D2 - ABS modulátor - utržené šrouby
Moderátor: Miky_CZ
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
D2 - ABS modulátor - utržené šrouby
Jedu si tak včera okolo Pasíčky v D2 a najednou zjišťuji, že při pokusu o brždění jde brzdovej pedál až úplně na podlahu a skoro to nebrzdí. Naštěstí jsme jeli pomalu. Po zastavení a otevření kapoty je v kostce ABS díra, chybí kulaté víčko a ventil co je pod ním. Víčko a ventil nalezeny, šrouby co víčko držely (M5 inbus) utržené. Jeden zbytek se naštěstí podařilo vytočit prstama a po chvilce hledání v Benjaminově krabičce jsme našli druhej a alespoň provizorně opravili. Naštěstí víčko i ventil ležely kousek od kostky ABS. Ještě odpojit oba konektory co vedou do kostky ABS, aby to znovu neuletělo. Po dojezdu z projížďky vrtačka, navrtat do druhého šroubu důlek, TORX bit opatrně namáčknout a šel vytočit i druhej zalomenej šroub. V Pepových zásobách nalezeny dva šroubky, složeno, přes Nanocom odvzdušněna kostka, takže to alespoň trochu brzdí, aby se dalo dojet domů.
V přiloženém souboru je popis svolávací akce přesně proti tomuto problému - na víčka se nasadí silnější krytky a dají se nové šroubky. Ty originál slabé krytky pruží, při aktivaci ABS nebo TC a díky tomuto pružení mohou prasknout šrouby.
Utržení šroubků předcházelo krátké aktivování TC, které asi již unavené šrouby dorazilo, takže to odpovídá popisu.
Doporučuji kontrolu, případně doplnění víček - sada má označení SWO500010K a není drahá. My jsme měli štěstí, že se vystřelené díly podařilo najít. Když se to udělá včas, tak není potřeba ani odvzdušňovat brzdy
V přiloženém souboru je popis svolávací akce přesně proti tomuto problému - na víčka se nasadí silnější krytky a dají se nové šroubky. Ty originál slabé krytky pruží, při aktivaci ABS nebo TC a díky tomuto pružení mohou prasknout šrouby.
Utržení šroubků předcházelo krátké aktivování TC, které asi již unavené šrouby dorazilo, takže to odpovídá popisu.
Doporučuji kontrolu, případně doplnění víček - sada má označení SWO500010K a není drahá. My jsme měli štěstí, že se vystřelené díly podařilo najít. Když se to udělá včas, tak není potřeba ani odvzdušňovat brzdy
- Přílohy
-
- RB148 Discovery2 ABS modulator cover recall.pdf
- RB148 Discovery 2 ABS recall
- (369.56 KiB) Staženo 437 x
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- hifi
- Příspěvky: 508
- Registrován: 23 dub 2013 20:02
- tel.: 0944542144
- auto: D2 Td5 2004 automat
- Bydliště: Púchov
Re: D2 - ABS modulátor - utržené šrouby
diky za super upozornenie. keby sa clovek rozhodol na vymenu tych vicok preventivne aj ked mu to jazdi, asi by to bez odvzdusnovania cez diagnostiku neslo ze?
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
- hifi
- Příspěvky: 508
- Registrován: 23 dub 2013 20:02
- tel.: 0944542144
- auto: D2 Td5 2004 automat
- Bydliště: Púchov
Re: D2 - ABS modulátor - utržené šrouby
tak pardon,
teraz pozeram v tom recall builetine ze ten servisny kit SWO500010K su vlastne nove hrubsie vicka a mali by ist nasrobovat na tie povodne. cize tam zostane aj ten original aj tieto nove na nich. teoreticky ked sa vytiahnu tie dva krajne sroby a ten stredny zostane by to mohlo ist preventivne urobit bez odvzdusnovania.
teraz pozeram v tom recall builetine ze ten servisny kit SWO500010K su vlastne nove hrubsie vicka a mali by ist nasrobovat na tie povodne. cize tam zostane aj ten original aj tieto nove na nich. teoreticky ked sa vytiahnu tie dva krajne sroby a ten stredny zostane by to mohlo ist preventivne urobit bez odvzdusnovania.
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D2 - ABS modulátor - utržené šrouby
Podívej se do popisu co jsem dal do přílohy - je to bez odvzdušňování.
Výčka jsem si vytočil dnes na soustruhu, akorát musím zítra koupit šroubky.
Zkusil jsem vytočit šrouby u druhého víčka - jeden v pohodě, druhej uletěl skoro hned - drželo to tan na 10% průřezu - kousek na kraji šroubku, a na to zbytku bylo krásně vidět postupnej lom. Takže to určitě není tím, že by to někdo ukroutil, ale namáháním od víčka.
Doporučuji tedy co co nejdříve zkontrolovat a případně doplnit, dělat to někde venku není zrovna dobrej nápad. A představa, že to uletí při intenzivním nouzovém brždění není vůbec pěkná. A to jsem byl před měsícem v Alpách.
Výčka jsem si vytočil dnes na soustruhu, akorát musím zítra koupit šroubky.
Zkusil jsem vytočit šrouby u druhého víčka - jeden v pohodě, druhej uletěl skoro hned - drželo to tan na 10% průřezu - kousek na kraji šroubku, a na to zbytku bylo krásně vidět postupnej lom. Takže to určitě není tím, že by to někdo ukroutil, ale namáháním od víčka.
Doporučuji tedy co co nejdříve zkontrolovat a případně doplnit, dělat to někde venku není zrovna dobrej nápad. A představa, že to uletí při intenzivním nouzovém brždění není vůbec pěkná. A to jsem byl před měsícem v Alpách.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- hifi
- Příspěvky: 508
- Registrován: 23 dub 2013 20:02
- tel.: 0944542144
- auto: D2 Td5 2004 automat
- Bydliště: Púchov
Re: D2 - ABS modulátor - utržené šrouby
hmm, tak ja sa do toho asi preventivne pustim. pozeral som cislo modulatora co mam a je to SRB 101203, jestli se nepletu tak v postupe je v casti INSPECT ABS MODULATOR na strane 2 v bode 4. uvedene ze ak je to modulatore SRB 101203 alebo 500051 tak ziadna akcia nie je potrebna, podla bodu 5. sa montaz viciek kona iba ak je to cislo ine ako uvedene v bode 4.
takze ja by som to podla toho asi nemusel robit, ale sicher je sicher.
takze ja by som to podla toho asi nemusel robit, ale sicher je sicher.
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
- fugín
- Příspěvky: 2271
- Registrován: 13 lis 2011 21:56
- tel.: 777001161
- auto: ex free 1,8/Disco2
- Bydliště: opatovice nad labem
Re: D2 - ABS modulátor - utržené šrouby
Docela si mě nasadil brouka do hlavy. Když jsem to včera viděl.... Ráno jedu na dílnu a omrknu to radši taky,protože zůstat někde viset kvůli takový blbosti by byla nepříjemná věc.MadTom píše:Podívej se do popisu co jsem dal do přílohy - je to bez odvzdušňování.
Výčka jsem si vytočil dnes na soustruhu, akorát musím zítra koupit šroubky.
Zkusil jsem vytočit šrouby u druhého víčka - jeden v pohodě, druhej uletěl skoro hned - drželo to tan na 10% průřezu - kousek na kraji šroubku, a na to zbytku bylo krásně vidět postupnej lom. Takže to určitě není tím, že by to někdo ukroutil, ale namáháním od víčka.
Doporučuji tedy co co nejdříve zkontrolovat a případně doplnit, dělat to někde venku není zrovna dobrej nápad. A představa, že to uletí při intenzivním nouzovém brždění není vůbec pěkná. A to jsem byl před měsícem v Alpách.
EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D2 - ABS modulátor - utržené šrouby
A tohle je vlastně cílem, proč to sem píšu. Zvlášť starší D2 mohou mít tento problém. Novější by už to měli mít vyřešené.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D2 - ABS modulátor - utržené šrouby
A ještě pár obrázků, aby bylo jasné, o čem se mluví:
- Přílohy
-
- Discovery 2 kostka ABS víčka
- D2 ABS víčka ventilů.jpg (38.23 KiB) Zobrazeno 10155 x
-
- Discovery 2 ABS utržený šroub pod víčkem
- D2 ASB utržený šroub resize.jpg (33.48 KiB) Zobrazeno 10155 x
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- hifi
- Příspěvky: 508
- Registrován: 23 dub 2013 20:02
- tel.: 0944542144
- auto: D2 Td5 2004 automat
- Bydliště: Púchov
Re: D2 - ABS modulátor - utržené šrouby
vidim ze mas typ SRB 101241, to je jeden z tych ktorych sa tykala zvolavacka. ja mam SRB 101203 o ktorej pisu ze neni treba nic riesit, trosku som si utrel pot z cela ale aj tak neviem co si mam o tom mysliet
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D2 - ABS modulátor - utržené šrouby
Tak nová víčka namontována - s tloušťkou 10mm jsou asi silnější než originál, ale to ničenu nebude vadit.
Větší zábava bylo odvzdušnění brzd - popis v RAVE je správně neurčitej a popis u Nanocomu ještě více. Protože jsem zároveň měnil i brzdovku, po 4 letech už byla hlavně v zadních brzdách docela hnědá, tak jsem si dal i odvzdušnění hlavního válce. Bez Nanocomu, pomoci druhé osoby a dvou lahviček brzdové kapaliny by to ale nešlo.
Hlavní válec - klasicky našlapat a vypustit na prasátku - brzdy jsou zapojené diagonálně - vždy jedna přední a jedna zadní - dá se to vysledovat podle popisků u trubiček na kostce ABS.
ABS modulátor - přes Nanocom - je tam na to funkce která pustí pumpu a zacvičí postupně 4 párama ventilků co jsou v kostce. Je třeba držet naplno sešlápnutej pedál, aby se tlakem otevřely ventily v kostce.
Trubičky a brzdiče - přes Nanocom - stačí spustit funkci a povolit odvzdušňovák a už to teče.
Až sem je to jednoduché, ale furt to nebylo ono. Takže jsem zapojil cvičené ucho - cyklus odvzdušňování kostky ABS má 4 fáze - ty by mělo odpovídat 4 vývodům pro jednotlivé brzdiče. A měly by všechny znít zhruba stejně - tedy vrčení bez bublání a podobně. A protože tohle se mi nedařilo docílit, tak jsem se jal kombinovat odvzdušnění kostky s odvzdušněním brzdiče - vždy ve správnou chvíli to u brzdiče povolit a nechat vytéct, a následně to pustit jenom je sešlápnutým pedálem a odvzdušňovacím cyklem kostky. Postupně po 3 kolečkách okolo auta znělo odvzdušňování kostky čím dále lépe, až se ustálilo na dvou dvojicích - první část dvojice je vždy hrubší a druhá část jemnější. A pedál velmi ztuhnul, řekl bych, že je to podstatně lepší, než co kdy na tom autě bylo.
Takže odvzdušňovat, jde to. Bez diagnostiky to ale nejde. A už chápu, proč jsou v těch autech takové rozdíly - některé brzdí až ostře a u některých je to takové nic moc a je lépe na pedál šlápnout dvakrát. Já jsem to měl někde uprostřed. Jak to bude za jízdy uvidím ve čtvrtek.
Větší zábava bylo odvzdušnění brzd - popis v RAVE je správně neurčitej a popis u Nanocomu ještě více. Protože jsem zároveň měnil i brzdovku, po 4 letech už byla hlavně v zadních brzdách docela hnědá, tak jsem si dal i odvzdušnění hlavního válce. Bez Nanocomu, pomoci druhé osoby a dvou lahviček brzdové kapaliny by to ale nešlo.
Hlavní válec - klasicky našlapat a vypustit na prasátku - brzdy jsou zapojené diagonálně - vždy jedna přední a jedna zadní - dá se to vysledovat podle popisků u trubiček na kostce ABS.
ABS modulátor - přes Nanocom - je tam na to funkce která pustí pumpu a zacvičí postupně 4 párama ventilků co jsou v kostce. Je třeba držet naplno sešlápnutej pedál, aby se tlakem otevřely ventily v kostce.
Trubičky a brzdiče - přes Nanocom - stačí spustit funkci a povolit odvzdušňovák a už to teče.
Až sem je to jednoduché, ale furt to nebylo ono. Takže jsem zapojil cvičené ucho - cyklus odvzdušňování kostky ABS má 4 fáze - ty by mělo odpovídat 4 vývodům pro jednotlivé brzdiče. A měly by všechny znít zhruba stejně - tedy vrčení bez bublání a podobně. A protože tohle se mi nedařilo docílit, tak jsem se jal kombinovat odvzdušnění kostky s odvzdušněním brzdiče - vždy ve správnou chvíli to u brzdiče povolit a nechat vytéct, a následně to pustit jenom je sešlápnutým pedálem a odvzdušňovacím cyklem kostky. Postupně po 3 kolečkách okolo auta znělo odvzdušňování kostky čím dále lépe, až se ustálilo na dvou dvojicích - první část dvojice je vždy hrubší a druhá část jemnější. A pedál velmi ztuhnul, řekl bych, že je to podstatně lepší, než co kdy na tom autě bylo.
Takže odvzdušňovat, jde to. Bez diagnostiky to ale nejde. A už chápu, proč jsou v těch autech takové rozdíly - některé brzdí až ostře a u některých je to takové nic moc a je lépe na pedál šlápnout dvakrát. Já jsem to měl někde uprostřed. Jak to bude za jízdy uvidím ve čtvrtek.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: D2 - ABS modulátor - utržené šrouby
... pretoze skoro nikto to nerobi diagnostikou.MadTom píše:A už chápu, proč jsou v těch autech takové rozdíly
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- Hubert
- Příspěvky: 2461
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: D2 - ABS modulátor - utržené šrouby
Mi řekni že ve fabrice se s tím takhle sr..y. To musí jít i jinak. Co to tlačit od spodu nebo od vrchu.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
- fugín
- Příspěvky: 2271
- Registrován: 13 lis 2011 21:56
- tel.: 777001161
- auto: ex free 1,8/Disco2
- Bydliště: opatovice nad labem
Re: D2 - ABS modulátor - utržené šrouby
No nevím,mám tam taky SRB 101203 a ty víčka vypadají naprosto shodně jako to co Mad Tomovi na srázku vypochodovalo i se šroubama ,leda že by byly vyrobené z jiného pevnějšího materiálu. Protože i ta síla víčka mi přijde úplně stejná...hifi píše:vidim ze mas typ SRB 101241, to je jeden z tych ktorych sa tykala zvolavacka. ja mam SRB 101203 o ktorej pisu ze neni treba nic riesit, trosku som si utrel pot z cela ale aj tak neviem co si mam o tom mysliet
EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D2 - ABS modulátor - utržené šrouby
Ve fabrice si dovevu představit, že to tam na jedné straně tlačí zvrchu a na druhé straně odsávají a pouštějí dokola - protože je to nová brzdovka a její cena je u nich taky trošku jiná. A když se to správně zaovládá na kostce, tak to jde i docela rychle.
K těm víčkům - píšou, že udělali nějakou úpravu. Jakou netuším. Možná šroubky z lepšího materiálu, které to snesou déle než 13 let.
Každopádně je to přesně jak popisují - pokud auto často jezdí v terénu a tím pádem se často spíná TC nebo HDC, tak jsou ty výčka víc namáhaná, prohýbají se a namáhají hlavy šroubů z jedné strany a ty mají potom snahu praskout - přesně jako se mi to stalo u druhého víčka, když jsem se ho snažil sundat.
A protože ta opravná sada vyjde na necelých 6Euro, tak bych to neřešil a přiobjednal s další objednávkou náhradních dílů. A do té doby vyměnit šroubky za nové, ty moje byly nejspíš originál a vydržely tam těch cca 13 let.
4 šroubky budou stát 5Kč, a pokud to nevyletí jako mě za jízdy, tak se to ani nezavzdušní.
Akorát opatrně, může to být v hliníku zahnilé, mě to naštěstí šlo ven úplně v pohodě.
Porovnání 4 šroubků vůči v lepším případě rozbytému autu je podle mě jasné.
K těm víčkům - píšou, že udělali nějakou úpravu. Jakou netuším. Možná šroubky z lepšího materiálu, které to snesou déle než 13 let.
Každopádně je to přesně jak popisují - pokud auto často jezdí v terénu a tím pádem se často spíná TC nebo HDC, tak jsou ty výčka víc namáhaná, prohýbají se a namáhají hlavy šroubů z jedné strany a ty mají potom snahu praskout - přesně jako se mi to stalo u druhého víčka, když jsem se ho snažil sundat.
A protože ta opravná sada vyjde na necelých 6Euro, tak bych to neřešil a přiobjednal s další objednávkou náhradních dílů. A do té doby vyměnit šroubky za nové, ty moje byly nejspíš originál a vydržely tam těch cca 13 let.
4 šroubky budou stát 5Kč, a pokud to nevyletí jako mě za jízdy, tak se to ani nezavzdušní.
Akorát opatrně, může to být v hliníku zahnilé, mě to naštěstí šlo ven úplně v pohodě.
Porovnání 4 šroubků vůči v lepším případě rozbytému autu je podle mě jasné.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: D2 - ABS modulátor - utržené šrouby
Mohol by dat sem niekto info o rozmeroch tych srobkoch. Je to M5x15 ? Dik.
Bude dobre kupit tie srobky pevnostne nech to viac vydrzi.
Bude dobre kupit tie srobky pevnostne nech to viac vydrzi.
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D2 - ABS modulátor - utržené šrouby
Podložky co jsem si vyrobil jsou cca 11mm tlusté a dával jsem k nim šrouby M5x15 - inbus s označením 8.8. Takhle už to poeld mě vydrží, ale jenom šroubky s původními výčky to pouze oddálí - o několik let.
Takže za mě - co nejdříve nové šroubky a při první objednávce filtrů a podobných věcí na běžnou údržbu objednat i tu opravnou sada se silnějšími víčky - moc to nestojí, rozhodně méně, než práce na odvzdušnění brzd, případně oprava jakéhokoliv ťukance.
Mě se čekat nechtělo, tak jsem si je vytočil na soustruhu - není to nic složitého.
Takže za mě - co nejdříve nové šroubky a při první objednávce filtrů a podobných věcí na běžnou údržbu objednat i tu opravnou sada se silnějšími víčky - moc to nestojí, rozhodně méně, než práce na odvzdušnění brzd, případně oprava jakéhokoliv ťukance.
Mě se čekat nechtělo, tak jsem si je vytočil na soustruhu - není to nic složitého.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- nico
- Příspěvky: 189
- Registrován: 26 čer 2013 20:30
- tel.: 00421905390514
- auto: LD Discovery 2
- Bydliště: Bratislava
Re: D2 - ABS modulátor - utržené šrouby
No páni, teda podľa popisu sa to týka presne aj mňa. Viete niekto, kde sa dá zohnať ten opravný kit? Píšem z telefónu a hľadanie cez neho je utrpenie....
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D2 - ABS modulátor - utržené šrouby
Tak pořádné odvzdušnění brzd mělo včera dohru - v pískovně v Drnovicích se ve výjezdu auto rozhodlo že nebude brzdit. Což bylo super, protože nahoru to nejelo a dolů couvat bez brzd to nebylo zrovna nejlepší.
Takže naviják a nahoru. Zkontrolovat rychle, že neuletělo opět víčko na modulátoru - neuletělo. Kapalina tam taky byla. Takže opatrně odjet z pískovny na kraj a zkontrolovat, že to někde neteče - neteklo, ale nebrzdilo. Opatrně do hospody na večeři a po pár hodinách domů - to už svítila kontrolka brzd a v nádobce toho moc nebylo. Takže to někde teklo, a nejspíš to nebyl zničenej hlavní válec, jak to na počátku vypadalo. Dojet 500m na pumpu, koupit kapalinu, doplnit a opratně dojet 120km domů. Naštěstí v sobotu v noci je malej provoz, takže se nemusí brzdit.
Ráno jsem to šel zkontrolovat a koukám, u levého zadního kola loužička a nadobka skoro prázdná. Takže kolo dolů, umýt od bláta wapkou a koukat kde to teče. Zhruba 4 roky stará opletená brzdová hadička Goodride, kterou jsem na auto dával při zvedání podvozku začla téct na straně připojení do brzdiče - asi to neustálo zakrimpování koncovky, a kapalina vesele kapala ven.
Rychlá oprava - stará přední brzdová hadička, je sice o kousek delší, ale pasuje. Alespoň trošku odvzdušnit, ať se s tím dá jezdit.
Teď už jenom sehnat novou hadičku. Vadná hadička vypadá jak nová, pouze jsou orezlé koncovky. Že bych ji utrhl nevěřím, protože v souběhu jde kabel od čidla ABS a je kratší než hadička.
Takže naviják a nahoru. Zkontrolovat rychle, že neuletělo opět víčko na modulátoru - neuletělo. Kapalina tam taky byla. Takže opatrně odjet z pískovny na kraj a zkontrolovat, že to někde neteče - neteklo, ale nebrzdilo. Opatrně do hospody na večeři a po pár hodinách domů - to už svítila kontrolka brzd a v nádobce toho moc nebylo. Takže to někde teklo, a nejspíš to nebyl zničenej hlavní válec, jak to na počátku vypadalo. Dojet 500m na pumpu, koupit kapalinu, doplnit a opratně dojet 120km domů. Naštěstí v sobotu v noci je malej provoz, takže se nemusí brzdit.
Ráno jsem to šel zkontrolovat a koukám, u levého zadního kola loužička a nadobka skoro prázdná. Takže kolo dolů, umýt od bláta wapkou a koukat kde to teče. Zhruba 4 roky stará opletená brzdová hadička Goodride, kterou jsem na auto dával při zvedání podvozku začla téct na straně připojení do brzdiče - asi to neustálo zakrimpování koncovky, a kapalina vesele kapala ven.
Rychlá oprava - stará přední brzdová hadička, je sice o kousek delší, ale pasuje. Alespoň trošku odvzdušnit, ať se s tím dá jezdit.
Teď už jenom sehnat novou hadičku. Vadná hadička vypadá jak nová, pouze jsou orezlé koncovky. Že bych ji utrhl nevěřím, protože v souběhu jde kabel od čidla ABS a je kratší než hadička.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: D2 - ABS modulátor - utržené šrouby
Oprášil bych s dovolením téma.
Minulý týden mi vyletělo víčko, bylo to v blátě, ventilek jsem našel, víčko ne.
OK, tak jsem si objednal sadu od Pavla z Litepu a že to dám dohromady. Śroubkům uletěly hlavičky, takže vyndat to šlo, koukaly asi 3 mm nad hliníkem, tak stačilo sklíčidlo od vrtačky utáhnout na ně a pohoda.
Vypadalo to very easy .
Bohužel jen do chvíle, kdy jsem při výměně druhého víčka utrhl během montáže nového šroubek. Byl to originál ze sady a bohužel tentokrát se uloupl až v hliníku. Zkusil jsem ho navrtat, šlo to kupodivu snadno. Ale po naklepnutí torxu se mi tam tento zalomil a bylo zle. A to tak, že jsem nakonec šel do rizika a víčko pootočil asi o 20° po směru hodin, udělal nové díry a závity.
- tedy informace pro toho, kdo by to musel řešit: jde to, nenavrtal jsem nic. Akorát je potřeba závitník na slepou díru, tedy strojní nebo uříznout půlku normálního a dojet to tím.
Při tom jsem ale zjistil vážnou chybu sady i originálu, totiž ty šroubky co jsou v ní, jsou tak dlouhé, že se posadí na dno díry, a to už ve chvíli kdy není ještě víčko plně dotažené. Navíc, jak původní šrouby, tak ty ze sady jsou nekvalitní, velice měkké. K utržení nebylo potřeba nijak zabrat, utrhl jsem to šroubovákovým nástavcem, žádná páka. Skoro se přikláním k názoru, že problém není ani tak ve víčkách, jako hlavně ve šroubech:
Jejich délka v sadě je stejná jako origoš co byly v autě. Nová víčka jsou ale silnější - přesto se těmi šroubky nepovedlo ani to silnější víčko dotáhnout nadoraz, takže to původní slabé muselo mít pár desetin vůli celý život auta.
- určitě bych doporučil koupit kalené kvalitní imbusy o cca 3 mm kratší než originál a podle mě to problém vyřeší i s původními víčky. Výměna šroubů je na 10 minut práce, preventivní výměna vyjde na 20 kaček a je pokoj, překvápko se nekoná.
Odvzdušnění jsem pak dělal pomocí diagnostiky Delphi, kterou na DII používám, šlo to v klidu. Ale je třeba jak psal MadTom odvzdušnění modulátoru opakovat snad 20x, pokud pedál není tvrdý a kola obejít taky několikrát , dokud to opravdu pořádně neteče z odvzdušňováků a po zavření není slyšet zpomalení pumpy. Nicméně, tak to ale píšou i v instrukcích Delphi během práce, tak asi to tak má být.
trochu mě to překvapuje, ABS je od firmy na které jezdí (brzdy a vzduchové podvozky) většina nákladních aut v Evropě vyrobených, takovou nekvalitu bych tam nečekal.
Minulý týden mi vyletělo víčko, bylo to v blátě, ventilek jsem našel, víčko ne.
OK, tak jsem si objednal sadu od Pavla z Litepu a že to dám dohromady. Śroubkům uletěly hlavičky, takže vyndat to šlo, koukaly asi 3 mm nad hliníkem, tak stačilo sklíčidlo od vrtačky utáhnout na ně a pohoda.
Vypadalo to very easy .
Bohužel jen do chvíle, kdy jsem při výměně druhého víčka utrhl během montáže nového šroubek. Byl to originál ze sady a bohužel tentokrát se uloupl až v hliníku. Zkusil jsem ho navrtat, šlo to kupodivu snadno. Ale po naklepnutí torxu se mi tam tento zalomil a bylo zle. A to tak, že jsem nakonec šel do rizika a víčko pootočil asi o 20° po směru hodin, udělal nové díry a závity.
- tedy informace pro toho, kdo by to musel řešit: jde to, nenavrtal jsem nic. Akorát je potřeba závitník na slepou díru, tedy strojní nebo uříznout půlku normálního a dojet to tím.
Při tom jsem ale zjistil vážnou chybu sady i originálu, totiž ty šroubky co jsou v ní, jsou tak dlouhé, že se posadí na dno díry, a to už ve chvíli kdy není ještě víčko plně dotažené. Navíc, jak původní šrouby, tak ty ze sady jsou nekvalitní, velice měkké. K utržení nebylo potřeba nijak zabrat, utrhl jsem to šroubovákovým nástavcem, žádná páka. Skoro se přikláním k názoru, že problém není ani tak ve víčkách, jako hlavně ve šroubech:
Jejich délka v sadě je stejná jako origoš co byly v autě. Nová víčka jsou ale silnější - přesto se těmi šroubky nepovedlo ani to silnější víčko dotáhnout nadoraz, takže to původní slabé muselo mít pár desetin vůli celý život auta.
- určitě bych doporučil koupit kalené kvalitní imbusy o cca 3 mm kratší než originál a podle mě to problém vyřeší i s původními víčky. Výměna šroubů je na 10 minut práce, preventivní výměna vyjde na 20 kaček a je pokoj, překvápko se nekoná.
Odvzdušnění jsem pak dělal pomocí diagnostiky Delphi, kterou na DII používám, šlo to v klidu. Ale je třeba jak psal MadTom odvzdušnění modulátoru opakovat snad 20x, pokud pedál není tvrdý a kola obejít taky několikrát , dokud to opravdu pořádně neteče z odvzdušňováků a po zavření není slyšet zpomalení pumpy. Nicméně, tak to ale píšou i v instrukcích Delphi během práce, tak asi to tak má být.
trochu mě to překvapuje, ABS je od firmy na které jezdí (brzdy a vzduchové podvozky) většina nákladních aut v Evropě vyrobených, takovou nekvalitu bych tam nečekal.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D2 - ABS modulátor - utržené šrouby
Pořádné šrouby, tedy alespoň s označením pevnosti 8.8 jsou základ. A k té opravné sadě - mám doje, že ty víčka se dávají na původní víčka, nikoliv místo nich. Pak by asi délka šroubů měla být dostatečná. Jinak hliník je potvora a nenamazanej se občas v závitu kousne.
A hlavně, na tohle byla svolávačka, takže to chce zkontrolovat preventivně, stačí zvednout kapotu a podívat se.
A hlavně, na tohle byla svolávačka, takže to chce zkontrolovat preventivně, stačí zvednout kapotu a podívat se.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo