karel » 26 črc 2007 17:20

Stando zatím jsem se do toho nepouštěl, ale určitě vše projdu, vyčistím a prostříkám spoje.
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11535
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od eliott » 26 črc 2007 23:10

El . ventilátory se mají spouštět s klimou :idea:

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5125
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#10 Příspěvek od DanoDEF » 26 črc 2007 23:16

eliott píše:El . ventilátory se mají spouštět s klimou :idea:
...aj bez klimy...
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11535
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od eliott » 26 črc 2007 23:17

Tak to se mi nikdy nestalo, ale s klimou vždy automaticky...

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2670
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

#12 Příspěvek od teslo » 26 črc 2007 23:23

Napr. v tomto navode pouzivaju povodne ovladanie klimovych vrtul na ovladanie novych vrtul, ktore nahradia mechanicku vrtulu. Tym padom to musi fungovat aj pri vypnutej klime, pretoze v opacnom pripade Ti jednoducho nebudu vrtule chladit vobec.
http://www.rangie.com/articles_topic.ph ... &subCat=27
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5125
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#13 Příspěvek od DanoDEF » 26 črc 2007 23:27

eliott píše:Tak to se mi nikdy nestalo, ale s klimou vždy automaticky...
zalezi od modelu...napr na TD5 aj bez klimy...riadi to riadiacia jednotka
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11535
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od eliott » 26 črc 2007 23:28

Tak to má dvojí spínání, asi jsem ho moc šetřil, že mu (RRC) nebylo nikdy horko :lol:

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2670
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

#15 Příspěvek od teslo » 26 črc 2007 23:32

Ked tak teraz nad tym uvazujem, tak ja prave potrebujem vyriesit spinanie kazdej vrtule zvlast vlastnym termostatom. Keby to fungovalo, tak ako pisem, tak druhy termostat nemusim kupovat, ale mozem vyuzit uz existujuci a druhy nastavitelny si nastavim na trosku vyssiu teplotu... :idea:
Vyskusam a zreferujem, ale potrva to nejaku chvilu... :(

co vsak netusim je teplota pri akej spina ten co je original v motore :(
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#16 Příspěvek od karel » 27 črc 2007 06:52

Chlapi díky, včera jsem se k tomu nedostal tak snad přes víkend.
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#17 Příspěvek od karel » 30 črc 2007 07:59

Přes víkend jsem se dostal k tomu abych zjistil jak to mám s těmi ventilátory.Od každého vedou dva dráty do konektorů, které je schované pod plechem přední masky a odtud pokračuje kabeláž někam dál.Zkoušečkou nejde na tyto kontektory při zapnuté klimě žádný proud.Problém bude asi v nějakém relátku, které jsem ani nezkoušel hledat.

Co kdybych tyto dva ventilátory napojil na jeden vypínač a ovládal bych ho tehdy když chci já.( zaplá klima, pokud by šla teplota motoru nahoru).V podstatě by pak fungovaly jako přídavné chlazení.Určitě by to šlo, nebo ne?
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5125
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#18 Příspěvek od DanoDEF » 30 črc 2007 08:29

karel píše: Co kdybych tyto dva ventilátory napojil na jeden vypínač a ovládal bych ho tehdy když chci já.( zaplá klima, pokud by šla teplota motoru nahoru).V podstatě by pak fungovaly jako přídavné chlazení.Určitě by to šlo, nebo ne?
...no slo ale ten vypinac by si musel mah hooooodne silny nakolko tam idu velke prudy.

...na druhej strane to nie je sikovne riesenie nakolko verim, ze casto zabudnes si to zapnut.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5770
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Elektrické ventilátory

#19 Příspěvek od Miky_CZ » 18 dub 2010 15:35

nechci zakladat nove vlakno ale ty dva ventilatory chci pouzit jako pridavne chlazeni, od kazdeho vedou dva draty modry a cerny na ktery mam privest plus? a je to na klasickych 12V predpokladam, dam si to normalne na vypinac a pres relatko to si poresim to neni problem:-)

a druhy dotaz abych sundal viskospojku na klasicke vrtuli tak musim odsroubovat ten velky sroub ze? ale tam mi nejde dat klic tak ho mam asi zbrousit at je tenci? nebo mate naky figl?
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11535
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrické ventilátory

#20 Příspěvek od eliott » 18 dub 2010 15:40

Černý drát je kostra (-).

Klíč je třeba opravdu zbrousit.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Odpovědět