Problém automat DII + foto. Upozornenie pre majiteľov AP

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém automat DII + foto, kam do servisu?

#61 Příspěvek od Miloš II » 23 čer 2011 07:23

V úterý jsem k Ashcroftovi auto. převodofku poslal a v pátek se už vezla domů. (v jednom týdnu) MIlošII
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Problém automat DII + foto, kam do servisu?

#62 Příspěvek od Acon » 23 čer 2011 07:26

ja už som viac menej rozhodnutý pre Ashcrofta. Teraz musím vyriešiť, kto mi tú prevodovku demontuje a druhú nahodí späť.

Ivan, môžeš mi do ss hodiť nejaký kontakt na tú dopravu z okolia NR? Ďík.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1989
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: Problém automat DII + foto, kam do servisu?

#63 Příspěvek od libovka » 23 čer 2011 08:29

[quote="Benjamin"]Acon, tu máš odkaz: http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... oductId=52" onclick="window.open(this.href);return false;

To je jak z filmu Jáchyme hod ho do stroje.
Co to děláš???Já rozklepávám nejtek a jak sem do toho bouchal tak se to celý takhle roklepalo a zvětšovalo až se to zvětšilo.Koudelka já vás celou dobu sleduju vy jste na nejlepší cestě k Chocholouškovi. :D :D :D

jezbera ivan
Příspěvky: 1054
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 917 189 010
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

Re: Problém automat DII + foto, kam do servisu?

#64 Příspěvek od jezbera ivan » 23 čer 2011 08:54

Mame cloveka co to robil na D2 uz 2x.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

maryan
Příspěvky: 136
Registrován: 01 pro 2009 08:14
auto: Disco 3 & 4
Bydliště: BA, SK

Re: Problém automat DII + foto, kam do servisu?

#65 Příspěvek od maryan » 23 čer 2011 09:09

Pre toho kto ti bude menit to prevodovku uvadzam nasledovne dolezite kroky:

1.) Kedze si v oleji nasiel riadne svinstvo (vratane kovovych struzlin), je absolutne nevyhnutne perfektne vycistit chladic oleja a trubky k nemu veduce. Toto je dost tazke a doporucujem ten chladic vybrat a preplachnut mimo auta. Uplna istota to ale nie je! Najlepsie je vymenit aj chladic s trubkami.

2.) Ked budes mat dole prevodovku rovno vymen zadne gufero na kluke motora.

3.) Ak budes davat novy konvertor, co ta asi neminie (vzhladom na znecistenie a neiste preplachnutie), tento musi byt pred nasadenim naplneny olejom.

4.) Pre istotu naliat ciastocne olej do prevodovky este pred jej montazou na auto cez otvor kade sa zasuva do nej konvertor. Jednoducho postavit ju do zvislej polohy a naliat tam nejake 2-3 litre.

5.) Nasadenie konvertora je operacia trochu naslepo. Musi to tam akoby 2 krat zacvaknut. Najlepsie je odmerat hlbku zapustenia (okraj konvertora voci prirube na prevodovke - to je ten zvonovity kus medzi prevodovkou ako takou a motorom. Hlbku zapustenia uvadza Ashcroft na konci tejto stranky -> http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... oductId=52 a je zavisla od poslednych troch cislic z druheho cisla prevodovky.

6.) Naplnenie oleja - toto je notoricky zname, takze len pre istotu
- naliat olej cez nalievaci otvor az kym nevyteka.
- zaradit N a nastartovat. Sucastne rychlo dolievat az kym znovu nevyteka. Treba si pripravit vhodnu pumpu a zasobu oleja, nech je plnenie co najrychlejsie.
- radit pomaly cez vsetky rychlosti plus N a P za sucastneho dolievania oleja
- opakovat predchadzajuci bod az do ustalenia hladiny oleja tak aby zlachka vytekal cez napustaci otvor

7.) Po nejakych 20-30 km skontrolovat hladinu oleja s beziacim motorom a zaradenou 1-kou a v pripade potreby doliat tak aby vytekal...

Drzim palce
Maryan
Disco 3

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Problém automat DII + foto, kam do servisu?

#66 Příspěvek od MadTom » 23 čer 2011 10:44

Mariane pěknej popis, mám jeden dotaz k rychlému dolévání dle bodu 6 - nepomohlo by, protočit motor s vyndanými žhaviči klíčem, a při to dolévat? Nevím jak moc rychle si to kam do převodovky nasaje, ale kdyby to bylo aspoň trošku, nebylo by to špatné. Nikdy jsem to na automatu nedělal (výměna), ale na některých strojích jsme to takhle řešili (teda až po té, co to mechanici před náma udělali dle návodu a ono se to opakovaně zadřelo). Akorát natlačit to takhle, byl docela opruz a makačka.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Problém automat DII + foto, kam do servisu?

#67 Příspěvek od Acon » 23 čer 2011 11:20

som si myslel, že menič je súčasťou prevodovky a do Aschcroftu sa to posiela celé :roll: Takže menič je ďalšia investícia :(
Nekúpi niekto peknú DII s vadnou, no fungujúcou prevodovkou? :wink:
jezbera ivan píše:Mame cloveka co to robil na D2 uz 2x.
Tak to sa na neho asi obrátim.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém automat DII + foto, kam do servisu?

#68 Příspěvek od visby » 23 čer 2011 11:33

Acon píše:som si myslel, že menič je súčasťou prevodovky a do Aschcroftu sa to posiela celé :roll: Takže menič je ďalšia investícia :(
Nekúpi niekto peknú DII s vadnou, no fungujúcou prevodovkou? :wink:
nevzdavaju to! su aj drahsie hobby ako land rover;-)

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Problém automat DII + foto, kam do servisu?

#69 Příspěvek od Acon » 23 čer 2011 14:42

chlapi, je tu niekto, najlepšie z SK kto by mi helfol a vykomunikoval výmenu AP? A či je to možné aj s meničom. Ja smôjou angličtinou si akurát viem vypýtať hot-dog a to nebude stačiť. Skrátka, či je možné poslať to celé tam aj s meničom a vziať druhú. Zálohu samozrejme zaplatím (len musím splašiť bubáky), predpokladám, že to ide normálne z účtu.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

maryan
Příspěvky: 136
Registrován: 01 pro 2009 08:14
auto: Disco 3 & 4
Bydliště: BA, SK

Re: Problém automat DII + foto, kam do servisu?

#70 Příspěvek od maryan » 23 čer 2011 15:57

to MadTom:
...mám jeden dotaz k rychlému dolévání dle bodu 6 - nepomohlo by, protočit motor s vyndanými žhaviči klíčem, a při to dolévat? Nevím jak moc rychle si to kam do převodovky nasaje, ale kdyby to bylo aspoň trošku, nebylo by to špatné.
Pokial spravis body 3 a 4 (cca polovica celkovej naplne oleja), potom dolievanie v bode 6.) nie je az take kriticke. Da sa to aj priamo z flase cez ten nastavec co z nej vytiahnes, ale treba ich mat nachystane (pootvarane) po ruke. Ja som to tak spravil ked som menil hydromenic za vacsi a vylial som z prevodovky komplet olej, lebo bol znacne znecisteny resp.kalny. Vtedy som prevodovku mal samozrejme vonku.
To rucne otacanie motorom vyzera dost pracne a navyse si myslim, ze to cerpadlo by asi ani moc v takych malych otackach (3-4ot/min) netahalo. To by som radsej odpojil snimac polohy kluky (motor nenastartuje) a pretacal motor iba so starterom zopar sekund, samozrejme za sucastneho dolievania oleja.

to Acon:
Ano menic je extra. Samozrejme sa to da poslat spolu a dohodnut obe veci naraz. Usetris na doprave. Je to urcite vacsia investicia ako menit len prevodovku, ale je vysoko pravdepodobne ze tie struzliny su z menica resp.kebyze aj nie, neviem si predstavit ako ho preplachnut a overit v tunajsich podmienkach so 100% istotou ze je OK. Nezabudni na chladic oleja a trubky.

Maryan
Disco 3

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8487
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Problém automat DII + foto, kam do servisu?

#71 Příspěvek od RudaK » 23 čer 2011 17:58

maryan píše: to Acon:
Ano menic je extra. Samozrejme sa to da poslat spolu a dohodnut obe veci naraz.
Maryan
Tak já posílal převodovku s měničem ( tak to Aschcroft chtěl :ty jeden...: ) Ale jsem měl malý měnič,bo u 300ky jiný dát nejde .Každopádně šlo dodat větší měnič za příplatek a když ty ho už máš,tak ti to třeba vymění za stejně velký. V každém případě bych se na to zeptal .A ten chladič a olej. potrubí bych vyplách určitě ( možná bych dal chladič i nový,když tam cestovaly ty piliny )
p.s. Taky jsem to platil převodem dopředu a řidič převodovku i s měničem odvezl,vyměnil a přivezl ( ještě mě tam odělávali nějaké čidlo z té staré a posílali zpět :yes )
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Problém automat DII + foto, kam do servisu?

#72 Příspěvek od Acon » 23 čer 2011 20:27

maryan píše:...
Pokial spravis body 3 a 4 (cca polovica celkovej naplne oleja), potom dolievanie v bode 6.) nie je az take kriticke. Da sa to aj priamo z flase cez ten nastavec co z nej vytiahnes, ale treba ich mat nachystane (pootvarane) po ruke. ...
ja mám na to 5l záhradný postrekovač. Koniec hadičky vopchám do prevodovky, párkrát napumpujem a ide to. Ako náhle začne vytekať, naštartujem motor a radím. Prebytočný olej nechávam vytekať do čistej plastovej nádoby. Nepotrebujem k tomu nikoho, vystačím si sám.

Obrázek

Pokial ide o tú moju AP. Som rozhodnutý poslať to do UK aj s meničom. No nerozumiem celkom, čo tam píšu. Akože repas neznamená výmenu čerpadla? Pochopil som to správne? Čo potom repas obnáša?
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Problém automat DII + foto, kam do servisu?

#73 Příspěvek od Acon » 23 čer 2011 21:39

na viacerých miestach sa píše, že praskanie meničov je častá závada pri motore TD5. Čím to je?
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
kubasaki
Příspěvky: 360
Registrován: 23 dub 2008 12:29
tel.: 737154605
auto: Defender 110 300Tdi
Bydliště: Hrádek nad Nisou

Re: Problém automat DII + foto, kam do servisu?

#74 Příspěvek od kubasaki » 23 čer 2011 22:42

A co to zkusit tady: http://www.kaps.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Defender 110 300Tdi automat.

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3515
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: Problém automat DII + foto, kam do servisu?

#75 Příspěvek od Benjamin » 23 čer 2011 23:44

kubasaki píše:A co to zkusit tady: http://www.kaps.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tam jsem byl už dvakrát....sám sem se jich ptal, kolik by tak vyšlo přetěsnit AP...no technik mi naznačil, že by to byla větší investice než bych si asi přál...zkrátka si myslím, že to bude dražší než Anglie a jediné co mi tam stále opakovali bylo, že ta převodovka je na Disco strašně poddimenzovaná a ať se toho co nejdříve zbavím apod...Jinak chování v pořádku, dal bych si tam dělat třeba Audi, VW atd, ale pro LR bych šel do UK...
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3515
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: Problém automat DII + foto, kam do servisu?

#76 Příspěvek od Benjamin » 23 čer 2011 23:51

Acon píše:som si myslel, že menič je súčasťou prevodovky a do Aschcroftu sa to posiela celé :roll: Takže menič je ďalšia investícia :(
Já to teda podle téhle věty: All our boxes are fully rebuilt including the valve body and come complete with a rebuilt torque converter.
a toho, co říká Ruda, chápu tak, že měnič je brán u Ascrofta jako součást převodovky a ten repas se vztahuje i na něj :idea:
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8487
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Problém automat DII + foto, kam do servisu?

#77 Příspěvek od RudaK » 24 čer 2011 05:28

Benjamin píše: chápu tak, že měnič je brán u Ascrofta jako součást převodovky a ten repas se vztahuje i na něj :idea:
Naprosto přesně ..... :yes ( anglánsky neumím,ale takle to bylo v mém případě ) za ty háky,co za to už chcou,aby nééé :mrgreen: ( za mého mládí to bylo určo levnější - ale zdražujou všichni )
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

jezbera ivan
Příspěvky: 1054
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 917 189 010
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

Re: Problém automat DII + foto, kam do servisu?

#78 Příspěvek od jezbera ivan » 24 čer 2011 08:22

Acon píše:chlapi, je tu niekto, najlepšie z SK kto by mi helfol a vykomunikoval výmenu AP?
Ked chces, vymenu s Davidom Ashcroftom ti dohodnem, ale najlepsie by bolo mat niekoho poruke, lebo ak budes mat dotazy opakovane, mne sa cez den pokial sa hram na doktora nedovolas.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Problém automat DII + foto, kam do servisu?

#79 Příspěvek od Acon » 29 črc 2011 13:23

"Schyluje sa k pôrodu" citát z "Jánošíka"
Takže, ako som spomínal, Aškroft je jasný. Už mám vybavenú aj dopravu. Ak som to dobre pochopil, prevodovku tam môžem poslať aj s meničom. Chladič a trubky, teda ich výmenu už beriem ako samozrejmú vec no dá sa to kúpiť u nich lacnejšie? Ak im pošlem komplet prevodovku aj s meničom, dá sa to výmenným spôsobom, že mi obratom pošlú druhú? Ušetrím čas aj peniaze, lebo takto by ma to vyšlo do 150€čok Nechcem bez varovania otravovať Ivana, tak by som toto chápal ako také varovanie, že budem volať. Ak teda nie si na dovolenke. Ide o to, že by som využil aj Tvoj Typ na demontáž a montáž prevodovky. Kým je auto ako tak schopné jazdy. Lebo už radí len do 3. Teda aj 4, ale to je ako voľnobeh.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Kubrtos
Příspěvky: 1397
Registrován: 14 zář 2010 20:50
tel.: +420604671119
auto: D3 trisko Disko
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém automat DII + foto, kam do servisu?

#80 Příspěvek od Kubrtos » 29 črc 2011 14:10

kubasaki píše:A co to zkusit tady: http://www.kaps.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Změnilo majitele (nebo ředitele, teď nevím), stojí za hovno. :Ale fuuj: Ověřeno minulej měsíc na převodovce audi.
Land Rover Discovery II 2,5TD5, -Drobeček
Range Rover L322 3,0D Vouge

Odpovědět