Přídavné chlazení automatu

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Přídavné chlazení automatu

#41 Příspěvek od Kokesek » 25 lis 2011 12:03

:arrow: Nejvetsi smrt pro prevodovku je teplota. Teplota atf za provozu by nemela presahovat 100stupnu. idelani je v rozmezi 60-80stupnu. To ze se prevodovka prehriva a neuchladi ji klasicky chladic je povetsinou zpusobene vadnou spojkou menice (TCC). Menic je v prokruzu kdyz nema byt a po dobu delsi nez je zdravo. Pokud clovek auto chce pouzivat a nedelat repas menice a prevodovky pak je vyborne reseni namontovat pridavny chladic. Pouzivam cca 30x40cm na gumovych hadicich. Vysledek 100procent snizeni teploty. a tim prodlouzeni zivotnosti solenoidu a lamel prevodovky a samozrejmne oddaleni uplne smrti menice. Pri mereni teploty atf je treba ujet minimalni 25-30km jinak neni teplota ustalena. automat se zahriva pomaleji nez motorovy olej. Mereni obalu neni uplne presne. Lepsi je zobrazit udaj pres diagnostiku.

Tot muj nazor na pridavny chladic. :mrgreen:
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
Kubrtos
Příspěvky: 1397
Registrován: 14 zář 2010 20:50
tel.: +420604671119
auto: D3 trisko Disko
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Přídavné chlazení automatu

#42 Příspěvek od Kubrtos » 25 lis 2011 20:11

Uvidíme co se bude dít teď s novým větším měničem. Jestli pomůže měnič a super kryt na rozvodovku k tomu aby z auta nebyla sauna tak to bude super. :yes
Land Rover Discovery II 2,5TD5, -Drobeček
Range Rover L322 3,0D Vouge

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Přídavné chlazení automatu

#43 Příspěvek od Acon » 25 lis 2011 21:00

mám stredný menič, prevodovku po repase, cez víkend som jazdil prívesom naloženým na cca 1t po horských cestách, stúpania na 2 a 3 stupni, menič stále odomknutý a teplota prevodovky OK. Tvrdím, že ak sa prevodovka prehrieva, niekde je problém, Tie autá sú konštruované do extrémnejších podmienok ako je klíma v CE
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Přídavné chlazení automatu

#44 Příspěvek od Kokesek » 25 lis 2011 21:49

kdyz je velka teplota tak to nekde klouze nebo se to nedostane pres chladic. Staci trosku blbe ohla trubka, nebo pricpany redukcni ventil. A jeste k tem prevodovkam 4hp22 celkem casto odchazi volnobezka, jak se to sype tak to zacpe filtr a taky pak hreje...

kazdopadne vetsi menic ma vice oleje vetsi unosnost tim padem daleko mensi teplo.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Přídavné chlazení automatu

#45 Příspěvek od Miloš II » 26 lis 2011 08:36

Acon píše:mám stredný menič, prevodovku po repase, cez víkend som jazdil prívesom naloženým na cca 1t po horských cestách, stúpania na 2 a 3 stupni, menič stále odomknutý a teplota prevodovky OK. Tvrdím, že ak sa prevodovka prehrieva, niekde je problém, Tie autá sú konštruované do extrémnejších podmienok ako je klíma v CE

S tímhle souhlasím..MIloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8487
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Přídavné chlazení automatu

#46 Příspěvek od RudaK » 26 lis 2011 12:45

Mám na D III měnič z výroby a zatím s tím nebyl pražádný problém ( aspoň já ho nemám ) :Pohoda:
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
Misto
Příspěvky: 154
Registrován: 21 dub 2011 15:17
tel.: +421903996977
auto: DI, DIII, Defender
Bydliště: Kopanice

Re: Přídavné chlazení automatu

#47 Příspěvek od Misto » 14 dub 2012 14:35

Zdravim chlapi, ja mam na svojej DI 300 tdi podobne problemy. Pri prudkych stupaniach a rozbehoch v kopcoch mi zacne svietit kontrolka teploty automatickej prevodovky. Precital som diskusiu, v prevodovke som len vymenil tesnenie a olej. Ostatne veci som zatial neriesil.
Cim by som mal zacat pri rieseni tohto problemu? Pripadne nepoznate nejakeho odbornika na zapadnom Slovensku? Dakujem

Uživatelský avatar
bobf
Příspěvky: 80
Registrován: 01 pro 2009 10:00
tel.: 604235370
auto: DISCOVERY II
Bydliště: Staré Město u Uherského Hradiště

Re: Přídavné chlazení automatu

#48 Příspěvek od bobf » 05 čer 2012 16:52

Uzavírám moji kauzu s přídavným chladičem.
Po 3 měsících odstávky snad vše vyřešeno.
Přídavný chladič odmontován.
Problém vznikl vadnou montáží nového automatu a to dost nekvalifikovaným mechanikem.
V servisu již nepracuje. A já mohu jezdit JUPÍÍÍÍÍ :dance
Přídavný chladič má asi opodstatnění na jihu kontinentu. U nás je zbytečný, pokud na autě pracují odborníci.

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3515
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: Přídavné chlazení automatu

#49 Příspěvek od Benjamin » 05 čer 2012 17:56

bobf píše:Uzavírám moji kauzu s přídavným chladičem.
Po 3 měsících odstávky snad vše vyřešeno.
Přídavný chladič odmontován.
Problém vznikl vadnou montáží nového automatu a to dost nekvalifikovaným mechanikem.
V servisu již nepracuje. A já mohu jezdit JUPÍÍÍÍÍ :dance
Přídavný chladič má asi opodstatnění na jihu kontinentu. U nás je zbytečný, pokud na autě pracují odborníci.
Tak gratuluji k vyřešení problému! Někdy se stane, že člověk narazí na někoho :Ale fuuj: :? Tak přeji už jen radost z jízdy a šťastné kilometry :Pohoda:
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
MirekNL
Příspěvky: 27
Registrován: 19 led 2011 20:26
tel.: 737208080
auto: Discovery II TD5
Bydliště: Zlín

Re: Přídavné chlazení automatu

#50 Příspěvek od MirekNL » 29 čer 2012 20:56

Ahoj chlapi, u mojí DII hřeje ventilace na nohy i přes puštěnou klimatizaci a podlaha kolem tunelu hřeje přes kobereček. Nesvítí mi žádná kontrolka a automat se chová normálně. Dělá to prakticky při jakékoliv jízdě nad 20km.....řekněte, že je to běžný projev DII!.... :sweat

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Přídavné chlazení automatu

#51 Příspěvek od Acon » 01 črc 2012 21:21

myslím, že to teplo je od prídavnej prevodovky a to je vlastne výhoda LR :chuckle
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
MirekNL
Příspěvky: 27
Registrován: 19 led 2011 20:26
tel.: 737208080
auto: Discovery II TD5
Bydliště: Zlín

Re: Přídavné chlazení automatu

#52 Příspěvek od MirekNL » 02 črc 2012 22:02

Tak to je vlastně dobra zprava. Jen mi přijde, ze rozvodovka je víc v zadu. To teplo by se mělo projevovat mezi sedadly a ne pod nohama....

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Přídavné chlazení automatu

#53 Příspěvek od Acon » 02 črc 2012 22:23

neviem pri akej tplote sa rozsvieti kontrolka automatu, ale bežne má teplotu myslím tak do 80°
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Radek J1
Příspěvky: 53
Registrován: 21 úno 2012 13:17
auto: LR Discovery 1
Bydliště: Dolní Cerekev
Kontaktovat uživatele:

Re: Přídavné chlazení automatu

#54 Příspěvek od Radek J1 » 30 lis 2012 08:45

Chtěl bych vědět jak řešíte přehřívání automatu na D1 300tdi,měnič i převodovka je originál a v běžném provozu nedojde k přehřátí.K přehřátí automatu/rozsvícení kontrolky/ dochází pouze za pomalého vyjíždění kopce řazení mezi 1 a2 u plně naloženého auta o více jak 800 výškových metrů.
Pokud jedu na redukci mohu jet do kopce 5hod a nic.
Má někdo zkušenost s přídavným chlazením? provedení atd..
Díky

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Přídavné chlazení automatu

#55 Příspěvek od Acon » 30 lis 2012 09:14

Aj v manuály k autu sa píše že, pokial ideš dlhšie nižšou rýchlosťou ako 40km/h je nutne jazdiť na redukcii.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Přídavné chlazení automatu

#56 Příspěvek od Miloš II » 30 lis 2012 09:17

MirekNL píše:Tak to je vlastně dobra zprava. Jen mi přijde, ze rozvodovka je víc v zadu. To teplo by se mělo projevovat mezi sedadly a ne pod nohama....
No moc bych se neradoval bo to není normální, že se to tak hřeje asi bych zajel za nějakým LR mechošem,,,MIloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Přídavné chlazení automatu

#57 Příspěvek od MadTom » 26 kvě 2016 11:55

A co zkusit pořádně vymýt chladiče? Už to pomohlo hodně autům. Třeba takové bláto z Jihlavy už uvařilo hodně aut. Akorát to chce opatrně a je potřeba se dostat i mezi chladiče, jinak to neproteče.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět