D3 - kalibrace řadící páky u manuální převodovky
Moderátor: Miky_CZ
D3 - kalibrace řadící páky u manuální převodovky
Ahoj všem,
pokud máte někdo u své D3 s manuální převodovkou občas anebo velmi často (třeba jako já ) problém se zobrazováním rychlostních stupňů na displeji, nefungují vám zpětná světla, na přístrojovce vám permanentně svítí oranžová kontrolka s písmenem P, nefunguje automatické odbrzdění ruční brzdy a na displeji palubního počítače máte napsáno něco ve smyslu chyby parkovací brzdy, máte velmi pravděpodobně rozbitý XY senzor (to je ofiko název). Pokud není už úplně po smrti, lze ho znovu nakalibrovat. Jsou dvě cesty jak to udělat. První je servis a diagnostika a zaplatit příslušný poplatek (mě to naposledy stálo 400,- Kč v AMTECu - bývalé A.M.T). Anebo je tu druhá varianta, kterou jsem našel na DISCO3.uk a prý jí pustil do světa bývalý technik od LR, a kterou si zvládnete udělat sami bez cizí pomoci.
Takže jak na to:
- Najděte si rovnou klidnou silnici (stačí zhruba 200m dlouhou).
- Zapněte redukci.
- Zařaďte zpátečku a jeďte na ni tak dlouho než se ozve zvukové znamení, objeví se R na displeji a rozsvítí se couvačky (poznáte jen ve tmě ) . Pak zastavte.
- Zařaďte 1 a pomalu se rozjeďte, uvolněte úplně spojkový pedál a jeďte tak dlouho až se rozsvítí na displeji 1.
- Pokračujte v jízdě a postupně řaďte další rychlosti. Vždy ale musíte úplně uvolnit spojkový pedál a počkat na zobrazení příslušného čísla na displeji, než přeřadíte na další stupeň. Takto dojeďte až na 6. Až se zobrazí na displeji, pak můžete zastavit.
- Vypněte motor a vytáhněte klíček ze zapalování.
- Počkejte než se ukončí všechny systémy v autě - musí zhasnout i červená kontrolka ruční brzdy!
- Znovu nastartujte, vypněte redukci a máte hotovo
Pokud by to nezafungovalo napoprvé, tak celý postup opakujte. Já to jednou dělal i třikrát za sebou .
Je možné, že senzor je již po smrti a pak nezbývá než ho vyměnit.
Bohužel je to snad nejdražší senzor od LR - cca 4.500,- a ještě práce
Co se týče výměny, tak musí ven snad úplně všechno - motor i převodovka. Je to prej tak schované, že tam nedá ruku ani dítě aby to vyměnilo .
Snad tento návod bude někomu k užitku. Já to používám zhruba jednou do měsíce
pokud máte někdo u své D3 s manuální převodovkou občas anebo velmi často (třeba jako já ) problém se zobrazováním rychlostních stupňů na displeji, nefungují vám zpětná světla, na přístrojovce vám permanentně svítí oranžová kontrolka s písmenem P, nefunguje automatické odbrzdění ruční brzdy a na displeji palubního počítače máte napsáno něco ve smyslu chyby parkovací brzdy, máte velmi pravděpodobně rozbitý XY senzor (to je ofiko název). Pokud není už úplně po smrti, lze ho znovu nakalibrovat. Jsou dvě cesty jak to udělat. První je servis a diagnostika a zaplatit příslušný poplatek (mě to naposledy stálo 400,- Kč v AMTECu - bývalé A.M.T). Anebo je tu druhá varianta, kterou jsem našel na DISCO3.uk a prý jí pustil do světa bývalý technik od LR, a kterou si zvládnete udělat sami bez cizí pomoci.
Takže jak na to:
- Najděte si rovnou klidnou silnici (stačí zhruba 200m dlouhou).
- Zapněte redukci.
- Zařaďte zpátečku a jeďte na ni tak dlouho než se ozve zvukové znamení, objeví se R na displeji a rozsvítí se couvačky (poznáte jen ve tmě ) . Pak zastavte.
- Zařaďte 1 a pomalu se rozjeďte, uvolněte úplně spojkový pedál a jeďte tak dlouho až se rozsvítí na displeji 1.
- Pokračujte v jízdě a postupně řaďte další rychlosti. Vždy ale musíte úplně uvolnit spojkový pedál a počkat na zobrazení příslušného čísla na displeji, než přeřadíte na další stupeň. Takto dojeďte až na 6. Až se zobrazí na displeji, pak můžete zastavit.
- Vypněte motor a vytáhněte klíček ze zapalování.
- Počkejte než se ukončí všechny systémy v autě - musí zhasnout i červená kontrolka ruční brzdy!
- Znovu nastartujte, vypněte redukci a máte hotovo
Pokud by to nezafungovalo napoprvé, tak celý postup opakujte. Já to jednou dělal i třikrát za sebou .
Je možné, že senzor je již po smrti a pak nezbývá než ho vyměnit.
Bohužel je to snad nejdražší senzor od LR - cca 4.500,- a ještě práce
Co se týče výměny, tak musí ven snad úplně všechno - motor i převodovka. Je to prej tak schované, že tam nedá ruku ani dítě aby to vyměnilo .
Snad tento návod bude někomu k užitku. Já to používám zhruba jednou do měsíce
BOUDYS - DISCOVERY 3 TDV6 HSE
- maniac
- Příspěvky: 349
- Registrován: 01 kvě 2012 12:20
- tel.: 725054218
- auto: D III OFF, D III
- Bydliště: v autě
- Kontaktovat uživatele:
Re: D3 - kalibrace řadící páky u manuální převodovky
otestováno a plně funkční
LR Discovery 3, TDV6 SE, Xlifter, Wrangler Duratrac 2 5/55/19, Garmin navi 2595, CB INTEK M-799 plus, Šnorchel, Zahrada, Svetělna rampa 440w,
Re: D3 - kalibrace řadící páky u manuální převodovky
super
tak to vypadá, že jsem to nepopsal moc složitě a je to použitelné
tak to vypadá, že jsem to nepopsal moc složitě a je to použitelné
BOUDYS - DISCOVERY 3 TDV6 HSE
- soson
- Příspěvky: 154
- Registrován: 19 črc 2009 21:51
- tel.: +421905917322
- auto: DI 200 TDI
- Bydliště: žilina
Re: D3 - kalibrace řadící páky u manuální převodovky
klobuk dolu! tomuto sa hovori funkcnost landrover fora!
DI, 250 TDI, proste improvizacia za jazdy...
Re: D3 - kalibrace řadící páky u manuální převodovky
Ako mám zapnúť redukciu ???
Re: D3 - kalibrace řadící páky u manuální převodovky
Pravou páčkou hned vedle voliče jízdních režimů. Symbol "hory" a písmenka "Lo" (rozsvítí se i zelená kontrolka na přístrojovce).
Redukce - redukční převodovka
Redukce - redukční převodovka
- Přílohy
-
- redukce.jpg (25.13 KiB) Zobrazeno 5544 x
BOUDYS - DISCOVERY 3 TDV6 HSE
Re: D3 - kalibrace řadící páky u manuální převodovky
Dnes som to skúšal asi 10x a stále nič !!! Mne totiž prevodové stupne 1-6 ukazuje OK, ale nerozsvietia sa mi spiatočkové svetlá pri jej zaradení. Keď cúvam bez zaradenej spiatočky (dole kopcom), tak sa mi spiat. svetlá rozsvietia a fungujú aj cúvacie senzory. Keď zaradím R, tak mi to zhasne. Pri kalibrácii mi svietia, idú senzory a na prístrojovke svieti R. Akonáhle sa mi zastavia kolesá, cúvacia svetlá zhasnú !!!!! SOS ....
Re: D3 - kalibrace řadící páky u manuální převodovky
tak tohle jsem opravdu ještě neviděl...
Zkus se zeptat kluků tady z fóra, kteří dělají servis na LR - Land Jirka, eliott, Honza_offroad
Anebo člověk, který ví o LR snad všechno - Sláma Karel
Možná někdo z nich bude vědět. Špatná kalibrace senzoru řadící páky to asi nebude.
Zkus se zeptat kluků tady z fóra, kteří dělají servis na LR - Land Jirka, eliott, Honza_offroad
Anebo člověk, který ví o LR snad všechno - Sláma Karel
Možná někdo z nich bude vědět. Špatná kalibrace senzoru řadící páky to asi nebude.
BOUDYS - DISCOVERY 3 TDV6 HSE
- Mike III
- Příspěvky: 415
- Registrován: 06 črc 2010 10:39
- tel.: +420777251521
- auto: DIII, L322
- Kontaktovat uživatele:
Re: D3 - kalibrace řadící páky u manuální převodovky
měl jsem knírače, kterej na cvičáku nejevil zájem o figuranta a nevyštěkával, protože to nebylo doopravdy. Když ale někdo procházel kolem cvičáku tak se otočil z kruhu a fungoval předpisově. Stejně tvoje D3, ví že když stojí, tak vlastně necouveš. Ale teď vážně projdi kontakty, zkontroluj žárovky, jestli ti to někde nezkratuje, nebo není studeňák. Na změny v napětí a proudu je elektronika citlivá
Re: D3 - kalibrace řadící páky u manuální převodovky
Dnes som sa stretol s chlapíkom, ktorý mi predviedol, ako sa po vytiahnutí klúčika zo spínačky LR D3 nezabrzdí:
-normálne klúčom vypnúť motor
-znova zapnúť zapalovanie
-zatlačiť páčku ručnej brzdy smerom dole (odbrzdenie)
-páčku ruč. brzdy držať dole a vypnúť klúč, ručnú stále držať dole (cca 10 sekúnd)a medzi tým vytiahnuť klúč zo spínacej skrinky.
-POZOR, auto zostane nezabrzdené!!!
-normálne klúčom vypnúť motor
-znova zapnúť zapalovanie
-zatlačiť páčku ručnej brzdy smerom dole (odbrzdenie)
-páčku ruč. brzdy držať dole a vypnúť klúč, ručnú stále držať dole (cca 10 sekúnd)a medzi tým vytiahnuť klúč zo spínacej skrinky.
-POZOR, auto zostane nezabrzdené!!!
Re: D3 - kalibrace řadící páky u manuální převodovky
Bol som v servise LR, spiatočky nesvietia !!!!!
Re: D3 - kalibrace řadící páky u manuální převodovky
ahojte
som tu novačik = teda iba dnes prebehla registracia.
cele 3 dni som hladal na tomto fore, ci niekto nemal taku zavadu na LR D3, az som to nasiel
presne ta ktoru opisal boudys, som mal asi tyzden aj ja.
objednal som sa uz na servis, ktory by bol nastastie az za 3 tyzdne a tak som zobral iniciativu do svojich ruk a ako som vyssie pisal, aj nasiel
vcera som to hned aj podla boudysovho navodu urobil, a FUNGUJE to !!!
dakujem za to ze toto forum existuje !!!
usetrilo mi to asi dost penazi a casu
Jaro
som tu novačik = teda iba dnes prebehla registracia.
cele 3 dni som hladal na tomto fore, ci niekto nemal taku zavadu na LR D3, az som to nasiel
presne ta ktoru opisal boudys, som mal asi tyzden aj ja.
objednal som sa uz na servis, ktory by bol nastastie az za 3 tyzdne a tak som zobral iniciativu do svojich ruk a ako som vyssie pisal, aj nasiel
vcera som to hned aj podla boudysovho navodu urobil, a FUNGUJE to !!!
dakujem za to ze toto forum existuje !!!
usetrilo mi to asi dost penazi a casu
Jaro