Přídavné chlazení automatu

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
bobf
Příspěvky: 80
Registrován: 01 pro 2009 10:00
tel.: 604235370
auto: DISCOVERY II
Bydliště: Staré Město u Uherského Hradiště

Přídavné chlazení automatu

#1 Příspěvek od bobf » 22 zář 2011 10:18

Dostal jsem nabídku montáže přídavného chlazení automatu u DII TD5. Při táhlém výjezdu kopce se repasovaný automat přehřívá. Cena se rovná pomalu výměně oleje. Chladící efekt má stoupnout o 65%. Následně se prodlužuje životnost oleje a samo i celého automatu.
Máte někdo s tímto doplněním zkušenost? U některých aut je přídavné chlazení montováno.
Jinak jsem na LRF nic nenašel.
Dík za odpověď. Bobík.

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5714
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Přídavné chlazení automatu

#2 Příspěvek od Miky_CZ » 22 zář 2011 10:29

automaticka prevodovka ma vepredu chladic, to tam budes mit jeste dalsi nebo vetsi nebo jak?
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
bobf
Příspěvky: 80
Registrován: 01 pro 2009 10:00
tel.: 604235370
auto: DISCOVERY II
Bydliště: Staré Město u Uherského Hradiště

Re: Přídavné chlazení automatu

#3 Příspěvek od bobf » 22 zář 2011 11:09

Dá se prý umístit jak svisle tak horizontálně s nuceným prouděním vzduchu. Tak nemusí být nutně v přední části. Sám jsem o tom na internetu sehnal velice málo informací.

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5714
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Přídavné chlazení automatu

#4 Příspěvek od Miky_CZ » 22 zář 2011 11:13

kdyz uz tak bych asi volil cestu vymenit chladic co tam je za vetsi, nez mit dva
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
bobf
Příspěvky: 80
Registrován: 01 pro 2009 10:00
tel.: 604235370
auto: DISCOVERY II
Bydliště: Staré Město u Uherského Hradiště

Re: Přídavné chlazení automatu

#5 Příspěvek od bobf » 22 zář 2011 11:18

Taky asi za víc peněz.
Ale je to nápad, který proberu s mechanikem. Dí.k

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Přídavné chlazení automatu

#6 Příspěvek od MadTom » 22 zář 2011 11:42

Pochopil jsem to správně, že to má být klasický olejový chladič s elektrickým ventilátorem připojený do trubek co vedou ke stávajícímu chladiči (posměru toku oleje před nebo za něj). Něco podobného řeší MilošII, ale na dodatečné chlazení oleje v motoru - někde jsou i fotky.
Měl bych dotaz - nemůže mít pouze hůře funkční (poškozené lamely, částečně ucpanej) ten standardní chladič oleje? Nějak se mi nezdá, že by u auta, které je stavěné m.j. i do Afriky chlazení nestačilo. Teda jestli se nedělají dvě verze, podobně jako u manuální převodovky, kdy Africká verze (nebo jak se to jmenovalo) měla navíc chladič oleje.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
bobf
Příspěvky: 80
Registrován: 01 pro 2009 10:00
tel.: 604235370
auto: DISCOVERY II
Bydliště: Staré Město u Uherského Hradiště

Re: Přídavné chlazení automatu

#7 Příspěvek od bobf » 22 zář 2011 11:59

Pochopil správně. Proto jsem založil toto vlákno, taky se mi to nezdá. Auto do tvrdého terénu. Ale s automatem mám problém od počátku.
Automat znovu vyčištěn. Čekal jsem, že budou ucpaný solenoidy. Prý se nic nenašlo.

Uživatelský avatar
paramount2
Příspěvky: 756
Registrován: 24 dub 2010 16:19
tel.: 775958013
auto: LR DI 300, 200
Bydliště: Jihlava

Re: Přídavné chlazení automatu

#8 Příspěvek od paramount2 » 22 zář 2011 12:12

u DI se mi automat hřeje taky...do kopce s vozejkem...nejspíš je to tím, že před chladišem mám naviják... :mrgreen:

takže mě různý nápady jak na to zajímaj taky...

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Přídavné chlazení automatu

#9 Příspěvek od Acon » 22 zář 2011 12:40

http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... ductId=156" onclick="window.open(this.href);return false;
zvažoval som upgrade teraz keď to mám všetko vonku, no po konzultácii s Ivanom Jezberom som to zavrhol ako zbytočnú investíciu. Či sa prevodovka prehrieva treba zmerať adekvátnym teplomerom. Montovať kadejaké "vylepšenia" bez toho, aby bola zmeraná teplota prevodovoky, resp oleja, je predčasné. Ten chladič, čo tam je, musí stačiť. Ak sa prehrieva, treba odstrániť problém a nie mierniť následky. Mne ani Ivanovy sa prev. neprehrieva a to máme obaja stupáky na chalupu + ja zvyknem ťahať aj príves. Idem na 2-3ke 5-6km a potom na redukcii asi 4-5km.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Přídavné chlazení automatu

#10 Příspěvek od Miloš II » 22 zář 2011 17:45

Acon píše:http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... ductId=156
no po konzultácii s Ivanom Jezberom som to zavrhol ako zbytočnú investíciu.
No mohl jsi ještě dopsat že Ivan to má remap od Bella a větší konvertor.....a to je někde úplně jinde než ve standartu. MIloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
merlin
Příspěvky: 862
Registrován: 02 led 2009 00:16
tel.: 602620817
auto: RRC 2door, RR 4,4
Bydliště: Horní Staré Buky

Re: Přídavné chlazení automatu

#11 Příspěvek od merlin » 22 zář 2011 19:50

Nevím jak to mají DI a II. Minimálně DII může být ročník jako moje L322 MY2003. U L322 automat nemá chladič v pravém slova smyslu, je to spíše výměník - předehřívač oleje - možná i chladič, který nemá žebrování a je připojen k chladiči na krátký okruh a hlavně slouží k předehřátí oleje.
Ale myšlenka samostatného chladiče není nezajímavá, pozoruji, že teplota má výrazný vliv na funkčnost automatu. Navíc se zvětší objem olejové náplně.
RRC 2 door, RR L322 4.4 V8 JAG
Tailored & powered by Merlin

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Přídavné chlazení automatu

#12 Příspěvek od Acon » 22 zář 2011 21:10

Miloš II píše:
Acon píše:http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... ductId=156
no po konzultácii s Ivanom Jezberom som to zavrhol ako zbytočnú investíciu.
No mohl jsi ještě dopsat že Ivan to má remap od Bella a větší konvertor.....a to je někde úplně jinde než ve standartu. MIloš II
Večší konvektor, resp menič mám aj ja. A to, že má Ivan reamp, by skôr dávalo dôvod vyššiemu zahrievaniu prevodovky, keďže menič musí prenášať vyšší Nm. Skrátka si myslím, že ak sa prev. hreje, treba zistiť prečo. Ak sa niekomu prehrieva prevodovka na sólo a niekomu ani s prívesom, tak niekde bude chyba, nie?
merlin píše:Nevím jak to mají DI a II. Minimálně DII může být ročník jako moje L322 MY2003. U L322 automat nemá chladič v pravém slova smyslu, je to spíše výměník - předehřívač oleje - možná i chladič, který nemá žebrování a je připojen k chladiči na krátký okruh a hlavně slouží k předehřátí oleje.
Ale myšlenka samostatného chladiče není nezajímavá, pozoruji, že teplota má výrazný vliv na funkčnost automatu. Navíc se zvětší objem olejové náplně.
U TD5 to nie je predhrievač. To je chladič. To od Ashcrofta, čo som sem dával je asi raz tak veľké ako séria. Doporučuje ho pre autá nasadené v teplých krajinách ako Španielsko a nižšie.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1989
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: Přídavné chlazení automatu

#13 Příspěvek od libovka » 22 zář 2011 21:30

to bobf:
nemáš náhodou na autě místo viskovrtule elektrickou?

Uživatelský avatar
Kubrtos
Příspěvky: 1397
Registrován: 14 zář 2010 20:50
tel.: +420604671119
auto: D3 trisko Disko
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Přídavné chlazení automatu

#14 Příspěvek od Kubrtos » 23 zář 2011 10:16

Jen takovej poznatek z ruska - když se jede 1000km v kuse tak ten automat topí fakt kvalitně - na tunelu by se daly smažit vajíčka. Ale je to spíš vlastnost než vada.
Land Rover Discovery II 2,5TD5, -Drobeček
Range Rover L322 3,0D Vouge

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Přídavné chlazení automatu

#15 Příspěvek od visby » 23 zář 2011 10:23

Kubrtos píše:Jen takovej poznatek z ruska - když se jede 1000km v kuse tak ten automat topí fakt kvalitně - na tunelu by se daly smažit vajíčka. Ale je to spíš vlastnost než vada.
to nie je automat ale rozvodovka, robi to aj mne. v zime dobre na udrzanie napojov v teple;-)

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Přídavné chlazení automatu

#16 Příspěvek od Acon » 23 zář 2011 10:35

a práve tá rozvodovka by mohla mýliť, že ide o automat. A budeme chladiť chladný olej miesto zohriateho. A rozvodovka chladič nemá. Chvalabohu, lebo z toľkých chladičov by sme si mohli hodiť mašlu.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5714
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Přídavné chlazení automatu

#17 Příspěvek od Miky_CZ » 23 zář 2011 10:51

na rozvodovku se da poridit kryt, ktery ma zebrovani a zvetsi mnozstvi oleje, nemuzu to ale ted nikde najit
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Přídavné chlazení automatu

#18 Příspěvek od visby » 23 zář 2011 11:20

Miky_CZ píše:na rozvodovku se da poridit kryt, ktery ma zebrovani a zvetsi mnozstvi oleje, nemuzu to ale ted nikde najit
spravi to cca 5C dole, mam to tam. ma to vsak inu vyhodu. o liter viac oleja a tym padom menej dolievania, kedze z nej stale grca;-)

Uživatelský avatar
bobf
Příspěvky: 80
Registrován: 01 pro 2009 10:00
tel.: 604235370
auto: DISCOVERY II
Bydliště: Staré Město u Uherského Hradiště

Re: Přídavné chlazení automatu

#19 Příspěvek od bobf » 23 zář 2011 11:35

libovka píše:to bobf:
nemáš náhodou na autě místo viskovrtule elektrickou?

TUŠÍM, ŽE VISKO A TA ASI CHLADÍ MÉNĚ. HEJ.

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Přídavné chlazení automatu

#20 Příspěvek od Miloš II » 23 zář 2011 12:01

Večší konvektor, resp menič mám aj ja. A to, že má Ivan reamp, by skôr dávalo dôvod vyššiemu zahrievaniu prevodovky, keďže menič musí prenášať vyšší Nm. Skrátka si myslím, že ak sa prev. hreje, treba zistiť prečo. Ak sa niekomu prehrieva prevodovka na sólo a niekomu ani s prívesom, tak niekde bude chyba, nie?

No mám ty samý úpravy co Ivan na automatu a myslím si že oproti klasické mapě se po úpravách míň hřeje už jenom to že dřív aut. převodovka se zamyká.....atd. MIloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Odpovědět