Přídavné chlazení automatu
Moderátor: Miky_CZ
- bobf
- Příspěvky: 80
- Registrován: 01 pro 2009 10:00
- tel.: 604235370
- auto: DISCOVERY II
- Bydliště: Staré Město u Uherského Hradiště
Přídavné chlazení automatu
Dostal jsem nabídku montáže přídavného chlazení automatu u DII TD5. Při táhlém výjezdu kopce se repasovaný automat přehřívá. Cena se rovná pomalu výměně oleje. Chladící efekt má stoupnout o 65%. Následně se prodlužuje životnost oleje a samo i celého automatu.
Máte někdo s tímto doplněním zkušenost? U některých aut je přídavné chlazení montováno.
Jinak jsem na LRF nic nenašel.
Dík za odpověď. Bobík.
Máte někdo s tímto doplněním zkušenost? U některých aut je přídavné chlazení montováno.
Jinak jsem na LRF nic nenašel.
Dík za odpověď. Bobík.
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5714
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: Přídavné chlazení automatu
automaticka prevodovka ma vepredu chladic, to tam budes mit jeste dalsi nebo vetsi nebo jak?
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
- bobf
- Příspěvky: 80
- Registrován: 01 pro 2009 10:00
- tel.: 604235370
- auto: DISCOVERY II
- Bydliště: Staré Město u Uherského Hradiště
Re: Přídavné chlazení automatu
Dá se prý umístit jak svisle tak horizontálně s nuceným prouděním vzduchu. Tak nemusí být nutně v přední části. Sám jsem o tom na internetu sehnal velice málo informací.
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5714
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: Přídavné chlazení automatu
kdyz uz tak bych asi volil cestu vymenit chladic co tam je za vetsi, nez mit dva
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
- bobf
- Příspěvky: 80
- Registrován: 01 pro 2009 10:00
- tel.: 604235370
- auto: DISCOVERY II
- Bydliště: Staré Město u Uherského Hradiště
Re: Přídavné chlazení automatu
Taky asi za víc peněz.
Ale je to nápad, který proberu s mechanikem. Dí.k
Ale je to nápad, který proberu s mechanikem. Dí.k
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Přídavné chlazení automatu
Pochopil jsem to správně, že to má být klasický olejový chladič s elektrickým ventilátorem připojený do trubek co vedou ke stávajícímu chladiči (posměru toku oleje před nebo za něj). Něco podobného řeší MilošII, ale na dodatečné chlazení oleje v motoru - někde jsou i fotky.
Měl bych dotaz - nemůže mít pouze hůře funkční (poškozené lamely, částečně ucpanej) ten standardní chladič oleje? Nějak se mi nezdá, že by u auta, které je stavěné m.j. i do Afriky chlazení nestačilo. Teda jestli se nedělají dvě verze, podobně jako u manuální převodovky, kdy Africká verze (nebo jak se to jmenovalo) měla navíc chladič oleje.
Měl bych dotaz - nemůže mít pouze hůře funkční (poškozené lamely, částečně ucpanej) ten standardní chladič oleje? Nějak se mi nezdá, že by u auta, které je stavěné m.j. i do Afriky chlazení nestačilo. Teda jestli se nedělají dvě verze, podobně jako u manuální převodovky, kdy Africká verze (nebo jak se to jmenovalo) měla navíc chladič oleje.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- bobf
- Příspěvky: 80
- Registrován: 01 pro 2009 10:00
- tel.: 604235370
- auto: DISCOVERY II
- Bydliště: Staré Město u Uherského Hradiště
Re: Přídavné chlazení automatu
Pochopil správně. Proto jsem založil toto vlákno, taky se mi to nezdá. Auto do tvrdého terénu. Ale s automatem mám problém od počátku.
Automat znovu vyčištěn. Čekal jsem, že budou ucpaný solenoidy. Prý se nic nenašlo.
Automat znovu vyčištěn. Čekal jsem, že budou ucpaný solenoidy. Prý se nic nenašlo.
- paramount2
- Příspěvky: 756
- Registrován: 24 dub 2010 16:19
- tel.: 775958013
- auto: LR DI 300, 200
- Bydliště: Jihlava
Re: Přídavné chlazení automatu
u DI se mi automat hřeje taky...do kopce s vozejkem...nejspíš je to tím, že před chladišem mám naviják...
takže mě různý nápady jak na to zajímaj taky...
takže mě různý nápady jak na to zajímaj taky...
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Přídavné chlazení automatu
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... ductId=156" onclick="window.open(this.href);return false;
zvažoval som upgrade teraz keď to mám všetko vonku, no po konzultácii s Ivanom Jezberom som to zavrhol ako zbytočnú investíciu. Či sa prevodovka prehrieva treba zmerať adekvátnym teplomerom. Montovať kadejaké "vylepšenia" bez toho, aby bola zmeraná teplota prevodovoky, resp oleja, je predčasné. Ten chladič, čo tam je, musí stačiť. Ak sa prehrieva, treba odstrániť problém a nie mierniť následky. Mne ani Ivanovy sa prev. neprehrieva a to máme obaja stupáky na chalupu + ja zvyknem ťahať aj príves. Idem na 2-3ke 5-6km a potom na redukcii asi 4-5km.
zvažoval som upgrade teraz keď to mám všetko vonku, no po konzultácii s Ivanom Jezberom som to zavrhol ako zbytočnú investíciu. Či sa prevodovka prehrieva treba zmerať adekvátnym teplomerom. Montovať kadejaké "vylepšenia" bez toho, aby bola zmeraná teplota prevodovoky, resp oleja, je predčasné. Ten chladič, čo tam je, musí stačiť. Ak sa prehrieva, treba odstrániť problém a nie mierniť následky. Mne ani Ivanovy sa prev. neprehrieva a to máme obaja stupáky na chalupu + ja zvyknem ťahať aj príves. Idem na 2-3ke 5-6km a potom na redukcii asi 4-5km.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přídavné chlazení automatu
No mohl jsi ještě dopsat že Ivan to má remap od Bella a větší konvertor.....a to je někde úplně jinde než ve standartu. MIloš IIAcon píše:http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... ductId=156
no po konzultácii s Ivanom Jezberom som to zavrhol ako zbytočnú investíciu.
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park
- merlin
- Příspěvky: 862
- Registrován: 02 led 2009 00:16
- tel.: 602620817
- auto: RRC 2door, RR 4,4
- Bydliště: Horní Staré Buky
Re: Přídavné chlazení automatu
Nevím jak to mají DI a II. Minimálně DII může být ročník jako moje L322 MY2003. U L322 automat nemá chladič v pravém slova smyslu, je to spíše výměník - předehřívač oleje - možná i chladič, který nemá žebrování a je připojen k chladiči na krátký okruh a hlavně slouží k předehřátí oleje.
Ale myšlenka samostatného chladiče není nezajímavá, pozoruji, že teplota má výrazný vliv na funkčnost automatu. Navíc se zvětší objem olejové náplně.
Ale myšlenka samostatného chladiče není nezajímavá, pozoruji, že teplota má výrazný vliv na funkčnost automatu. Navíc se zvětší objem olejové náplně.
RRC 2 door, RR L322 4.4 V8 JAG
Tailored & powered by Merlin
Tailored & powered by Merlin
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Přídavné chlazení automatu
Večší konvektor, resp menič mám aj ja. A to, že má Ivan reamp, by skôr dávalo dôvod vyššiemu zahrievaniu prevodovky, keďže menič musí prenášať vyšší Nm. Skrátka si myslím, že ak sa prev. hreje, treba zistiť prečo. Ak sa niekomu prehrieva prevodovka na sólo a niekomu ani s prívesom, tak niekde bude chyba, nie?Miloš II píše:No mohl jsi ještě dopsat že Ivan to má remap od Bella a větší konvertor.....a to je někde úplně jinde než ve standartu. MIloš IIAcon píše:http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... ductId=156
no po konzultácii s Ivanom Jezberom som to zavrhol ako zbytočnú investíciu.
U TD5 to nie je predhrievač. To je chladič. To od Ashcrofta, čo som sem dával je asi raz tak veľké ako séria. Doporučuje ho pre autá nasadené v teplých krajinách ako Španielsko a nižšie.merlin píše:Nevím jak to mají DI a II. Minimálně DII může být ročník jako moje L322 MY2003. U L322 automat nemá chladič v pravém slova smyslu, je to spíše výměník - předehřívač oleje - možná i chladič, který nemá žebrování a je připojen k chladiči na krátký okruh a hlavně slouží k předehřátí oleje.
Ale myšlenka samostatného chladiče není nezajímavá, pozoruji, že teplota má výrazný vliv na funkčnost automatu. Navíc se zvětší objem olejové náplně.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- libovka
- Příspěvky: 1989
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: Přídavné chlazení automatu
to bobf:
nemáš náhodou na autě místo viskovrtule elektrickou?
nemáš náhodou na autě místo viskovrtule elektrickou?
- Kubrtos
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 14 zář 2010 20:50
- tel.: +420604671119
- auto: D3 trisko Disko
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přídavné chlazení automatu
Jen takovej poznatek z ruska - když se jede 1000km v kuse tak ten automat topí fakt kvalitně - na tunelu by se daly smažit vajíčka. Ale je to spíš vlastnost než vada.
Land Rover Discovery II 2,5TD5, -Drobeček
Range Rover L322 3,0D Vouge
Range Rover L322 3,0D Vouge
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přídavné chlazení automatu
to nie je automat ale rozvodovka, robi to aj mne. v zime dobre na udrzanie napojov v teple;-)Kubrtos píše:Jen takovej poznatek z ruska - když se jede 1000km v kuse tak ten automat topí fakt kvalitně - na tunelu by se daly smažit vajíčka. Ale je to spíš vlastnost než vada.
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Přídavné chlazení automatu
a práve tá rozvodovka by mohla mýliť, že ide o automat. A budeme chladiť chladný olej miesto zohriateho. A rozvodovka chladič nemá. Chvalabohu, lebo z toľkých chladičov by sme si mohli hodiť mašlu.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5714
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: Přídavné chlazení automatu
na rozvodovku se da poridit kryt, ktery ma zebrovani a zvetsi mnozstvi oleje, nemuzu to ale ted nikde najit
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přídavné chlazení automatu
spravi to cca 5C dole, mam to tam. ma to vsak inu vyhodu. o liter viac oleja a tym padom menej dolievania, kedze z nej stale grca;-)Miky_CZ píše:na rozvodovku se da poridit kryt, ktery ma zebrovani a zvetsi mnozstvi oleje, nemuzu to ale ted nikde najit
- bobf
- Příspěvky: 80
- Registrován: 01 pro 2009 10:00
- tel.: 604235370
- auto: DISCOVERY II
- Bydliště: Staré Město u Uherského Hradiště
Re: Přídavné chlazení automatu
libovka píše:to bobf:
nemáš náhodou na autě místo viskovrtule elektrickou?
TUŠÍM, ŽE VISKO A TA ASI CHLADÍ MÉNĚ. HEJ.
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přídavné chlazení automatu
Večší konvektor, resp menič mám aj ja. A to, že má Ivan reamp, by skôr dávalo dôvod vyššiemu zahrievaniu prevodovky, keďže menič musí prenášať vyšší Nm. Skrátka si myslím, že ak sa prev. hreje, treba zistiť prečo. Ak sa niekomu prehrieva prevodovka na sólo a niekomu ani s prívesom, tak niekde bude chyba, nie?
No mám ty samý úpravy co Ivan na automatu a myslím si že oproti klasické mapě se po úpravách míň hřeje už jenom to že dřív aut. převodovka se zamyká.....atd. MIloš II
No mám ty samý úpravy co Ivan na automatu a myslím si že oproti klasické mapě se po úpravách míň hřeje už jenom to že dřív aut. převodovka se zamyká.....atd. MIloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park