D3 - kalibrace řadící páky u manuální převodovky

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
boudys
Příspěvky: 32
Registrován: 03 bře 2011 18:03
auto: D3 TDV6 HSE
Bydliště: Praha

D3 - kalibrace řadící páky u manuální převodovky

#1 Příspěvek od boudys » 30 srp 2012 22:45

Ahoj všem,
pokud máte někdo u své D3 s manuální převodovkou občas anebo velmi často (třeba jako já :head ) problém se zobrazováním rychlostních stupňů na displeji, nefungují vám zpětná světla, na přístrojovce vám permanentně svítí oranžová kontrolka s písmenem P, nefunguje automatické odbrzdění ruční brzdy a na displeji palubního počítače máte napsáno něco ve smyslu chyby parkovací brzdy, máte velmi pravděpodobně rozbitý XY senzor (to je ofiko název). Pokud není už úplně po smrti, lze ho znovu nakalibrovat. Jsou dvě cesty jak to udělat. První je servis a diagnostika a zaplatit příslušný poplatek (mě to naposledy stálo 400,- Kč v AMTECu - bývalé A.M.T). Anebo je tu druhá varianta, kterou jsem našel na DISCO3.uk a prý jí pustil do světa bývalý technik od LR, a kterou si zvládnete udělat sami bez cizí pomoci.

Takže jak na to:
- Najděte si rovnou klidnou silnici (stačí zhruba 200m dlouhou).
- Zapněte redukci.
- Zařaďte zpátečku a jeďte na ni tak dlouho než se ozve zvukové znamení, objeví se R na displeji a rozsvítí se couvačky (poznáte jen ve tmě :mrk ) . Pak zastavte.
- Zařaďte 1 a pomalu se rozjeďte, uvolněte úplně spojkový pedál a jeďte tak dlouho až se rozsvítí na displeji 1.
- Pokračujte v jízdě a postupně řaďte další rychlosti. Vždy ale musíte úplně uvolnit spojkový pedál a počkat na zobrazení příslušného čísla na displeji, než přeřadíte na další stupeň. Takto dojeďte až na 6. Až se zobrazí na displeji, pak můžete zastavit.
- Vypněte motor a vytáhněte klíček ze zapalování.
- Počkejte než se ukončí všechny systémy v autě - musí zhasnout i červená kontrolka ruční brzdy!
- Znovu nastartujte, vypněte redukci a máte hotovo :cool

Pokud by to nezafungovalo napoprvé, tak celý postup opakujte. Já to jednou dělal i třikrát za sebou :S .

Je možné, že senzor je již po smrti a pak nezbývá než ho vyměnit.
Bohužel je to snad nejdražší senzor od LR - cca 4.500,- a ještě práce :doh
Co se týče výměny, tak musí ven snad úplně všechno - motor i převodovka. Je to prej tak schované, že tam nedá ruku ani dítě aby to vyměnilo :doh .

Snad tento návod bude někomu k užitku. Já to používám zhruba jednou do měsíce :mrk
BOUDYS - DISCOVERY 3 TDV6 HSE

Uživatelský avatar
maniac
Příspěvky: 349
Registrován: 01 kvě 2012 12:20
tel.: 725054218
auto: D III OFF, D III
Bydliště: v autě
Kontaktovat uživatele:

Re: D3 - kalibrace řadící páky u manuální převodovky

#2 Příspěvek od maniac » 02 zář 2012 19:54

otestováno a plně funkční :yes
LR Discovery 3, TDV6 SE, Xlifter, Wrangler Duratrac 2 5/55/19, Garmin navi 2595, CB INTEK M-799 plus, Šnorchel, Zahrada, Svetělna rampa 440w,

Uživatelský avatar
boudys
Příspěvky: 32
Registrován: 03 bře 2011 18:03
auto: D3 TDV6 HSE
Bydliště: Praha

Re: D3 - kalibrace řadící páky u manuální převodovky

#3 Příspěvek od boudys » 02 zář 2012 22:06

super :mrk
tak to vypadá, že jsem to nepopsal moc složitě a je to použitelné :yes
BOUDYS - DISCOVERY 3 TDV6 HSE

Uživatelský avatar
soson
Příspěvky: 154
Registrován: 19 črc 2009 21:51
tel.: +421905917322
auto: DI 200 TDI
Bydliště: žilina

Re: D3 - kalibrace řadící páky u manuální převodovky

#4 Příspěvek od soson » 10 zář 2012 00:02

klobuk dolu! tomuto sa hovori funkcnost landrover fora! :yes
DI, 250 TDI, proste improvizacia za jazdy...

Uživatelský avatar
jkačko
Příspěvky: 5
Registrován: 23 led 2013 11:53
auto: LR Discovery 3

Re: D3 - kalibrace řadící páky u manuální převodovky

#5 Příspěvek od jkačko » 13 úno 2013 21:36

Ako mám zapnúť redukciu ???

Uživatelský avatar
boudys
Příspěvky: 32
Registrován: 03 bře 2011 18:03
auto: D3 TDV6 HSE
Bydliště: Praha

Re: D3 - kalibrace řadící páky u manuální převodovky

#6 Příspěvek od boudys » 13 úno 2013 22:19

Pravou páčkou hned vedle voliče jízdních režimů. Symbol "hory" a písmenka "Lo" (rozsvítí se i zelená kontrolka na přístrojovce).
Redukce - redukční převodovka :wink:
Přílohy
redukce.jpg
redukce.jpg (25.13 KiB) Zobrazeno 5544 x
BOUDYS - DISCOVERY 3 TDV6 HSE

Uživatelský avatar
jkačko
Příspěvky: 5
Registrován: 23 led 2013 11:53
auto: LR Discovery 3

Re: D3 - kalibrace řadící páky u manuální převodovky

#7 Příspěvek od jkačko » 15 úno 2013 17:14

Dnes som to skúšal asi 10x a stále nič !!! Mne totiž prevodové stupne 1-6 ukazuje OK, ale nerozsvietia sa mi spiatočkové svetlá pri jej zaradení. Keď cúvam bez zaradenej spiatočky (dole kopcom), tak sa mi spiat. svetlá rozsvietia a fungujú aj cúvacie senzory. Keď zaradím R, tak mi to zhasne. Pri kalibrácii mi svietia, idú senzory a na prístrojovke svieti R. Akonáhle sa mi zastavia kolesá, cúvacia svetlá zhasnú !!!!! SOS ....

Uživatelský avatar
boudys
Příspěvky: 32
Registrován: 03 bře 2011 18:03
auto: D3 TDV6 HSE
Bydliště: Praha

Re: D3 - kalibrace řadící páky u manuální převodovky

#8 Příspěvek od boudys » 21 úno 2013 12:27

tak tohle jsem opravdu ještě neviděl...
Zkus se zeptat kluků tady z fóra, kteří dělají servis na LR - Land Jirka, eliott, Honza_offroad
Anebo člověk, který ví o LR snad všechno - Sláma Karel :dance
Možná někdo z nich bude vědět. Špatná kalibrace senzoru řadící páky to asi nebude.
BOUDYS - DISCOVERY 3 TDV6 HSE

Uživatelský avatar
Mike III
Příspěvky: 415
Registrován: 06 črc 2010 10:39
tel.: +420777251521
auto: DIII, L322
Kontaktovat uživatele:

Re: D3 - kalibrace řadící páky u manuální převodovky

#9 Příspěvek od Mike III » 21 úno 2013 14:09

měl jsem knírače, kterej na cvičáku nejevil zájem o figuranta a nevyštěkával, protože to nebylo doopravdy. Když ale někdo procházel kolem cvičáku tak se otočil z kruhu a fungoval předpisově. :roll: Stejně tvoje D3, ví že když stojí, tak vlastně necouveš. Ale teď vážně projdi kontakty, zkontroluj žárovky, jestli ti to někde nezkratuje, nebo není studeňák. Na změny v napětí a proudu je elektronika citlivá

Uživatelský avatar
jkačko
Příspěvky: 5
Registrován: 23 led 2013 11:53
auto: LR Discovery 3

Re: D3 - kalibrace řadící páky u manuální převodovky

#10 Příspěvek od jkačko » 28 úno 2013 22:10

Dnes som sa stretol s chlapíkom, ktorý mi predviedol, ako sa po vytiahnutí klúčika zo spínačky LR D3 nezabrzdí:
-normálne klúčom vypnúť motor
-znova zapnúť zapalovanie
-zatlačiť páčku ručnej brzdy smerom dole (odbrzdenie)
-páčku ruč. brzdy držať dole a vypnúť klúč, ručnú stále držať dole (cca 10 sekúnd)a medzi tým vytiahnuť klúč zo spínacej skrinky.
-POZOR, auto zostane nezabrzdené!!!

Uživatelský avatar
jkačko
Příspěvky: 5
Registrován: 23 led 2013 11:53
auto: LR Discovery 3

Re: D3 - kalibrace řadící páky u manuální převodovky

#11 Příspěvek od jkačko » 04 bře 2013 20:58

Bol som v servise LR, spiatočky nesvietia !!!!!

jaro7
Příspěvky: 1
Registrován: 20 led 2019 16:03
tel.: +421905723013
auto: LR Discovery 3

Re: D3 - kalibrace řadící páky u manuální převodovky

#12 Příspěvek od jaro7 » 20 led 2019 18:35

ahojte
som tu novačik = teda iba dnes prebehla registracia.
cele 3 dni som hladal na tomto fore, ci niekto nemal taku zavadu na LR D3, az som to nasiel
presne ta ktoru opisal boudys, som mal asi tyzden aj ja.
objednal som sa uz na servis, ktory by bol nastastie az za 3 tyzdne a tak som zobral iniciativu do svojich ruk a ako som vyssie pisal, aj nasiel
vcera som to hned aj podla boudysovho navodu urobil, a FUNGUJE to !!!
dakujem za to ze toto forum existuje !!!
usetrilo mi to asi dost penazi a casu
Jaro

Odpovědět